Sellpyssä 700 000+ tuotetta myynnissä 3,5e/kpl
Lopetin uusien vaatteiden oston kun tutustuin Ruotsalaisen Sellpyn verkkokauppaan. Siellä on tajunnan räjäyttävä määrä hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita myynnissä. Sivut näyttävät tavanomaisesta verkkokaupalta ja kaikki ostokset saa samassa lähetyksessä yksillä postareilla.
Muita hurahtaneita Sellpyttäjiä paikalla?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä, että valikoima on niin laaja, on helppo etsiä luonnonmateriaaleista tehtyjä vaatteita lempiväreissä.
Nimenomaan ei ole helppoa. Kaikenlaista polyesterirääsyä kyllä löytyy mutta ei kunnon materiaaleja.
Valitsee siihen hakuun puuvilla, pellava ja silkkivaatteet siitä hakuehtojen valikosta niin vain ne näkyy tuloksissa. Vai tarkoititko sitä, että se haku kyllä näyttää silloinkin tuotteita, jotka eivät ole 100% luonnonmateriaaleja ja usein on muutama prosentti elastaania mukana.
Voi kun voisi kieltää näyttämästä akryylin
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen Sellpy tilaus matkalla. Jännittää millaisessa kunnossa vaatteet ovat. Ostin 17 vaatetta kerralla niin varmasti palautan osan, suuri palautusmaksu 6,9e vain. Löysin usealle vaatteelle kaksi eri kokoa niin eiköhän jompi kumpi sovi. Hullua maksaa 60e ja saada noin paljon vaatteita sillä.
Luokittelun on epäluotettavia hyvä saattaa ola erittäin hyvä ja erittäin hyvä taas huono
vinkki palautus ei maksa mitään kos löytyy reikiä vaatteista. Sain tuolta kasmirpaidan jossanoli reiät ommeltu umpeen
Vierailija kirjoitti:
Noista 3,50 euron tuotteista jää myyjälle 40 % eli 1,40 €, josta vähennetään 1,20 € ilmoitusmaksu. Käteen jää siis ruhtinaalliset 20 senttiä. Ilmoitusmaksu peritään myös niistä tuotteista, jotka eivät mene kaupaksi.
Ostajan kannalta Sellpy on hyvä, mutta myydä siellä ei todellakaan kannata.
Tämä malli on nykyään joka paikassa: joku vaan laittaa tuon sivun pystyy ja kerää 98% kaikesta tuotosta sohvalla istumalla ja tavalliset ihmiset raatavat ja saavat sen 2% miinus jätti super lisäverot.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta, miten hyvin siellä menevät kaupaksi lasten lelut ja sisustus jutut? Saako ne helpommin myydyksi kuin vaatteet?
Olen myynyt siellä kodin esineitä ja ne saivat nopeasti enemmän tykkäyksiä kuin vaatteet. Tästä huolimatta ne myytiin vasta sitten kun hinta oli laskenut sen verran ettei voittoa juurikaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä käytetyt vaatteet aina ensin 60C:ssa.
Laitan kirpparivaatteet ensin viikoksi pakkaseen ja sitten pesen 90 asteessa, ne on niin halpoja, että jos ei kestä niin ei haittaa ja jos kestää niin näkee heti, että tässähän on laatutuote, tämä kannattaa pitää hyvänä, silittää ja säilyttää henkarissa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista 3,50 euron tuotteista jää myyjälle 40 % eli 1,40 €, josta vähennetään 1,20 € ilmoitusmaksu. Käteen jää siis ruhtinaalliset 20 senttiä. Ilmoitusmaksu peritään myös niistä tuotteista, jotka eivät mene kaupaksi.
Ostajan kannalta Sellpy on hyvä, mutta myydä siellä ei todellakaan kannata.
Tämä malli on nykyään joka paikassa: joku vaan laittaa tuon sivun pystyy ja kerää 98% kaikesta tuotosta sohvalla istumalla ja tavalliset ihmiset raatavat ja saavat sen 2% miinus jätti super lisäverot.
Tuo sopii niille, joilla ei ole tarvetta tienata vaatteilla vaan haluavat edistää kierrätystä jotain muuta reittiä kuin perinteisen Uffin kautta. Kierrätyskeskuksilla on turhan vähän vaatteiden jätyöpaikkoja niin se on työlästä. Torin kautta joutuu sopimaan paljon noutoaikoja ja vaatii vaivannäköä. Onko tuo sitten hyvä vai huono tapa niin en osaa sanoa. Ehkä ne vaatteet menevät tuota reittiä useammin seuraavalle omistajalle ja niitä myymättömiä vaatteita vähemmän viedään kaukaisiin maihin tai toisinpäin. Mistäpä tuon tietää.
Sain tänään pakettini sieltä, oli ihania vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta, miten hyvin siellä menevät kaupaksi lasten lelut ja sisustus jutut? Saako ne helpommin myydyksi kuin vaatteet?
Olen myynyt siellä kodin esineitä ja ne saivat nopeasti enemmän tykkäyksiä kuin vaatteet. Tästä huolimatta ne myytiin vasta sitten kun hinta oli laskenut sen verran ettei voittoa juurikaan tullut.
Tori on paljon käytännöllisempi kaikenlaisten esineiden myynnissä, jos haluaa saada niistä rahaa. Mielipiteitä jakanut Toridiili on hyvä ominaisuus, koska silloin ei tarvitse viestitellä ostajan kanssa, jos ei jaksa. Riittää että on määritellyt hinnan millä myy ja ostajan hyväksyessä summan saa postitustiedot automaattisesti ja ostaja saa tiedot maksua varten.
Täällä yksi sellpyttäjä. Tosi hyviä löytöjä. Olen myös myynyt vanhoja vaatteita ja kenkiä, esim. lapsilta pieniksi jääneitä. Ovat menneet ihan hyvin kaupaksi, erityisesti kengät ja merkkivaatteet. Muutaman kerran olen palauttanut ja tehnyt reklamaatioita virheellisten kokomerkintöjen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, että tavaroita ostaessa ei voi tietää läheskään aina niiden alkuperää. En tiedä miten he tarkistavat sitä, ovatko tuotteen valmistusmateriaalit turvallisia. Onko sellaiseen selvittämiseen mitään resursseja. Vaatteet ovat helpompia ostettavia, koska niissä on jokin merkki, joka kertoo alkuperän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, että tavaroita ostaessa ei voi tietää läheskään aina niiden alkuperää. En tiedä miten he tarkistavat sitä, ovatko tuotteen valmistusmateriaalit turvallisia. Onko sellaiseen selvittämiseen mitään resursseja. Vaatteet ovat helpompia ostettavia, koska niissä on jokin merkki, joka kertoo alkuperän.
Halpavaatteisiin keksitään omia tuotemerkkejä, joita ei ole virallisesti olemassa. Onneksi ne tuolla tarkistavat sen, etteivät ota myyntiin tuntemattomia vaatemerkkejä. Kirpputoreilla nykyään harmittaa kun täytyy googlailla vieraat vaatemerkit, jos haluaa välttyä ostamasta vahingossa sellaisia vaatteita, joissa on saatettu käyttää haittallisia aineita sisältäviä raaka-aineita.
Itselläni nyt n. 10 ostokertaa Sellpyssä, kokemus toisaalta yli odotusten ja toisaalta aivan surkea. En suosittele kenellekään, joka on tarkka vaatteistaan eikä jaksa korjailla saumoja, enkä kenellekään, joka on tarkka siitä, mitä kotiinsa tuo. Sopii boheemeille ja niille, joita eivät tuholaisten reiät haittaa...
Olen tilannut vain laatumerkkejä (Malene Birger, Day, Odd Molly ym.) sekä erästä ekologista merkkiä, ja zoomailin niitä surkeita kuvia tarkasti. Pari laukkua alussa oli paljon parempia kuin odotin, ja siitä sitten innostuneena tilailin vaatteita... Otin kuukaudeksi Sellpy First -tilauksen, koska se kannattaa jo silloin, jos pari kertaa kuun aikana tilaa.
Vaatteissa oli noin 50 % jotain isoa vikaa: kahdessa oli saumat sieltä täältä rikki, yhdessä kainalosauma, yhdessä valtavia kulumia ja sormen mentävä reikä, yhdessä "timanteista" tippunut iso osa, yhdessä tuholaistyyppisiä pieniä reikiä, yksi haisi ja oli värjäytynyt, yhdessä oli tummat kainalot...
Mistään näistä ei ollut mainittu, eikä kuvista näe kuin suurin piirtein värin ja muodon. Tietojen perusteella ei mitään noista olisi voinut olettaa, korkeintaan kauhtumista tai muuta ei-häiritsevää.
Ja vain vähän parempi on kokemukseni Emmystä.
Parhaiten on vaatteissa Sellpyssä onnistanut tuttujen mallien kanssa, mutta enää tuskin viitsin ottaa riskiä niissäkään.
Aluksi olin innoissani, kun sattui hyviä kokemuksia laukkujen kanssa, mutta into laantui lopullisesti siinä vaiheessa kun sain paidan, jossa oli kahdessa kohtaa pieniä reikiä... Rikkinäiset saumat vielä menettelevät, mutta tuholaisissa menee oma rajani. Eiköhän tämä nyt ollut tässä.
Vähän ällö olo jäi koko hommasta noiden reikien takia, mutta jäipähän käteen monta aivan loistavaakin ostosta. Se ei pelaa joka pelkää...
(Ja HUOM. täällä kun moni sanoo ostavansa sieltä luonnonkuituisia, niin itse nimenomaan neuvon, että välttäkää kaikkea tuholaisille kelpaavaa, koska kunto Sellpyssä on aina arpajaiset - viimeistään jossain vaiheessa tulee ongelmaa.)
Olen pohtinut joululahjojen ostamista tuolta. Lapsi saa toivoa tietyllä summalla lahjoja ja annan hänen valita, haluaako hän lahjansa kaupasta uutena vai mieluummin leluja/pelejä, joita joku toinen lapsi ei enää tarvinnut. Yleensä hän mielellään valitsee käytettyjä asioita, koska silloin saa enemmän lahjoja. Tuolla oli ainakin pelejä ja kirjoja suomenkielisinä ja kivoja eläinaiheisia julisteita. Mietityttää niiden kunto, vaikka kyllähän peleihin voi askarrella uusia nappuloita tarvittaessa. Minusta on ihan hyvä oppia siihen, että tavaroiden ei tarvitse aina olla uusia. En puhu vielä ympäristöasioista hänelle, koska aikuisten tulee kantaa vastuu niistä eikä lapsien.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut joululahjojen ostamista tuolta. Lapsi saa toivoa tietyllä summalla lahjoja ja annan hänen valita, haluaako hän lahjansa kaupasta uutena vai mieluummin leluja/pelejä, joita joku toinen lapsi ei enää tarvinnut. Yleensä hän mielellään valitsee käytettyjä asioita, koska silloin saa enemmän lahjoja. Tuolla oli ainakin pelejä ja kirjoja suomenkielisinä ja kivoja eläinaiheisia julisteita. Mietityttää niiden kunto, vaikka kyllähän peleihin voi askarrella uusia nappuloita tarvittaessa. Minusta on ihan hyvä oppia siihen, että tavaroiden ei tarvitse aina olla uusia. En puhu vielä ympäristöasioista hänelle, koska aikuisten tulee kantaa vastuu niistä eikä lapsien.
Olisin lapsena ollut onnellinen tuollaisesta vaihtoehdosta lelukuvaston sijaan. Mitä enemmän lahjoja sen parempi. Lelukuvastosta sai valita kaksi lelua.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni nyt n. 10 ostokertaa Sellpyssä, kokemus toisaalta yli odotusten ja toisaalta aivan surkea. En suosittele kenellekään, joka on tarkka vaatteistaan eikä jaksa korjailla saumoja, enkä kenellekään, joka on tarkka siitä, mitä kotiinsa tuo. Sopii boheemeille ja niille, joita eivät tuholaisten reiät haittaa...
Olen tilannut vain laatumerkkejä (Malene Birger, Day, Odd Molly ym.) sekä erästä ekologista merkkiä, ja zoomailin niitä surkeita kuvia tarkasti. Pari laukkua alussa oli paljon parempia kuin odotin, ja siitä sitten innostuneena tilailin vaatteita... Otin kuukaudeksi Sellpy First -tilauksen, koska se kannattaa jo silloin, jos pari kertaa kuun aikana tilaa.
Vaatteissa oli noin 50 % jotain isoa vikaa: kahdessa oli saumat sieltä täältä rikki, yhdessä kainalosauma, yhdessä valtavia kulumia ja sormen mentävä reikä, yhdessä "timanteista" tippunut iso osa, yhdessä tuholaistyyppisiä pieniä reikiä, yksi haisi ja oli värjäytynyt, y
Mä vaatetan itseni Sellpyn luonnonkuiduilla. Ei yhtään ole pelottanut, osaan poistaa tahrat ja pahat hajut, ommella saumat ja estää tuholaisten maailmanvaltauksen. Tässä vuosien varrella on sattunut kaksi vaatetta, missä on ollut turkiskuoriaisen reikiä. Villatakki (98% villaa, 2% mohairia) ja viskoosipusero. Molemmat korjasin, ovat kovassa käytössä. Mutta joo, ei kirppis ole koskaan ollut kaikkien juttu. Olen kyllä boheemi. Päällä tänään mukavaa italialaista viskoosia, 3,5 euroa.
Tykkään tuosta sivustosta, koska se tekee tarpeeksi helpoksi käytettyjen vaatteiden ostamisen. Valtava valikoima, halvat vaatteet ja ei viestien lähettelyä myyjien kanssa. Tulee halvemmaksi ostaa kaikki tuolta.
Tuollaisia yrityksiä mitkä työllistää tavallisia duunareita tarvitaan. Niin moni työpaikka on siirretty toiselle puolelle maailmaa, missä työvoima on halvempaa. Kierrätysyritystä ei voi siirtää kauaksi. Solidaarisuutta ruotsalaisduunareita kohtaan.
Siellä on se luokittelu vähän niin ja näin