Miksi itsemurhien kohdalla keskustelu menee aina siihen kuinka estää ihmisiä tekemästä sitä
Esim. uusin jätkäsaaren tapaus kuin että puhutttaisiin syistä jotka johtavat näihin tekoihin esim. mt-ongelmat, huono työilmapiiri, liikaa työkuormaa, työttömyys, elinkustannusten nousu jne. ja miten näihin syihin voitaisiin puuttua ja niitä poistaa.
Ei itsemurhat vähene sillä että estetään ihmisiä tekemästä niitä, johtaa vain ongelmien kasvuun jos juurisyihin ei puututa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia saataville niin ihmiset eivät joudu hyppimään katoilta alas.
Ennen eutanasiaa pitäisi laillistaa ihmiselle laillinen oikeus myrkyttää itseään cannabiksella.
Asteittain mennään kohti eutanasiaa. Aika absurdilta eutanasia kuulostaa, jos kansalaista estetään ja tätä sakotetaan tai pistetään putkaan savun hengittämisestä tai kasvimateriaalin syömisestä.
Meillä on lähtökohtana että kansalainen omistetaan ja tämän oikeus omiin vartalon ruumiinaukkoihin on heikko.
Eräällä tavalla voitaisi todeta että valtio omistaa sun ruumiinaukot ja sinne saa laittaa vain tiettyjä asioita sisään. Ei sellaisia mitkä tuottaa iloa ja onnentunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksikään ihminen ei tajua että masennus näkyy ihan fyysisenä hermoradoissa ja aivoissa?? Niitä pitää korjata!
Ihmiskunta ei oo tehnyt mitään edistyksiä joten pitäisi suoda eutanasiaa.
Itellä adhd ja vakava masennus pienestä asti eikä ulospääsyä ole. En sovi mihinkään en löydä itteni mistään. Syvää kärsimystä ollut vas koko elämä.
Oon älykäs mutta pihalla kuin lumiukko enkä vaa pärjää elämässä. ymmärtäkää jo! Ikä mulla 38
Älykkäänä ihmisenä pystyt etsimään keinot joilla pääset masennuksesta. Lue lue lue, etsi tietoa, aloita ravinnosta. Jos et nuku, kokeile kaikki maailman lääkkeettömät keinot millä saat nukuttua. Kokeile kaikki mahdolliset ruoka-aineet joilla vointi paranee. Etsi kaikki neljäsataatuhatta liikuntamuotoa ja kokeile mikä niistä auttaa masennukseen. Älä jää kotiin itseä surkuttelemaan, suutu, si
Jos ongelmani olisi masennus niin olisin jo ottanut sieniä. Joko lääkärin luvalla tai ilman. Ahdistukseen ne sienet ei auta ja se mikä auttaa niin sitä on turha kysyä suomen lääkäreiltä. Mitä itse tekisit tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen eutanasiaa pitäisi laillistaa ihmiselle laillinen oikeus myrkyttää itseään cannabiksella.
Asteittain mennään kohti eutanasiaa. Aika absurdilta eutanasia kuulostaa, jos kansalaista estetään ja tätä sakotetaan tai pistetään putkaan savun hengittämisestä tai kasvimateriaalin syömisestä.
Meillä on lähtökohtana että kansalainen omistetaan ja tämän oikeus omiin vartalon ruumiinaukkoihin on heikko.
Eräällä tavalla voitaisi todeta että valtio omistaa sun ruumiinaukot ja sinne saa laittaa vain tiettyjä asioita sisään. Ei sellaisia mitkä tuottaa iloa ja onnentunteita.
Siinä käy niin että jos saa myrkyttää itsensä kannabiksella niin ei enää halua hypätä katolta alas. Monessa muussa länsimaassa kannabis on sallittua tai laillista. Mitään todellista perustelua kannabiksen kiellolle ei ole. Jo nixon tilasi tutkimuksen kannabiksen haitoista ja kun sellaisia haittoja ei löytynyt millä kiellon voisi perustella niin keksivät niitä haittoja. Tunnetuin niistä keksityistä haitoista on porttiteoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtekää pitkälle matkalle. Se on parempi kuin itsemurha. Pakatkaa kevyt kantamus ja kävelkää. Kysykää ruokaa ja yösijaa, jos on tarpeen. Voitte päästä vaikka toiselle puolelle maapalloa näin. Etkö uskalla? Pakko on uskaltaa. Muutkin uskaltaa jos on pakko ja monet vapaahtoisestikin.
Joo masentunut on todella kykeneväinen lähtemään jollekin maailmanmatkalle. Toisekseen jos jo Suomessa alkaa olla vaarallista kävellä yömyöhään ja kukaan ei todellakaan anna tuntemattomalle ruokaa ja yösijaa kun ei voi olla varma kuka hullu on liikkeellä ja Suomen ulkopuolella irtolaisena joudut helposti ryöstetyksi ja pahimmillaan koet väkivaltaisen kuoleman.
Lähdin ja toivoinkin että kuolisin noin niin kukaan ei syyttäisi minua. Miksi luulet, että masentunut tekee uhkarohkeita juttuja? Joko kuollakseen tai selvittääkseen itselleen uhkaavan kuoleman uhatessa että haluaako sittenkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Petosjytky ja saksikäsiPetturi tuhosi Suomen..
Kuule, olin masentunut jo Lipposen ja Marinin aikaan. Törkeää tulla puoluetoimistosta heittämään trolleja vakavan asian olleessa kyseessä.
Jokainenhan saa tehdä it mu :n jos niin haluaa. Miks aina hoetaan sitä, et se pitää estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksikään ihminen ei tajua että masennus näkyy ihan fyysisenä hermoradoissa ja aivoissa?? Niitä pitää korjata!
Itellä adhd ja vakava masennus pienestä asti eikä ulospääsyä ole. En sovi mihinkään en löydä itteni mistään. Syvää kärsimystä ollut vas koko elämä.
Oon älykäs mutta pihalla kuin lumiukko enkä vaa pärjää elämässä. ymmärtäkää jo! Ikä mulla 38
Älykkäänä ihmisenä pystyt etsimään keinot joilla pääset masennuksesta. Lue lue lue, etsi tietoa, aloita ravinnosta. Jos et nuku, kokeile kaikki maailman lääkkeettömät keinot millä saat nukuttua. Kokeile kaikki mahdolliset ruoka-aineet joilla vointi paranee. Etsi kaikki neljäsataatuhatta liikuntamuotoa ja kokeile mikä niistä auttaa masennukseen.
Eli sinä luovutat heti kun masentaa? Ryvet masennuksessasi? Minä en luovuta ikinä. Olen nostanut itse itseni syvästä suosta. Olin lähellä kuolla ja sain pelkkää pilkkaa hoitohenkilökunnalta. Sisuunnuin ja otin selvää. Ruokavaliolla hoidin itseni lääkkeettömäksi vaikka painostivat ja huusivat monen ihmisen voimin että ei niin saa tehdä. Pidin pääni ja paranin. Kukaan ei kehtaa enää kommentoida ruokavaliosta mitään kun verikokeet näyttää että olen terve. Suomalainen terveydenhoito on suuri vitsi ja osaaminen lähes nollassa hoitajilla ja lääkäreillä. Eivät he halua ihmisten parantuvan. Erikoissairaanhoito ehkä vähän terveempää kuin perusterveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on syy elää. Nautin siitä, että uloste tuli, nukuin ja sain syödäkseni. Nautin siitä, että osaan elää myös niukkuudessa aina kun elämäntilanne sitä vaatii. Olen selvinnyt yksinäisyydestä ja köyhyydestä. Onneksi en silloin menettänyt terveyttäni. Yllättäin sain maksusitoumuksen myös hammashoitoon, mikä pelasti paljon.
Masennusta ja itsetuhoisuutta sairastava ei OSAA eikä PYSTY nauttimaan yhtään mistään! Mikset samalla menisi sanomaan jollekin koiravihaajalle ja koirapelkoiselle että "mene silittelemään ja halaamaan isoa pitbullia ja nauti siitä!!"
Minä en usko tuohon. On vaan jumiutunut siihen itsesääliin ja pahaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä käy niin että jos saa myrkyttää itsensä kannabiksella niin ei enää halua hypätä katolta alas
Syy on siinä että suurin osa äänestäjistä on vanhoja käpyjä joille kaikki huumeet on samanlaisia huumeita eikä niitä voi laillistaa koska ne on laittomia. Ja päättäjät haluaa nuoleskella isointa äänestäjäryhmäänsä jotta saa edelleen pitää asemansa ja isot palkkionsa. Tästä kärsii sitten kaikki joille kannabis voisi tuoda apua, kun ei lääkärin määräämät pillerit ole auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on syy elää. Nautin siitä, että uloste tuli, nukuin ja sain syödäkseni. Nautin siitä, että osaan elää myös niukkuudessa aina kun elämäntilanne sitä vaatii. Olen selvinnyt yksinäisyydestä ja köyhyydestä. Onneksi en silloin menettänyt terveyttäni. Yllättäin sain maksusitoumuksen myös hammashoitoon, mikä pelasti paljon.
Masennusta ja itsetuhoisuutta sairastava ei OSAA eikä PYSTY nauttimaan yhtään mistään! Mikset samalla menisi sanomaan jollekin koiravihaajalle ja koirapelkoiselle että "mene silittelemään ja halaamaan isoa pitbullia ja nauti siitä!!"
Ei ole muiden masennus sun uskosta kiinni. Mitä jos et puhuisi asiasta josta et ymmärrä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäänä ihmisenä pystyt etsimään keinot joilla pääset masennuksesta. Lue lue lue, etsi tietoa, aloita ravinnosta. Jos et nuku, kokeile kaikki maailman lääkkeettömät keinot millä saat nukuttua. Kokeile kaikki mahdolliset ruoka-aineet joilla vointi paranee. Etsi kaikki neljäsataatuhatta liikuntamuotoa ja kokeile mikä niistä auttaa masennukseen.
No älä kysy lääkäreiltä, ne mistään mitään tiedä. Reseptejä vain osaavat kirjoittaa, reseptiautomaatteja ovat. Ei niitä kiinnosta edes paranetko tai kuoletko, kunhan pääsevät sinusta eroon. Etsi itse tietoa, käytä vaihtoehtohoitoja. Kukaan ei auta, itse pitää tietoa löytää. Netti on pullollaan tietoa eikä virallinen lääketiede ole ainoa totuus maailmankaikkeudessa. Ulkomailla ovat monissa terveysasioissa huomattavasti edellä suomea. Suomalaiset lääkärit ovat niin laiskoja että tekevät minimin työn maksimaalisella palkalla. Syö hyvin, ota selvää ravintoaineista. Sulla on ainutkertainen elämä, jätätkö sen jonkun patalaiskan rahanahneen lääkärin hyväntahtoisuuden varaan? Typerintä mitä voi tehdä. Ei kaikkien ihmisten elimistö toimi samalla tavalla, löydä itsellesi sopiva tapa elää. Aloita ravinnosta, se on sun rakennusaine ja polttoaine.
Eipä media retostele tällä viimeisimmällä Jätkäsaaren hyppääjällä. Ei liene mediaseksikäs?
Noista kalliista hoidoista: ei välttämättä auta nekään. Lääketesistenttiin masennukseen mulla ihan omarahoitteisesti kokeiltu magneettistimulaatiota melko vähäisellä hyödyllä. Varmaan 15-20 tonttua mennyt yksityiselle ja terapiaan. En itke sen rahan perään, kun ei ole tiukkaa taloudellisesti mutta kerron vaan, ettei mikään autuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ragebaittia?
Vaikeampi masennus näkyy ihan aivokuvissakin. Ovatko parkinsonin tauti tai skitsofrenia myös tällaisia uskon asioita?
Molemmissa usein masennus liitännäisoireena, ja korkeat itsemurhaluvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, joka kirjoitti tein tämän, ei auttanut. Luulette, että masentunut ei kokeile ja yritä KAIKKEA mutta kaikille masentuneille ei ole hoitoa keksitty ja te voitte tämän faktan tarkistaa keneltä tahansa psykiatrilta.
Olen reissannut ympäri maailmaa, elänyt siellä köyhyydessä ja rikkaudessa, tehnyt uhkarohkeita temppuja saadakseni itseni tajuamaan, että haluan elää. Olen syönyt kaikkia masennus- ja psykoosilääkkeitä, käynyt kokeellisissa hoidoissa jne jne. Terapiassa 6 vuotta. Urheillut, harrastanut ratsastusta, balettia, maratonia, nyrkkeilyä, tennistä, erilaisia joogamuotoja ja meditaatiota.
Mitä suosittelette vielä hoidoksi vai saisinko jo mennä?
Tarvitset sielunhoitoa.Toiselta nimeltä hengellistä apua.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta itsesäälin määrää.
Jos joku jotain sanoo, niin hän ei ymmärrä mitään.
Ihan haluattekin rypeä masennuksenne syövereissä.
Noh, tapa sekin on elää, vaikka haluaisitte kuolla. Paitsi oikeasti, ette halua.
Haluatte kuormittaa läheisiänne.
Kukaan ei halua rypeä masennuksessa tai missään muussakaan ikävässä. Kaikilla ei elämä mene niin hyvin kuin joillakin onnekkailla. Kun on omat asiat hyvin ja itsekäs niin eihän sitä ymmärrä sellaisia joilla menee huonosti. Helpointa syyttää niitä että omaa syytäsi kaikki. Minä en kuormita muita vaan olen yksin etten masenna muita.
Vierailija kirjoitti:
Eli ne jolle ei apua haluta antaa syystä tai toisesta niin pois vaan?
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan saa tehdä it mu :n jos niin haluaa. Miks aina hoetaan sitä, et se pitää estää?
Kuuluu sivistyskansan ajatukseen että elämä on arvokas ja itsetuhoisuutta pitää hoitaa, selvittää sen syitä ja koettaa kuntouttaa kyseistä ihmistä innostumaan elämästä.
Tuo liittyy laajemmin siihen minkä arvoista ihmisen elämä on. Olemme menneet jo pidempään pelottavaan suuntaan tässä.
Kattava perustulo tarvitaan. Auttaa kaikkeen ja poistaa ylimääräistä virastokeinotyöllistämistä.
Poliisilta voi tilata niskalaukauksen. Miksi elää jos ei ole mitään syytä. Henki vaan pois niin ei tarvitse olla muittten vaivoina.