Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (80728)

Vierailija
80641/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista "kokijaa" kohden on kymmenen ihmistä, jotka eivät kokeneet mitään kuoleman hetkellä. Ja ei, kaikki eivät olleet uskonnottomia pakanoita.

Sekään ei vielä kerro mitään, ehkä niiden aika ei ollut kokea tai eivät yksinkertaisesti muista.

Vierailija
80642/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot ystävällinen ja huomioivakin, mutta korostetun niukkaeleinen ja varovaisen oloinen. Mistä johtuu? 🤔

Täytyy mahtua muottiin.

Mihin muottiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
80643/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on todellinen paikka. Tiedän, koska olen saanut itse kokea sen todellisuutta välähdyksinä jo täällä maan päällä, ei epäilystäkään. Tunnen myös henkilökohtaisesti ihmisiä jotka ovat käyneet taivaassa "kuoltuaan" eli sydämen oltua pitkään pysähdyksissä. Ovat silti nyt aivan täyspäisinä kertomassa kokemuksistaan taivaasta, vaikka heidän pitäisi lääketieteen mukaan olla aivokuolleina. 

Taivas on ja sinne kannattaa olla menossa. Tätä ei mikään mahti maailmassa horjuta.

Tuollaisiin on helppo uskoa silloin, kun tietämys on vähäistä. Kuitenkin aivot pystyvät luomaan uskomattomia ja käsittämättömiä kokemuksia, jotka tuntuvat aivan todelta. Lue vaikka psykedeeleistä alkuun, jos tutkimus ja tiede menee yli hilseen.

Puhutpa alentuvasti. Olen erittäin tutkimus- ja tiedeorientoitunut.

Yksikään tutkimus ei ole pystynyt todistamaan, että taivasta ei olisi olemassa. 

Minun on vaikea uskoa sinun olevan, koska kirjoitat varmana asioita, joista sinun pitäisi tiede- ja tutkimusorientoituneena tietää paljon sellaista tietoa, jonka pohjalta et voisi tuollaisia väitteitä esittää. Vaikka tiede ei poissulje Taivasta, se ei millään tavalla puolla tai pidä sitä todennäköisenä. Sen sijaan se poissulkee paljon sellaisia tarinoita, joilla sitä Taivasta yritetään todistella olevaksi. Esimerkiksi kokemukset.

Teen työkseni tieteellistä tutkimusta. Sinä ilmeisesti et. Jankkaaminen on turhaa, et pysty todistamaan että taivasta ei ole. Miksi koet muiden kokemukset uhkana? Anna jokaisen kokea omalla tavallaan ja mene eteenpäin. 

Vierailija
80644/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokemus ei olisi totta? Tässä just on tieteen ongelma, se ei voi tutkia sellaista asiaa, johon sen menetelmät ei yllä.

Miten voi luottaa kokemuksiin, jos niitä on samasta asiasta keskenään ristiriitaisia? Jos kristitty kokee näyn Taivaasta ja viikinki Valhallasta, ne eivät voi olla kristinuskon mukaan molemmat totta. Kun molemmilla kokemus on aito ja sen lisäksi tiedämme aivojen kyvyn tuottaa virheellisiä kokemuksia, mitä syytä meille jää uskoa kokemuksiin todisteina?

Viikingit pitää nousta tietoisuuden ylemmälle tasolle niin saa toisenlaisen kokemuksen. ;) Mutta totta tosiaan, eihän sitä tiedä lopulta millaisista kerroksista todellisuus koostuu.

Tai kristittyjen. Jokainen uskonto uskoo vilpittömästi olevansa oikeassa ja siitä on kokemuksia. On vähintäänkin erikoista, ettei se saa yleisesti aikaan ajatuksia, vaan moni uskova uskonnosta riippumatta suhtautuu hyvin kriittisesti muiden kokemuksiin ja saattaa jopa perustella kriittisyyttä tavoilla, mitkä poissulkisivat oman uskonnonkin kokemukset, mutta jostakin syystä niissä tapauksissa ei kyetäkään objektiivisuuteen.

Vierailija
80645/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvää yötä tipu💖

Hyvää huomenta ja kivaa päivää sulle. Toivottavasti olet hyvällä mielellä💖

Kiitos kun jaksat vastailla puolestani, itse en jaksaisi vastailisi noin positiivisesti. Etenkin kun tietää kuka toi höyhenaivoinen äijän rötkö on 🤮 

Vierailija
80646/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..iloa alkaneeseen viikkkoon

🥺

Vierailija
80647/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin johonkin ihanaan paikkaan hyvästelemään sua rauhassa🥰😍😘

Tämäkin vaan yhteensattumaa?

Vierailija
80648/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on todellinen paikka. Tiedän, koska olen saanut itse kokea sen todellisuutta välähdyksinä jo täällä maan päällä, ei epäilystäkään. Tunnen myös henkilökohtaisesti ihmisiä jotka ovat käyneet taivaassa "kuoltuaan" eli sydämen oltua pitkään pysähdyksissä. Ovat silti nyt aivan täyspäisinä kertomassa kokemuksistaan taivaasta, vaikka heidän pitäisi lääketieteen mukaan olla aivokuolleina. 

Taivas on ja sinne kannattaa olla menossa. Tätä ei mikään mahti maailmassa horjuta.

Tuollaisiin on helppo uskoa silloin, kun tietämys on vähäistä. Kuitenkin aivot pystyvät luomaan uskomattomia ja käsittämättömiä kokemuksia, jotka tuntuvat aivan todelta. Lue vaikka psykedeeleistä alkuun, jos tutkimus ja tiede menee yli hilseen.

Minun on vaikea uskoa sinun olevan, koska kirjoitat varmana asioita, joista sinun pitäisi tiede- ja tutkimusorientoituneena tietää paljon sellaista tietoa, jonka pohjalta et voisi tuollaisia väitteitä esittää. Vaikka tiede ei poissulje Taivasta, se ei millään tavalla puolla tai pidä sitä todennäköisenä. Sen sijaan se poissulkee paljon sellaisia tarinoita, joilla sitä Taivasta yritetään todistella olevaksi. Esimerkiksi kokemukset.

Teen työkseni tieteellistä tutkimusta. Sinä ilmeisesti et. Jankkaaminen on turhaa, et pysty todistamaan että taivasta ei ole. Miksi koet muiden kokemukset uhkana? Anna jokaisen kokea omalla tavallaan ja mene eteenpäin. 

Selvästi et tältä alalta. Enkä kyllä usko kirjoittamasi perusteella, että millään alalla.

Miksi olkiukkoilet? Missään kohtaa en ole millään tavalla antanut ymmärtää kokemuksia uhkaksi, vaan todennut niitä olevan monenlaisia ja keskeneään ristiriitaisia, joten niitä ei voida siksi ja monesta muusta syystä käyttää uskottavina todisteina. Jos todella olet oikean tieteen kanssa missään tekemisissä, et voi olla eri mieltä, sillä tieteelliset metodit poikkitieteellisesti tämän tunnustavat.

Ja yleisesti ei mene niin, että te saatte täällä saarnata ja samaan aikaan käskeä muita hiljenemään, etenkin kun ollaan erimieltä. Olen kyllä itsekin sillä linjalla, että tämä ketju on aivan väärä paikka näille, mutta koska pyytämällä ette lopeta, ettekä vastatrollauksella, kokeillaan puhua järkeä. Ehkä teistä joku omaa kapasiteettia ymmärtää.

Vierailija
80649/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaista "kokijaa" kohden on kymmenen ihmistä, jotka eivät kokeneet mitään kuoleman hetkellä. Ja ei, kaikki eivät olleet uskonnottomia pakanoita.

Sekään ei vielä kerro mitään, ehkä niiden aika ei ollut kokea tai eivät yksinkertaisesti muista.

Jotta noilla kokemuksilla olisi mitään painoarvoa, kokijan pitäisi olla ihminen, joka ei ole kuullukaan mistää irtaantumisista, taivaasta, Pietarin porteista tms. Silloin, jos tämä kokisi näitä, se olisi mielenkiintoista, mutta jos on koko elämänsä kuunnellut ja lukenut esim. kristittyä retoriikkaa, totta kai aivot on viritetty odottamaan ja uskomaan tiettyjä asioita.

Vierailija
80650/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvää yötä tipu💖

Hyvää huomenta ja kivaa päivää sulle. Toivottavasti olet hyvällä mielellä💖

Kiitos kun jaksat vastailla puolestani, itse en jaksaisi vastailisi noin positiivisesti. Etenkin kun tietää kuka toi höyhenaivoinen äijän rötkö on 🤮 

Kuka höyhenaivoinen äijän rötkö mä oon? 😄 -Tipun kaipaaja 

Vierailija
80651/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisen käyttäytyminen kertoo olennaisimman." Entä jos siinä ei ole johdonmukaisuutta?

Ehkä se ei näytä ulospäin johdonmukaiselta.

Kaikki ei ole vain tulkinnanvaraisuutta.

Vierailija
80652/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisit, tietäisit, että todistustaakka on tuossa tilanteessa sinulla, ei tieteellä. Mikään ei puhu taivaan olemassaolon puolesta, huutava hiljaisuus taas.. Niin.

Vierailija
80653/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin niin, että epävarma ihminen kokee uhkaksi muiden ajatukset, uskomukset, tavan kaivata jne. ja yrittää vimmaisesti kyseenalaistaa ne. 

Vierailija
80654/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voispa stalkata kaivattua 😊😀

Teet sitä jatkuvasti. Näet yksipuolisesti.

Mulla on näin, mutta se johtuu siitä että hän on somessa omilla kasvoillaan ja minä en. Tai eihän se stalkkausta ole, jos katsoo toisen somea.  

Vierailija
80655/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tunne, että meillä olis ihanaa yhdessä. Täydennettäis toisiamme. 🧡

Vierailija
80656/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekisit, tietäisit, että todistustaakka on tuossa tilanteessa sinulla, ei tieteellä. Mikään ei puhu taivaan olemassaolon puolesta, huutava hiljaisuus taas.. Niin.

Oletko se, jonka mielestä kaipauskin pitää todistaa ja ei voi rakastaa jos ei toimi tietyllä tavalla jne jne. 🥱😴 Jospa ymmärtäisit ettei täällä tarvii kenenkään todistella sulle yhtään mitään 

Sivusta 

Vierailija
80657/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voispa stalkata kaivattua 😊😀

Teet sitä jatkuvasti. Näet yksipuolisesti.

🤔 selvennä

Autosta näkee hyvin, mutta autoon ei näe.

En oo nähnyt kaivattua kuukausiin, enkä kertaakaan autosta käsittääkseni. Ellei tuo nyt ollu jonkinlainen vertauskuva jostain muusta.

Mun kaivattu kerran katsoi mua tosi pitkään autosta kun ajoi ohi 🥰 Ja minä katsoin takaisin.

Sivusta

Vierailija
80658/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko se, jonka mielestä kaipauskin pitää todistaa ja ei voi rakastaa jos ei toimi tietyllä tavalla jne jne. 🥱😴 Jospa ymmärtäisit ettei täällä tarvii kenenkään todistella sulle yhtään mitään 

Sivusta 

En ole, pahoittelut siitä. 😅

Se on kumma miten pitäisi saada laukoa "totuuksia" ties mistä hömpästä tässä ketjussa, puskea omaa agendaa, joka ei edes suoranaisesti liity ketjuun, ja sitten vedetään herneet nenään, kun joku ei sokeasti nyökytyttele ja taputa päätä, että hyvin sanottu... Ja vielä "sivusta" komppaan

Vierailija
80659/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin niin, että epävarma ihminen kokee uhkaksi muiden ajatukset, uskomukset, tavan kaivata jne. ja yrittää vimmaisesti kyseenalaistaa ne. 

Totta. Siksi uskovaiset eivät halua tutustua aiheeseen laajemmin, vaan pitävät tiukasti kiinni uskontojensa opetuksista, koska taustalla on pelko rangaistuksesta. Se on omiaan luomaam epävarmuutta. Ja siksi he myös hyökkäävät yleensä päälle, kun heidän uskomuksiaan kyseenalaistetaan ja heidän juttujansa asetetaan laajempaan perspektiiviin. 

Vierailija
80660/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos te tutkijat yrittäisitte ymmärtää tuon otsikon. LÄHETÄ TERVEISET..............jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän