Miksi vastustat prostituutiota?
Miksi vastustat?
Kerrataan ensin faktat asiasta:
- Täysi-ikäinen ihminen saa päättää omasta kehostaan.
- Laillinen elinkeino kuten esim. hieroja tai fyssari.
- Voi valita omat työajat ja lomat.
- Työllistää hyvin ja voi tienata enemmän kuin lääkärit, DI:t yms
- Ei tarvitse käydä kouluja mikä säästää yhteiskunnan verorahoja.
- Ei tarvitse ottaa opintolainaa.
- Työosaaminen hyödynnettävissä myös ulkomailla.
- Työ on palveluammatti, joka ei juurikaan vaadi investointeja, joten kynnys alalle tuloon on matala.
Alalla on ikäviäkin ilmiöitä, kuten väkivallan uhka, mutta toisaalta uhka on olemassa myös muissa ammateissa kuten vartijoilla ja poliiseilla, jotka kohtaavat uhkaavia asiakkaita.
Kommentit (823)
Vierailija kirjoitti:
Hei entinen ilotyttö! Minäkin tein sitä opiskelujen ohella. Ja sivutyönä. Ja päätyönä. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei tarvitse tuntea mitään ylemmyyden tunnetta. Jos olet oikeasti myynyt itseäsi, pitkään, olet ihan samalla tavalla rikkinäinen sisältä kuin kaikki muutkin.
Sinusta paistaa katkeruus ja kateus. Tekstisi kertoo jo paljon. Ei minun tarvitse todistella mitään, elämäni kertoo sen jo missä töissä olen ja millaiset ihmissuhteeni ovat että en ole rikkinäinen ja tunnetko paljonkin seksiä myyviä ihmisiä että pystyt sanomaan noin vai puhutko itsestäsi? Osa tekee sitä ilolla ja omaksi huvikseen. Jaxuhalit sulle<3
entinen ilotyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut, onko of niin suosittu naistekijöiden keskuudessa siksi, että se eliminoi miehen fyysisen läsnäolon ja täten väkivallan vaara tai tautien saamisen mahdollisuus katoaa.
Perinteisessä muodossa taas isona ongelmana on turvallisuus/taudit voisin kuvitella.
OF tarjoaa kaikki naiseuden parhaat edut: saat ihailua, saat rahaa, saat toteuttaa naiseuttasi ja leikkiä seksuaalisuudellasi - turvaetäisyydeltä. En ihmettele lainkaan miksi se on niin suosittua, se puree naiseuden ytimessä. Enkä näe ilmiötä edes mitenkään pahana, aika viatonta se lopulta on.
Taisi olla eri ihminen joka sanoi kateelliseksi.
Ei hän sanonut, että on vain yksi haukkuja. Eikä se haukkumista poista, että on useampi haukkuja. Kertoo vaan siitä, että on useampi epätasapainoinen ex-prostituoitu.
Vierailija kirjoitti:
"Korjaan sinun tuntemiesi seksityöntekijöiden, eläpä yleistä. Itse voisin sanoa että nämä kokemuksesi ja tausta eivät ole niin yleisiä, toki teitäkin tuolla alalla on. Päihteet vievät ja siksi myydään itseään että saadaan rahaa niihin. Toiset tekevät sitä työn tai opiskelujen lisäksi ja osa omalla toiminimellä tai yrityksellä jopa.
entinen ilotyttö"
Älä yhtään yritä ylentää itseäsi ja dissata entisä kollegaasi. Luulisi sulta heruvan myötätuntoa.
En, vaan harmi että hänellä on tuollainen kokemus. Tosin se pitäisi tietää että seksin myyminen päihteiden alaisena altistaa näille lieveilmöille kuten hyväksikäyttö ja pahoinpitelyt jne. Toivon että ko henkilö on saanut apua ongelmiinsa :)
entinen ilotyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei entinen ilotyttö! Minäkin tein sitä opiskelujen ohella. Ja sivutyönä. Ja päätyönä. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei tarvitse tuntea mitään ylemmyyden tunnetta. Jos olet oikeasti myynyt itseäsi, pitkään, olet ihan samalla tavalla rikkinäinen sisältä kuin kaikki muutkin.
Sinusta paistaa katkeruus ja kateus. Tekstisi kertoo jo paljon. Ei minun tarvitse todistella mitään, elämäni kertoo sen jo missä töissä olen ja millaiset ihmissuhteeni ovat että en ole rikkinäinen ja tunnetko paljonkin seksiä myyviä ihmisiä että pystyt sanomaan noin vai puhutko itsestäsi? Osa tekee sitä ilolla ja omaksi huvikseen. Jaxuhalit sulle<3
entinen ilotyttö
Onko ihme, että rikkinäisestä ihmisestä paistaa katkeruus ja kateus? Sitä se ala tekee ihmisille. Sä saatat olla harvinainen poikkeus, mutta poikkeus silti.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ehkä vielä tiedä ja kieltää asian. Onneksi me eletään Suomessa. Sitten kun hän uskaltaa tuntea kipunsa, hän saa siihen apua.
Ellei sitten ole trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen ilotyttö
Onko ihme, että rikkinäisestä ihmisestä paistaa katkeruus ja kateus? Sitä se ala tekee ihmisille. Sä saatat olla
Niin harmi että olet niin rikki. Tsemppiä sinullekin elämään!
entinen ilotyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Korjaan sinun tuntemiesi seksityöntekijöiden, eläpä yleistä. Itse voisin sanoa että nämä kokemuksesi ja tausta eivät ole niin yleisiä, toki teitäkin tuolla alalla on. Päihteet vievät ja siksi myydään itseään että saadaan rahaa niihin. Toiset tekevät sitä työn tai opiskelujen lisäksi ja osa omalla toiminimellä tai yrityksellä jopa.
entinen ilotyttö"
Älä yhtään yritä ylentää itseäsi ja dissata entisä kollegaasi. Luulisi sulta heruvan myötätuntoa.
En, vaan harmi että hänellä on tuollainen kokemus. Tosin se pitäisi tietää että seksin myyminen päihteiden alaisena altistaa näille lieveilmöille kuten hyväksikäyttö ja pahoinpitelyt jne. Toivon että ko henkilö on saanut apua ongelmiinsa :)
entinen ilotyttö
Et ole yhtään parempi kuin hän vaikka oletkin muka absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ehkä vielä tiedä ja kieltää asian. Onneksi me eletään Suomessa. Sitten kun hän uskaltaa tuntea kipunsa, hän saa siihen apua.
Ellei sitten ole trolli.
Seurasin tässä sivusta tätä keskustelua, kuulostaa siltä että sinä tässä olet rikkinäinen ja selvästi pakkomielle tästä rikkinäisestä ihmismallista tms. Oletko sinä kärsinyt trauman omassa elämässäsi?
Mitä tulee ap kysymykseen toisaalta puollan ja toisaalta vastustan seksin myymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen ilotyttö
Onko ihme, että rikkinäisestä ihmisestä paistaa katkeruus ja ka
Niin harmi että olet niin rikki. Tsemppiä sinullekin elämään!
entinen ilotyttö
Tässä ketjussa on jo useampi työntekijä kertonut olevansa rikki, eikä vain vähän. Sä silti jaksat hehkuttaa alaa ja miten helppoa rahaa siitä saa. Miksi haluat antaa tuollaista mielikuvaa alasta? Sun takia alalle saattaa päätyä henkilöitä, jotka hajoavat. Sun takia. Koska hehkutat seksityötä ja miten helppoa se on ja miten kaikki menee hyvin ja että sait sen jälkeen vielä perheenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei sitten ole trolli.
Seurasin tässä sivusta tätä keskustelua, kuulostaa siltä että sinä tässä olet rikkinäinen ja selvästi pakkomielle tästä rikkinäisestä ihmismallista tms. Oletko sinä kärsinyt trauman omassa elämässäsi?
Mitä tulee ap kysymykseen toisaalta puollan ja toisaalta vastustan seksin myymistä.
Ei sulle sitten ole tullut mieleen, että mullakin olisi henkilökohtaista kokemusta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei sitten ole trolli.
Yleensä ne, jotka ovat itse kärsineet, ovat empaattisempia muita kärsiviä kohtaan kuin ne, joilla on ollut helppo elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen ilotyttö
No enpä tiedä ketään, joka tekee sitä ilolla ja omaksi huvikseen. Rahasta sitä tehdään. Ja todella tunnen muita, olin aika hyvin verkostoitunut ihan työn puolesta ja pro-tuen toiminnassa myös.
En ole myöskään katkera ja kateellinen 😂, asiani ovat paremmin kuin hyvin nykyään. Tuhmat tytöt pääsevät joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen ilotyttö
No enpä tiedä ketään, joka tekee sitä ilolla ja omaksi huvikseen. Rahasta sitä tehdään. Ja todella tunnen muita
Hyvä että asiasi ovat paremmin nykyään! Loistava juttu. Itse tein oman työni ohella ja tykkäsin tehdä myös. Totta että sitä tehdään myös rahasta, mutta itse pidän seksistä myös muutenkin.
entinen ilotyttö
Entinen ilotyttö, mutta nykyinen mies ja trolli: "tehdään myös rahasta" 🤣😂 Repesin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjussa kysytään, miksi vastustat prostituutiota, mutta kun kertoo miksi vastustaa, niin aletaan haukkua. Lesboksi, raivohulluksi, rouvaksi jonka mies käy huorissa, läskiksi ja kateelliseksi ämmäksi etc. etc.
Vastustan prostituutiota, koska olen entinen alan ammattilainen ja tiedän mitä se on. Siksi. Seksin ostaminen pitäisi kriminalisoida.
Olen pahoillani kokemuksestasi. Ja olen pahoillani siitä, että suakin tullaan tässä ketjussa haukkumaan, koska et ole samaa mieltä seksinoston puolustajien kanssa.
Kiitos myötätunnosta. Kukaan tässä ketjussa perseen myymistä ihannoivista pelleistä ei laittaisi tytärtään sitä tekemään. Niin kivaa työtä se on. Mutta tyttären kaverilta voisi jo ostaa pil lua.
Tässä on nyt todella monta kertaa todettu että ketään ei laiteta minnekään. Kukaan ei ole puolustanut kenenkään pakottamista, tai edes suosittelemista alalle. Jos kuitenkin henkilö itse valitsee tämän keinon ansaita rahaa, joko sivutoimisesti, tai ihan pääasiallisena tulonlähteenä, niin miksi hän ei saisi muka tehdä niin? Jos hän ei koe siitä olevan itselleen minkäänalaista haittaa, vaan näkee sen helppona tulonlähteenä? Sitä tässä nyt on yritetty rautalangasta vääntää, että homma on ihan ok, JOS henkilö itse omasta tahdostaan sitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska piirakkani ei silloinkaan mene kaupaksi edes alehinnoilla.
ja koska tiedät että saan miehen kuin miehen ja silloin taas minulle tulee kilpailija!!
Mitä piirakkaa olet kauppaamassa? Omenapiirakkaa vai kermapiirakkaa?
Maistuisi mansikkapiiras, paljonko kustantaa?
Vierailija kirjoitti:
"Eihän se juuri muuten eroaisi miesten kesken suositun opiskelijatytön arjesta kuin että seksistä saisi rahaa."
Lopeta nyt jo hourehtiminen. Ei prostituutio ole mitään seksiä, se on työtä. Omien ruumiinaukkojen vuokraamista muiden käyttöön.
En ymmärrä, miksi opiskelijatyttö antaisi ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjussa kysytään, miksi vastustat prostituutiota, mutta kun kertoo miksi vastustaa, niin aletaan haukkua. Lesboksi, raivohulluksi, rouvaksi jonka mies käy huorissa, läskiksi ja kateelliseksi ämmäksi etc. etc.
Vastustan prostituutiota, koska olen entinen alan ammattilainen ja tiedän mitä se on. Siksi. Seksin ostaminen pitäisi kriminalisoida.
Olen pahoillani kokemuksestasi. Ja olen pahoillani siitä, että suakin tullaan tässä ketjussa haukkumaan, koska et ole samaa mieltä seksinoston puolustajien kanssa.
Kiitos myötätunnosta. Kukaan tässä ketjussa perseen myymistä ihannoivista pelleistä ei laittaisi tytärtään sitä tekemään. Niin kivaa työtä se on. Mutta tyttären kaverilta voisi jo ostaa pil lua.
Tässä on nyt todella monta kertaa todettu että ketään ei laiteta minnekään. Kukaan ei ole puolustanut kenenkään pakottamista, tai edes suosittelemista alalle. Jos kuitenkin henkilö itse valitsee tämän keinon ansaita rahaa, joko sivutoimisesti, tai ihan pääasiallisena tulonlähteenä, niin miksi hän ei saisi muka tehdä niin? Jos hän ei koe siitä olevan itselleen minkäänalaista haittaa, vaan näkee sen helppona tulonlähteenä? Sitä tässä nyt on yritetty rautalangasta vääntää, että homma on ihan ok, JOS henkilö itse omasta tahdostaan sitä tekee.
Mutta kun se henkilö oikeasti tiedä, onko siitä hänelle haittaa vai ei. Ja sillä henkilöllä on maailma täynnä muita mahdollisuuksia tienata rahaa, miksi siis alkaa alalle, joka on naisille yksi niistä vaarallisimmista. Ihan vain sen rahan takia? Alan haitat voivat ilmetä vasta vuosien tai vuosikymmenten jälkeen. Ei ole mitään järkeä ihannoida alaa ja kannustaa naisia ja tyttöjä sille.
Vierailija kirjoitti:
entinen ilotyttö"
Jostain olen lukenut, että osalla seksityöntekijöistä on psykopatian piirteitä. Selittää näiden muita naisia haukkuvien, itseään ylentävien kommentoijien suhtautumista. Jos ei ole kummoista empatiakykyä eikä tunne-elämää, niin ei kai se seksin myyminen silloin tosiaan ole sen kummempaa kuin vaikka mainostenjako.
On tapahtunut selvästi 1.8.2004 jälkeen, koska ennen sitä Suomen rikoslaissa ei ole edes ollut rikosnimikettä ihmiskaupalle. Eli ennen tuota päivämäärää ihmiskauppa on ollut täysin laillista Suomessa, koska sitä ei ole hoksattu kirjata rikoslakiin aikaisemmin..