Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3

Vierailija
10.11.2025 |

Kaipaan.

Kommentit (80728)

Vierailija
80621/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan lukutaitoista ja luetunymmärtämisen hallitsevaa verovirkailijaa... Että terveiset verovirkailijoiden pomolle, ihme hiihtäjän jolla ei tunnu suksi luistavan olette palkanneet.

Se on kyllästynyt suhun,kun alituiseen laukkaat siellä purnaamassa😀

Vierailija
80622/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on todellinen paikka. Tiedän, koska olen saanut itse kokea sen todellisuutta välähdyksinä jo täällä maan päällä, ei epäilystäkään. Tunnen myös henkilökohtaisesti ihmisiä jotka ovat käyneet taivaassa "kuoltuaan" eli sydämen oltua pitkään pysähdyksissä. Ovat silti nyt aivan täyspäisinä kertomassa kokemuksistaan taivaasta, vaikka heidän pitäisi lääketieteen mukaan olla aivokuolleina. 

Taivas on ja sinne kannattaa olla menossa. Tätä ei mikään mahti maailmassa horjuta.

Tuttu ilmiö. Oletko koskaan pohtinut, miksi samat kokemukset eri kulttuureissa ja uskonnoissa noudattelevat aina sitä omaa uskomusta? Miksi se kokemus on erilainen, jos se olisi totta? 

Ei ole muissa uskonnoissa armon kokemusta kuin kristinuskossa. Kaikki muut vaatii valaistumista, 5 kertaa päivässä kyykkäämistä tai muuta vastaavaa. Siksi muiden uskontojen edustajat ovat aina niin häkeltyneitä, kun kohtaavat armon: eikö minun tarvitsekaan tehdä mitään temppuja? No ei, koska kaikki on valmista, otat vain Jeesuksen pelastustyön vastaan kuin lapsi. Edelleen saa ja pitää käyttää järkeä, jonka Luoja on luonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
80623/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivas on todellinen paikka. Tiedän, koska olen saanut itse kokea sen todellisuutta välähdyksinä jo täällä maan päällä, ei epäilystäkään. Tunnen myös henkilökohtaisesti ihmisiä jotka ovat käyneet taivaassa "kuoltuaan" eli sydämen oltua pitkään pysähdyksissä. Ovat silti nyt aivan täyspäisinä kertomassa kokemuksistaan taivaasta, vaikka heidän pitäisi lääketieteen mukaan olla aivokuolleina. 

Taivas on ja sinne kannattaa olla menossa. Tätä ei mikään mahti maailmassa horjuta.

Tuollaisiin on helppo uskoa silloin, kun tietämys on vähäistä. Kuitenkin aivot pystyvät luomaan uskomattomia ja käsittämättömiä kokemuksia, jotka tuntuvat aivan todelta. Lue vaikka psykedeeleistä alkuun, jos tutkimus ja tiede menee yli hilseen.

Puhutpa alentuvasti. Olen erittäin tutkimus- ja tiedeorientoitunut.

Yksikään tutkimus ei ole pystynyt todistamaan, että taivasta ei olisi olemassa. 

Yksikään tutkimus ei ole pystynyt osoittamaan että ihmisessä on sielu. Onko ihminen sieluton? Lääketiedehän ei tunnusta sielun olemassaoloa 😅

Vierailija
80624/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot ystävällinen ja huomioivakin, mutta korostetun niukkaeleinen ja varovaisen oloinen. Mistä johtuu? 🤔

Yritän tasapainoilla näiden kahden välillä:

1) Mulle on vaikeaa päästää ihmisiä lähelle.

2) Musta kiinnostuneet usein pakenee, jos etenen liian nopeasti.

Yritän edetä niin ettei kummankaan varoitusvalo muutu punaiseksi.

Vierailija
80625/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän saa stalkata.

Mikä on vähän? 24/7-kyylääminen ei. Niin ei tartte edes sitä vähääkään, sen kyllä huomaa sille herkistyneenä.

Vierailija
80626/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot ystävällinen ja huomioivakin, mutta korostetun niukkaeleinen ja varovaisen oloinen. Mistä johtuu? 🤔

Koska olen aikoja sitten huomannut, mitä seuraa siitä, että päästän lähelle. Minuun ihastutaan herkästi.

Mikä siinä on niin vaikeaa, että ei voi pysyä poissa ihmisten ilmoilta tai kulkea huppu päässä?? Sivu

Minulla ei ole huppareita. Kokeilin muovipussia, mutta siihen meinaisin tukehtua. Pipo silmillä sain kassan rahat pyytämättä ja putkareissun. Ei ole helppoa tämä. Pitäisi ehkä alkaa hirveästi yleistämään ja neuvomaan pyyyämättä ihmisiä tosi suppean näkökulman ohjeilla, ehkä se sillä menisi.

Ei ollut yhtään huono neuvo, koska itsekin metodia olet kokeillut. Ehdotan seuraavaksi vaihtopäätä. Kuljet kylillä vaihtopäässä, kotona omassasi. Mutta hammasharjan pää ei käy tarkoitukseen.

Todellisuudessa en ole erityisen hyvännäköinen, joten jutuilla tämä ongelma on ratkaistava. Voisin alkaa tulkitsemaan kaiken muiden sanoman negatiivisesti ja uhriutumaan yleistysten ja mustavalkoisuuden lisäksi. Ja selittämään ihmisille aina jonkun heille tuntemattoman ihmisen arkipäiväisiä asioita hyvin yksityiskohtaisesti. Eiköhän se sillä.

Vierailija
80627/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, turha vissiin tulla katsomaan kaipausviestejä. Täällähän on joku uskontokinastelu meneillään. Eikö tuolle uskonnosta jauhamiselle voi millään tehdä omaa ketjua?

Vierailija
80628/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiin on helppo uskoa silloin, kun tietämys on vähäistä. Kuitenkin aivot pystyvät luomaan uskomattomia ja käsittämättömiä kokemuksia, jotka tuntuvat aivan todelta. Lue vaikka psykedeeleistä alkuun, jos tutkimus ja tiede menee yli hilseen.

Puhutpa alentuvasti. Olen erittäin tutkimus- ja tiedeorientoitunut.

Yksikään tutkimus ei ole pystynyt todistamaan, että taivasta ei olisi olemassa. 

Mikään ei viittaa taivaan olemassaoloon, ja jos tekee väitteen jostain yliluonnollisesta, oli se taivas tai aaveet, on todistustaakka siinä päässä. Vaikea todistaa olemassoloa, kun ei ole mitään mitä tutkia :D on vain "kirja sanoo" ja trust me bro

Vierailija
80629/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö höpöttäjä😘

Vierailija
80630/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokemus ei olisi totta? Tässä just on tieteen ongelma, se ei voi tutkia sellaista asiaa, johon sen menetelmät ei yllä.

Miten voi luottaa kokemuksiin, jos niitä on samasta asiasta keskenään ristiriitaisia? Jos kristitty kokee näyn Taivaasta ja viikinki Valhallasta, ne eivät voi olla kristinuskon mukaan molemmat totta. Kun molemmilla kokemus on aito ja sen lisäksi tiedämme aivojen kyvyn tuottaa virheellisiä kokemuksia, mitä syytä meille jää uskoa kokemuksiin todisteina?

Vierailija
80631/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokemus ei olisi totta? Tässä just on tieteen ongelma, se ei voi tutkia sellaista asiaa, johon sen menetelmät ei yllä.

Miten voi luottaa kokemuksiin, jos niitä on samasta asiasta keskenään ristiriitaisia? Jos kristitty kokee näyn Taivaasta ja viikinki Valhallasta, ne eivät voi olla kristinuskon mukaan molemmat totta. Kun molemmilla kokemus on aito ja sen lisäksi tiedämme aivojen kyvyn tuottaa virheellisiä kokemuksia, mitä syytä meille jää uskoa kokemuksiin todisteina?

Viikingit pitää nousta tietoisuuden ylemmälle tasolle niin saa toisenlaisen kokemuksen. ;) Mutta totta tosiaan, eihän sitä tiedä lopulta millaisista kerroksista todellisuus koostuu.

Vierailija
80632/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista "kokijaa" kohden on kymmenen ihmistä, jotka eivät kokeneet mitään kuoleman hetkellä. Ja ei, kaikki eivät olleet uskonnottomia pakanoita.

Vierailija
80633/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluut vaan omii ja nu**tella mua kun mulla on muitakin tehtäviä.

Haluun elämän sun kanssa, en pelkkää nusuttelua!

Vierailija
80634/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näytetty, että asia ei olisi totta = Argumentaatiovirhe nimeltä argumentum ad ignorantiam

Vierailija
80635/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ilmiö. Oletko koskaan pohtinut, miksi samat kokemukset eri kulttuureissa ja uskonnoissa noudattelevat aina sitä omaa uskomusta? Miksi se kokemus on erilainen, jos se olisi totta? 

Ei ole muissa uskonnoissa armon kokemusta kuin kristinuskossa. Kaikki muut vaatii valaistumista, 5 kertaa päivässä kyykkäämistä tai muuta vastaavaa. Siksi muiden uskontojen edustajat ovat aina niin häkeltyneitä, kun kohtaavat armon: eikö minun tarvitsekaan tehdä mitään temppuja? No ei, koska kaikki on valmista, otat vain Jeesuksen pelastustyön vastaan kuin lapsi. Edelleen saa ja pitää käyttää järkeä, jonka Luoja on luonut.

Olet täydellisen väärässä. En tiedä, mistä kanavista maailmaa seuraat, mutta niitä kaikenlaisia kokemuksia tulee kaikkialla maailmassa. Psykedeelejä kokeilleet kertovat muuten Suomessakin hyvin yleisesti täydellisen rauhan, levollisuuden, euforian ja hyvyyden tuntemuksista tripeillään. Käy vaikka alkuun lukemassa niitä. Sen jälkeen voit tutustua muiden uskontojen edustajien kokemuksiin. Älä lue niistä oman uskontosi lähteistä, vaan heidän suoria kertomuksiaan. Tulet oppimaan paljon.

Vierailija
80636/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimät katseet, sä oot jotenkin ihana.

Samoin sä. Ikävä on.

Vierailija
80637/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan lukutaitoista ja luetunymmärtämisen hallitsevaa verovirkailijaa... Että terveiset verovirkailijoiden pomolle, ihme hiihtäjän jolla ei tunnu suksi luistavan olette palkanneet.

Se on kyllästynyt suhun,kun alituiseen laukkaat siellä purnaamassa😀

Joku etätyöläinen jossain palmun alla luultavasti, eihän nykyään noita asioita hoideta kuin hyvin jäykkien kaavakkeiden kautta netissä. En edes tiedä missä on lähin verovirasto jossa voisi jonkun kanssa kasvotusten asioida.

Vierailija
80638/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kai liian rakastunut

Sekopää sä olet, et mitään muuta.

Vierailija
80639/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisen käyttäytyminen kertoo olennaisimman." Entä jos siinä ei ole johdonmukaisuutta?

Ehkä se ei näytä ulospäin johdonmukaiselta.

Vierailija
80640/80728 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on, että hän varmaan nujertaa mut siitä, että oon täällä 😖 mut oon toivoton

Nujertaa ketjussa?

Ehkä. Tai ei sitä tiedä mitä voi tapahtua. 

En nujertaisi sinua. Tai muitakaan.

Laita viestiä, kokeile. Nyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme