Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään pappia tai muuta uskon asioista tietävää? Olis yks kysymys.

Vierailija
24.09.2024 |

Tuntuu että olen aina saanut apua itselleni kun olen sitä pyytänyt rukoilemalla. Ihan sellaisissa arjen asioissa jotka on ollut itselleni tärkeitä. Terveysasioissa, ammatinvalinnassa yms. Se on lisännyt mulla sitä ajatusta että on jotain enemmän kuin vain tämä mitä näemme.

Mutta ongelma on se, että en ymmärrä miksi kaikkia ei auteta. En ymmärrä maailman kärsimystä. Erityisesti so dat, sek suaaliri kokset, tai ihan minkälainen kiusaaminen tahansa. Kyllä minuakin silti kiusattiin lapsena koulussa eikä Jumala siinä kyllä auttanut, antoi vain tapahtua. Luen U kra inassa tapahtuvista kauheuksista ja kaikista historian hirveyksistä. Ho lokau sti yms. Miksi? Miksi näiden annetaan tapahtua? Kes kit ys leireillä ymmärtääkseni moni heitti uskonsa pois, enkä yhtään ihmettele miksi. 

Moni sanoo että kaikki tapahtuu siksi, että ihmisille on annettu vapaa tahto. Että Jumala ei puutu tällaisiin. Mutta en ymmärrä miksi? Eikö näissä kaikista hirveimmissä asioissa Jumala voisi luopua tästä vapaa tahto -asiasta, jotta kenenkään ei tarvitsisi joutua rai sk atuksi, ki dut etuksi yms? Niihin voisi puuttua ja antaa pahantekijälle tai sille joka yrittää tehdä pahaa, kunnon opetus. Jos minulle kävisi jotain niin pahaa, tai läheisilleni, en ikinä antaisi anteeksi edes Jumalalle.

Välillä kun näitä miettii, tuntuu että pitäisi vain unohtaa kaikki uskontojutut ja erota kirkosta. Että kaikki minun saamani apu onkin ollut ihan vaan sattumaa. Mutta kun ahdistaa elämä niin pirusti jos en usko että olisi "korkeampi" auttaja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti netissä kirjoituksia aiheesta "Miksi Jumala sallii kärsimyksen?". Mutta toki kriittisesti lue.

Vierailija
2/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala sallii pahuuden, koska se on ihmisten vapaan tahdon aikaansaamaa. Olemme itse vastuussa maailman pahuudesta. Kun luet 1. Mooseksen kirjaa, niin näet, että aluksi Aatami ja Eeva olivat autuaan tietämättömiä pahuudesta. Vasta syntiinlankeemuksen jälkeen maailmaan tuli pahuus. Pahuus toimii myös koetinkivenä uskoville niin kuin sinunkin aloituksestasi voi lukea. Persoonallinen pahuus eli vastustaja (hebr. ha satan, engl. the adversary) on olemassa, mutta hänet ja hänelle kuuliaiset enkelit on jo tuomittu kadotukseen, joten heillä ei ole enää mitään menetettävää. Nyt tämä Vastustaja enkeleineen pyrkii viemään mukanaan kadotukseen mahdollisimman monta ihmistä eksyttämällä nämä luulemaan, että tämä "aineellinen" maailma on kaikki mitä on olemassa.

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa

vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja

vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." (efesolaiskirje 66:12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis efesolaiskirjeen kuudes luku ja jae 12. Lue myös Matteuksen evankeliumin luku 13 ajatuksen kanssa, niin näet millaisen eksytyksen keskellä me elämme.

Vierailija
4/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahuus johtuu synnistä. Ihmiset valitsevat synnin, eikä se suinkaan ole Jumalan tahto. Jumala loi kaiken hyväksi Eedenissä - sitten seurasi ihmisen syntiinlankeemus 😔

Vierailija
5/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos uskoo korkeisiin tasoihin ja hyvään, korkeimpaan itseen, ei siinä väärää ole. Ehkä on myös hyviä luojaolentoja. Jos ei rukoile demigods, deities tai archoneja. Eikä ohjelmoidu ja usko kaikkea mitä syötetään. Kiva jos sua on rukoilu auttanut, vaikka kaikkia ei täysin. Ehkä se silti helpottaa jollain tavalla. Ei ole pakko olla kirkossa tai lahkossa, vaikka etsii oikeaa. Jos ei mene muiden yläpuolelle päättämään, vaan kunnoittaa muiden elämää ja toiveita, se on jo hyvä alku.

Vierailija
6/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, en tiedä, alan olla jo niin kyllästynyt tähän... Mikään ei koskaan muutu. Mitä minä teen täällä?

ap

Vierailija
7/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala nauttii ihmisen kärsimyksestä.

Yleinen tieto

Vierailija
8/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän langenneeseen maailmaan / ihmiskuntaan kuuluu kaikenlaista ikävää. 

Uskovan päämäärä ei ole maallisessa elämässä, joka on lyhyt hetki vaan. 

Vierailija
9/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovan päämäärä ei ole maallisessa elämässä, joka on lyhyt hetki vaan. 

Uskovan elämässä näin voi olla, uskovaisen ei koskaan.

Ei ahneempaa sakkia kaikelle kiiltävälle,mammonalle ja vallalle ole kuin uskovaiset. Raatelevia susia lampaiden vaatteissa.

Papit kaikkein pahimpia.

Vierailija
10/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ajatuksia sinulla ap, olen niitä myös pohtinut mutta en ole löytänyt viisastenkiveä minäkään. Muutama ajatus kuitenkin. 

Onko maailmassa pahuuden takia kärsivillä mitään toivoa, jos oletetaan, että Jumalaa ja sitä kautta kerran kaikelle pahuudelle koittavaa  tuomiota ei ole? Omasta mielestäni tämä on vielä enemmän mieltä painava ajatus kuin ihmetys siitä, miksi Jumala ei puutu edes kaikkein räikeimpiin pahuuden ilmentymiin nyt heti. Kaikki maailman hitlerit ja polpotit rellestävät aikansa ja kuolevat rauhassa pois, eikä mitään oikeutta ole. Toisaalta emme voi tietää puuttuuko Jumala kuitenkin ja varjelee meitä tälläkin hetkellä vielä suuremmalta pahuudelta kuin mitä maailmassa tällä hetkellä on.

Toinen asia, mikä kristinuskossa ainakin minua puhuttelee suhteessa tähän kärsimysteemaan on se, että Jumala ei tyytynyt katselemaan kaikkea tätä kaukaa vaan hän itse tuli maailmaan, oli lihaa ja verta kuten me ihmiset ja kärsi fyysisesti äärettömän väkivaltaisen kuoleman. Henkisen kärsimyksen määrää en osaa edes arvioida. 

Kun olet ap jo saanut rukousvastauksia ja tunnet tavallaan Jumalan läsnäolon sitä kautta, mikset pyytäisi rukouksessa ymmärrystä, joka mahdollisesti antaisi sinulle rauhan kärsimyksen ongelmaan liittyen? 

Vierailija
11/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla pahoin  sairaana syntynyt pieni vauva on ansainnut synnillään kärsimyksensä? Jos kärsimys kerran synnistä johtuu? 

Vierailija
12/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme...

Suunnatkaa katseenne näkymättömiin, ei siihen, mikä on maailmassa.

Vierailija
13/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta, mutta usko Jeesukseen. Miksi ihmiset sallivat pahuuden ja tekevät sitä toisille?

Vierailija
14/14 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olemme edelleen täällä? Vain kärsiäksemme?

- Mylläri