Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sellpyssä 700 000+ tuotetta myynnissä 3,5e/kpl

Vierailija
07.11.2025 |

Lopetin uusien vaatteiden oston kun tutustuin Ruotsalaisen Sellpyn verkkokauppaan. Siellä on tajunnan räjäyttävä määrä hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita myynnissä. Sivut näyttävät tavanomaisesta verkkokaupalta ja kaikki ostokset saa samassa lähetyksessä yksillä postareilla. 

Muita hurahtaneita Sellpyttäjiä paikalla? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin pari vuotta sitten ja olen siitä lähtien ostanut vaatteet sieltä. Osa tavarasta on hyväkuntoista, osan saa heittää suoraan roskiin. 

Vierailija
2/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää huonokuntoisia vaatteita niin voihan sitten laittaa valikosta sen valinnan, että tuloksissa näkyvät vain uudet tuotteet. Jos enemmän käytetyt kelpaavat niin sitten valitsee myös erittäin hyväkuntoiset ja hyväkuntoiset tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenveroinen talvitakki 4 euroa ja muutenkin uutta tai uudenveroista edullisesti, tykkäsin. Toimitus kestää ja paketti pitää hakea sovelluksella lokerosta, en tykännyt.

Vierailija
4/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista 3,50 euron tuotteista jää myyjälle 40 % eli 1,40 €, josta vähennetään 1,20 € ilmoitusmaksu. Käteen jää siis ruhtinaalliset 20 senttiä. Ilmoitusmaksu peritään myös niistä tuotteista, jotka eivät mene kaupaksi.

Ostajan kannalta Sellpy on hyvä, mutta myydä siellä ei todellakaan kannata.

Vierailija
5/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että valikoima on niin laaja, on helppo etsiä luonnonmateriaaleista tehtyjä vaatteita lempiväreissä. 

Vierailija
6/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Myös minä pukeudun yksinomaan väreihin, printteihin, viskoosiin, silkkiin ja puuvillaan. En myöskään ole skandinaavisen yksinkertaisuuden ystävä. 

Vierailija
7/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista 3,50 euron tuotteista jää myyjälle 40 % eli 1,40 €, josta vähennetään 1,20 € ilmoitusmaksu. Käteen jää siis ruhtinaalliset 20 senttiä. Ilmoitusmaksu peritään myös niistä tuotteista, jotka eivät mene kaupaksi.

Ostajan kannalta Sellpy on hyvä, mutta myydä siellä ei todellakaan kannata.

Toisaalta useinhan ihmiset vievät käytetyt vaatteensa uffin keräysastiaan niin tuossa sentään saattaa saada jotain pientä korvausta, jos mukana on muutamia kalliimpia vaatteita. Ja ne vaatteet haetaan kotioven edestä, en ole varma toimiiko se nouto kaikkialla Suomessa. 

Vierailija
8/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi! Käyn tsekkaamassa tuotteita lähes päivittäin.

Vierailija
9/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka eivät tiedä mikä Sellpy on niin se Ruotsalainen verkkokauppa jossa myydään käytettyjä tuotteita, pääosin vaatteita. Sen pääomistaja on H&M ja alunperin oli kai tarkoitus, että ihmiset voivat ympäristöystävällisesti myydä erityisesti vähän käytettyjä H&M vaatteitaan eteenpäin. Ne sivut on miellyttävän laadukkaat verrattuna muihin kierrätysverkkokauppoihin varmaan siksi, koska yritys on niin iso. Siellä on tällä hetkellä yli 10 000 000 tuotetta myynnissä. Tuotteet kuvataan ja hinnoitellaan ja valitaan myyntiin siellä päässä. Niitä voi sitten etsiä kuten normaalissa verkkokaupassa eli koon, värin, vaatetyypin, kunnon, materiaalin ja merkin mukaan. Lisäksi jos joku vaate näyttää kivalta niin voi klikata tekoälysymbolia vaatteen vieressä ja saa sivullisen samantyylisiä vaatteita. Ne vaatteet tulee postissa yhdessä paketissa ja on myös palautusoikeus maksua vastaan.

Vierailija
10/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sellupyllyä halvalla

Vierailija
11/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat kohta alastomia, jos kauppa käy tätä tahtia.

Vierailija
12/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset ovat kohta alastomia, jos kauppa käy tätä tahtia.

Kiinnostava ajatus. Voi myös olla, että ne myyvät vaatteensa pois, mutta ostavat tuolta tilalle suomimyyjien Marimekkoa.

Vierailija
13/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä paikka vaatekaapin päivitykselle. Kaikki vaatteet joita ei juurikaan käytä voi laittaa myytäväksi, jos jollain muulla ne menisivät oikeasti käyttöön ja tilalle voi hankkia vaikka sadalla eurolla sopivampia vaatteita niin niitä saa lähes 30kpl. mistä valita sitten mieluisimmat. Ne jotka eivät ole hyviä voi lahjoittaa uffille, jos ei jaksa alkaa palauttamaan. 

Vierailija
14/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä käytetyt vaatteet aina ensin 60C:ssa. 

Vierailija
15/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi ostaa vaatteet suomalaiselta myyjältä vaikka Torin kautta, jolloin lähetysmatka on lyhyempi. 

Vierailija
16/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi opetella korjaamaan vaatteitaan.

Vierailija
17/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin, mutta minun etuni, etteivät korjaa. Mä korjailen kyllä ne sellpytkin (ihan kuin muualta vaatteita edes löytäisin): tänään surautin Birger&Mikkelsen -villatakkiin (98% villaa, 2% mohairia) uudet helma- ja hihansuupitsit. Ompelen myös halkiot kiinni, jos joskus vahingossa tulee halkiohame. -6

Vierailija
18/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin, mutta minun etuni, etteivät korjaa. Mä korjailen kyllä ne sellpytkin (ihan kuin muualta vaatteita edes löytäisin): tänään surautin Birger&Mikkelsen -villatakkiin (98% villaa, 2% mohairia) uudet helma- ja hihansuupitsit. Ompelen myös halkiot kiinni, jos joskus vahingossa tulee halkiohame. -6

Mun vakiomuokkauksiin kuuluu paidan nappien vaihto :D Niillä saa heti toisenlaista ilmettä perus kauluspaitoihin.

Vierailija
19/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vakiomuokkauksiin kuuluu paidan nappien vaihto :D Niillä saa heti toisenlaista ilmettä perus kauluspaitoihin.

Totta. Onko sulla koristeellisia nappeja arkistojen kätköissä vai käytätkö jotain tiettyä putiikkia? Mua vähän ärsyttää tämä valikoiman vähyys ja toisaalta joka paikasta tursuava kiinakama. Napit kateissa. :D

Vierailija
20/35 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuolta olen ostanut mutta ei voisi sanoa, että mikään tajunnan räjäyttämä määrä hyviä vaatteita olisi.