Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emmerdalessa 2025

Vierailija
07.11.2025 |

Edellinen

Miksi Emmerdale keskusteluketju on liki 10 vuotta vanha ja hidastelee ja pätkii. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2196429/miksi-emmerdalessa

Jatketaan keskustelua tässä. Pidetään keskustelu hyvänä ja asiallisena!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1084)

Vierailija
1001/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni nyt kyllä kunnioitus Cainiin. Olen pitänyt rehtinä, suoraselkäisenä perheenisänä, vaikka vähän äksyilevä rikollinen onkin. Mutta mennä nyt sitten paneskelemaan veljen vaimon kanssa kun oma vaimo makaa leikkauspöydällä. Heikko mies. 

Palleja ahdisti liikaa.

Vierailija
1002/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Cainin käytös ärsytti, niin myös se muiden huutelu: "sun vaimos on leikkauksessa, mikset ole sairaalassa?!"

Mitä se siellä nysväis? Onko tuo oikeasti tapa, että läheinen hengaa tunteja sairaalassa leikkauksessa olutta?

Meillä ei ole kuin nivelsideleikkuita ollut, että toinen on kyllä töihin mennyt silloin. Leikkauksien jälkeen käyty kattomassa tokkuraista puolisoa. Ehkä aivoleikkaus olis eriasia...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moira "tapasi" unessa rakkaan Holly-tyttärensä. Surullista mutta jotenkin myös kaunista ja haikeaa.

Oli kyllä hienosti tehty jakso. Hollykin kuin ennen vanhaan. Ihana että oli tullut tekemään jakson. Ellei nyt ollut joku AI mutta yhtä kaikki, liikuttavaa oli.

Oli oikea näyttelijä kun tuli halvemmaksi. Hiukan vanhentunut siitä kun nähtiin sarjassa viimeksi eli Moira on varmaan video-keskustellut tämän kanssa.

Vierailija
1004/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni nyt kyllä kunnioitus Cainiin. Olen pitänyt rehtinä, suoraselkäisenä perheenisänä, vaikka vähän äksyilevä rikollinen onkin. Mutta mennä nyt sitten paneskelemaan veljen vaimon kanssa kun oma vaimo makaa leikkauspöydällä. Heikko mies. 

Palleja ahdisti liikaa.

Olisi sekstaillut Moiran kanssa ennen leikkausta. Oli  tyhmä extempore juoni  Cain ja Ruby. 

Vierailija
1005/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivkö se on vanhimpana tässä sarjassa lapsen saanut? Sai vielä kaksoset samalla kertaa. Varmasti oli Charityä vanhempi tuolloin, mutta rakkauskin oli vaikea.

Lisa sai Bellen aika myöhään..

Ei tainnu Moirakaan alaikäinen olla Isaacin saadessaan.

Vierailija
1006/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vivkö se on vanhimpana tässä sarjassa lapsen saanut? Sai vielä kaksoset samalla kertaa. Varmasti oli Charityä vanhempi tuolloin, mutta rakkauskin oli vaikea.

Lisa sai Bellen aika myöhään..

Ei Chaskään mikään tyttönen ollut kun sai Evien.

Vierailija
1007/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa ei tiennyt olevansa raskaana, eikä Moirakaan. Moira tosin kävi lääkärissä outojen oireiden takia, mutta ei kuunnellut lääkärin jättämää viestiä. Lisa luuli kärsivänsä vaihdevuosista ja Moira kai vaihdevuosia tai syöpää.

Vierailija
1008/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palleja ahdisti liikaa.

Olisi sekstaillut Moiran kanssa ennen leikkausta. Oli  tyhmä extempore juoni  Cain ja Ruby. 

Ai siinä sairaalan petissä? Luulen että Cain oli niin kauhuissaan koska ymmärsi että Moira voi kuolla tai jäädä vihannekseksi leikkauksen jälkeen. Ehkä viskipullon tyhjentäneelle Cainille Rubyn läsnä olo toi vähän lohtua ja sai pieneksi hetkeksi unohtamaan koko episodin. Tyhmästi tehty ja luultavasti se tulee ilmi piankin.

Vierailija
1009/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on ihmetyttänyt tämä sukulaisten ym. sairaalassa oleskelu ja usein vielä monen ihmisen toimesta. Onko tuo vain Emmessä tapana? Eihän olisi tilaakaan huoneissa jos kaikkien omaiset kokoontuisivat vuorokausikaupalla potilaan luokse. Entä infektiot ja muut? 

Käsittääkseni Suomessa lähdetään kotiin ja odotetaan kun leikkaus on ohi ja potilas herännyt. 

Mietin, kun joku otti myös itseensä kun tiedusteltiin logistiikkakeskuksen ilmestymistä. Eihän mitään voisi edes edes silloun täällä kysyä jos pitäisi vain käyttää omaa mielikuvitusta tai talonpoikaisjärkeä. Ketjun nimi on "Miksi Emmendalessa...".  Jos jokainen vain itsekseen pähkäilisi niin koko ketjuhan olisi silloin turha. Koko ketjun idea ja hauskuushan on juuri erilaisten ihmeellisyyksien tai epäloogisuuksien ihmettely. Vain tosikot ottavat nämä kyselyt niin tosissaan ja närkästyvät "vääristä kysymyksistä" tai määrittelevät mitä voi kysyä. Pitäisi tajuta, että tämä on fiktiota, mutta silti oletetaan tapahtumien olevan loogisia tai ymmärrettäviä tapahtumaan. 

Vierailija
1010/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palleja ahdisti liikaa.

Ai siinä sairaalan petissä? Luulen että Cain oli niin kauhuissaan koska ymmärsi että Moira voi kuolla tai jäädä vihannekseksi leikkauksen jälkeen. Ehkä viskipullon tyhjentäneelle Cainille Rubyn läsnä olo toi vähän lohtua ja sai pieneksi hetkeksi unohtamaan koko episodin. Tyhmästi tehty ja luultavasti se tulee ilmi piankin.

Ja sitten vielä pussasivatkin.

Vierailija
1011/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cain käytti aikoinaan hyväksi nuoren Ollien hyväuskoisuutta ja makasi tämän tytön kanssa. Todellisuudessa ei tytöstä välittänyt vaan tämän äiti Angie kiinnosti, aluksi kosto mielessä. Angiella oli jotain tekemistä vissiin Butchin kuoleman kanssa. Siitä lähtien kun hyväksikäytti tätä teini-ikäistä tyttöä minun silmissä Cain on ollut pohjasakkaa.

Amykin oli lapsi, kun Cain pani sen paksuksi. (Charity myös, mutta tais olla Cain myös)

Moiran kanssa rauhoittuminen ja henkinen kasvu (kehittyminen) on vasta alkanut. Kumpikin on pettänyt ja temppuillut. Anteeksi on annettu paljon.

Jasmine oli myös vasta teini kun Cain vietteli tämän. Debbie ja Jasmine olivat rakastavaisia ja Cain halusi erottaa tytöt ja saada Debbien isukin kontrolliin. Jasmine tuli raskaaksi tästä yhden yön suhteesta ja teetti lopulta abortin. 

Vierailija
1012/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään muista Jasmine-Cain kuviota. Mutta kuulostaa vanhalta Cainilta.

Vierailija
1013/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Jasmine ollut joku Ashleyn sukulainen?

Vierailija
1014/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashley vetäisi Cainia turpaan villapaikassa kun sai selville että Cain oli koskenut hänen veljentyttäreensä Jasmineen.  Lisa ja Zak huusivat kotona Cainille asiasta eivätkä hyväksyneet että Cain oli sekaantunut alaikäiseen ja vielä Debbien tyttöystävään. Hän myös sanoi Debbielle että et saa ketään  parempaa niin joudut tyytymään Jasmineen.  Omaa tytärtään kohteli kuin vihollista. 

Vierailija
1015/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kertaajalle. Itse asiassa muistan Ashleyn lyönnin. Ashley löi vaan 2 kertaa tuolloin Cainiä ja dementian alettua isäänsä.

Vierailija
1016/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, Cain vetäissyt paljaalla Rubya kun Caleb löysi roskiksesta jälkiehkäisypakkauksen. Mitenköhän Calebin kanssa vai onko mahdollinen raskaus toivottu oman miehen kanssa, No ehkä Caleb käyttää kumia. Että semmoista pohdintaa😉sorry.

Vierailija
1017/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan enää muista. No ehkä joku jankuttaja joka koittaa mustamaalata Cainia.

Vierailija
1018/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kukaan enää muista. No ehkä joku jankuttaja joka koittaa mustamaalata Cainia.

Kun muistelee Cainin menneitä tempauksia jotka ovat ihan tapahtuneet sarjassa niin sinähän et pidä niitä ilmeisesti kovin hyväksyttävinä tekoina kun niistä kertominen on sinusta mustamaalausta . Eli leikitään ettei niitä tapahtunut ja Cain on aina ollut kiltti perheenisä. Kun historia pyyhitään pois mitä jää jäljelle tästä hahmosta. Koko Cainin hahmo perustuu tähän entinen paha poika imagoon ja siihen ettei menneisyys ole jättänyt rauhaan. Siksi hän edelleen käyttäytyy välillä kuin riivattu. Ei se entinen puoli ole kokonaan hävinnyt ja se tekee hahmosta mielenkiintoisemman. Ei hänen vanhoja tekojaan silti tarvitse hyväksyä eikä kaunistella.

Vierailija
1019/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cain muuttui pahikseksi jälleen. 

Vierailija
1020/1084 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephanie: Grandad, grandad grandad,,sitten Sarah: Gran,gran,gran, bebli, beibi Beibi, BABY gran,Gran.. beibi Gran...sitä edessä teillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä