Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo "100 l sahtia" elokuva ei naurata lainkaan

Vierailija
08.11.2025 |

Naisten örvellys on tuskaisaa katsottavaa

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knihtilä ja Lonka olivat saaneet kommenttia jossain kansainvälisellä filmifestivaalilla ulkolaisilta näyttelijättäriltä, että he eivät ikinä haluaisi näyttää itsestään näin rumaa puolta kuin suomimuijat. No meidän filmitähdiltä se sujui helposti, huomioiden myös heidän muun tuotannon. Itselle on tullut aina jotenkin paha olo tuon turpean tädin mesomisesta ja huutamisesta ja väkivallasta ja depressiosta, että tää ei nyt auttanut kyllä yhtään. Lonka oli sentään hauska siinä Ylen sarjassa, jossa olivat vapaaehtoinen etsintäpartio.

Knihtilä vetää niin hyvin. Ja tiedoksi taas kaikille turpeahuulisille pyllisteleville instamisuklooneille, että "nätillä naamalla" ei juuri loistavia näyttelijäsuorituksia tehdä. Elina muistuttaa itse asiassa häkellyttävästi tässä roolissa erästä viinaan menevää ystävätärtäni ja se huvittaa/kiehtoo kaiken muun päälle vielä lis

Muistuttaa Tuksua.

Vierailija
162/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei naurata. Toivottavasti tekijöillä on ollut hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa työtä? Lonka paskoo ripulia auton lavalle!

Ei eesTurhapuroissa menty näin alatyyliin

Sitä se sahti teettää. Olisi aika epäuskottavaa, jos tantat vetäisivät viikon putkia eikä jollain menisi maha pahasti sekaisin.

Miksiköhän sahti. Miksei voinut olla ihan perussuomalainen "sata litraa kiljua"

Sajti kuulostaa liiankin juhlavalta örveltämiseen ja ripulipaskomiseen.

Sahti on muuten oikeasti arvostettu maailmalla paikallisena olutkulttuurin ilmentymänä, mutta eihän se nyt tule kuuloonkaan että mitään suomalaista kansan parista syntynyttä kehitelmää voisi myönteisessä  saati arvostavassa valossa esittää.

Pöhöttyneet vanhat akat

Hyvä kuva sahdista? Oliko sahti pääosassa?

Vierailija
164/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuva oli paikoin hulvaton.

Minua riipaisi isän viimeinen laatumaisto ja paljastuminen.

Tragikomedia!

Mä tykkäsin myös siitä kun "Knihtilä" lauloi omasta mielestään loistavasti kun taas todellisuus oli jotain muuta. 

Taas joku känniääliö pilaamassa jonkun juhlat. Nimenomaan se todellisuus mitä tällaiset känniääliöt ympäristölleen ja läheisilleen aiheuttavat ei oikein istu komediaan... saati naurata.  

Vierailija
165/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tragikomedia!

Mä tykkäsin myös siitä kun "Knihtilä" lauloi omasta mielestään loistavasti kun taas todellisuus oli jotain muuta. 

Taas joku känniääliö pilaamassa jonkun juhlat. Nimenomaan se todellisuus mitä tällaiset känniääliöt ympäristölleen ja läheisilleen aiheuttavat ei oikein istu komediaan... saati naurata.  

Sehän on parasta juhlassa kuin juhlassa. Paskantärkeät pönittäjät on syvältä.

Vierailija
166/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pitänyt elokuvaa varsinaisesti hauskana, vaan tulkitsin sen käsittelevän ylisukupolvista alkoholismia ja kolmen sisaren erilaista tapaa käsitellä traumojaan. Se, jolla oli kaikki syyt katkeroitua ei sitä ollut tehnyt, mutta oli ottanut riittävästi etäisyyttä voidakseen katsoa omaisiaan lempeydellä. Elokuva oli myös toivoa herättävä. Vielä keski-iässäkin voi valita toisin eikä jäädä rypemään menneeseen. 

Ihan sellainen perusjuntti joka ei ole kouluja käynyt ei kyllä osaa nähdä saati etsiä elokuvasta sisarten välisiä traumoja. Moni odottaa että olisi edes hauska, jotta voisi kerrankin nauraa kunnolla, mutta kun sekään ei toimi. 

Kyllähän siinä aika rautalangasta väännettiin, että toinen oli alkoholisoitunut kun aiheutti sen onnettomuuden. Ja toinen oli alkoholisti kun tiesi, että olikin itse syyllinen. 

Vierailija
167/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuva sahdista? Oliko sahti pääosassa?

On se minusta aika olennainen osa elokuvaa. Mainitaan jo elokuvan nimessä.

Vierailija
168/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tragikomedia!

Sehän tekee asiasta hauskempaa kun tietää näitä hahmoja todellisesta elämästä.

Vierailija
169/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökkötuotos nille joila ne vähätkin aivot väärinpäin vesipäässään. Lähes polliissiopistotasoa.

Vierailija
170/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naurattanut, eikä ollut mitenkään hyvin draamaakaan. En ymmärrä hehkutusta, Olin oikeassa, kun arvelin hehkituksen johtuvan vain siitä, kun Sanna on maailman ainoa pääministeri joka on nainen ja nyt maailman ensimmäisen kerran nainen teki elokuvaa ja joi alhomahoolia.

Vierailija
171/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten örvellys on tuskaisaa katsottavaa..

Varsinkin kun joudun katselemaan samanlaista menoa ihan tosielämässä

Vierailija
172/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarilriitikot piti👍

Vierailija
173/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomistani  elokuvista ylivoimaisesti huonoin!

toukokuussa joululahjaksi saamani liput piti käyttää, ja minä onneton menin tätä elokuvaa katsomaan ja se oli niiiiiiin huono! Odotin vain, että milloin tämä loppuu, kun en kehdannut kesken esityksen lähteä elokuvateatterista pois.

Vierailija
174/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipähän tarvi koskaan mennä Sysmään.

Joo, tälläistähän elämä täällä Sysmässä on... eiku =)

Vierailija
175/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei naurata känni örvellys. Elokuva oli surullinen. 

Vierailija
176/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen ryyppää itsensä änkyräkänniin se on sankarillista, hivenen haikeaa ja mutta kuitenkin hupaisan hassua.

Kun mies ryyppää hän sontii ja kusee alleen, herättää kauhua ja häpeää läheisissään ja lorun lopuksi kaikki ovat helpottuneita kun ukko heittää veivinsä.

Molemmat tuoretta suomalaista elokuvaa. Ehkä kuitenkin pikkuisen eroa sukupuolten kuvaamisessa.

Vierailija
177/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knihtilä ja Lonka olivat saaneet kommenttia jossain kansainvälisellä filmifestivaalilla ulkolaisilta näyttelijättäriltä, että he eivät ikinä haluaisi näyttää itsestään näin rumaa puolta kuin suomimuijat. No meidän filmitähdiltä se sujui helposti, huomioiden myös heidän muun tuotannon. Itselle on tullut aina jotenkin paha olo tuon turpean tädin mesomisesta ja huutamisesta ja väkivallasta ja depressiosta, että tää ei nyt auttanut kyllä yhtään. Lonka oli sentään hauska siinä Ylen sarjassa, jossa olivat vapaaehtoinen etsintäpartio.

Knihtilä vetää niin hyvin. Ja tiedoksi taas kaikille turpeahuulisille pyllisteleville instamisuklooneille, että "nätillä naamalla" ei juuri loistavia näyttelijäsuorituksia tehdä. Elina muistuttaa itse asiassa häkellyttävästi tässä roolissa erästä viinaan menevää ystävätärtäni ja se huvittaa/kiehtoo kaiken muun päälle vielä lis

Joo, mun täti kuoli tollaseen touhuun 56 -vuotiaana. Jäi neljä alaikäistä lasta. Se ei naurattanut

Vierailija
178/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä jollain tavalla tekee elokuvahistoriaa, mutta jää kyllä kauas taakse Thelmasta ja Louisesta tai Tanssii susien kanssa. Ne tekivät Elokuvahistoriaa. Isolla e:llä. 

Parempi vertailukohta on Sideways, joka voittaa tämän tekeleen 6-0. Luokattoman huonoa käsikirjoitusta eivät pelasta hyvätkään näyttelijät.

Vierailija
179/179 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knihtilä vetää niin hyvin. Ja tiedoksi taas kaikille turpeahuulisille pyllisteleville instamisuklooneille, että "nätillä naamalla" ei juuri loistavia näyttelijäsuorituksia tehdä. Elina muistuttaa itse asiassa häkellyttävästi tässä roolissa erästä viinaan menevää ystävätärtäni ja

No just tuo näissä on että riippuvuuksiin liittyy aina paljon  kärsimystä ja tuntuu kummalliselta että kaiken muun puritanismin keskellä addikteille naureskelu onkin yllättäen ihan ok. Siis että tehdään tästä vähänkään koomista enää tässä ajassa missä elämme. Omituinen mauton valinta.

Eikö keksitä naurua enää mistään muusta kuin toisten pilkkaamisesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan