Miksi vastustat prostituutiota?
Miksi vastustat?
Kerrataan ensin faktat asiasta:
- Täysi-ikäinen ihminen saa päättää omasta kehostaan.
- Laillinen elinkeino kuten esim. hieroja tai fyssari.
- Voi valita omat työajat ja lomat.
- Työllistää hyvin ja voi tienata enemmän kuin lääkärit, DI:t yms
- Ei tarvitse käydä kouluja mikä säästää yhteiskunnan verorahoja.
- Ei tarvitse ottaa opintolainaa.
- Työosaaminen hyödynnettävissä myös ulkomailla.
- Työ on palveluammatti, joka ei juurikaan vaadi investointeja, joten kynnys alalle tuloon on matala.
Alalla on ikäviäkin ilmiöitä, kuten väkivallan uhka, mutta toisaalta uhka on olemassa myös muissa ammateissa kuten vartijoilla ja poliiseilla, jotka kohtaavat uhkaavia asiakkaita.
Kommentit (823)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei entinen ilotyttö! Minäkin tein sitä opiskelujen ohella. Ja sivutyönä. Ja päätyönä. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei tarvitse tuntea mitään ylemmyyden tunnetta. Jos olet oikeasti myynyt itseäsi, pitkään, olet ihan samalla tavalla rikkinäinen sisältä kuin kaikki muutkin.
Sinusta paistaa katkeruus ja kateus. Tekstisi kertoo jo paljon. Ei minun tarvitse todistella mitään, elämäni kertoo sen jo missä töissä olen ja millaiset ihmissuhteeni ovat että en ole rikkinäinen ja tunnetko paljonkin seksiä myyviä ihmisiä että pystyt sanomaan noin vai puhutko itsestäsi? Osa tekee sitä ilolla ja omaksi huvikseen. Jaxuhalit sulle<3
entinen ilotyttö
Ymmärrä nyt jo: kukaan ei ole sulle kateellinen.
eri
Koska se ei ole Luojan tahdon mukaista toimintaa ja siitä ei koidu siunausta kenellekään, vaan päinvastoin paljon negatiivisia lieve-ilmiöitä.
uskis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjussa kysytään, miksi vastustat prostituutiota, mutta kun kertoo miksi vastustaa, niin aletaan haukkua. Lesboksi, raivohulluksi, rouvaksi jonka mies käy huorissa, läskiksi ja kateelliseksi ämmäksi etc. etc.
Vastustan prostituutiota, koska olen entinen alan ammattilainen ja tiedän mitä se on. Siksi. Seksin ostaminen pitäisi kriminalisoida.
Olen pahoillani kokemuksestasi. Ja olen pahoillani siitä, että suakin tullaan tässä ketjussa haukkumaan, koska et ole samaa mieltä seksinoston puolustajien kanssa.
Kiitos myötätunnosta. Kukaan tässä ketjussa perseen myymistä ihannoivista pelleistä ei laittaisi tytärtään sitä tekemään. Niin kivaa työtä se on. Mutta tyttären kaverilta voisi jo ostaa pil lua.
""""""Tässä on nyt todella monta kertaa todettu että ketään ei laiteta minnekään. Kukaan ei ole puolustanut kenenkään pakottamista, tai edes suosittelemista alalle. Jos kuitenkin henkilö itse valitsee tämän keinon ansaita rahaa, joko sivutoimisesti, tai ihan pääasiallisena tulonlähteenä, niin miksi hän ei saisi muka tehdä niin? Jos hän ei koe siitä olevan itselleen minkäänalaista haittaa, vaan näkee sen helppona tulonlähteenä? Sitä tässä nyt on yritetty rautalangasta vääntää, että homma on ihan ok, JOS henkilö itse omasta tahdostaan sitä tekee.""""
Rautalangasta on myös yritetty vääntää että:
1) Seksityöstä on aina haittaa tekijälleen
2) Se ei ole helppo tulonlähde
3) "Vapaaehtoisuuden" takana on usein trauma, päihdeongelmia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen ilotyttö, mutta nykyinen mies ja trolli: "tehdään myös rahasta" 🤣😂 Repesin!
Jos näkökulmani ja kokemukseni poikkeaa omastasi se ei tarkoita sitä että olisin mies.
entinen ilotyttö
Sori, lopeta jo jankkaus, olet tosi epäuskottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjussa kysytään, miksi vastustat prostituutiota, mutta kun kertoo miksi vastustaa, niin aletaan haukkua. Lesboksi, raivohulluksi, rouvaksi jonka mies käy huorissa, läskiksi ja kateelliseksi ämmäksi etc. etc.
Vastustan prostituutiota, koska olen entinen alan ammattilainen ja tiedän mitä se on. Siksi. Seksin ostaminen pitäisi kriminalisoida.
Olen pahoillani kokemuksestasi. Ja olen pahoillani siitä, että suakin tullaan tässä ketjussa haukkumaan, koska et ole samaa mieltä seksinoston puolustajien kanssa.
Kiitos myötätunnosta. Kukaan tässä ketjussa perseen myymistä ihannoivista pelleistä ei laittaisi tytärtään sitä tekemään. Niin kivaa työtä se on. Mutta tyttären kaverilta voisi jo
Rautalangasta on myös yritetty vääntää, että aina ei ole kyse traumasta tai rikki olevasta ihmisestä, vaan ihan vapaehtoisesta työstä josta saa palkkaa. Taisi joku mainita että osalla pn jopa oma yritys ja toiminimi.
Seksi on ihmisen perustarve kuten syöminen, nukkuminen ja paskantaminen. Jostain syystä vaan on keksitty, että seksi on jotenkin pyhä asia, ja on huono ja häpeällinen juttu, jos sitä harrastaa monen eri ihmisen kanssa. Vielä pahempaa, jos siitä haluaa hyötyä rahallisesti. Tämä asenne on ihmisen keksimää. Ei kenelläkään ole oikeutta sanoa pitääkö sitä tavaraansa säästää ja varjella papin aameneen asti, vai onko ok jakaa sitä ilmaiseksi tai rahasta vaikka joka päivä eri ihmiselle. Jokainen saa päättää itse omasta kehostaan. Luulisi tämän olevan itsestäänselvyys, mutta kovasti tuomitaan jos on useita seksikumppaneita, otti sitten maksun tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ihmisen perustarve kuten syöminen, nukkuminen ja paskantaminen. Jostain syystä vaan on keksitty, että seksi on jotenkin pyhä asia, ja on huono ja häpeällinen juttu, jos sitä harrastaa monen eri ihmisen kanssa. Vielä pahempaa, jos siitä haluaa hyötyä rahallisesti. Tämä asenne on ihmisen keksimää. Ei kenelläkään ole oikeutta sanoa pitääkö sitä tavaraansa säästää ja varjella papin aameneen asti, vai onko ok jakaa sitä ilmaiseksi tai rahasta vaikka joka päivä eri ihmiselle. Jokainen saa päättää itse omasta kehostaan. Luulisi tämän olevan itsestäänselvyys, mutta kovasti tuomitaan jos on useita seksikumppaneita, otti sitten maksun tai ei.
Hyvin kirjoitettu. Tässä keskustelussa naiset erityisesti haluavat rajoittaa toisten naisten oikeutta omaan kehoon. Todella kunmallista. Näin 2020 luvulla vielä on keskiaikaisia asenteita.
Lainaus ei toimi, mutta tähän vastaan:
Tässä on nyt todella monta kertaa todettu että ketään ei laiteta minnekään. Kukaan ei ole puolustanut kenenkään pakottamista, tai edes suosittelemista alalle. Jos kuitenkin henkilö itse valitsee tämän keinon ansaita rahaa, joko sivutoimisesti, tai ihan pääasiallisena tulonlähteenä, niin miksi hän ei saisi muka tehdä niin? Jos hän ei koe siitä olevan itselleen minkäänalaista haittaa, vaan näkee sen helppona tulonlähteenä? Sitä tässä nyt on yritetty rautalangasta vääntää, että homma on ihan ok, JOS henkilö itse omasta tahdostaan sitä tekee.
Ketjussa on myös aika monta kertaa hyvin ja monipuolisesti perusteltu, miksi tuo teidän helppo tulonlähteenne ei ole vain sen itseään vapaaehtoisesti myyvän henkilön asia, vaan koskettaa ihan jokaista naista tässä yhteiskunnassa, tajuatte te sitä tai ette. En ala kertaamaan näitä jo moneen kertaan monen eri henkilön kirjoittamia perusteluja, ole hyvä ja lue ketju.
Yksi lisäperustelu tuli mieleen kun luin noita itsensä rikkoneiden entisten prostituoitujen kommentteja: vaikka se tuntuu nyt omalta valinnalta eikä kosketa ketään, se koskettaa ihan jokaista veronmaksajaa siinä vaiheessa, kun sillä on itsensä rikkonut ja kuorimittaa sote-palveluita ja tarvitsee esimerkiksi niitä mt-palveluita, joista meillä on pulaa jo muutenkin.
Lue ketju äläkä jankuta mantraa omasta valinnasta josta ei ole muka haittaa kenellekään.
Lyhytnäköisestä pikavoittojen tavoittelusta on aina haittaa tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt todella monta kertaa todettu että ketään ei laiteta minnekään. Kukaan ei ole puolustanut kenenkään pakottamista, tai edes suosittelemista alalle. Jos kuitenkin henkilö itse valitsee tämän keinon ansaita rahaa, joko sivutoimisesti, tai ihan pääasiallisena tulonlähteenä, niin miksi hän ei saisi muka tehdä niin? Jos hän ei koe siitä olevan itselleen minkäänalaista haittaa, vaan näkee sen helppona tulonlähteenä? Sitä tässä nyt on yritetty rautalangasta vääntää, että homma on ihan ok, JOS henkilö itse omasta tahdostaan sitä tekee.
Ketjussa on myös aika monta kertaa hyvin ja monipuolisesti perusteltu, miksi tuo teidän helppo tulonlähteenne ei ole vain sen itseään vapaaehtoisesti myyvän henkilön asia, vaan koskettaa ihan jokaista naista tässä yhteiskunnassa, tajuatte te sitä tai ette. En ala kertaamaan näitä jo moneen kertaan monen eri henkilön kirjoitt
Oletko sinä lääkäri tai psykiatri että voit tehdä näistä täällä olevista mielisairaita? Et ja he eivät sitä ole. Heidän kokemuksensa, kuten esimerkiksi tämän entisen ilotytön, ovat positiivista ja hänelle siitä on koitunut vaan hyvää. On niitä toisia kuten toinen entinen päihteiden käyttäjä prostituoitu. Kumpaakaan ei mielestäni pidä väheksyä. Molemmat ovat omalla tavallaan oikeassa. Mutta mielenterveys diagnooseja tekee vain lääkärit ja siihen erikoistuneet tahot.
Toisille tuo ammatti sopii, toiselle ei ja pää ei sitä kestä. Ammattiin liittyy myös paljon lieveilmiöitä. Mutta on myös niitä jotka nauttivat maksullisen tytön asemasta ja myös näitä ns. Sugar babeja, jotka pitävät siitä että heitä hemmotellaan. Nykyaika mahdollistaa tällaisen jos ei olisi kysyntää ei olisi tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, jos kyseessä on itsenäinen yrittäjä eikä paritettava. Seksityöntekijää (onlyfans mukaanlukien) en tosin kumppaniksi huolisi, mutta se nyt on eri asia.
Miksi et huolisi kumppaniksi seksityöläistä? Sehän on vaan itsenäinen yrittäjä kuten edellä sanoit.
Olen eri, mutta ajattelen samoin. Minäkään huolisi seksityöläistä kumppaniksi, mutta en silti vastusta sitä, jos joku haluaa seksityötä tehdä. Ei nämä asiat liity toisiinsa. Jokaisella on omat kriteerit kumppanin valinnassa. Joku muu ehkä ottaisi seksityöläisen kumppaniksi, tai sitten ei. Ei se, ettei itse halua seksityöläistä kumppaniksi, tai ettei edes halua käyttää seksityöläisen palveluita, tarkoita että vastustaisi työtä muiden tekemänä ja ostamana. On paljon asioita joita en tekisi itse, ja paljon asioita joita en kumppaniltani sietäisi, mutta se ei tarkoita että muut eivät saisi tehdä sellaista mitä minä en tekisi, tai että muut eivät saisi ottaa kumppanikseen sellaista henkilöä ketä minä en ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on myös aika monta kertaa hyvin ja monipuolisesti perusteltu, miksi tuo teidän helppo tulonlähteenne ei ole vain sen itseään vapaaehtoisesti myyvän henkilön asia, vaan koskettaa ihan jokaista naista tässä yhteiskunnassa, tajuatte te sitä tai ette. En ala kertaamaan näitä jo moneen kertaan monen eri henkilön kirjoitt
Sinäkö vain saat jankata omaa näkemystäsi? Eriävää näkemystä ei saa esittää? Sinä ole heti Jeesuksesta seuraava, ja sinun totuutesi on se ainoa oikea totuus, joka ei pala tulessakaan. Asia selvä,
Oletko sinä lääkäri tai psykiatri että voit tehdä näistä täällä olevista mielisairaita? Et ja he eivät sitä ole. Heidän kokemuksensa, kuten esimerkiksi tämän entisen ilotytön, ovat positiivista ja hänelle siitä on koitunut vaan hyvää. On niitä toisia kuten toinen entinen päihteiden käyttäjä prostituoitu. Kumpaakaan ei mielestäni pidä väheksyä. Molemmat ovat omalla tavallaan oikeassa. Mutta mielenterveys diagnooseja tekee vain lääkärit ja siihen erikoistuneet tahot.
Lue tarkemmin: missää kohtaa ei mitään diagnoosia ole kenellekääm yritetty antaa. Myöskään ketään ei ole väheksytty. Sen sijaan on kerrottu, miksi prostituutio vaikuttaa negatiivisesti yhteiskuntaan.
Hän kuvittelee että ainut tapa ajatella on tuo vaikka todellisuus on ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole Luojan tahdon mukaista toimintaa ja siitä ei koidu siunausta kenellekään, vaan päinvastoin paljon negatiivisia lieve-ilmiöitä.
uskis
Tämähän on valhe. Jeesus nimenomaan hengaili prostituoitujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Korjaan sinun tuntemiesi seksityöntekijöiden, eläpä yleistä. Itse voisin sanoa että nämä kokemuksesi ja tausta eivät ole niin yleisiä, toki teitäkin tuolla alalla on. Päihteet vievät ja siksi myydään itseään että saadaan rahaa niihin. Toiset tekevät sitä työn tai opiskelujen lisäksi ja osa omalla toiminimellä tai yrityksellä jopa.
entinen ilotyttö"
Älä yhtään yritä ylentää itseäsi ja dissata entisä kollegaasi. Luulisi sulta heruvan myötätuntoa.
Jostain olen lukenut, että osalla seksityöntekijöistä on psykopatian piirteitä. Selittää näiden muita naisia haukkuvien, itseään ylentävien kommentoijien suhtautumista. Jos ei ole kummoista empatiakykyä eikä tunne-elämää, niin ei kai se seksin myyminen silloin tosiaan ole sen kummempaa kuin vaikka mainostenjako.
Voi olla. Osa noista kommentoijista voi olla myös miehiä provoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta. Kukaan tässä ketjussa perseen myymistä ihannoivista pelleistä ei laittaisi tytärtään sitä tekemään. Niin kiva
Rautalangasta on myös yritetty vääntää, että aina ei ole kyse traumasta tai rikki olevasta ihmisestä, vaan ihan vapaehtoisesta työstä josta saa palkkaa. Taisi joku mainita että osalla pn jopa oma yritys ja toiminimi.
Vapaaehtoisesta henkilöstä, jonka työstä seuraa todennäköisesti traumoja ja rikkimenemistä.
Miksi sä haluat ehdoin tahdoin tyrkyttää tuota muille naisille?
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole perustarve.
Ystäväni tekee maksullisen hommia tai toimii ns. Sugar babena. Olen joskus vähän kateellinen hänelle kun matkustelee minkä kerkeää ja mies ostelee hänelle melkein mitä vaan.
Jos näkökulmani ja kokemukseni poikkeaa omastasi se ei tarkoita sitä että olisin mies.
entinen ilotyttö