Lapsi mukaan töihin päivä 21.11.2025
Onko mielestänne hyvä idea? Mun mielestä on hauska idea, vaikka ei tietenkää ole kaikilla mahdollista toteuttaa. Mutta pienellä panostuksella monessa paikassa onnistuisi.
Itse en varmaan ota. Lähinnä koska olen sen verran mukavuuden haluinen, että en halua lisää hässäkkää töihini. Mutta jos olisin vähän reippaampi, niin ehkä sitten. Pitääpä miettiä. Sen tiedän että jälkikasvu olisi innoissaan asiasta.. :D
Kommentit (76)
Aika vaikia on itsellä toteuttaa: toisella on lukion koeviikko ja toinen opettelee upseeriksi Haminassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut lapsi kerran mukana toimistolla tällaisena päivänä. Teen toimistotyötä ja meillä pienellä toimistolla ei ollut muita silloin lähitöissä. Käytännössä lapsi tuijotti puhelintaan koko päivän, tuli lounaalle kanssani ja haki meille kahvit lähimmästä Espresso Housesta. Täysin tyhjänpäiväistä ja yksi kerta riitti.
Eli ei ollut mikään taapero, pikkulapsi. Ajatuskin sellaisesta "kato mua, kato mua" häiriköstä puistattaa.
No, et sinäkään ihan terve ole, jos ajatus pikkulapsista puistattaa. Kyllä minä yhden päivän sellaista kestäisin. Tuo on vielä aina perjantaisin, jolloin ainakin meillä on vähän rennompi työpäivä eikä palavereita. Monet meistä on tehnyt etätöitä vuosia niin, että lapset ovat osan päivästä kotona ja saavat silti työt valmiiksi deadlineihin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Juu otankin 28-vuotiaan tyttären mukaan. Ikärajaa ei taida olla?
Jossainhan oli tästä meemi "Juuso otti varaslähdön".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut lapsi kerran mukana toimistolla tällaisena päivänä. Teen toimistotyötä ja meillä pienellä toimistolla ei ollut muita silloin lähitöissä. Käytännössä lapsi tuijotti puhelintaan koko päivän, tuli lounaalle kanssani ja haki meille kahvit lähimmästä Espresso Housesta. Täysin tyhjänpäiväistä ja yksi kerta riitti.
Eli ei ollut mikään taapero, pikkulapsi. Ajatuskin sellaisesta "kato mua, kato mua" häiriköstä puistattaa.
No, et sinäkään ihan terve ole, jos ajatus pikkulapsista puistattaa. Kyllä minä yhden päivän sellaista kestäisin. Tuo on vielä aina perjantaisin, jolloin ainakin meillä on vähän rennompi työpäivä eikä palavereita. Monet meistä on tehnyt etätöitä vuosia niin, että lapset ovat osan päivästä kotona ja saavat silti työt valmi
Monet meistä eivät ole kiinnostuneita sen enempää sinun lapsistasi kuin deadlineistasikaan, ja haluavat tehdä työnsä rauhassa ja asiallisesti.
Ohis
Ihan en ymmärrä pointtia, kun ei ne lapset yleensä töissä mitään hyödyllistä tee, tietenkään. Ellei nyt jostain teinistä kyse joka jo jaksaa ja ymmärtää asioita eri tavalla ja voi oikeasti vähän tutustua siinä mitä vanhemmat tekee. Viime kerralla muistan kun toimiston puolella pari lasta pyöri, lähinnä tuntu että vain piirtelivät ja tylsistyivät.
Omalle puolelle työpaikkaa, labraan, ei alle 18 vuotiaat pääse, sen verran paljon riskialttiita kemikaaleja on.
Mä olen luullut, että ei sinne työpaikalle vaan huvin vuoksi raahata omia lapsia, vaan se firma järjestää jotain toimintaa ja jos sitä toimintaa järjestetään, voi lapset tulla paikalle. Tai olen ajatellut, että se on joku sellaisten lasten hauska tapahtuma, jossa firma pääsee esittelemään omaa toimintaansa ja toimialaansa tulevaisuuden toivoille.
Tai mitä järkeä siinä olisi, että otetaan lapsi mukaan toimistolle katsomaan, kun äiti naputtelee Exceleitä?
Bangladeshissa tuo on joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et sinäkään ihan terve ole, jos ajatus pikkulapsista puistattaa. Kyllä minä yhden päivän sellaista kestäisin. Tuo on vielä aina perjantaisin, jolloin ainakin meillä on vähän rennompi työpäivä eikä palavereita. Monet meistä on tehnyt etätöitä vuosia niin, että lapset ovat
Monet meistä eivät ole kiinnostuneita sen enempää sinun lapsistasi kuin deadlineistasikaan, ja haluavat tehdä työnsä rauhassa ja asiallisesti.
Ohis
Sivusta, mutta aika harvan lapset edes uskaltaa puhua kenellekään vieraalle tai menee juttelemaan töihinsä keskittyneelle vanhempansa työkaverille. Meillä on joka vuosi muutama lapsi toimistolla tänä päivänä. Ei siitä mitään sirkusta tule. Ei siellä toimistolla hiljaista ole ilman lapsiakaan, vaan joku kälättää ja puhisee avokonttorissa jatkuvasti. Jos vain lasten äänet häiritsee, niin on kyllä vikaa siinä aikuisessa, ei lapsissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen luullut, että ei sinne työpaikalle vaan huvin vuoksi raahata omia lapsia, vaan se firma järjestää jotain toimintaa ja jos sitä toimintaa järjestetään, voi lapset tulla paikalle. Tai olen ajatellut, että se on joku sellaisten lasten hauska tapahtuma, jossa firma pääsee esittelemään omaa toimintaansa ja toimialaansa tulevaisuuden toivoille.
Tai mitä järkeä siinä olisi, että otetaan lapsi mukaan toimistolle katsomaan, kun äiti naputtelee Exceleitä?
Meillä ainakin on näin. Lisäksi on todettu, että omalta esihenkilöltä pitää varmistaa, että sopii. Jonain vuonna en ole ottanut lasta mukaan, kun on ollut hirveä kiireä ja joskus on osallistunut. Mutta nyt on jo 13v. niin ei jaksa kiinnostua.
Kotiäidit saisivat ansaitsemansa vapaapäivän, kun tunkisivat sen itkupotkuraivareita saavan vaippaikäisen liikkumaan juuri oppineen täystuhon isin mukaan päiväksi työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidit saisivat ansaitsemansa vapaapäivän, kun tunkisivat sen itkupotkuraivareita saavan vaippaikäisen liikkumaan juuri oppineen täystuhon isin mukaan päiväksi työpaikalle.
Voishan tuota kokeilla. Mutta käytännön syistä muksut varmaan kannataisi hakee lounaan jälkeen kotiinsa. Esim päiväunille. Sellainen hitaampi aamu kotivanhemmalle. Huom... Se iskäkin voi olla siellä kotona,,
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikka on osallistunut tähän jo monta vuotta. Oma lapsi oli kerran koko päivän mukana ja parina kertaa on tehty silleen, että olen ollut aamun etätöissä ja menty sitten lounastauolla. On ollut työpaikan järkkäämää ohjelmaa yhdessä neljästä taukotilasta. Lapsi puhuu näistä päivistä vieläkin ja muistelee kuinka superhauskaa se oli. Oli kiva tutustua myös työkavereiden lapsiin.
Niinä kertoina, kun lapsi ei ole ollut mukana, mitään häiriötä muiden lapsista ei ole ollut. Työpaikkani on iso avokonttoritila.
En tiedä miten ihmeessä täällä on vain tommosia hapannaamoja.
Hieno lukea esimerkki siitä miten homma on saatu onnistumaan.
Eli tämä olisi mielestäni juuri se päivän tarkoitus. Edellyttää siis vähän vaivan näköä ja mukavuusalueelta poistumista, Aikuisilta, onnistuakseen.
Mä oon it-alalla ja meidän firmassa on ihan normaalia, että firma järjestää säännöllisesti jotain perhejuttuja, joihn voi ottaa lapsetkin mukaan. Siis ne on toki työajan ulkopuolella, mutta on tää lapsi mukaan töihin - päiväkin otettu huomioon, eli lapsille on toimistolla tekemistä jne. Ihmiset siis jo valmiiksi tuntee työkavereiden lapset ja osa lapsista on kavereita keskenään. Minusta olisi jotenkin outoa, että ihmisten perhe-elämä ei mitenkään näkyisi töissä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se meillä menee. Lapsille on järjestetty jopa opetusta. Toki on herkkujakin ja saa myös pelata.
Jos tuo vaan lapsen ja lähtee itse etäpäivälle? Pitänee ehdottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin takuulla etätöihin sinä päivänä jos tietäisin että toimistolle raahataan lapsia. En ole töissä leikkiäkseni lasten kanssa tai hengaillakseni, vaan tekemässä työni jotta mulle asetetut tavoitteet täyttyy ja saan palkkani jatkossakin. Hommaa on ihan tarpeeksi ja toimistolla ärsykkeitä jo valmiiksi liikaa.
Lapset eivät kuulu toimistolle. Ja kyllä, mulla on itsellänikin lapsia.
Mjoo. Viime vuosista oon nähnyt, että onnistuu ne hommat konttorillakin vaikka pari mukulaa siellä pyörii. Ei ne mitään sirkusta oo järjestänyt siellä. Omat mukulani oon jättänyt kotiin koska vaatisivat varmasti mun huomiotani jonkin verran. Tosin siihen pitäisi sitten suhtaua vähän "tehottomamapana" työpäivänä. Ei maailma siihen kaatuisi.
AP
Sulle ei taida olla kovin tärkeä työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin takuulla etätöihin sinä päivänä jos tietäisin että toimistolle raahataan lapsia. En ole töissä leikkiäkseni lasten kanssa tai hengaillakseni, vaan tekemässä työni jotta mulle asetetut tavoitteet täyttyy ja saan palkkani jatkossakin. Hommaa on ihan tarpeeksi ja toimistolla ärsykkeitä jo valmiiksi liikaa.
Lapset eivät kuulu toimistolle. Ja kyllä, mulla on itsellänikin lapsia.
Mjoo. Viime vuosista oon nähnyt, että onnistuu ne hommat konttorillakin vaikka pari mukulaa siellä pyörii. Ei ne mitään sirkusta oo järjestänyt siellä. Omat mukulani oon jättänyt kotiin koska vaatisivat varmasti mun huomiotani jonkin verran. Tosin siihen pitäisi sitten suhtaua vähän "tehottomamapana" työpäivänä. Ei maailma siihen kaatuisi.
AP
No kaatuisiko se? Ja onko se Niiin kamala asia, jos yhtenä päivänä vuodesta joku joutuu vähän paikkaamaan toisen tavoitettavuutta?
Miksi se on aina se lapsivapaa henkilö, joka joutuu tekemään lapsellisten työt? Milloin ollaan vanhempainvapailla, milloin nuhaisen lapsen kanssa kotona, milloin viihdytetään kersaa työpaikalla jne. Jonkun ne työt täytyy aina tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et sinäkään ihan terve ole, jos ajatus pikkulapsista puistattaa. Kyllä minä yhden päivän sellaista kestäisin. Tuo on vielä aina perjantaisin, jolloin ainakin meillä on vähän rennompi työpäivä eikä palavereita. Monet meistä
Sivusta, mutta aika harvan lapset edes uskaltaa puhua kenellekään vieraalle tai menee juttelemaan töihinsä keskittyneelle vanhempansa työkaverille. Meillä on joka vuosi muutama lapsi toimistolla tänä päivänä. Ei siitä mitään sirkusta tule. Ei siellä toimistolla hiljaista ole ilman lapsiakaan, vaan joku kälättää ja puhisee avokonttorissa jatkuvasti. Jos vain lasten äänet häiritsee, niin on kyllä vikaa siinä aikuisessa, ei lapsissa.
Toiset eivät halua kuulla lasten kälätystä työpaikallaan. Työpaikan täytyy olla turvallinen tila kaikille, ei sinne lapsia voi tuoda häiritsemään.
Marin tekee lehtiin juttua värikuvien kera kersan kans. Tuo itteään tykö ihmisille. Nuolee anusta. Ottakaa mut taas töihin ja täysihoitoon.
Muistoja. Erilaisia muistoja muksu varmaan siitä saa. Tosin, idea lienee siinä että tarkoitus on höllentää ihmisten pipoa. Ja lisätä ymmärrystä siitä että välillä voi olla vähän erilainenkin päivä. Ja millä ehdoilla se päivä menee jos muksu olisi oikeasti siinä kyljessä koko ajan. Ei se oo. Vain tona yhtenä päivänä vuodessa olisi. Eikä sitäkään välttämättä joka vuosi...