Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
261/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei saa toimeentulotukea. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Vierailija
262/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerro nyt ,miten vaikka ihotauti osastolla ollaan vastuussa kenenkään hengestä?Monella muullakin alalla ollaan vastuussa mutta vain hyväpalkkaiaet hoitajat kuvittelevat olevansa ainoiya.Oikeasti ihmishengistä bastuusda oleville pitääkin maksaa hyvää palkkaa ,mutta ei kaikille."

Tuolla samalla logiikalla ihotautilääkärille pitäisi maksaa paljon muita lääkäreitä vähemmän. Samoin ortopedille. 

Niin joo. Jos ihotaudeilla oleva potilas saa sydärin, niin ihotaudeilla ei tarvi ottaa vastuuta ja elvyttää, koska elvytys ei varsinaisesti kuulu ihotautien toimialaan, vain näpyt ja ruvet kuuluvat. Sarkasmia tai sitten ei. Näinhän se jo nykyisin taitaa toimia. Se nimi on tää-ei-kuulu-mulle -periaate. Erillisestä pyynnöstä ja lisämaksusta silmät voidaan liimata kiinni.

Aivan, nämä "asiaa tuntevat" kommentoijat kun eivät ymmärrä, että sillä ihotautipotilaalla voi olla vaikka kuusi muuta sairautta samaan aikaan. Kunhan hoitaja nyt vaan vähän ihoa rasvailee, turha siitä on maksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et sitten mene sisätautiosastolle töihin jos siellä on helppoa kuin lepokodissa ja huimat palkat?

Vierailija
264/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Kun haet toimeentulotukea niin sun pitää näyttää Kelalle koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta, myös puolison ja lasten. 

Niin?

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy myös julkisella. Irtisanomiseen ei tarvita enää painavaa syytä. 

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/

Niin, ei ole sulla tajua elämästä. 

Siksi sun asunto on ulosottoviraston sivuilla?

Etkö saanutkaan sitä toimeentulotukea lasten ruokiin? 😂

Vierailija
265/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et sitten mene sisätautiosastolle töihin jos siellä on helppoa kuin lepokodissa ja huimat palkat?

Hyvinvointialue irtisanoi keväällä 130 hoitajaa täällä. 

Ja lisää irtisanomisia on tulossa kaikille hyvinvointialueille. 

Vierailija
266/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen odottelu voi kestää 2 kuukautta?

Onko rahaa tilillä säästössä asuntovelkaan? 

Vierailija
267/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue irtisanoi keväällä 130 hoitajaa täällä. 

Ja lisää irtisanomisia on tulossa kaikille hyvinvointialueille. 

Sitten et pääse hoitoon, hyvä meille muille.

Vierailija
268/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausuntopalvelussa oli menossa käsittelyyn asia kesällä, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän. 

Vierailija
269/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika korjaa tämänkin ongelman. Sairaanhoitajiksi hakeutuvien määrät ovat selvässä laskussa. Ei ole kovin mukavaa tehdä työtä ammatissa, joka on niin vihattu ja vähäpätöinen. 

Itse olette sen aiheuttaneet kaikkien muiden aliarvostamisella.Vain te olette tärkeitä kun pelastatte ihmishenkiä ja olette niin korkeasti koulutettuja ja silti ainaisessa palkkakuopassa(teidän mielestä).

Keitä on aliarvostettu?

Kaikkia muita naisvaltaisia aloja.

Vierailija
270/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajalla on röntgenhoitajan koulutus. Ei sillä koulutuksella mennä esim. teholle tai vuodeosastolle töihin. Kuten ei myöskään bioanalyytikon ( ent. labrahoitaja) koulutuksella.

Kaikki osastot sairaalassa ei ole teho-osastoja eikä ensiapu. 

Mitä tarkoitat?

Että osa osastoista on helpompia olla töissä esim synnäri missä äidit huolehtivat itse itsestään ja vauvastaaan. Vain keisarileikattuja äitejä autetaan. 

Eli sulla on niinkin laaja otanta ja kokemus  kuin synnäri...:)

Olin vuosi sitten viikon potilaana sisätaudeilla eikä tosiaan ollut mikään hoitajien lepokoti, potilaita oli käytävälläkin, monet tekivät tuplavuoroja kun ei sijaisia ollut. Hyvä kun ruokapaussin ehtivät pitää.

Vierailija
271/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen odottelu voi kestää 2 kuukautta?

Onko rahaa tilillä säästössä asuntovelkaan? 

Mihin asuntovelkaan?

Vierailija
272/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähitulevaisuudessa työikäisten odotetaan huolehtivan ikääntyvistä vanhemmistaan töiden ohella. Antila uskoo, että osaltaan hoivavastuuta lisää Petteri Orpon (kok) hallituksen julkiseen talouteen kohdistamat säästöt. Taustalla on ikääntyvä väestö ja heikkenevä huoltosuhde sekä siitä johtuva julkisen talouden kestävyysvaje. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727273.html

Vierailija
273/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanutkaan sitä toimeentulotukea lasten ruokiin?

Arvasin, että sulta tulee taas todella älykäs vastaus. Mulla todellakin on tajua oikeasta elämästä. Mun omakotitalo ei ole ulosoton sivuilla myynnissä koska mä maksan talolainaani. Mun ainoa lapsi on jo aikuinen ja käy töissä. Mä olen itsekin töissä, olen sairaanhoitaja.

Sitten jäämme odottamaan sun seuraavaa aivopierua koska sä et koskaan ymmärrä lukemaasi ja uliset paskaa ihmisistä. Sulle on monta kertaa sanottu täällä, että lopeta jo tuo sekoilu ja spämmääminen, mutta sä vain pakkomielteisesti jatkat. Lisäksi kuvittelet, että sä olet se normaali vaikka olet kaukana sellaisesta.

Vierailija
274/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajalla on röntgenhoitajan koulutus. Ei sillä koulutuksella mennä esim. teholle tai vuodeosastolle töihin. Kuten ei myöskään bioanalyytikon ( ent. labrahoitaja) koulutuksella.

Kaikki osastot sairaalassa ei ole teho-osastoja eikä ensiapu. 

Mitä tarkoitat?

Että osa osastoista on helpompia olla töissä esim synnäri missä äidit huolehtivat itse itsestään ja vauvastaaan. Vain keisarileikattuja äitejä autetaan. 

Eli sulla on niin

Tunti kahvitauolla niin on kiire. 3 h taukoa 8 h vuoron aikana. 

Vierailija
275/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausuntopalvelussa oli menossa käsittelyyn asia kesällä, että tekoäly tekee jatkossa sairaaloissa työvuorolistat ja lisäksi tulee älylattia jolloin hoitajia tarvitaan vähemmän. 

Sä voit nyt ottaa jankutukseesi uuden tulokulman, meillä sairaalahuollossa jo seuraava työvuorolista on tekoälyn tekemä. Ja koska siihen ei voi luottaa, sen jälkeen listoja tarkastaa kolme (3) ihmistä.

Vierailija
276/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

254.

Ei kätilö enää vuodeosastolla mitään tee. Äidit hoitaa itse itsensä ja vauvat. 

Oletko montakin vauvaa + itsesi siellä hoitanut?

Vierailija
277/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista ja kielipää riittää, niin kannattaa suunnata Norjaan. Siellä hoitajia arvostetaan eri tavalla ja työstä saa paremman palkan. Työnkuva sama kuin Suomessa, mutta ilmapiiri paljon parempi. 

Vierailija
278/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saanutkaan sitä toimeentulotukea lasten ruokiin?

Arvasin, että sulta tulee taas todella älykäs vastaus. Mulla todellakin on tajua oikeasta elämästä. Mun omakotitalo ei ole ulosoton sivuilla myynnissä koska mä maksan talolainaani. Mun ainoa lapsi on jo aikuinen ja käy töissä. Mä olen itsekin töissä, olen sairaanhoitaja.

Sitten jäämme odottamaan sun seuraavaa aivopierua koska sä et koskaan ymmärrä lukemaasi ja uliset paskaa ihmisistä. Sulle on monta kertaa sanottu täällä, että lopeta jo tuo sekoilu ja spämmääminen, mutta sä vain pakkomielteisesti jatkat. Lisäksi kuvittelet, että sä olet se normaali vaikka olet kaukana sellaisesta.

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen myös julkisella. 

"Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajat lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka"

https://yle.fi/a/74-20182174

Vierailija
279/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työtön saa edelleen sen 595 e.

Työtön saa työttömyyden alussa ansiosidonnaista, paitsi ne joilla oli "varma" työpaikka.

Mutta mene nyt jo ihmeessä hoitaja kouluun niin pääset vuolemaan kultaa helpolla työllä.   Kyllä niitä työpaikkojakin tulee 

Hoitajat on ahneita. Heidän palkkojen takia köyhät kärsii kun maksut nousee. Köhät ja sairaat, jotka eivät voi vaikuttaa siihen, että osa potilaista on hulluja. Ikävä kyllä on sanottava, että hoitajat ajaa itse omaa arvostustaan alas. 

Vierailija
280/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointialueet vaihtavat sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka."

https://yle.fi/a/74-201862439