Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
301/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vaan kateellisia, on aivan huikea työ! Itse teen terveydenhoitajana ns. siistiä sisätyötä, palkka lisineen (kokemuslisä) on hieman päälle 3000€, mutta ihmisten pahoinvointi kuormittaa ja haukkuja saa usein, vaikka tekisi työnsä miten hyvin. Lisäksi työ on todella stressaavaa, kun asiakkaita on päivittäin paljon ja kaikilla omat ongelmansa. Päivätyön lisäksi teen lisätyötä hoivakodissa (koska kolme lasta ja asuntolaina ja ei se palkka liian hyvä vieläkään ole) ja siellä sillä 17,5€ tuntipalkalla saan kuulla olevani huo.a ja nyrkkiä tulee usein. Viimeksi yksi asukas repi hiuksista niin, että sattui aivan saat..asti. Mutta kannattaa olla kateellinen. Olen nyt opiskellut yliopistossa uutta tutkintoa, jos joskus pääsisi pois tuosta työstä. 

Meinaat sitten, että meidän muiden ammateissa ei olla ihmisten kanssa tekemisissä? Vai ajattelitko, että

Mene hoitoon apukouluapina tai koulutaudu alalle jos olet noin kade.

Vierailija
302/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

No niinhän te istutte. Olen elämäni aikana käynyt lukemattomat kerrat katsomassa tuttavia sairaaloissa. Ja aika yleistä on ollut, että kahvihuoneessa on ne hoitsujen kokoontumisajot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minun peruspalkka oli 350e pienempi neljä vuotta sitten lokakuussa. Ei ole isot korotukset.

Siivoajien palkka taas on kymmenessä vuodessa huonontunut!

Ne onkin turhia apukouluapinoita. T: Sairaanhoitaja.

Vierailija
304/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kateelliset on ihan vapaita vaihtamaan hoitoalalle. 

Miksi vaihtaisin ? Älykkyys riitti aikoinaan kevyesti paikkaan korkeakoulussa, vähän hitaammalla käyvät joutuivat tyytymään opistoihin. Eiköhän se kateellinen porukka löydy nimenomaan hoitsujen joukosta, kadehtivat korkeakoulutettuja, jotka toki saavat parempaa palkkaa. Itse asiassa voisi kysyä miksi et itse hae lääkikseen ja nosta sitä kautta palkkatasoasi ?

Siksi että en ole apukouluapina toisin kuin sinä. T:Sairaanhoitaja.

Vierailija
305/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pulaa työntekijöistä.

Mene nyt oikeasti hoidattamaan pääsi kuntoon noiden harhojen takia.

MEIDÄN työpaikalla on pulaa työntekijöistä. Ymmärrä se. 

Kaupunki ja sairaalan nimi? 

En todellakaan kerro missä asun ja olen töissä. En missään kirjoittanut olevani sairaalassa töissä.

Eli valehtelet. 

Enkä valehtele. Mä en todellakaan tällä palstalla kerro missä asun ja olen töissä. Mä asun pienellä paikkakunnalla enkä halua, että jotkut paskaläjät täällä tunnistaa mut.

Nytkö ne potilaat ovatkin jo paskaläjiä ?

Vierailija
306/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minun peruspalkka oli 350e pienempi neljä vuotta sitten lokakuussa. Ei ole isot korotukset.

Höpsis! Oikea sairaanhoitaja tietää siivoojan arvon. Työ on todella tärkeä varsinkin aairaala ympäristössä!

Vierailija
307/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne potilaat ovatkin jo paskaläjiä ?

Mitä sä oikein sekoilet? En mä mitään tuollaista kirjoittanut. Lopeta jo oikeasti tuo sekoilu.

Vierailija
308/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajalla on röntgenhoitajan koulutus. Ei sillä koulutuksella mennä esim. teholle tai vuodeosastolle töihin. Kuten ei myöskään bioanalyytikon ( ent. labrahoitaja) koulutuksella.

Kaikki osastot sairaalassa ei ole teho-osastoja eikä ensiapu. 

No shit Sherlock!

No miksi siis esimerkkinä röntgenhoitaja tai labrahoitaja??

Kun ne kaikki vastaavat ihmishengistä,näinhän hoitajat perustelee omaa muita korkampien palkkojen oikeuden mukaisuutta.Jos siellä röntgenissä saa joku sydärin

Jaa, kyllä oikein otetut näytteen ja paikkansapitäävät labratulokset ovat joskus hyvinkin olennaisia potilaan hengen ja terveyden kannalta.

Vierailija
309/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole oikea sairaanhoitaja vaan haluat vain haastaa riitaa ja solvata sairaanhoitajia. 

Me oikeat sairaanhoitajat arvostetaan laitoshuoltajia. 

Vierailija
310/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Jaa missä sellainen hoitoalan työpaikka on? Haluan heti sinne! Itse en usein kerkeä edes lakisääteisiä taukoja pitämään...

t. hoitsu

Vierailija
311/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

No niinhän te istutte. Olen elämäni aikana käynyt lukemattomat kerrat katsomassa tuttavia sairaaloissa. Ja aika yleistä on ollut, että kahvihuoneessa on ne hoitsujen kokoontumisajot.

Miten sä aina olet eksynyt sinne kahvihuoneeseen katsomaan?

Vierailija
312/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kaiketi hoitajien ja sairaanhoitajien vastauksia kun lukee, niin ihan hyvä vaan että terveyden huolosta leikataan. 

Hyvä niin kauan kuin et tarvitse hoitoa. Sullekin saattaa tulla eteen, pyytämättä ja yllättäen tilanteita, joissa voit miettiä, leikattaisiinko terveydenhuollosta vielä lisää. Sinäkään et ole suojassa tulevilta avuntarpeiltasi. 

Terveydenhoito nimenomaan toimii hyvin jos palkat ovat maltillisella tasolla ja sinne on varaa ottaa ihmisiä hoitoon ja ottaa riittävästi väkeä töihin. Palkkojen nosto myös nostaa yleistä hintatasoa joka on kaikille huono asia.

Vaan kun me emme tahdo saada niitä työntekijöitä pienellä palkalla! Sitten on ulkomaalaisia kie

Uli Uli ja voi kyynel. 

Vierailija
313/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa riehuu tavallistakin paskempi trolli, lienee vanha tuttu hoitajavihahullu.

Vierailija
314/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen näitä keskusteluja usein säälisekaisesti hymähtäen. Siinä on jotain todella surkuhupaisaa että ihmiset jolla ei selvästi ole _mitään_ käryä paasaavat suureen ääneen terveydenhuollosta. Sokeakin kun voi huomata että siellä ollaan aiheesta nyt pihalla kuin lumiukot.

Vierailija
315/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vaan kateellisia, on aivan huikea työ! Itse teen terveydenhoitajana ns. siistiä sisätyötä, palkka lisineen (kokemuslisä) on hieman päälle 3000€, mutta ihmisten pahoinvointi kuormittaa ja haukkuja saa usein, vaikka tekisi työnsä miten hyvin. Lisäksi työ on todella stressaavaa, kun asiakkaita on päivittäin paljon ja kaikilla omat ongelmansa. Päivätyön lisäksi teen lisätyötä hoivakodissa (koska kolme lasta ja asuntolaina ja ei se palkka liian hyvä vieläkään ole) ja siellä sillä 17,5€ tuntipalkalla saan kuulla olevani huo.a ja nyrkkiä tulee usein. Viimeksi yksi asukas repi hiuksista niin, että sattui aivan saat..asti. Mutta kannattaa olla kateellinen. Olen nyt opiskellut yliopistossa uutta tutkintoa, jos joskus pääsisi pois tuosta työstä. 

Meinaat sitten, että meidän muiden ammateissa ei olla ihmisten kanssa tekemisissä? Vai ajattelitko, että

Ootte roskaa hoitajien ja sairaanhoitajien rinnalla.

Vierailija
316/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä hoitajilla? Itsellä noussut 14v palkka sen 500e. Tähän sisältyy myös kokemuslisistä kertyvä palkannousu. Aloituspalkka oli bruttona 1700e/kk, eli ei vieläkään päätä huimaa. Etuhampaat on murtuneet kun sain töissä turpaani, rannekanavan ahtaumat vuodepotilaiden siirrosta ja yövuoroista rytmihäiriöt.

Vierailija
317/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Jaa missä sellainen hoitoalan työpaikka on? Haluan heti sinne! Itse en usein kerkeä edes lakisääteisiä taukoja pitämään...

t. hoitsu

Älä halvenna itseäsi nimittämällä hoitsuksi. Ei lääkäritkään nimeä itseään lekuriksi tms.

Vierailija
318/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa riehuu tavallistakin paskempi trolli, lienee vanha tuttu hoitajavihahullu.

Sä itse keksit päästäsi tollasia. Eli sun elämään kuuluu vihaaminen. Kukaan muu ei ole kenenkään vihaamisesta puhunut. Olet itse joku päästäsi sekaisin oleva tyyppi. 

Vierailija
319/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän vihaaja hulluja on koko palsta täynnä ja tuntuu löytyvän joka ammatista. Vihaaja hulluja koko palsta täynnä, muita täällä ei kirjoittelekaan. 

Vierailija
320/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat sitten, että meidän muiden ammateissa ei olla i

Sinä olet roskaa, kun puhut ihmisistä noin.

-Hoitoalalla työskentelevä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän