Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko juurtunut nykyiseen asuinpaikkaasi?

Vierailija
06.11.2025 |

Ja miksi koet kuuluvasi sinne?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en. 7 vuotta riitti ja päästiin pois. 

Vierailija
2/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voinee sanoa, kun synnyinsairaala sekä lapsuuden kaupunginosa näkyy olohuoneen ikkunasta.

55vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täältä. Totta kai! 

Vierailija
4/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen asunut täällä nyt kuusi vuotta enkä ole missään vaiheessa hirveästi pitänyt kaupungista, vaikka mulla onkin täällä perhe, ystävät ja harrastukset. Koen kaikki kaupungin ylpeydenaiheet itselleni aika samantekevinä tai ärsyttävinä. Haenkin nyt töitä muualta. 

Vierailija
5/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Viisi vuotta olen asunut, liikaa vanhuksia. Saisi olla vähän enemmän eloa.

Vierailija
6/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurru ikinä, olen kulkijapersoona. 

Vierailija
7/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin. Asuin pitkään naapurikunnassa, mutta työskentelin täällä. Lisäksi on ensimmäinen ikioma asunto. Elän itsekseen, järjestän asiani itse. 

Vierailija
8/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Juurtuminen on varmaan liioittelua. En koe olevani juurtunut mihinkään. Viihdyn kyllä täällä nykyisessä kotikaupungissa mutta voisin poiskin muuttaa jos joku syy tai kimmoke olisi. 

Vierailija
9/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 37 vuotta asunut täällä pakosta töiden, avioliiton ja talolainan vuoksi ja koko tämän ajan laskenut päiviä pois pääsylle. Eläkkeelle päästyäni muutan Helsinkiin lähemmäs lapsiani ja lapsenlapsiani, ja ennen kaikkea vapaampaan ilmapiiriin pariin. Leskeksi jäin 3 vuotta sitten ja sekin madaltaa lähtemisen kynnystä, ikävä todeta tämä.

Vierailija
10/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen juurruin 25 vuodeksi, nyt tähän juurtunut kun 10v tuli täyteen, välimatka edelliseen parisataa km. Kolmas oma talo.

Vierailija
11/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja haluaisin muualle juurtumaan.

Olen huono tekemään muutoksia.

Vierailija
12/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurtunut, mutta täällä on koti, lasten koulut, lasten kaverit ja puolison työ. 

Ihan ok asuinpaikkana.

T: Tuntematon 

Vierailija
13/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa porukkaa tässä kohdassa. Alkaa kiehtoa tän paikan korkeuserot, järvet ja tunnelmallinen junarata.

Vierailija
14/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juurtunut. Olen asunut täällä 40 vuotta, ja tehnyt suurimman osan työurastani täällä. Unelmieni talon remontoinut mieleiseksi, puutarhan laajentanut ja istuttanut ja nähnyt puiden  kasvavan. Tunnet läheiset metsät ja polut kuin omat taskuni, tiedän missä oravilla on pesät, missä ahma kulkee ja missä koppelo hautoo, tunnen marja- ja sienipaikat. Tänne kuulun ja tänne jään, kunnes vanhainkoti (tai toivottavasti kuolema) minut erottaa.

Vierailija
15/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Olen asunut samassa paikassa yli 10 vuotta. Asuinpaikka on tuttu johon liittyy monenlaisia muistoja ja enemmän tunnesiteitä. En koe paikkaa kuitenkaan sellaiseksi mistä juureni olisivat tulleet tai olisivat. Tarkoitus olisi muuttaa jossain vaiheessa pois jonnekin muualle.

Vierailija
16/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käydään vain töissä naapurikunnista.

Onnettomimmat jäävät tänne pieneen keskisuureen kaupunkiin.

Vierailija
17/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 37 vuotta sitten tulin Espooseen enkä täältä ole pois lähdössä.

Vierailija
18/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ruma kerrostalo Piikkiössä. Muutan pois. 

Vierailija
19/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurtunut tänne. Tiedostan että juureni ovat isolta osalta Karjalassa. Kaipuu on aina jonnekin muualle.

Vierailija
20/26 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, jo seitsemän vuotta mennyt ja tuntuu siltä, kuin olisin kylässä.