Millainen elintasoero sallitaan työssäkäyvien ja kotona pötköttelevien välillä?
Nyt kun jopa työterveyslääkäreitä pidetään liian suuren ylellisyytenä. Sekin pitäisi jakaa porukalle, joka ei ansaitse ainuttakaan veroeuroa tähän maahan.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys tai pitkäaikIstyöttömyys ei tarkoita syrjäytymistä. Minäkin olen hengissä ja pärjään hyvin. Mieheni tienaa sanotaanko että hyvin. Asun velattomassa omakotitalossa ja olen terve.
kuitenkaan en yrityksestäni huolimatta pysty työllistymään.
Miehesi heittää kohta rahattoman loisen ulos sieltä omakotitalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous nousee vasta kun valtio lakkaa ottamassa itselleen valtaosaa siitä mitä työllä tuotetaan. Valtio tuhlaa kaiken rahansa eikä kehitä sillä mitään. Vain pakolliset toiminnot valtiolle, ei nykyistä pöhöttynyttä instituutiota Yle johtajineen joiden kk palkka 26 000 euroa puhdasta verorahaa kuukaudessa plus rahakannusteet. Varsinkin kun YLE on vain ryvettynyt kohuissa jotka paljastavat ettei se edes hoida tehtäviään vaan aivopesee ihmisiä.
No, nykyinen hallituspohja on näyttänyt leikkauspolitiikallaan esimerkkiä. Tulos= kukaan ei enää uskalla kuluttaa, vaan rahat menee 100% säästöön pahan päivän varalle. Talous siis ei nouse, vaan on lamassa.
Liian pieniä leikkauksia. Alvia ei olisi pitänyt korottaa vaan laskea. Samoin muita veroja. Ulkomaalaiset tukielätit pois maasta, kehitysapu nollaan. Yles
Alvin laskuun löytyy kyllä tukea vassaripuolueista.
Vierailija kirjoitti:
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
On, sinä et tuota mitään, mutta se työssäkäyvä tuottaa työnantajalleen työtä ja valtiolle verotuloja. Sinulla on aikaa jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vain hyväksyä, että jos ihminen käy töissä kokopäiväisesti ja maksaa veroja, hän saa paremmat palvelut ja elintason kuin ihminen, joka ei tee töitä eikä maksa veroja. En ymmärrä miksi tämä on vasemmistolle jotenkin täysin mahdoton ajatus.
No, vasemmistohan nimenomaan ajaa työntekijöiden etuja ja oikeuksia ja vasemmistolainen ay-liike palkankorotuksia.
Vasemmisto ajaa veronkorotuksia työssäkäyville ja lisää rahaa kotona pötkötteleville. Ei vasemmisto aja työssäkäyvien asiaa lainkaan.
Vasemmisto jopa haluaa roudata tänne ihmisiä toisista maaosista pötköttelemään. Ehkä odottavat että nämä sitten äänestävät vasemmistoa.
Tavallisesta suomiduunarista eivät välitä enää pätkääk
Juu kuten PS jämäkästi hoiti asian 2015? Muun muassa veijari Jaffin saivat tänne hoidettua, nyt kovasti ajetaan pois. Melkosta menoa, mutku vasemmisto 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Minäkin olen pitkäaikaistyötön. Kävin vastikään Helsingin kaupunginteatterissa katsomassa moulin rougen. Saan rahaa sen 595 euroa kuukaudessa.
Tämä on totuus, kun puhutaan pitkäaikaistyöttömistä. Niilllä on todennäköisesti korkeampi koulutus ja vaatekaappi täynnä jaklupukuja ja minkkiturkkeja.
Minkkiturkkeja? Sellaisen voi omistaa ainoastaan kristillinen, persu tai kepulainen, ehkä konservatiivisen siiven kokkari.
Pitkäaikaistyöttömät siis ovat näitä? Ahaa.
HV. Minä olen pitkäaikaistyötön. Lähdetkö drinkille. Minä pukeudun minkkiturkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pötköttelen kotona koska olen sairastunut pysyvästi. Mielummin olisin terve ja töissä. Onko sinusta oikein tai jotenkin järkevää resurssien käyttöä, että sairaana en pääse aina tarvittaessa lääkäriin, mutta terveet työssäkäyvät pääsevät pienestäkin flunssasta heti?
On, sinä et tuota mitään, mutta se työssäkäyvä tuottaa työnantajalleen työtä ja valtiolle verotuloja. Sinulla on aikaa jonottaa.
Minun sairaus on sellainen, että jonottaminen voi koitua kuolemaksi. Veronmaksulla voi siis ohittaa mistä tahansa pikkuvaivasta paljon sairaamman jonossa, vaikka he siksi kuolisivat, ja se on sinusta moraalisesti oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys tai pitkäaikIstyöttömyys ei tarkoita syrjäytymistä. Minäkin olen hengissä ja pärjään hyvin. Mieheni tienaa sanotaanko että hyvin. Asun velattomassa omakotitalossa ja olen terve.
Ottaa mielummin kallispalkkaisen kodinhoitajan kuin paljon halvemmalla kotityöt tekevän vaimonsa?
Ankeuttajat asialla, miksi aina kaivetaan negatiivisia asioita esille ?
Jättäydyin pois työelämästä 14 vuotta sitten. Realisoin ja piilotin sitä ennen omaisuuteni. Olen elänyt asumistuella, työmarkkinatuella ja toimeentulotuella. Piilossa olevaa omaisuutta on kulunut 10 000€ vuodessa ja vielä on 180 000€ jäljellä. Elämäni paras päätös. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sairaus on sellainen, että jonottaminen voi koitua kuolemaksi. Veronmaksulla voi siis ohittaa mistä tahansa pikkuvaivasta paljon sairaamman jonossa, vaikka he siksi kuolisivat, ja se on sinusta moraalisesti oikein?
Jos sinä olet kuoleman kielissä, niin sinähän menet abulanssilla sairaalaan etkä ole samassa jonossa sen työtätekevän kanssa lääkäriajoista. Vai oliko se sinun ajatuksesi, että työssäkäyvä ei pääse lääkäriin hoidattamaan keuhkokuumettaan, kun sinä saatat sieltä olla kuolemankielissä just sillä hetkellä ja menet aina jonojen ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa mielummin kallispalkkaisen kodinhoitajan kuin paljon halvemmalla kotityöt tekevän vaimonsa?
Jos on vielä yhteisiä lapsia, niin pakattu kodinhoitaja häviää sata nolla.
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun Lindtmanista tulee pääministeri. Työssäkäyviltä ja varakkailta sosialisoidaan palkka, asunnot , lomamatkat ja omaisuus vihervassareille ja työttömille.
Minulta ei ole sosialisoitu mitään ennen perskokkarehallitusta. Hyvin monelta "sosialisoitiin" herrojen kukkaroon ja Ukrainaan tämän hallituskaiden aikana. Olen maksanut veroni työssäkäyvänä ajatellen, että pidän osaltani huolen muista, jotka ovat syystä tai toisesta ilman töitä. Voi itselleni joskus käydä niin, että olen syystä tai toisesta työtön. Voin sanoa, että olen tehnyt pidemmän työuran, kuin tämä nykyinen kapeakatseinen rahaministeri. Silti en huutele, että menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen niin on oltava, että työtä tekemällä saa selkeästi paremman elämän ja edut. Muutenhan kenenkään ei kannata työtä tehdä vaan heittäytyä valtion elätettäväksi. Kyllä minäkin mielelläni ryhdyn oloneuvokseksi, jos täällä alkaa saada yhtä hyvän elintason ilmankin töissäkäyntiä. Ei työnteko napostelis ollenkaan, vaan paljon mieluummin keskittyisin kivoihin harrastuksiini kokopäiväisesti.
Juu tämä aina unohtuu, että harva siellä töissä käy sen takia että se on jotenkin hirveän hauskaa. Vaan sillä tuodaan leipä perheelle. Jos lähes saman leivän saa kotona piereskelemällä niin harva hullu jaksaa töissä olla jatkuvien tulospaineiden, vaikeiden asiakkaiden ja mulkeron pomon prässissä. Kivempihan se on herätä omaan tahtiin ja harrastella mieleisiä asioita.
Ja ennen kuin joku nyt taas loukkaantuu niin ei, kaikki työttömät eivät edusta mitään loikoilusakkia. Mutta jos valtion agenda on kurjistaa työssäkäyvien oloja ja kaventaa työssäkäymisen edut minimiin, niin siinä voi käydä hassusti ja ei tullutkaan ihan sitä mitä luultiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tänäkin päivänä naisen paras vakuutus on lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa koska se on laihempi ja haluttavampi.
Vierailija kirjoitti:
Jättäydyin pois työelämästä 14 vuotta sitten. Realisoin ja piilotin sitä ennen omaisuuteni. Olen elänyt asumistuella, työmarkkinatuella ja toimeentulotuella. Piilossa olevaa omaisuutta on kulunut 10 000€ vuodessa ja vielä on 180 000€ jäljellä. Elämäni paras päätös. Suosittelen.
Ota Lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska se työssäkäyvä pääsee takaisin töihin tienaamaan valtiolle rahaa kun se hoidetaan kuntoon. Se työssäkäyvä maksaa myös sinun hoitosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tänäkin päivänä naisen paras vakuutus on lapset.
Olet ikuisesti lastesi äiti ja miehelle hänen lastensa äiti.
Siellä rampataan niin tiheään, vain koska voidaan, että vähempikin riittäisi. Tuskin työkyky katoaa jos ei tunnin varoitusajalla voi varata viidestä lääkäristä kenelle näyttää ihan tavallista luomea.