Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko juurtunut nykyiseen asuinpaikkaasi?

Vierailija
06.11.2025 |

Ja miksi koet kuuluvasi sinne?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juurtunut. Melkein 60 vuotta asunut tällä samalla paikalla pienessä kylässä pois lukien yli 10 vuotta ulkomailla + ulkomaan työreissuja paljon.

Mikäs täällä asuessa; rauhallista ja riittävät palvelut vajaa 10 km päässä. Oma tontti (=maatila) on riittävän suuri tehdä mitää haluaa; pelloista ja metsistä tulee lisätuloakin.

En usko, että pysyvästi muutan enää koskaan mihinkään.

Vierailija
42/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On inhottava tilanne jos vanhempasi ovat syntyneet kaukana muualla kuin sinä, ja sitten he haukkuvat koko ajan sinulle sinun synnyin ja lapsuudenmaisemaasi, se ei ole heille mistään kotoisin. Sinulle se kuitenkin on kaikki mitä tiedät.

Mun äiti on tällainen. Tosin hän oli kotoisin 50 km päästä.

Oli kuulemma pakko hakea töihin juuri tämän inhottavan käpykylän kunnalliskotiin kun äiti käski (äitini synnyinpaikkakunnalla ei ollut töitä pelkän kansakoulun käyneille). Oli pakko seurustella jonkun kanssa ja mennä naimisiin kun ilmapiiri oli sellainen. Oli pakko tehdä meidät lapset ja hankkia omakotitalo. oli pakko sietää työtä, jota inhosi koska eihän sitä nyt vakituisesta työstä saa vaihtaa uuteen. Äiti inhosi kaikkia lapsuuden paikkakuntani ihmisiä ja maisemia. Hän oli koko ajan masentunut ja purki kiukkua lapsiinsa. Muistan kuinka puhui meille, että haluaisi muuttaa isompiin ympyröihin mutta isä ei halua.

Kuulemma tämä paikkakunta oli hänelle maanpäällinen h*lvetti yli 40 v ajan kun asui siellä. Muutti sieltä heti isoon kaupunkiin 300 km päähän, kun isä kuoli. Kyllä se jotenkin kirpaisi, että isän kuolema teki hänestä viimein vapaan. Ei varmaan koskaan edes rakastanut isää ja meitä lapsiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuret syvällä Vantaan mullassa. Helsinkiin junalla 15 min. Nyt olen mökillä, aamiaispöydässä istuessani ihailen marraskuista hämyistä järvimaisemaa. Ei valittamista. N76.

Vierailija
44/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa hyvinkin.

Vierailija
45/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiintynyt tähän meidän omaan kotiin ja pihapiiriin - meidän unelmapaikkaan joka on sitä edelleen. Ollaan nyt asuttu täällä 25 vuotta. Paikkakuntaan sinällään en ole kiintynyt. Mutta mun oikeat juuret on aivan muualla, sen tiedostan hyvinkin vahvasti vaikka sinne en halua.

Vierailija
46/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen edelleen olevani Tamperelainen, vaikka olen 15 vuotta asunut muualla.

Nykyinen asuinpaikka on ihan mukava, kaikki tarvittavat palvelut löytyy. Mutta voisin muuttaa muuallekin. 

Vierailija
47/48 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perääni tuli (toistamiseen?) trollikommentti.

Minulla ei ole rahavelkoja. 

Vierailija
48/48 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi