Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä.asia elämässä on yllättänyt sinut eniten?

Vierailija
09.11.2025 |

Tehdäänpä gallup siitä mikä on yllättänyt sinut eniten? Minkä asian olisit nuorena kuvitellut olevan toisin? 

Kyselyn voisi suunnata vain yli 30-vuotiaille. 

Itse voin aloittaa. Ehkä.yllättävin asia on ollut se, miten nopeasti vuodet kuluvat. 

Toisena se, miten vaikeaa on löytää itselle sopiva elämänkumppani. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet ei olekaan niin vaarallisia ja pahoja kuin propaganda huutaa suureen ääneen.

Olet vain koukussa ja sekoitat propagandankin termin sopimattomaan asiayhteyteen. 

Vierailija
62/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 60 jatkaa, olen 30-40v väliltä. Odotin olevani läheiseni suhteen tämäntyyppisten asioiden äärellä ehkä 20v päästä, mutta elämä päätti toisin. Eikä kukaan voi päättää, miten ja milloin oma elämä päättyy. En olisi voinut kuvitella, että todistaisin, kuinka rauhallisesti ja kauniisti hän kuolee. Ja kuinka helpottunut olen, vaikka asiaa suren. 

Omassa itsessä yllättää, kuinka samanlainen olen kuin vuosia sitten, vahvempi vain. Sama parisuhde, ja yhä näen ja koen puolison yhtä nuorena kuin silloin kun aloimme seurustella. Yhteinen taival tuntuu samalla tuoreelta ja ikiaikaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten tylyjä, tunnekylmiä ja huonokäytöksisiä ihmiset ovat.

Vierailija
64/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihuus ei tuo onnea. 

No ei, mutta ainakin minä olen onnellisempi nyt hoikkana mitä olin lihavana. Oikeastaan sama juttu kuin siinä, että raha ei mukamas tuo onnea. No, rahaa ei mulla kyllä ylimääräistä ole ikinä yhtään mutta en usko, että olisi onnettomampi saati jotenkin epäonnisempi jos tuloni olisi kuukaudessa esim kaksinkertaiset nykyisiin nähden. Saati sitten jos voittaisin lotossa.

65/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lapsena että koen olevani ulkopuolinen vain siksi että lapsuus ei sovi minulle. Että kun on vapaus valita ihmiset ympärilleen, ja voi kontrolloida omaa elintilaansa, homma alkaa sujua. Ei se ole koskaan alkanut, koen vain suurempaa halua pysytellä erossa ihmisistä.

Toinen yllätys oli se että jokaiselle ei olekaan tehty elämänkumppania. Olin ihan varma että oikea aisapari tulee ja kaappaa, ja sitten voi elellä onnellisena yhdessä hautaan asti.

Sen sijaan trauma-aivot valitsee pelkästään toisia sekopäitä, ne kaikkein julmimmat ihan kärjessä. Olen jättänyt koko homman sikseen, ja nieleskelen ymmärrystä siitä että olenkin pariton sukka.

Vierailija
66/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
67/67 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täälläkin yksi pariton sukka kuvitteli, että elämä helpottuu aikuisena. No eipä se niin mennyt. Ollut todella vaikea löytää itseni tyylisiä ihmisiä. Kaverini ovat sitten eri maista ja asuvat tuhansien kilometrien päässä. Pysyvää parisuhdettakaan ei ole löytynyt, kun en halunnut jatkaa alkoholistin kanssa. Sekin yllätti miten koulutus ja kielitaito ei takaa mitään. Ihan turhaa oli niitä kiitettäviä hinkuttaa koulussa. Myös se, että vaikka itse käyttäytyisi hyvin & olisi mukava, ei tosiaankaan takaa sitä, että muut ihmiset olisivat sulle mukavia. Kaikenlaisia hyväksikäyttäjiä vaan onnistut houkuttelemaan.