Onko äitipuoli aina pahis?
Siis vaikka olisi kuinka mukava lapsille?
Mietin tässä eräiden tuttujen kokemuksia. Tuntuu vähän siltä, että monissa tapauksissa äitipuoli tulee joka tapauksessa vihatuksi, tekee sitten mitä tahansa.
Ehkä paras versio on olla mahdollisimman etäinen ja näkymätön hahmo ja puuttumatta yhtään mihinkään? Ja olla aina pois paikalta, kun isä viettää lastensa kanssa aikaa, jottei kukaan pääse tulkitsemaan, että olet jonkinlaisena kiilana välissä.
Kommentit (37)
Toivottavasti ei. Minusta se on aika rento rooli, jos lapsen äiti on kuviossa mukana. Saa olla kiva täti ja syödä lasten kanssa karkkia.
En sitten muusta tiedä, jos olisi oikea huoltaja ja ainoa nainen äidin paikalla. Tuskin muuttuisi noidaksi, mutta vastuu kasvaisi. Pitäisi syödä muutakin kuin karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei. Minusta se on aika rento rooli, jos lapsen äiti on kuviossa mukana. Saa olla kiva täti ja syödä lasten kanssa karkkia.
En sitten muusta tiedä, jos olisi oikea huoltaja ja ainoa nainen äidin paikalla. Tuskin muuttuisi noidaksi, mutta vastuu kasvaisi. Pitäisi syödä muutakin kuin karkkia.
Ei koko ajan voi syödä karkkia.
Usein on, koska todella moni nainen inhoaa miehensä edellisestä elämästä olevia lapsia. Etenkin tyttöjä.
Harva ihminen ihan aidosti välittää muiden lapsista. Omista tutuista moni lähtenyt noihin kuvioihin mukaan ja aikamoista on. Ovat kyllä asiallisia lasten seurassa mutta silloin kun mies ja lapset eivät ole kuulemassa kertovat aika julminkin sanankääntein mitä mieltä oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Usein on, koska todella moni nainen inhoaa miehensä edellisestä elämästä olevia lapsia. Etenkin tyttöjä.
Totta.
Totta kai. Jos asettuu kilpailevaan rooliin lasten äidin kanssa (mihin asettuu väkisinkin) niin tietysti tämä aiheuttaa skismaa. Harva nainen suostuu synnyttämään lapsia miehen panohaaremiin, mies vaan järjestää elämänsä panohaaremiksi naisia pettämällä ja pakottamalla. Ei yksiavioisuus mikään vitsi tai sattumalta keksitty juttu ole, se on ihan kovaa elämänoppia joka on tullut nimenomaan tällaisen panohaaremisekoilun katastrofaalisten seurausten ennaltaehkäisemiseksi. Esimerkiksi gazassa nähdään, mihin abrahamin panohaaremin sekoilu johti
Sen lisäksi että hyppäät huonoon rooliin, myös halvennat kaikkien naisten asemaa levittäessäsi haarasi eronneelle miehelle
Jossain entisaikojen saduissa varmaan. Silloin ei vielä ollut naistenoikeuksia ja oli ihan ok syyttää naista pahikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Harva ihminen ihan aidosti välittää muiden lapsista. Omista tutuista moni lähtenyt noihin kuvioihin mukaan ja aikamoista on. Ovat kyllä asiallisia lasten seurassa mutta silloin kun mies ja lapset eivät ole kuulemassa kertovat aika julminkin sanankääntein mitä mieltä oikeasti ovat.
Juu ja ne lapsetkin joutuvat näiden kanssa toisinaan kahden kesken. Mies ei usko tai häntä ei kiinnosta, koska tärkeintä on että muna saa mennä ees taas naisen pillua.
Jos se äiti on elossa ja mukana lasten elämässä niin aika harva pystyy sulattamaan sen, että joku toinen nainen on lasten elämässä ja toimii vanhempana, mutta jos äitipuoli ei ole mukana lasten elämässä niin sekin on väärin, olet kylkä ja etäinen ja varmaan vihaat niitä lapsia. Teki niin tai näin niin olet huono ihminen.
Eikä se lapsillekaan ole helppoa, varmaan monet lapset toivovat vanhempien palaavan yhteen ja uusi puoliso hankaloittaa aika pahasti sitä yhteenpalaamista.
Vierailija kirjoitti:
Jossain entisaikojen saduissa varmaan. Silloin ei vielä ollut naistenoikeuksia ja oli ihan ok syyttää naista pahikseksi.
Ei hyvä mieskään toki edes ottaisi uutta naista tai jatkaisi siitossekoiluaan, jos eroaisi. Katolisessa opissa on vain yksi avioliitto ja jos tämän menee sössimään tavalla tai toisella, niin sitten ollaan loppuelämä selibaatissa. Onko suomalaisesta apinamiehestä tällaiseen? No ei ole, he rikkovat avioliittonsa ihan vaan jonkun psykoottisen haaveen vuoksi, että pillua tulee ovista ja ikkuinoista eroisukeille. Vaikka tosiasiassa ei tule mitään ja lastenkin tulevaisuus menee viemäriin kun mies ryhtyy polygamiseksi
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Jos asettuu kilpailevaan rooliin lasten äidin kanssa (mihin asettuu väkisinkin) niin tietysti tämä aiheuttaa skismaa. Harva nainen suostuu synnyttämään lapsia miehen panohaaremiin, mies vaan järjestää elämänsä panohaaremiksi naisia pettämällä ja pakottamalla. Ei yksiavioisuus mikään vitsi tai sattumalta keksitty juttu ole, se on ihan kovaa elämänoppia joka on tullut nimenomaan tällaisen panohaaremisekoilun katastrofaalisten seurausten ennaltaehkäisemiseksi. Esimerkiksi gazassa nähdään, mihin abrahamin panohaaremin sekoilu johti
Sen lisäksi että hyppäät huonoon rooliin, myös halvennat kaikkien naisten asemaa levittäessäsi haarasi eronneelle miehelle
Mitä ihmettä sä selität? Mistä ja miksi kukaan kilpailisi toisten lasten äidin kanssa? Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa mieheni lasta kohtaan enkä yleensä ole edes kotona kun sen harvan kerran käy meillä kylässä. Ei mulla ole mitään tarvetta änkeä muiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kannat kattoon ja munaa sisään, ihan niinkuin piiat aikoinaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selität? Mistä ja miksi kukaan kilpailisi toisten lasten äidin kanssa? Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa mieheni lasta kohtaan enkä yleensä ole edes kotona kun sen harvan kerran k
Koska perhe on universaali dynamiikka. Ihan sama vaikka hokisit "olen kummin kaiman täti opettaja h uora" niin lapsen todellisuudessa ei ole kuin vanhempia ja sisaruksia. Intialaisilla on lisäksi vino pino "uncles and aunties", mutta jos oma vanhempi panee jotakin näistä unkkeleista tai täteistä, niin roolitus vääristyy
Jotenkin ihmeellistä, että suomessa on täysin normalisoitu tällainen sekoilu ja julkinen parinvaihto, lasten repiminen kappaleiksi ja hämmentäminen keinoemoilla. Antaa aika ala-arvoisen kuvan koko väestöstä
Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan uusioperheissä riski lasten pahoinpidellyksi joutumisesta kasvaa 90-kertaiseksi. Ei siis kaksinkertaiseksi, joka sekin olisi jo paljon, vaan 90-kertaiseksi. Miettikää
Vierailija kirjoitti:
Jos se äiti on elossa ja mukana lasten elämässä niin aika harva pystyy sulattamaan sen, että joku toinen nainen on lasten elämässä ja toimii vanhempana, mutta jos äitipuoli ei ole mukana lasten elämässä niin sekin on väärin, olet kylkä ja etäinen ja varmaan vihaat niitä lapsia. Teki niin tai näin niin olet huono ihminen.
Eikä se lapsillekaan ole helppoa, varmaan monet lapset toivovat vanhempien palaavan yhteen ja uusi puoliso hankaloittaa aika pahasti sitä yhteenpalaamista.
Exältä sai kuulla monet kerrat kuinka itsekäs ja kylmä ihminen olen koska en viettänyt aikaa hänen lastensa kanssa. Kävivät silloin meillä noin 1-2 kertaa kuukauteen ja mies kuvitteli että minä hoidan ne. Kaikki naisethan rakastavat lapsia ja jokaisen naisen suurin haave on olla äiti eikös vaan. Äitimyytti pitäisi jo haudata ja syvälle.
Äitipuoleni oli aivan ihana, valitettavasti on jo kuollut. Kohteli mua 100 % paremmin kuin äitini ja meillä oli usein hyviä keskusteluja. Enemmän olen aina äitini nähnyt pahiksena. En myöskään usko, että äitipuoleni olisi koskaan puhunut musta pahaa kenellekään tai vihannut mua salaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan uusioperheissä riski lasten pahoinpidellyksi joutumisesta kasvaa 90-kertaiseksi. Ei siis kaksinkertaiseksi, joka sekin olisi jo paljon, vaan 90-kertaiseksi. Miettikää
En ihmettele yhtään. Uudella puolisolla ei ole mitään luonnon suomaa kiintymystä siihen lapseen joten helpommin menee hermot. En tietenkään sano että noin on mitenkään ok tehdä mutta ymmärrettävää se on etteivät muut kuin vanhemmat välitä koska luonto niin sanelee. Eikä kaikilla vanhemmillakaan ole mitään suuria tunteita lastaan kohtaan.
Minä varmaan olen. En ole käytännössä missään tekemisissä mieheni lapsen kanssa. Tervehdin ja näin, mutta olen täysin sillä kannalla, että mies saa hoitaa. Ja kas; mies jaksaa nähdä lastansa vain silloin ja tällöin.
Lasta minun käy sinänsä sääliksi, kun äitinsä on aina poissa kotoa. Lapsi sitten soittaa isälleen ja isä kiemurtelee, että nyt ei sovi. Jos minä täällä pullaa leipoisin ja auttelisin läksyissä, niin lapsi varmaan asuisi meillä.
Eli minä se pahis olen.
NOSTO