Mitä tehdä kun vanhemmilla vuorosysteemi ja lapsi pelkää isän luona olevaa koiraa?
Koira oli meidän yhteinen ennen eroa, joten tunnen sen, ja en missään nimessä usko sen esimerkiksi purreen lasta, eikä isäkään ole tällaisesta puhunut. Lapsi kuitenkin pelkää isän luokse menemistä koiran takia niin paljon, että itkee sinne menoa aina jo edeltävänä iltana. Ei pelkää muita koiria. Koira on shetlanninlammaskoira eli ei mikään isokaan.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, se nainen ottaa lapsen mukaansa tuossa tilanteessa. Tietenkin.
Eli nainen ottaa aina lapsen, oli sitten se jättäjä tai jätetty? Loogista.Yleensä näin. Nyt vasta hoksasit tän?
Ja tähän on ihan syy. Yleensä naiset kantaa vastuunsa ja hoitaa lapsensa paremmin. Äidit on äitejä eikä ne jätä lapsiaan. Kuten miehet tekee.
Kyse ei ole koirasta, vaan siitä ettet ole päässyt yli erosta.
Kannattaa käydä juttelemassa jossain omista tunteista, koska sillä saralla on nyt paljon käsiteltävää. Jos et hoida itseäsi, vaikuttavat ongelmasi jossain vaiheessa lapseen. Ennemmin tai myöhemmin, tässä tapauksessa ennemmin.En ole eronnut. Omat vanhempani ovat. Itse en tee samaa omille lapsilleni.
Onpa kunnioitettavaa, tai sitten ei. Eräskin tuttavani piti kulisseista kiinni vuosikymmeniä, koska oli päättänyt ettei koskaan eroa.
Nyt lapsilla kaikenlaisia ongelmia, koska katsoivat täysin järkyttävää kotielämää vuosikausia, koska erota ei voi.
Ei sun kokemukset määritä mikä on toisten kohdalla ok. Eikä paskaan suhteeseen pidä jäädä lasten takia. Lapset siitä aikuisten itsekkyydestä kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen ottaa aina lapsen, oli sitten se jättäjä tai jätetty? Loogista.Yleensä näin. Nyt vasta hoksasit tän?
Ja tähän on ihan syy. Yleensä naiset kantaa vastuunsa ja hoitaa lapsensa paremmin. Äidit on äitejä eikä ne jätä lapsiaan. Kuten miehet tekee.
Kannattaa käydä juttelemassa jossain omista tunteista, koska sillä saralla on nyt paljon käsiteltävää. Jos et hoida itseäsi, vaikuttavat ongelmasi jossain vaiheessa lapseen. Ennemmin tai myöhemmin, tässä tapauksessa ennemmin.En ole eronnut. Omat vanhe
Eli totuus on se että ne lapset kärsii aina, eroaa tai ei eroa. Molemmat kun vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä juttelemassa jossain omista tunteista, koska sillä saralla on nyt paljon käsiteltävää. Jos et hoida itseäsi, vaikuttavat ongelmasi jossain vaiheessa lapseen. Ennemmin tai myöhemmin, tässä tapauksessa ennemmin.
Suurin vale ja itsensä huijaamista on väite, että lapset sopeutuu ja ne kestää ja selviää mistä vaan.
Hyvä keino pestä kätensä omasta vastuusta vanhempana ja tehdä itsekkäitä päätöksiä minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän ongelma on juuri se, että mies ei haluaisi jättää lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätti perheensä muttei halua jättää lastaan. Epäloogista.
3-vuotiasta jo retuutetaan. Ei siitä hyvä tuu. Häiriintynyt jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätti puolisonsa, ei perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen vanhempi ei ymmärrä eroa itsensä ja lapsensa välillä. Lapsi on hänen jatkeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän dissaavia kommentteja täällä kyllä. Lapsethan on hirveän sopeutuvia jos vaan perusterpeet tulee täytetyiksi. Onko siis niin että isän kanssa ette kommunikoi muuuta kuin välttämätötmät, ja että lapsestakaan ei oikein irtoa tarkempaa kuvausta että mitä pelkää? Jos se on vain se koira, ja jos pelolle ei ole mitään järkevää syytä, niin luulisi menevän aikanaan ohi. Toiselta puolen lapsi on jo hyvin pian kykenevä kertomaan paljon nykyistä laajemmin että millaista se elämä siellä isällä on, ja tästäkin voi olla apua kun mietitte mikä on lapsen paras.
Ok eli sinäkin asuisit vaikka vankikopissa kun tulisi perustarpeet (ruoka, suoja, uni) täytetyksi? Mitä väliä että kokisit syvää irrallisuutta ja yksinäisyyttä.
Olin 1-vuotiaasta asti täydet päivät perhepäivähoidossa ja mielsin senkin kodikseni. Olin siellä ajoittain myös yötä. En kärsinyt järjestelysta mielestäni mitenkään. Enkä tajua miksi äitiä tituleeraataan ensisijaiseksi hoitajaksi, josta ei saisi olla erossa, vaikka yhtä ensisijainenhan se isäkin on, kun kerran on 50/50-systeemi? -tuo jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätti puolisonsa, ei perhettään.
Jätti naisen, joka on lapsensa äiti, muutti pois, eli jätti perheensä. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?
Miten voit jättää puolison jättämättä sitä yhteistä kotia ja yhteistä perhettä samalla.
Et voi, kukaan ei voi. Täyttä harhaa kuvitella muuta. Perhe on 1 yksikkö.
Lapsi ei pelkää koiraa, vaan isän vaatimuksia olla samassa asunnossa koiran kanssa isän luona.
Kyse ei todellakaan ole Apn tunteista tässä nyt vaan lapsen. Hohh hoijaa taas