Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsityöharrastajien ketju. Mitä sinä neulot, kudot, virkkaat tai ompelet?

Vierailija
12.11.2025 |

Vai nypläätkö pitsiä? Mikä työ on tekeillä? Aloitin villasukkaprojektin näin ennen joulua.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se rulautuu niin virkkaa sitä aloituspäästä resorista toiseen suuntaan puolipylväitä muutama kerros niin ei rullaudu. 

Minä virkkasin neulepuseroon kun resorista rullautui. Ei rullaudu enää. 

T. Käsityöneulootikko

Vierailija
122/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäännöpaloja jää usein laadukkaista trikoo- ja collegekankaista. Tein niistä joskus kauan sitten SPR:n kaavoilla vaatteita lapsille. Niitä kerättiin lähetettäviksi katastrofialueille.

Vieläkin näyttää SPR:n sivuilla olevan kohta "Tee itse". Siellä lukee, että kaavoja saa tilata heiltä.

Sain silloin aikoinaan kiitoskortin SPR:ltä. Se ilahdutti, en odottanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan neulonut mitään. Nyt aion aloittaa virkkaamalla "hexagon cardigan" projektin, kunhan saan päätettyä värit ja langat. Ohjeita löytyy niin englanniksi kuin suomeksikin.

Vierailija
124/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahousujen ohjeisiin oon törmänny ainakin dropsin sivuilla, novitan sivuilla ja käsityölehdissä joita lainaan kirjastosta. Suosittelen selaamaan vaikka digilehdet.fi sivustolla suuri käsityölehteä  ja sitten varaamaan just oikeen numeron kirjastosta.

Itsellä tulollaan nyt collegepaitoja itselle, villasukkia työkaverille ja jouluinen neulemekko tytölle novitan rudolph paitaa soveltaen.

Vierailija
125/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se rulautuu niin virkkaa sitä aloituspäästä resorista toiseen suuntaan puolipylväitä muutama kerros niin ei rullaudu. 

Minä virkkasin neulepuseroon kun resorista rullautui. Ei rullaudu enää. 

T. Käsityöneulootikko

Suurkiitokset avusta, pipo pelastettu, kiva kun täältä saa neuvoja! (Mietin jo jotain ihme kumilankaviritystä...) Teen noin, ja kerrankin minulla on mieluisan värinen myssy, jota on ilo käyttää.

Vierailija
126/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kaiken saa kaupasta.

Vierailija
127/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana tuli kudottua lasten sukkia 1200 pr, jotka lahjoitin päiväkoteihin. Sen jälkeen ei paljo oo puikot kiinnostanut 😅

Vierailija
128/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana tuli kudottua lasten sukkia 1200 pr, jotka lahjoitin päiväkoteihin. Sen jälkeen ei paljo oo puikot kiinnostanut 😅

Wau!

Vierailija
129/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosina olen lähinnä neulonut villasukkia Ukrainaan, yhteensä noin 30 paria. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mm. Omri ry kerää tänäkin talvena sukkia. 

Mäkin tein näitä silloin hyökkäystä seuranneena talvena ja tein myös ampujien hanskoja Kotilieden sota-aikojen ohjeella. Pitäis ryhdistäytyä taas kun saa joululahjat tehtyä.

Ehkä ne sentään päätyy oikeaan osoitteeseen toisin kuin avustusrahat.

Vierailija
130/130 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulepipoja kudon, sukkia, lapasia, kaulureita, otsapantoja, patalappuja, tyynynpäällisiä eli oikeestaan kaikkea laidasta laitaan. Suurin kudottu työni on villapusero jonka tein jo 21 vuotiaana, liivin virkkasin 15 vuotiaana, sitä ennen tein paljon mm. barbin ja nuken vaatteitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi