Sellpyssä 700 000+ tuotetta myynnissä 3,5e/kpl
Lopetin uusien vaatteiden oston kun tutustuin Ruotsalaisen Sellpyn verkkokauppaan. Siellä on tajunnan räjäyttävä määrä hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita myynnissä. Sivut näyttävät tavanomaisesta verkkokaupalta ja kaikki ostokset saa samassa lähetyksessä yksillä postareilla.
Muita hurahtaneita Sellpyttäjiä paikalla?
Kommentit (35)
Kerran ostin ison määrän vaatteita. Juuri mitkään ei ollut kivoja päällä. Palautus systeemi i todella hankala esin zalandoon verrattuna. Ei ikinä enä sellbystä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin ison määrän vaatteita. Juuri mitkään ei ollut kivoja päällä. Palautus systeemi i todella hankala esin zalandoon verrattuna. Ei ikinä enä sellbystä mitään.
Se toimii paremmin, jos ostaa muutenkin tietyn merkin vaatteita niin koko on todennäköisemmin oikea. Mulla oli sama ongelma kun ostin merkkejä, joita en tuntenut. Se koko oli ihan mitä sattuu.
Tuo on hyvä paikka, jos joku muutaman vuoden sisällä ostettu lempivaate on kulunut pahoin. Hyvällä tuurilla voi löytää samanlaisen, jos se vaate on ollut sellainen, että sitä on ostettu aikoinaan paljon. Löysin mun takista yhden koon suuremman version.
Mun vinkki on sellainen, että tuonne kannattaa tehdä tunnus ja tykkäillä reippaasti kaikista kivoista vaatteista. Ne tykätyt vaatteet näkyy listana kun on kirjautuneena. Sitten käy kuukauden sisällä katsomassa joitain kertoja milloin hinta on laskenut lähemmäksi sitä 3,5 euroa ja ostaa halvemmalla. Profiilista voi säätää ilmoitukset asiasta pois päältä, muuten viestejä tulee jatkuvasti. Osa niistä vaatteista ehtii mennä muille ostajille, mutta sitäkin voi ennakoida, että jos vaatteella on paljon tykkäyksiä niin ei kannata odottaa kovin paljoa hinnan alenemista. Niitä vaatteita voi tietysti selata myös halvimmasta kalleimpaan järjestyksessä, jolloin ei tarvitse odotella hinnan laskua vaan etsii edullisista parhaat.
Minäkin aluksi sokaistuin tarkonnalle, mutta nyt olen oppinut zoomin kanssa katsomaan tuotekuvat ja jotjut kuvat on hionosti otettuja joten hutitilauksia on tullut tehtyä. On ollut rikkinäistä vaatetta, mitä välttämättä tuotekuvauksessa ei ole mainittu. Yksikin vaate oli käyttökelvoton, kiersi joka saumasta mutta kuva oli otettu niin ettei siitä huomannut. Osa vaatteista on ylihinnoiteltuja, kun on kuitenkin kyse käytetystä vaatteesta! Kriittisesti tilailen nykyään.
Oon joutunut pesemään vaatteita useamman kerran ennen käyttöä kun ne on haisseet tunkkaisilta. Muutamassa vaatteessa on ollut nukkaa. Paljon on ollut hyviä vaatteitakin.
Jonkun verran sieltä tilanneena nuo 3,50€ vaatteet on järjestäen jotain polyesterrättejä ja sekoitekuitua. Osa ihan roskiskamaa tai todella tylsää basic-tavaraa, mitä saa jokaiselta kirpparilta eurolla. 85 % on halpismerkkejä tyyliin HM tai Shein.
Kuntoluokitukset on mitä sattuu ja jokaisesta tilauksesta saa reklamoida tuotteita, kun löytyy vaikka minkälaista reikää ja kulumaa, jota ei ole mainittu kuvauksessa. Esim. erittäin hyväkuntoiseksi mainittu silkkipaita oli kulunut kainaloista niin puhki, että iho paistoi läpi. Lasten vaatteissa kunto on heitetty arvalla.
Myyminen ei todellakaan kannata, ellet ole myymässä sata säkkiä kamaa, etkä jaksa itse myydä, tai et välitä pätkääkään siitä mitä saat vaatteista/tavaroista.
Olen löytänyt kyllä hienoja juttuja, mutta ne on järjestäen niitä kalliimpia ja aikaa kuluu, kun poimii tuolla jyviä akanoista. Jotkut tuotteet kalliimpia, kuin uutena kaupasta. HM mekoista pyydetään 45€.
Jaa, mulla on kyllä ollut tuuria myös 3,50 - vaatteiden kanssa, juuri täytin kaapit kun nekin olivat -20% weekend -tarjouksessa. Katson vain kuntoluokka erittäin hyvä tai uusi ja vain niitä, joiden pesulappu kaikkine materiaalitietoineen ja valmistusmaa näkyy. Mutta mä tosiaan tykkään kukka-, paisley- ja medaljonkiprinteistä, ne eivät taida olla in :D. Polyesteria en huoli lainkaan, enkä edes 5% elastaania.
Vierailija kirjoitti:
Oon joutunut pesemään vaatteita useamman kerran ennen käyttöä kun ne on haisseet tunkkaisilta. Muutamassa vaatteessa on ollut nukkaa. Paljon on ollut hyviä vaatteitakin.
Minusta kaikki haisee samalta, joltakin ällöltä hajustetulta pesu- / huuhteluaineelta. Useaan kertaan joutuu vaatteita pesemään.
Kyllä mutta puolet menee palautukseen ja palautusprosessi on poikkeavan vaivalloinen. Pitää lähteä kirjastoon tulostamaan palautuslappu. Postikulut maksetaan ostettaessa ja palauttaessa. Tuo vähentää tosi paljon omaa ostointoa, muuten ostaisin varmasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta puolet menee palautukseen ja palautusprosessi on poikkeavan vaivalloinen. Pitää lähteä kirjastoon tulostamaan palautuslappu. Postikulut maksetaan ostettaessa ja palauttaessa. Tuo vähentää tosi paljon omaa ostointoa, muuten ostaisin varmasti enemmän.
Jos tilaa yli sadalla eurolla toimitus on maksuton ja jos jossain kalliimmassa tuotteessa on vikaa voi saada maksuttoman palautuskoodin. Halvat rätit saa yleensä itse heittää roskikseen. Reklamaatioiden hyvitykset vähennetään myyjän myynnistä, vaikka vaatteet ovat läpäisseet Sellpyn tarkastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaa yli sadalla eurolla toimitus on maksuton ja jos jossain kalliimmassa tuotteessa on vikaa voi saada maksuttoman palautuskoodin. Halvat rätit saa yleensä itse heittää roskikseen. Reklamaatioiden hyvitykset vähennetään myyjän myynnistä, vaikka vaatteet ovat läpäisseet Sellpyn tarkastuksen.
Ok, suurin ikävyys on kuitenkin edelleen se että palautuskoodi pitää tulostaa paperille. Sitä ei voi itse kirjoittaa pahvilaatikkoon vaan tulistettava. Meillä kun taloudessa ei ole tulostinta eikä asuta keskustassa, tuohon tulostusrumbaan menee tosi paljon aikaa ja vaivaa.
Oon ostanut tuolta kaksi upeaa unelmieni jakkua joita en ole löytänyt mistään muualta ja joista olin haaveillut yli 20 vuotta. Ne vaan on pesulapestäviä niin ei tule käytettyä usein. Löysin kivan halvan viskoosisen kesämekon alle kympillä, joka kesti juuri sopivasti yhden kesän. Mutta on hutejakin monta ja ne vie tilaa kaapissa :(.
Silloin oli parasta kun tuolta sai aina vaihtamalla puhelin numeron ja s-postiosoitteen uuden ilmaisen toimituksen vaikka kortti oli sama. Nyt ovat korjanneet asian eivätkä tarjoa enää ilmaista toimitusta uusille asiakkaille.
Siksi minäkin päädyin Sellpyyn.