Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja
Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää. Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Tää muuten oli mun lapsuudenperheessä just noin että äiti teki kakun isänpäivänä mutta samoin myös äitienpäivänä. Mun mielestä se oli tosi outoa enkä itse todella ole lähtenyt samaan.
noi kaakut vielä tajuaa,mutta kun perhettä tulee kylään, tuovat öidille sitten kyllä lahjan,kukkia tai lädetään lounaalle.
Miksi? Miksi se isä ei tee kakkuja yhtälailla?
Itse olen aina inhonnut kaupallisia juhlapäiviä. Itse en ole niitä viettänyt, vaikka lapsikin on. Toki muistan omaa isääni ja äitiäni, koska ovat vanhempaa sukupolvea.832
Mies parka, olisi ansainnut pihvit, kakut ja hieronnan sekä muut hemmottelut.
Olet inhottava omalle kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies loukkaantui isänpäivänä osa 7365856960. Ja kello on vasta 13.10.
Älä turhaan tee tuota enempää isänpäivän kunniaksi. Et varmasti itsekään sitten pillitä äitienpäivänä samanlaista muistamista.
Loukkaantumista on ilmassa tänään. Miehet ovat niin herkkiä loukkaantumaan.
Ja syy on meisdä äideissä... olemme kasvattaneet pojistamme oikeita kermaperseitä. Jos näkkileipä olis kovempaa niin tämän päivän nuorille miehille se ehkä pitäis pureskella valmiiksi. "Mutta tietenkin on poikeuksia esim. minun rakas poikani"🙈🤣🙉
Valitettavasti se näin on 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
Ensimmäinen isänpäivä on ensimmäinen. Ainutkertainen. Ei sitä voi seuraavina vuosina korvata. Ja mitä puhumista ja kommunikointia tuollaisessa olisi pitänyt olla. Sehän on itsestäänselvyys, että pienten lasten isää muistetaan isänpäivänä. Todellakin toivon, että noin ajattelemattomalle ihmiselle tämä kolahtaa omaan nilkkaan sitten ensimmäisenä äitienpäivänä, unohdetaan koko päivän olemassaolo, eihän sellainen alle 1 vuotias siitä mitään kumminkaan ymmärrä.
hienosti kirjoitit,oletkin fiksu. juurikin noin. kiitos.
Vielähän tässä on päivää jäljellä. Hae kaupasta valmiskakku ja kprtti. Tai tilatkaa ravintolasta hyvät ruuat kotiin. Askartele kortti, johon tökkäät vaikka lapsen jalanpohjasta jäljen tms.
Ymmärrän, jos miestä harmittaa. Mene häntä vastaan. Muuten tämä jää muistoihinne ikävänä päivänä. Ehdit hyvin korjata asian, jos siis haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kato ku somessa sen isäkaverit on laittaneet kuvia lahjoistaan ja aamupalapöydästä kakkuineen ja hällä ei oo laittaa mitään.
Laittaako miehet tollasia someen? En usko.
ei ne laita. mutta tuota muijan tyhmyyttä se ei poisulje, että voiki olla tyhmä, hääkö luuli saavansa täältä tsemiviestii- joo ei tietenkään se oo sun iska mei tarvii mitäään, ethä säkään haluu sun eka ämmäpäivänä edes sitö kukkasta, niin ei sunkaan tarvii.
mutta jos muuten toinen ei haluu,mutta toinen haluaa, mennään haluajan ehdoilla. mutta tossakin aapin tapauksessa, olis laiska tehnyt hyvät pöperöt edes, siitä miesväki tykkää ja laittanut katoo urheilua maha pömpöllään ja kuppia nenän eteen, nyt on omaa aikaa ja akka lähtenyt pois jaloista vaikka äidilleen
No itse asiassa ymmärrän miestä. Kuitenkin sentään eka isänpäivä. Pieni muistaminen ei olisi paljoa vaatinut. Vai miltä sinusta tuntuisi kun ensimmäisenä äitienpäivänäsi puoliso ei muistaisi millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä päivää. Miestä ei tarvitse kiittää, ei muistaa, ei kunnioittaa eikä hänen tunteistaan tarvitse välittää. Hän on olemassa vain hyödykkeenä.
Kyllä meillä kumpikin on kertonut ajatuksiaan isän/äitienpäivänä vietosta. Kumpikaan ei ole jäänyt statistiksi odottamaan jotain superyllätystä. Päivät on vietetty leppoisasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
Ensimmäinen isänpäivä on ensimmäinen. Ainutkertainen. Ei sitä voi seuraavina vuosina korvata. Ja mitä puhumista ja kommunikointia tuollaisessa olisi pitänyt olla. Sehän on itsestäänselvyys, että pienten lasten isää muistetaan isänpäivänä. Todellakin toivon, että noin ajattelemattomalle ihmiselle tämä kolahtaa omaan nilkkaan sitten ensimmäisenä äitienpäivänä, unohdetaan koko päivän olemassaolo, eihän sellainen alle 1 vuotias siitä mitään kumminkaan ymmärrä.
Todella monille äideille kolahtaakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina inhonnut kaupallisia juhlapäiviä. Itse en ole niitä viettänyt, vaikka lapsikin on. Toki muistan omaa isääni ja äitiäni, koska ovat vanhempaa sukupolvea.832
Lapsesi ei ole viettänyt äitien/isänpäivää ollenkaan? Edes pienenä?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehenä olisi "tosi väsynyt" lapsen hoitamisesta seuraavana äitienpäivänä. Tulisin lapsi sylissä onnittelemaan äitiä aamulla, siinä kaikki. Tai jos ap on toivonut kukat, kakut ja ruoat niin Temusta joku tökerö muovikukka ja muovikakku. Ruoka voisi olla muoviin pakattu pirkka-hampurilainen.
Ap:n mies varmasti onkin niin lapsellinen että voi tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ensimmäinen isänpäivänsä. Uskomatonta.
Äiti valvonut vauvan kanssa ja nyt pitäisi lelliä miestä. Uskomatonta.
mutta ämmii pittää lellii joka v...tun pv ja saati keväällä äippäpäivänä,miks, ite on halunnut skidin. miks muistaa akkoi koskaan. niin isitkii valvoo,käy töissä,, jos toikaan v...tun x ei ton vertaa kunnioita ja arvosta mihensä isyyttä,toivon että isi saa yksinhuoltajuude,
akka olis tehnyt edes spessumpaa ukon lempiruokaa ja lähtenyt sen jälkeen muualleäitinsä luo, ukolle puteli käteen- saa edes omaa aikaa välillä, tyhmä on tuokin-eikä mikään kunnon äiti-vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kato ku somessa sen isäkaverit on laittaneet kuvia lahjoistaan ja aamupalapöydästä kakkuineen ja hällä ei oo laittaa mitään.
Laittaako miehet tollasia someen? En usko.
ei ne laita. mutta tuota muijan tyhmyyttä se ei poisulje, että voiki olla tyhmä, hääkö luuli saavansa täältä tsemiviestii- joo ei tietenkään se oo sun iska mei tarvii mitäään, ethä säkään haluu sun eka ämmäpäivänä edes sitö kukkasta, niin ei sunkaan tarvii.
mutta jos muuten toinen ei haluu,mutta toinen haluaa, mennään haluajan ehdoilla. mutta tossakin aapin tapauksessa, olis laiska tehnyt hyvät pöperöt edes, siitä miesväki tykkää ja laittanut katoo urheilua maha pömpöllään ja kuppia nenän eteen, nyt on omaa aikaa ja akka lähtenyt pois jaloista vaikka äidilleen
Puhut ämmäpäivistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä apn kannalla siinä mielessä että lapsi on niin pieni eikä tule muistamaan tätä joten sen kantilta ei ole väliä. Isä olisi voinut kertoa selvästi mitä odottaa. Koko perhe hyötyisi paremmasta kommunikaatiosta eli kuinka jatkossa järjestetään juhlapyhien vietto. Perheet kun ovat aika erilaisia näissä niin perhetaipaleen alussa on minusta ymmärrettävää vähän haparoida.
Äitienpäivä on äitiä varten ja isänpäivä isää varten, ei lasta varten.
Miksi päiväkodissa henkilökunnan pitää tehdä kortti vanhemmille. Eihän se pieni osaa tehdä sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä apn kannalla siinä mielessä että lapsi on niin pieni eikä tule muistamaan tätä joten sen kantilta ei ole väliä. Isä olisi voinut kertoa selvästi mitä odottaa. Koko perhe hyötyisi paremmasta kommunikaatiosta eli kuinka jatkossa järjestetään juhlapyhien vietto. Perheet kun ovat aika erilaisia näissä niin perhetaipaleen alussa on minusta ymmärrettävää vähän haparoida.
Äitienpäivä on äitiä varten ja isänpäivä isää varten, ei lasta varten.
Onhan se lasta varten. Lapsi tekee äidistä äidin ja isästä isän. Ja vuosi vuodelta lasten vastuu juhlimisen järjestelystä kasvaa. Toki tässäkin varmasti perhekohtaista eroa. Ajattelen että lapsia varten kaikkia perhejuhlia vietetään. Harvassa pelkkien aikuisten taloudessa noteerataan esim. Joulua. Ensi vuonna tuo aloituksen perheen lapsi on jo v
Lapsi ei ole vastuussa mistään muusta kuin, että vääntää kortin eskarissa/koulussa ja antaa sen isille. Lapsi on iloinen, että saa kakkua aamupalaksi. Lapsi ei ole vastuussa siitä, tuleeko isällä isänpäivänä paha mieli, kun ei ole kakkua pöydässä.
Tulin tosi surulliseksi miehesi puolesta.
Poikani viettää ensimmäistä isänpäiväänsä. Hän on loistava isä.
Onneksi hänellä on fiksu ja rakastava puoliso, joka kyllä huomio hänet tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ensimmäinen isänpäivänsä. Uskomatonta.
Äiti valvonut vauvan kanssa ja nyt pitäisi lelliä miestä. Uskomatonta.
mutta ämmii pittää lellii joka v...tun pv ja saati keväällä äippäpäivänä,miks, ite on halunnut skidin. miks muistaa akkoi koskaan. niin isitkii valvoo,käy töissä,, jos toikaan v...tun x ei ton vertaa kunnioita ja arvosta mihensä isyyttä,toivon että isi saa yksinhuoltajuude,
akka olis tehnyt edes spessumpaa ukon lempiruokaa ja lähtenyt sen jälkeen muualleäitinsä luo, ukolle puteli käteen- saa edes omaa aikaa välillä, tyhmä on tuokin-eikä mikään kunnon äiti-vaimo
Minkä ikäinen olet? Teini-isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.
Hankkiko teillä isä oikeasti kakun aina itse vaan halusitko vain näpäyttääksesi väittää noin?
Perheen tspa lyötiin kukkoon, kun kerran äiti hankk7i itse kakun, se tietysti koskee muitakin.
aina menty pappojen luoja porukalla lounaalle sesovaan pöytään. se riittää lahjaksi ja niin myöhemmin jonkun luo kakkukahville. isit ja papat.naisväki kustantaa. sama toisinpäin keväällä naisille, vaimot,anopit pääsee valmiille, sitten on kyllä valmiskakkua. eli ainoo mitä isäinpäivänä on,että naisväki tekee täytekakun kun ovat osaavia. tää on nyt miesten-isien päivä.
tuntuu kurjalle ap:n miehen isin puolesta nyt, vielä eka merkkipäivä. kiitos isyydestäsi. etennii jos on hoitanut hyvin hommansa.