Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
321/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästään terveet ei palstalle kirjoittele. Täällä on vain kaikki päästään sairaat. 

Vierailija
322/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

No niinhän te istutte. Olen elämäni aikana käynyt lukemattomat kerrat katsomassa tuttavia sairaaloissa. Ja aika yleistä on ollut, että kahvihuoneessa on ne hoitsujen kokoontumisajot.

Hoitajan työtä on myös raportoida potilaiden vointi seuraavalle vuorolle. Pitää erilaisia palavereja toimintamalleista ja jatkuvasti koko tiimin koulutuksia. Myös hoidon arvioinnit tehdään usein tiimeittäin. Siinä voi samalla juoda kahvikupin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Jaahas, tuplapalkka pitäisi vielä olla.  

Vierailija
324/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

No niinhän te istutte. Olen elämäni aikana käynyt lukemattomat kerrat katsomassa tuttavia sairaaloissa. Ja aika yleistä on ollut, että kahvihuoneessa on ne hoitsujen kokoontumisajot.

Miten sä aina olet eksynyt sinne kahvihuoneeseen katsomaan?

No ei sinne tartte eksyä, riittää kun huomaa hoitajien olevan muualla kuin potilaiden luona 

Vierailija
325/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Jaa missä sellainen hoitoalan työpaikka on? Haluan heti sinne! Itse en usein kerkeä edes lakisääteisiä taukoja pitämään...

t. hoitsu

Älä halvenna itseäsi nimittämällä hoitsuksi. Ei lääkäritkään nimeä itseään lekuriksi tms.

Pahoittelut, en vain ota itseäni kovin vakavasti, työni kylläkin.

Vierailija
326/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa riehuu tavallistakin paskempi trolli, lienee vanha tuttu hoitajavihahullu.

Sä itse keksit päästäsi tollasia. Eli sun elämään kuuluu vihaaminen. Kukaan muu ei ole kenenkään vihaamisesta puhunut. Olet itse joku päästäsi sekaisin oleva tyyppi. 

Kyllä, olen varmasti päästäni sekaisin. Jos en olisi, olisin luultavasti jättänyt sairaanhoitajan hommat jo aikoja sitten.

Vierailija
327/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kansliassa istutaan koska meillä on Suomessa ihan törkeä määrä kirjaamista mitkä on ihan lain velvoittamana pakko tehdä. Kirjaamisen lisäksi on erilaisia mittareita ja tilastointeja joita täytyy ihan työnantajan käskemänä täyttää ja joihin menee sikamaisen paljon aikaa. Turhaan sitä hoitajia ja lääkäreitä siitä haukut, hauku sitä lainsäädäntöä ja työnantajaa jotka kaikkeen näihin konehumppaan velvoittavat.

Vierailija
328/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te haukkujat, pysykää kotona jos sairastutte koska eihän teidän mielestänne sairaalassa hoitoa saa kun hoitsut vain istuvat kahvilla.

No ei sinne tartte eksyä, riittää kun huomaa hoitajien olevan muualla kuin potilaiden luona 

Kävitkö kaikissa potilashuoneissa? Ethän muuten voi sitä tietää.

Vierailija
329/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että valtaosa sekä hoitajista että lääkäreistä olisivat erittäin tyytyväisiä, jos kirjaamisen määrää vähennettäisi. Itse olisin erityisen tyytyväinen jos erilaisista tilastoinneista edes luovuttaisi koska niiden määritteleminen vie tällä hetkellä enemmän aikaa kuin itse muu kirjauksen tekeminen. Asia ei kuitenkaan ole minun päätettävissä joten näillä mennään. 

Vierailija
330/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kansliassa istutaan koska meillä on Suomessa ihan törkeä määrä kirjaamista mitkä on ihan lain velvoittamana pakko tehdä. Kirjaamisen lisäksi on erilaisia mittareita ja tilastointeja joita täytyy ihan työnantajan käskemänä täyttää ja joihin menee sikamaisen paljon aikaa. Turhaan sitä hoitajia ja lääkäreitä siitä haukut, hauku sitä lainsäädäntöä ja työnantajaa jotka kaikkeen näihin konehumppaan velvoittavat.

Niinpä. Olisihan se minunkin fiksumpaa vanhustyössä mennä vaikka asukkaidemme kanssa ulos, mutta  kaikki käytännön hoitotyön ulkopuolinen aika menee koneella naputteluun. Hölmöläisten hommaa...

Vierailija
331/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai missä kuussa noussut? mulla näkyy n.1e korotus tuntipalkassa elokuusta lähtien.

Vierailija
332/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee töitä, niin miksi pitäisi saada enemmän kuin 595e/kk ?

Vierailija
333/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tee töitä, niin miksi pitäisi saada enemmän kuin 595e/kk ?

Mieti sitä, kun tammikuusta alkaen saa irtisanoa helposti. 

Vierailija
334/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä potilashuoneissa pitäisi tehdä, jos ei sillä hetkellä ole mitään hoitotoimenpiteitä tehtävänä? Istua pitämässä seuraa potilaille, erikoissairaanhoidon vuodeosastolla? Hoitajillakin on lakisääteiset ruoka- ja kahvitauot. 

Vierailija
335/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tullut joku pilkkuvirhe, kun mun kuukausipalkka on noussut n.50e syksyllä . Mikä tuo 600e on, kenen palkka, ei varmaan hoitajan?

Vierailija
336/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset kansanedustajat saa sopeutumisrahaa enemmän kuin hoitajat palkkaa(joita nyt irtisanotaan isosti) hakematta töihin ollenkaan. Vinkki kansalaisaloite on käynnissä aiheesta.

Vierailija
337/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanotaan, niin sitten saa ansiosidonnaista hetken. Tuo 595e on naurettavan pieni korvaus työttömyydestä  mutta parempi kuin ei mitään. Itseäni ei oikeastaan pelota irtisanominen, onneksi on mies töissä ja pääsenpähän sitten miettimään uutta työtä tämän raskaan työn tilalle. Hoitotyöhön en sitten enään palaa, jos tulen irtisanotuksi.

Vierailija
338/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajana minun peruspalkka oli 350e pienempi neljä vuotta sitten lokakuussa. Ei ole isot korotukset.

Siivoajien palkka taas on kymmenessä vuodessa huonontunut!

Ne onkin turhia apukouluapinoita. T: Sairaanhoitaja.

Sä et ole hoitajaa nähnytkään, kirjoittelet toisten nimissä.

Vierailija
339/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kateelliset on ihan vapaita vaihtamaan hoitoalalle. 

Miksi vaihtaisin ? Älykkyys riitti aikoinaan kevyesti paikkaan korkeakoulussa, vähän hitaammalla käyvät joutuivat tyytymään opistoihin. Eiköhän se kateellinen porukka löydy nimenomaan hoitsujen joukosta, kadehtivat korkeakoulutettuja, jotka toki saavat parempaa palkkaa. Itse asiassa voisi kysyä miksi et itse hae lääkikseen ja nosta sitä kautta palkkatasoasi ?

Siksi että en ole apukouluapina toisin kuin sinä. T:Sairaanhoitaja.

Et ole hoitaja.

Vierailija
340/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos irtisanotaan, niin sitten saa ansiosidonnaista hetken. Tuo 595e on naurettavan pieni korvaus työttömyydestä  mutta parempi kuin ei mitään. Itseäni ei oikeastaan pelota irtisanominen, onneksi on mies töissä ja pääsenpähän sitten miettimään uutta työtä tämän raskaan työn tilalle. Hoitotyöhön en sitten enään palaa, jos tulen irtisanotuksi.

595 työmarkkinatukea vähentää pääomatulot esim vuokra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi