Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
281/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvinvointialueet vaihtavat sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka."

https://yle.fi/a/74-201862439

https://yle.fi/a/74-20186243

Vierailija
282/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvinvointialueet vaihtavat sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka."

Niinkö? Onko siellä leikkurissa lääkärin kanssa hoiva-avustaja? Enpä usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ole sulla tajua elämästä. 

Siksi sun asunto on ulosottoviraston sivuilla?

Etkö saanutkaan sitä toimeentulotukea lasten ruokiin?

Arvasin, että sulta tulee taas todella älykäs vastaus. Mulla todellakin on tajua oikeasta elämästä. Mun omakotitalo ei ole ulosoton sivuilla myynnissä koska mä maksan talolainaani. Mun ainoa lapsi on jo aikuinen ja käy töissä. Mä olen itsekin töissä, olen sairaanhoitaja.

Sitten jäämme odottamaan sun seuraavaa aivopierua koska sä et koskaan ymmärrä lukemaasi ja uliset paskaa ihmisistä. Sulle on monta kertaa sanottu täällä, että lopeta jo tuo sekoilu ja spämmääminen, mutta sä vain pakkomielteisesti jatkat. Lisäksi kuvittelet, että sä olet se normaali vaikka olet kaukana sellaisesta.

Irtisanomissuojaa h

Niin? Ei mua olla irtisanomassa koska meillä on pula työntekijöistä. Lopeta jo tuo paskaulina.

Vierailija
284/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20186243

"Hyvinvointialueet hakevat säästöjä nyt ällätikulla." 

Vierailija
285/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on typerä trolli. Hoitajien palkat ei todellakaan ole nousseet noin paljoa. Miksi ap sä vihaat hoitajia noin paljon ja levität tuollaisia valheita? Sulla ei ole kyllä kaikki hyvin.

Et vissiin osaa lukea.

Vierailija
286/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ole sulla tajua elämästä. 

Siksi sun asunto on ulosottoviraston sivuilla?

Etkö saanutkaan sitä toimeentulotukea lasten ruokiin?

Arvasin, että sulta tulee taas todella älykäs vastaus. Mulla todellakin on tajua oikeasta elämästä. Mun omakotitalo ei ole ulosoton sivuilla myynnissä koska mä maksan talolainaani. Mun ainoa lapsi on jo aikuinen ja käy töissä. Mä olen itsekin töissä, olen sairaanhoitaja.

Sitten jäämme odottamaan sun seuraavaa aivopierua koska sä et koskaan ymmärrä lukemaasi ja uliset paskaa ihmisistä. Sulle on monta kertaa sanottu täällä, että lopeta jo tuo sekoilu ja spämmääminen, mutta sä vain pakkomielteisesti jatkat. Lisäksi kuvittelet, että sä olet se normaali vaikka olet kaukana sellaisesta.

&

Ei ole pulaa työntekijöistä. 

"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon." 

https://www.hs.fi/talous/art-2000011087393.html

Vierailija
287/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika korjaa tämänkin ongelman. Sairaanhoitajiksi hakeutuvien määrät ovat selvässä laskussa. Ei ole kovin mukavaa tehdä työtä ammatissa, joka on niin vihattu ja vähäpätöinen. 

Itse olette sen aiheuttaneet kaikkien muiden aliarvostamisella.Vain te olette tärkeitä kun pelastatte ihmishenkiä ja olette niin korkeasti koulutettuja ja silti ainaisessa palkkakuopassa(teidän mielestä).

Keitä on aliarvostettu?

Kaikkia muita naisvaltaisia aloja.

Höpö, höpö

Vierailija
288/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lausuntopalvelussa oli menossa käsittelyyn asia kesällä, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän. 

Sä voit nyt ottaa jankutukseesi uuden tulokulman, meillä sairaalahuollossa jo seuraava työvuorolista on tekoälyn tekemä. Ja koska siihen ei voi luottaa, sen jälkeen listoja tarkastaa kolme (3) ihmistä.

Otan osaa, nuo tekoälyn laatimat vuorolistat ovat aivan p*rseestä. Ja mitä tuohon edellisen kommentoijan mainitsemaan älylattiaan tulee, en itse oikein ymmärrä miten se hoitajien tarvetta vähentää jos lattia kertoo potilaan pudonneen sängystä tai kaatuneen. Jätetäänkö se potilas sitten älylattian hoidettavaksi?

Vierailija
289/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajalla on röntgenhoitajan koulutus. Ei sillä koulutuksella mennä esim. teholle tai vuodeosastolle töihin. Kuten ei myöskään bioanalyytikon ( ent. labrahoitaja) koulutuksella.

Kaikki osastot sairaalassa ei ole teho-osastoja eikä ensiapu. 

No shit Sherlock!

No miksi siis esimerkkinä röntgenhoitaja tai labrahoitaja??

Kun ne kaikki vastaavat ihmishengistä,näinhän hoitajat perustelee omaa muita korkampien palkkojen oikeuden mukaisuutta.Jos siellä röntgenissä saa joku sydärin

Vierailija
290/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue irtisanoi jo tekstinkäsittelijät. Lääkäreiden sanelut kirjoittaa tekoäly nykyään. 

Vierailija
291/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt oikeasti hoidattamaan pääsi kuntoon noiden harhojen takia.

MEIDÄN työpaikalla on pulaa työntekijöistä. Ymmärrä se. 

Vierailija
292/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki ja sairaalan nimi? 

Vierailija
293/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on typerä trolli. Hoitajien palkat ei todellakaan ole nousseet noin paljoa. Miksi ap sä vihaat hoitajia noin paljon ja levität tuollaisia valheita? Sulla ei ole kyllä kaikki hyvin.

Et vissiin osaa lukea.

Mitä mä en muka osaa lukea? Ap on se joka ei ymmärrä lukemaansa tai haluaa vain haastaa riitaa valehtelemalla tänne taas paskaa.

Vierailija
294/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kerro missä asun ja olen töissä. En missään kirjoittanut olevani sairaalassa töissä.

Vierailija
295/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

Vierailija
296/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kerro missä asun ja olen töissä. En missään kirjoittanut olevani sairaalassa töissä.

Eli valehtelet. 

Vierailija
297/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisittepä mitä riemuidiootteja hoitoalalle alkoi tulla tuossa pari vuotta sitten, kun lähihoitajaksi pääsi kuka vain opiskelemaan. Alkoi mennä hermot, kun harjoittelijoilla oli käytös mitä sattuu, ei oikein tekstin ymmärtämistaitoa ja tilannetajukin uskomattoman huono. Ei kaikkea voi opettaa koulussa tai työpaikoilla, joku järjenkäyttö ja käytöstavat pitää olla jo hallussa. Sitten nämä tietysti pahastuivat, kun annettiin palautetta. 

Maksetaan vaan kiltisti veroa hoitajien palkoista, jotta fiksutkin nuoret hakeutuvat alalle. Kyllä te haluatte hoitajan, joka ymmärtää lääkärin ohjeet kerrasta ja osaa pikkuisen päätellä milloin potilas tai asiakas on kiireellisen hoidon tarpeessa. 

Enkä vielä edes maininnut kielitaidottomia hoitajia.

T. Sairaanhoitaja 

Sanoo hoitaja joka jakaa "apukouluapinoille" itsari kehotuksia.

Vierailija
298/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti te haukkujat ette sairastu ja joudu meidän "hyväpalkkaisten" hoitajien kynsiin :D

Totta. Karmeaa olisi joutua teidän käsiin kun koko ajan uhkaatte jättää potilaat hoitamatta ja kiihkeimmät uhkailevat jopa potskujen tappamisella.

Vierailija
299/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

Ensimmäistä kertaa viisas neuvo ja totuuden sanat hoitsun suusta. Varmasti pysytään kotona. Ja kun ei ole potilaita, ei tarvita hoitajiakaan, ja jälleen väki vähenee. Hoitsutkin voi sitten jatkossa kahvitella kotonaan. Eiks oo kiva? Ei ole potilaita, ei tartte hoitaa...ai mut joo, ku se palkka...

Vierailija
300/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli valehtelet. 

Enkä valehtele. Mä en todellakaan tällä palstalla kerro missä asun ja olen töissä. Mä asun pienellä paikkakunnalla enkä halua, että jotkut paskaläjät täällä tunnistaa mut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan