Millainen elintasoero sallitaan työssäkäyvien ja kotona pötköttelevien välillä?
Nyt kun jopa työterveyslääkäreitä pidetään liian suuren ylellisyytenä. Sekin pitäisi jakaa porukalle, joka ei ansaitse ainuttakaan veroeuroa tähän maahan.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
Olen eri, mutta mielestäni nimenomaan on järkevää resurssien käyttöä että pyritään ennen kaikkea pitämään ne työtä tekevät työkuntoisina.
Siellä rampataan niin tiheään, vain koska voidaan, että vähempikin riittäisi. Tuskin työkyky katoaa jos ei tunnin varoitusajalla voi varata viidestä lääkäristä kenelle näyttää ihan tavallista luomea.
Jos minulla olisi huolestuttava luomi niin todellakin se vaikuttaisi työntekoon. Teen ajatustyötä ja ajatusketjut saattavat olla todella pitkiä, jopa tuntien ajan pohdittuja. Sellainen ei onnistu jos keskittyminen häiriintyy, ja huolestuttava luomi todellakin häiritsisi.
Työntajani maksaa yli 100€ tunnistani (palkka, työnanajamaksut, etc), kalliiksi tulee jos en tehokkaasti pysty keskittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys tai pitkäaikIstyöttömyys ei tarkoita syrjäytymistä. Minäkin olen hengissä ja pärjään hyvin. Mieheni tienaa sanotaanko että hyvin. Asun velattomassa omakotitalossa ja olen terve.
kuitenkaan en yrityksestäni huolimatta pysty työllistymään.
Miehesi heittää kohta rahattoman loisen ulos sieltä omakotitalosta.
Ottaa mielummin kallispalkkaisen kodinhoitajan kuin paljon halvemmalla kotityöt tekevän vaimonsa?
Jos on vielä yhteisiä lapsia, niin pakattu kodinhoitaja häviää sata nolla.
Vielä tänäkin päivänä naisen paras vakuutus on lapset.
Naisen täytyy olla hölmö, jos ei tee lasta.<
Oikeast kyse ei ole sosiaalietujen pienoidesta. Kyse on palkkojen pienoudesta ja juuri siitä, ettei palkkaus osu juuri sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
On, sinä et tuota mitään, mutta se työssäkäyvä tuottaa työnantajalleen työtä ja valtiolle verotuloja. Sinulla on aikaa jonottaa.
Minun sairaus on sellainen, että jonottaminen voi koitua kuolemaksi. Veronmaksulla voi siis ohittaa mistä tahansa pikkuvaivasta paljon sairaamman jonossa, vaikka he siksi kuolisivat, ja se on sinusta moraalisesti oikein?
Jos sinä olet kuoleman kielissä, niin sinähän menet abulanssilla sairaalaan etkä ole samassa jon
Kun työterveyspuolella on kymmenen lääkäriä pyörittämässä peukaloita ja odottamassa sitä yhtä flunssapotilasta, ja samaan aikaan julkisella on kymmenen potilasta jonottamassa yhdelle lääkärille, niin eikö olisi järkevämpää jakaa rajalliset resurssit niin, että lääkäreitä ei ole missään tyhjänpanttina ja että hoitoa saisi todellisen tarpeen mukaisessa järjestyksessä?
Kyllä se ennenkin riitti, että jollekin työterveyslääkärille pääsi päivässä tai parissa, jossakin lähiseudulla. Nykyään yksityisellä tilanne on se, että suuri osa lääkärireservistä on tyhjäkäynnillä, ja vastaanotolle voi vain marssia. Kalliisti ja pitkästi koulutetut ihmiset hoitamassa pääosin helppoja juttuja todella löysään tahtiin. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mielestäni nimenomaan on järkevää resurssien käyttöä että pyritään ennen kaikkea pitämään ne työtä tekevät työkuntoisina.
Siellä rampataan niin tiheään, vain koska voidaan, että vähempikin riittäisi. Tuskin työkyky katoaa jos ei tunnin varoitusajalla voi varata viidestä lääkäristä kenelle näyttää ihan tavallista luomea.
Jos minulla olisi huolestuttava luomi niin todellakin se vaikuttaisi työntekoon. Teen ajatus
Ei se luomi popsahda esiin yhdessä yössä, joten jos sinulla yhtäkkiä kesken työpäivän iskee tuollainen paniikki, että heti pitää päästä näyttämään sitä jo jonkin aikaa ollutta luomea, niin ehkä tosiaan tarvitset hoitoa, mutta psyykkisestä puolelta. Pointti oli siis se, että sitä luomea voi näyttää vaikka yhdelle lääkärille klo 17 jossain päin kaupunkia, ja toiselle löytyisi aika parin päivän päästä klo 12. Eikä niin kuin nyt, että siellä on viljalti vapaita aikoja vartin välein jokaisessa toimipisteessä, koska se tarkoittaa, että on reipasta yliresursointia, samaan aikaan kun julkisen puolen lääkärit nääntyy työkuormansa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks työssäkäyntiä ei saada sellaiseksi ettei olisi mitään alle 2000e kk palkkoja.
Ei mitään järkeä että raataa ja hukka elämästään koko päivän jonnekin ja ei saa rahaa siitä tarpeeksi elämälleen.
Lämpöisemmässä maassa en teksii alle 2000e mitään vaikka ei olisi asuntoakaan. Jäisin mieluummin puistoon makailemaan ja kerjäisin leipärahat kadulta.
Miksi työnteosta ei makseta tässä maassa ja miksi ihmeessä Suomessa ei ole minimiplkkalakia?
Tessiä ei noudateta muutenkaan työelämässä. Työnantajat kujeilee aina ja odottaa ihan kaueeta työtahtia.
Mikä järki tehdä töitä?
Siinä tapatyöttömän kusipään syyt olla menemättä töihin.
onneksi valtio leikkaa tukia ja hinnat nousevat tuet ei.
Silloinko kaikki saavat palkkatyön?
Vierailija kirjoitti:
Persu haluaa itselleen kaikki ja muille ei mitään.
En usko että persut ovat useinkaan kovin hyvätuloisia, perus duunareita ehkä joita ärsyttää se ettei työnteko rahallisesti kannata kun tuet ovat niin isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, sinä et tuota mitään, mutta se työssäkäyvä tuottaa työnantajalleen työtä ja valtiolle verotuloja. Sinulla on aikaa jonottaa.
Minun sairaus on sellainen, että jonottaminen voi koitua kuolemaksi. Veronmaksulla voi siis ohittaa mistä tahansa pikkuvaivasta paljon sairaamman jonossa, vaikka he siksi kuolisivat, ja se on sinusta moraalisesti oikein?
Jos sinä olet kuoleman kielissä, niin sinähän
Jos työpaikalla sattuu vakava onnettomuus, niin koskaan osoite ei ole työterveys. Silloin ambulanssi ajaa kunnan ensiapuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen niin on oltava, että työtä tekemällä saa selkeästi paremman elämän ja edut. Muutenhan kenenkään ei kannata työtä tehdä vaan heittäytyä valtion elätettäväksi. Kyllä minäkin mielelläni ryhdyn oloneuvokseksi, jos täällä alkaa saada yhtä hyvän elintason ilmankin töissäkäyntiä. Ei työnteko napostelis ollenkaan, vaan paljon mieluummin keskittyisin kivoihin harrastuksiini kokopäiväisesti.
Kaikilla ihmisillä on samat perustarpeet, jotka maksavat yhtä paljon: Asunto, ruoka, (intiimi)hygienia, peruspuhelin, perustietokone jne. mahdolliset lääkkeet jne. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jonka hyvinvointiin vaikuttavat myös harrastukset, sosiaaliset suhteet ja kehittymismahdollisuudet. Aika harvalla työttömällä on mahdollisuus kokopäiväiseen maksulliseen harrastukseen. Yhdesti voi saada jonkun kuukausi- tai kausilipun, mutta pääasiassa maksuttomista kävelylenkeistä ym. harrastukset koostuu. Sekin loppuu, kun lenkkarit hajoaa. Ihmiset eivät edes pysy työkuntoisina jos heillä ei ole virikkeitä. Ei työttömyys mitään herkkua ole. Itse olen välillä töissä ja välillä työtön tilanteen mukaan. Mieluiten olisin töissä. Silloin saisi sen oman talonkin hommattua. Työssä voi kartuttaa omaisuutta. En ymmärrä työttömien ja muiden köyhien kadehtimista. Heiltä puuttuu täysin omaisuus, joka useimmilla vakituisissa työssäkäyvillä on. On talot, ajokortit, autot jne. Aika inhottavaa ryhtyä sellaisen omaisuuden päällä ryhtyä kadehtimaan työttömien harrastuksia, jos sellaisia sattuu olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks työssäkäyntiä ei saada sellaiseksi ettei olisi mitään alle 2000e kk palkkoja.
Ei mitään järkeä että raataa ja hukka elämästään koko päivän jonnekin ja ei saa rahaa siitä tarpeeksi elämälleen.
Lämpöisemmässä maassa en teksii alle 2000e mitään vaikka ei olisi asuntoakaan. Jäisin mieluummin puistoon makailemaan ja kerjäisin leipärahat kadulta.
Miksi työnteosta ei makseta tässä maassa ja miksi ihmeessä Suomessa ei ole minimiplkkalakia?
Tessiä ei noudateta muutenkaan työelämässä. Työnantajat kujeilee aina ja odottaa ihan kaueeta työtahtia.
Mikä järki tehdä töitä?
Siinä tapatyöttömän kusipään syyt olla menemättä töihin.
onneksi valtio leikkaa tukia ja hinnat nousevat tuet ei.
Paljonko oma palkkasi on ja montako tuntia teet viikossa?
Olen samaa mieltä, että työssäkäynnin on oltava kannattavaa, mutta se tarkoittaa sitten hyvää palkkaa.
Kun työterveyspuolella on kymmenen lääkäriä pyörittämässä peukaloita ja odottamassa sitä yhtä flunssapotilasta, ja samaan aikaan julkisella on kymmenen potilasta jonottamassa yhdelle lääkärille, niin eikö olisi järkevämpää jakaa rajalliset resurssit niin, että lääkäreitä ei ole missään tyhjänpanttina ja että hoitoa saisi todellisen tarpeen mukaisessa järjestyksessä?
Kyllä se ennenkin riitti, että jollekin työterveyslääkärille pääsi päivässä tai parissa, jossakin lähiseudulla. Nykyään yksityisellä tilanne on se, että suuri osa lääkärireservistä on tyhjäkäynnillä, ja vastaanotolle voi vain marssia. Kalliisti ja pitkästi koulutetut ihmiset hoitamassa pääosin helppoja juttuja todella löysään tahtiin. Ei mitään järkeä.
Mutta kun ne lääkärit eivät halua hoitaa sinua julkisella. Meillä muuten on oma työterveys Mehiläisessä. Ei sinne mitenkään helposti pääse. Saattaa mennä pari viikkoakin, että saa ajan. Eivät istu tyhjänpanttina kuten sinä.
tuo aloitus pötkökysymys kertoo jo sen tyhmyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu haluaa itselleen kaikki ja muille ei mitään.
En usko että persut ovat useinkaan kovin hyvätuloisia, perus duunareita ehkä joita ärsyttää se ettei työnteko rahallisesti kannata kun tuet ovat niin isoja.
tuet isoja? nythän paskaa puhut taas.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ne lääkärit eivät halua hoitaa sinua julkisella. Meillä muuten on oma työterveys Mehiläisessä. Ei sinne mitenkään helposti pääse. Saattaa mennä pari v
Pidätkö minua siis turhana ihmisenä koska olen sairastunut ja menettänyt työkykyni? Onneksi olet väärässä; minua rakastaa todella moni ihminen ja olemassaoloni on heidän onnellisuutensa kannalta tärkeä asia. Sinulla toksisuudestasi päätellen vähän heikompi tilanne sillä saralla. Tsemppiä.
Siis tarkoitatko ruotsinsuomalaisia sukuja tai ahvenanmaata. Ymmärrän. Olet siis huomannut että kun suklaa ja muut ovat maksaneet suomessa 50% enemmän kuin muualla eroopassa pitäisi sen pudota 50%. Se ei riitä sillä esim ahvenanmaa saa 40t asukkaan kuntaansa ilman asevelvollisuutta jne. saman verran tukea kuin muu suomi yhteensä. Tarkoititko tätä.
Pötköttely sallittakoon, omalla kustannuksella.
Tutulla on tilitoimisto ja sanoi, että tekoäly tekee kirjanpitotyöt parin vuoden sisällä. Kirjanpitäjät irtisanotaan.
Kaikilla ihmisillä on samat perustarpeet, jotka maksavat yhtä paljon: Asunto, ruoka, (intiimi)hygienia, peruspuhelin, perustietokone jne. mahdolliset lääkkeet jne. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jonka hyvinvointiin vaikuttavat myös harrastukset, sosiaaliset suhteet ja kehittymismahdollisuudet.
Eihän tämä pidä ollenkaan totta. Joku tarvitsee ruokaa enemmän kuin toinen ja toinen ei pysty syömään vaikka palkokasveja, jotka ovat halpoja. Puhumattakaan asumisesta. Mun pitäisi muutaman vuoden päästä pystyä maksamaan perheasuntooni putkiremontti n. 100 000 euroa. Toinen asuu vuokralla ja ei ole koskaan mitään remonttitarpeita.
Mikä järki tehdä töitä?