Millainen elintasoero sallitaan työssäkäyvien ja kotona pötköttelevien välillä?
Nyt kun jopa työterveyslääkäreitä pidetään liian suuren ylellisyytenä. Sekin pitäisi jakaa porukalle, joka ei ansaitse ainuttakaan veroeuroa tähän maahan.
Kommentit (157)
Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Kesämökki estää toimeentulotuen saamisen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli saa olla vain tietyn verran tilillä rahaa eikä saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita eikä saa vuokrata mökkiä.
https://www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
annatko persettä?
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö minua siis turhana ihmisenä koska olen sairastunut ja menettänyt työkykyni? Onneksi olet väärässä; minua rakastaa todella moni ihminen ja olemassaoloni on heidän onnellisuutensa kannalta tärkeä asia. Sinulla toksisuudestasi päätellen vähän heikompi tilanne sillä saralla. Tsemppiä.
Et ilmeisesti pysty puhumaan laajemmin kuin omasta navastasi. Lähtökohtaisesti, jos tässäkin keskustelussa puhutaan työterveydenhuollon purkamisesta ja ajatellaan, että lääkärit siirtyisivät julkiselle, niin eihän se sitä tarkoita, koska lääkärit ovat valinneet olla haluamatta työskennellä julkisella.
No valitsisin varmaan minäkin jos se olisi mahdollista. Ihmiset on itsekkäitä. Siksi pitää systeemitasolla ja valtakunnallisesti tehdä muutos, ettei enää olisi rusinoidenpoimijoita, vaan lääkärit mahdollisimman tehokkaasti käytössä. Ja tästäkin syystä järjestelmää pitää uudistaa. Ehkä sitä kautta myös vähenisi niiden määrä jotka hakevat lääkikseen vain raha tai status mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö minua siis turhana ihmisenä koska olen sairastunut ja menettänyt työkykyni? Onneksi olet väärässä; minua rakastaa todella moni ihminen ja olemassaoloni on heidän onnellisuutensa kannalta tärkeä asia. Sinulla toksisuudestasi päätellen vähän heikompi tilanne sillä saralla. Tsemppiä.
Et ilmeisesti pysty puhumaan laajemmin kuin omasta navastasi. Lähtökohtaisesti, jos tässäkin keskustelussa puhutaan työterveydenhuollon purkamisesta ja ajatellaan, että lääkärit siirtyisivät julkiselle, niin eihän se sitä tarkoita, koska lääkärit ovat valinneet olla haluamatta työskennellä julkisella.
No valitsisin varmaan minäkin jos se olisi mahdollista. Ihmiset on itsekkäitä. Siksi pitää systeemitasolla ja valtakunnallisesti tehdä muutos, ettei enää olisi rusinoidenpoimijoita, vaan lääkärit mahdollisimman tehokkaasti käytössä. Ja tästäki
Miten sinä sen muuttaisit? Orjatyöhön lääkärit? Valinnanvapaus heiltä pois? Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ennemmin koko julkinen terveydenhuolto veks, kuin aletaan kurjistamaan sen ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vain hyväksyä, että jos ihminen käy töissä kokopäiväisesti ja maksaa veroja, hän saa paremmat palvelut ja elintason kuin ihminen, joka ei tee töitä eikä maksa veroja. En ymmärrä miksi tämä on vasemmistolle jotenkin täysin mahdoton ajatus.
Ovat kommunisteja, niin mikäpä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitsisin varmaan minäkin jos se olisi mahdollista. Ihmiset on itsekkäitä. Siksi pitää systeemitasolla ja valtakunnallisesti tehdä muutos, ettei enää olisi rusinoidenpoimijoita, vaan lääkärit
En ole asiantuntija, joten en tiedä, mutta en vastustaisi esim työterveyshuollon ja julkisen yhdistämistä jollain tasolla niin että niitä yksityisen käyttämättömiä resursseja voisi hyödyntää julkisella puolella.
Lääkärit voivat sitten tehdä mitä haluavat, kyllä uusia halukkaita riittää koulutettavaksi tilalle, jos todella nykyiset eivät halua olla lääkäreitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Uskon kuitenkin, että tarpeeksi monella on lääkärin etiikka kunnossa, ja asettuisivat siksi ruotuun. Pitää myös muistaa, että moni on siirtynyt yksityiselle koska on uupunut julkisella, eli tämä parantaisi työoloja julkisella niin että moni haluaisi palata. Eiköhän useimmat lääkärit kaipaa haastetta urallaan, eivätkä halua olla vain kumileimasimia.
No mulla on työttömänä parempi henkinen ja fyysinen elintaso kuin jollakin joka tienaa 5 tonnia, säätää kahdella autolla, koirilla, talolla ja kolmella lapsella... Valvon ja nukun milloin haluan. Käyn lenkillä, kaupassa ja kokkaan. Olen 100% vapaa.
Luin ketjun läpi. On kyllä taas sellaiset mielisairaiden kokoontumisajot että huh huh. Ja täälläkin osa käy töissä... vaikka juttujen perusteella kuuluisi pehmustettuun koppiin.
Eron pitäisi olla todella tuntuva. Työelämän ulkopuolella/tuilla elävillä vain aivan pienin mahdollinen minimi. Jos elämään haluaa mukavuutta, sen on tultava omin ansioin.
Tuet on Suomessa ihan liian isot.
n44
Vierailija kirjoitti:
Eron pitäisi olla todella tuntuva. Työelämän ulkopuolella/tuilla elävillä vain aivan pienin mahdollinen minimi. Jos elämään haluaa mukavuutta, sen on tultava omin ansioin.
n44
Samaa mieltä. Ei mitään järkeä siinä, että tuilla asuva voi asua samalla alueella kuin työssäkäyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n44
Samaa mieltä. Ei mitään järkeä siinä, että tuilla asuva voi asua samalla alueella kuin työssäkäyvä.
Tiedätkö mitä gettojen tuleminen vaikuttais sinunkin elämääsi, luuletko että olisit turvassa köyhiltä, muista että sinäkin voit päätyä sinne vanhaa leipää syömään!
Vierailija kirjoitti:
n44
Et sinä mikään nainen ole, olet opportunisti joka vie välistä, jos et muuten niin varastat.