Millainen elintasoero sallitaan työssäkäyvien ja kotona pötköttelevien välillä?
Nyt kun jopa työterveyslääkäreitä pidetään liian suuren ylellisyytenä. Sekin pitäisi jakaa porukalle, joka ei ansaitse ainuttakaan veroeuroa tähän maahan.
Kommentit (157)
Et ole ainoa. Minäkin olen pitkäaikaistyötön. Kävin vastikään Helsingin kaupunginteatterissa katsomassa moulin rougen. Saan rahaa sen 595 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Minäkin olen pitkäaikaistyötön. Kävin vastikään Helsingin kaupunginteatterissa katsomassa moulin rougen. Saan rahaa sen 595 euroa kuukaudessa.
Minä saan alle viikossa nuo hilut tilille.
Vierailija kirjoitti:
Humanistiset alat ovat nykyään kasa haisevaa paskaa eikä niillä ole oikean tieteellisyyden kanssa enää mitään tekemistä. Pitäisi poistaa yliopistoista ja laittaa jonnekin pseudotieteellisyyden ja poliittisen aatetieteellisyyden alle.
Sä et tiedä humanistisista aloista yhtään mitään. Ainoa tietosi lähde on nettipropaganda.
Sympatiat niille jotka oikeasti haluavat ja yrittävät työllistyä. Töiden saanti voi olla vaikeaa, tiedän sen. Mutta samaan aikaan verorahaa törsätään paskaan ja haitalliseenkin miljardikaupalla vuodessa. Se pitää lopettaa. Valtion talous pitää siivota. Muslimit takaisin arabimaihin ihmettelemään kuka nyt maksaa heidän elämänsä kun suomalainen ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen. Vuokran maksun jälkeen jää rahaa tilille alle 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanistiset alat ovat nykyään kasa haisevaa paskaa eikä niillä ole oikean tieteellisyyden kanssa enää mitään tekemistä. Pitäisi poistaa yliopistoista ja laittaa jonnekin pseudotieteellisyyden ja poliittisen aatetieteellisyyden alle.
Sä et tiedä humanistisista aloista yhtään mitään. Ainoa tietosi lähde on nettipropaganda.
Olen kyllä ollut niitä ihan opiskelemassakin yliopistossa. Tosin vain sen aikaa mitä tarvitsin huomatakseni miten neurettavia ne on ja vaihdoin oikeisiin tieteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totuus, kun puhutaan pitkäaikaistyöttömistä. Niilllä on todennäköisesti korkeampi koulutus ja vaatekaappi täynnä jaklupukuja ja minkkiturkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ollut niitä ihan opiskelemassakin yliopistossa. Tosin vain sen aikaa mitä tarvitsin huomatakseni miten neurettavia ne on ja vaihdoin oikeisiin tieteisiin.
Mitä naurettavaa on historiassa?
Vierailija kirjoitti:
Talous nousee vasta kun valtio lakkaa ottamassa itselleen valtaosaa siitä mitä työllä tuotetaan. Valtio tuhlaa kaiken rahansa eikä kehitä sillä mitään. Vain pakolliset toiminnot valtiolle, ei nykyistä pöhöttynyttä instituutiota Yle johtajineen joiden kk palkka 26 000 euroa puhdasta verorahaa kuukaudessa plus rahakannusteet. Varsinkin kun YLE on vain ryvettynyt kohuissa jotka paljastavat ettei se edes hoida tehtäviään vaan aivopesee ihmisiä.
No, nykyinen hallituspohja on näyttänyt leikkauspolitiikallaan esimerkkiä. Tulos= kukaan ei enää uskalla kuluttaa, vaan rahat menee 100% säästöön pahan päivän varalle. Talous siis ei nouse, vaan on lamassa.
Joskus voisi myös keskustella siitä, voisiko työelämää inhimillistää tasapainottamalla työssäkäyvien työtaakkaa ja vähentämällä työuupumusta jakamalla töitä useammalle tekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vain hyväksyä, että jos ihminen käy töissä kokopäiväisesti ja maksaa veroja, hän saa paremmat palvelut ja elintason kuin ihminen, joka ei tee töitä eikä maksa veroja. En ymmärrä miksi tämä on vasemmistolle jotenkin täysin mahdoton ajatus.
No, vasemmistohan nimenomaan ajaa työntekijöiden etuja ja oikeuksia ja vasemmistolainen ay-liike palkankorotuksia.
Vasemmisto ajaa veronkorotuksia työssäkäyville ja lisää rahaa kotona pötkötteleville. Ei vasemmisto aja työssäkäyvien asiaa lainkaan.
Vasemmisto jopa haluaa roudata tänne ihmisiä toisista maaosista pötköttelemään. Ehkä odottavat että nämä sitten äänestävät vasemmistoa.
Tavallisesta suomiduunarista eivät välitä enää pätkääkään ja siksi ne äänestävät nykyään persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totuus, kun puhutaan pitkäaikaistyöttömistä. Niilllä on todennäköisesti korkeampi koulutus ja vaatekaappi täynnä jaklupukuja ja minkkiturkkeja.
Minkkiturkkeja? Sellaisen voi omistaa ainoastaan kristillinen, persu tai kepulainen, ehkä konservatiivisen siiven kokkari.
Pitkäaikaistyöttömät siis ovat näitä? Ahaa.
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous nousee vasta kun valtio lakkaa ottamassa itselleen valtaosaa siitä mitä työllä tuotetaan. Valtio tuhlaa kaiken rahansa eikä kehitä sillä mitään. Vain pakolliset toiminnot valtiolle, ei nykyistä pöhöttynyttä instituutiota Yle johtajineen joiden kk palkka 26 000 euroa puhdasta verorahaa kuukaudessa plus rahakannusteet. Varsinkin kun YLE on vain ryvettynyt kohuissa jotka paljastavat ettei se edes hoida tehtäviään vaan aivopesee ihmisiä.
No, nykyinen hallituspohja on näyttänyt leikkauspolitiikallaan esimerkkiä. Tulos= kukaan ei enää uskalla kuluttaa, vaan rahat menee 100% säästöön pahan päivän varalle. Talous siis ei nouse, vaan on lamassa.
Liian pieniä leikkauksia. Alvia ei olisi pitänyt korottaa vaan laskea. Samoin muita veroja. Ulkomaalaiset tukielätit pois maasta, kehitysapu nollaan. Ylestä puolet pois. Julkiselta peukalonpyörittelijät etsimään tuottavaa työtä. Kokoomus on munaton, siellä on liikaa naisia ja miehiä joiden pallit löytyy heidän vaimonsa käsilaukusta. PS voisikin uskaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
Olen eri, mutta mielestäni nimenomaan on järkevää resurssien käyttöä että pyritään ennen kaikkea pitämään ne työtä tekevät työkuntoisina.
Ei minkäänlaista!!! Kyllä meille kotona pötkötteleville kuuluu ihan yhtä korkea elintaso kuin työläisille! Kyllä työläisten putää maksaa korkeampia veroja että me saadaan sama elintaso kuin kiillä on! Ei me olla huonompia ihmisiä vaikka meillä ei ole rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlaista!!! Kyllä meille kotona pötkötteleville kuuluu ihan yhtä korkea elintaso kuin työläisille! Kyllä työläisten putää maksaa korkeampia veroja että me saadaan sama elintaso kuin kiillä on! Ei me olla huonompia ihmisiä vaikka meillä ei ole rahaa!
Vituttaako tukien leikkaukset?
nyt toivotaan vaan kovia hintojen nousua että niillä sun paska tuilla ei saa ostettua mitään.
Työttömyys tai pitkäaikIstyöttömyys ei tarkoita syrjäytymistä. Minäkin olen hengissä ja pärjään hyvin. Mieheni tienaa sanotaanko että hyvin. Asun velattomassa omakotitalossa ja olen terve.
kuitenkaan en yrityksestäni huolimatta pysty työllistymään.