Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. Epämukavuusalueelle on mentävä ja

Vierailija
08.11.2025 |

laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN, AP.

Vierailija
22/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun kissat pelasti mun työllisyystilanteen härnäämällä ja kerjäämällä koko ajan mun huomiota kun yritin tehdä mun videota.

Ei ois varmaan poikennut kenenkään hakijan keskiverto videoista (enkä oo mikään Henry Cavill niin en ainakaan naaman perusteella saa paikkoja), mut varmaan muistettavuuden ja toistettavuuden ansiosta vaivautuivat katsomaan pariin kertaan ja ehkä ulkoistamaan mun tylsän ja monotoonisen selityksen työkokemuksesta, osaamisesta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vuosia palkannut uusia työntekijöitä valtion virastossa. Video on pakollinen. En ole koskaan nähnyt videosta olevan mitään hyötyä. Niiden katsominen on hidasta, enkä ole nähnyt niiden tuovan mitään uutta työhakemukseen. Sen sijaan video aivan tarpeettomasti ohjaa huomion ulkonäköön ja muihin ammattitaidon ulkopuolisiin asioihin. Haastattelulla sen sijaan on suuri merkitys. 

Tsot tsot! Muodollinen pätevyys on hyvä tarkastaa ennen haastattelupäätöstä.

t. Limainen Kalapuikkoviiksi Kulmahuoneesta

Vierailija
24/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei

Vierailija
25/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun uskalsin tehdä ja lähettää video-cv:n, alkoi töitä löytyä. Idean sain täältä! 

Vierailija
26/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin?

Vierailija
27/121 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee teille yhtään videota jotta voitte kouluttaa tekoälyänne ja anastaa datani. Tukehdu siihen.

Vierailija
28/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä ap, sanotaanko vaikka, että just nyt, viiltäisit ne rantees auki, ja jäisit siihen pitkin pituuttas odotteleen viimestä henkäystäs, niin kauanko sulla suunnilleen kestäis, kun sä vihdosta viimein sen viimeisen henkäyksen vetäisisit? Toi sun tulevaisuutes palstajankkaajana ei ole kauhean ruusuinen, niin sun kantsis tehdä asialle jotain... 

Ala-arvoista, kovin ala-arvoista.

Ei yhtään sen ala-arvoisempaa, kuin aliarvioida palstalaisten älykkyysosamäärää toistuvilla provoilla. 

Vierailija
29/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VideoCV on tekosyy että näkisi hakijan iän. Mutta se on menettänyt merkityksensä. Minä en häpeä ikääni, mutta jos pitäisi videoCV tehdä, filtteröisin itseni nuoremman näköiseksi tekoälyllä, eikä se ole edes vaikeaa.  

Vierailija
30/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on oikeasti ammattirekrytoija, hän todistaa miten ammattitaidottomia he oikeasti ovat. Me insinöörialoilla pidämme näitä pellefirmoina, samoin kuin niitä firmoja pidetään pelleinä, jotka niitä käyttävät. Niissä firmoissa tehdään myös sutta ja sekundaa, joiden työntekijät tulevat rekryfirmojen kautta. Kun ei osata rekryssä kiinnittää huomiota siihen, mitä hakija osaa, eikä edes ymmärretä mitä pitäisi osata.

Takavuosilta hyvä esimerkki siitä millaisia pellejä nämä ovat: Yhteen aikaan oli muotia atk-ajokortti. Mikrotukihenkilökurssin käynyt ei saanut paikkaa, koska häneltä puuttui atk-ajokortti - kyseinen tyyppi oli kouluttanut näitä toimistotanttoja kursseilla aiemmin eikä sekään kelvannut, koska rekrypelle vaati atk-ajokorttia. Se ei ole mikään auto vaan sillä todistetaan että osaa käyttää perusohjelmia, jos ei ymmärrä että työkokemus ja muu koulutus on sama asia ja enemmän, on typerä pelle.  

Vierailija
31/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
32/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haen ulkomaille töihin niin hakemuksissa on yleensä yksi tiedostopaikka cv:lle. Siihen laitetaan se kirjallinen.

Vierailija
33/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CeeVeet on hyppyritukkaisten hinaajien tapa hakea alamaisen töitä.

Vierailija
34/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun uskalsin tehdä ja lähettää video-cv:n, alkoi töitä löytyä. Idean sain täältä! 

👍🏻

Vierailija
35/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene epämukavuusalueelle. Työnantaja voi olla epmukavuusalueella niin halutessaan.

Vierailija
36/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei video-CV:n tekeminen ahdista tai nolotta, mutta ei myöskään kiinnosta, enkä koe sellaista tarpeelliseksi, en myöskään hae paikkaa jonka hakemisessa pitäisi mennä epämukavuusalueelle. Jos on itse tarpeeksi pätevä ja haluttu niin voi ihan vapaasti valita missä ja mitä haluaa tehdä. Mulla tää on toiminut varsin hyvin aina. Ikinä ei ole tarvinnut tehdä minkäänlaista kompromissiä

Vierailija
37/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinnut tehdä video-CV:tä. Aina olen saanut töitä ilmankin, oikean osaamisen perusteella ja tämä on aivan yleistä omalla alallani. En edes hae sellaisia paikkoja missä vaaditaan videoita, koska todennäköisesti sama pelleily jatkuu jossain muodossa työpaikallakin. Nuo ovat ammattitaidottomien rekrytoijien keksimiä hömpötyksiä, joista ei oikeasti ole mitään hyötyä kellekään.

Vierailija
38/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisäarvoa video antaa CV:een? Vastaa ihan rehellisesti.

Vierailija
39/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos video on pakollinen, niin yleensä en edes hae niitä paikkoja. Voi olla, että tämä kertoo jotain minun motivaatiosta, mutta jos tämän enempää motivaatiota ei ole, niin en voi motivaatioksi muuttua. 

Vierailija
40/121 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on todennäköisesti aivan täysi palikka, mikä ei ole mikään ihme. Video on pakko pitää suhteellisen lyhyenä, ettei sen koko kasva aivan järkyttäväksi. Videossa helposti kiinnittyy huomio aivan muihin asioihin, kuin siihen varsinaiseen osaamiseen. Itse osaan helpommin kirjoittaa auki omat osaamisalueeni, kuin alkaa selittää niitä videolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme