Käsityöharrastajien ketju. Mitä sinä neulot, kudot, virkkaat tai ompelet?
Vai nypläätkö pitsiä? Mikä työ on tekeillä? Aloitin villasukkaprojektin näin ennen joulua.
Kommentit (225)
Meneillään on pöytäliinaprojekti virkatuista paloista. Päätynee keskeneräisiin.
Haluaisin kutoa miehelle joululahjaksi villasukat, mutta en tiedä oikeaa kokoa.
Tein valmiiksi äitivainaalta kesken jääneen torkkupeiton. Äiti oli innokas käsityöihminen, mutta alzheimer vei taidot ja lopulta aloitekyvynkin. Siinä vaiheessa, kun hän ei enää osannut tehdä vaativampia käsitöitä, ehdotin että hän neuloisi monivärisiä suikaleita, jotka voisi yhdistää torkkupeitoksi. Nämä palat olivat vähän erimittaisia, joten jouduin neulomaan osaan jatkoa ja vielä vähän lisää paloja, mutta hyvä ja lämmin peitto siitä lopulta tuli.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisiko kurkata kengännumeroa tai vakoilla vaatekaapin sisältöä?
Pitkän ajan jälkeen innostuin minäkin kutomaan. Kudoin villatakin erivärisistä langoista, tuli tosi kiva. Nyt menossa toinen villatakki, teen siihen hupun. Viikonloppuna lähden rakkaan tyttäreni kanssa Tampereelle Kädentaito messuille. Olen eläkkeellä kädet toimii vielä jalat ei niinkään. Voikun sormien nivelet jaksaisivat kutomista kauan, muuten en tiedä miten kuluttaisin yksinäiset päiväni. Paljon haleja kaikille kutojille, virkkaajille ym.🧶
Vierailija kirjoitti:
Katso kengästä?
Keittiöveitsi. Terä taottu AST-34 teräksestä. Kahvalevyt itse ammutun hirven sarvesta.
Vierailija kirjoitti:
Tein valmiiksi äitivainaalta kesken jääneen torkkupeiton. Äiti oli innokas käsityöihminen, mutta alzheimer vei taidot ja lopulta aloitekyvynkin. Siinä vaiheessa, kun hän ei enää osannut tehdä vaativampia käsitöitä, ehdotin että hän neuloisi monivärisiä suikaleita, jotka voisi yhdistää torkkupeitoksi. Nämä palat olivat vähän erimittaisia, joten jouduin neulomaan osaan jatkoa ja vielä vähän lisää paloja, mutta hyvä ja lämmin peitto siitä lopulta tuli.
Kuinka ihanaa! Äitisi sai tekemistä, ja tulos oli hyödyllinen.
Miksi ketjussa ei mainita puutöitä, autonlaittoa tai muita miesten harrastuksia?
Mulla on tällä hetkellä kesken joululahjalapaset pikkuveljelle sekä solmupanta ja villasukat itselleni. Lapsi on pyytänyt että tekisin hänellekin lapaset kun saan puikot vapaaksi ja kaapissa odottelee kankaita hänelle tulevaa mekkoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihanaa! Äitisi sai tekemistä, ja lopputuloskin hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöveitsi. Terä taottu AST-34 teräksestä. Kahvalevyt itse ammutun hirven sarvesta.
Ei liene ensimmäisesi, veitsi eikä hirvi. Olisipa joskus mahtavaa päästä näkemään prosessi ihan livenä (veitsi, ei hirvi). Kaikki käsityötaidot ovat arvokkaita. Mua harmittaa onta hukattua vuotta, vasenkätistä ei kukaan osannut koulussa opettaa neulomaan. Teen sitten muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketjussa ei mainita puutöitä, autonlaittoa tai muita miesten harrastuksia?
Ei nämä miesvihaajat ota ikinä miehiä huomioon.
Milla Long -neuletakki tyttärelle. Tein jo yhden, josta tuli niin kiva, että teen toisenkin, erivärisen.
Tekeillä on myös kauluri merinovillasta. Tämä kun on pienempi työ, niin tämä on sellainen, jonka nappaan mukaan junaan/bussiin/lentokoneeseen.
Virkkaan myös paloja torkkupeittoon. Paloja on jo aika paljon, mutta vielä täytyy tehdä, jotta peitosta tulisi reilun kokoinen.
Olisi niin paljon kaikkea kivaa ja kaunista, mitä tehdä! Ja minä kun hurahdin tekemään käsitöitä vasta koronavuonna, opettelin alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Muutama isoäidinneliö vielä ja villatakki ois valmis.
Mä niin haluaisin isoäidinneliöistä virkatun villatakin. Täytyy jossain vaiheessa laittaa työn alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisiko kurkata kengännumeroa tai vakoilla vaatekaapin sisältöä?
Ei onnistu. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso kengästä?
Ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Unohtui. Mitä noista puuhaat?
Virkkaan ihtelleni bikinit ensi kesäksi. ;)
Mikä se voisi olla? =)