Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi mukaan töihin päivä 21.11.2025

Vierailija
05.11.2025 |

Onko mielestänne hyvä idea? Mun mielestä on hauska idea, vaikka ei tietenkää ole kaikilla mahdollista toteuttaa. Mutta pienellä panostuksella monessa paikassa onnistuisi.

Itse en varmaan ota. Lähinnä koska olen sen verran mukavuuden haluinen, että en halua lisää hässäkkää töihini. Mutta jos olisin vähän reippaampi, niin ehkä sitten. Pitääpä miettiä. Sen tiedän että jälkikasvu olisi innoissaan asiasta.. :D

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin takuulla etätöihin sinä päivänä jos tietäisin että toimistolle raahataan lapsia. En ole töissä leikkiäkseni lasten kanssa tai hengaillakseni, vaan tekemässä työni jotta mulle asetetut tavoitteet täyttyy ja saan palkkani jatkossakin. Hommaa on ihan tarpeeksi ja toimistolla ärsykkeitä jo valmiiksi liikaa.

Lapset eivät kuulu toimistolle. Ja kyllä, mulla on itsellänikin lapsia.

Mjoo. Viime vuosista oon nähnyt, että onnistuu ne hommat konttorillakin vaikka pari mukulaa siellä pyörii. Ei ne mitään sirkusta oo järjestänyt siellä. Omat mukulani oon jättänyt kotiin koska vaatisivat varmasti mun huomiotani jonkin verran. Tosin siihen pitäisi sitten suhtaua vähän "tehottomamapana" työpäivänä. Ei  maailma siihen kaatuisi.

AP 

Lisää tehotttomuutta ja humppaa tässä taloustilanteessa tarvitaankin. Mitä jos tehtäisiin vaihteeksi töitä eikä vain lusmuiltaisi?

Paljonko se yksi tehoton päivä vuodessa haittaa?

Vierailija
22/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiperseet raahaa kuolaavat ja huutavat kakaransa riehumaan töihin. Ja kaikkien pitää niitä ihailla miten riinapetteri on niin eläväinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin takuulla etätöihin sinä päivänä jos tietäisin että toimistolle raahataan lapsia. En ole töissä leikkiäkseni lasten kanssa tai hengaillakseni, vaan tekemässä työni jotta mulle asetetut tavoitteet täyttyy ja saan palkkani jatkossakin. Hommaa on ihan tarpeeksi ja toimistolla ärsykkeitä jo valmiiksi liikaa.

Mjoo. Viime vuosista oon nähnyt, että onnistuu ne hommat konttorillakin vaikka pari mukulaa siellä pyörii. Ei ne mitään sirkusta oo järjestänyt siellä. Omat mukulani oon jättänyt kotiin koska vaatisivat varmasti mun huomiotani jonkin verran. Tosin siihen pitäisi sitten suhtaua vähän "tehottomamapana" työpäivänä. Ei  maailma siihen kaatuisi.

AP 

Toivottavasti se tehoton t

Käytännössä kyllä se sallitaan. Ideahan on että myös ne lapsettomat osallistuvat siihen lapsen tutustuttamiseen työelämään ja ympäristöön. Halutessaan. Jos ei halua, niin voi jatkaa silmien pyörittelyä ja uhriutumista 

Vierailija
24/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on jo lukiolainen, mutta on se ehtinyt työpaikallani ihan riittävästi käydä ilman teemapäiviäkin. Enimmäkseen on istunut taukohuoneessa ja juonut teetä odotellessa milloin minkäkin syyn vuoksi, mutta nähnyt myös kaiken mitä täällä värkkäillään toimistolla ja tuotannossa.

Vierailija
25/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

Hyvä. En tekisi sekuntiakaan enempää töitä kuin ne jotka raahaavat ne kakaransa töitä häiritsemään. Vaikka sitä varmaan todellisuudessa odotetaan.

Vierailija
26/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi työkaveri toi lapsensa ravintolaan tälläisenä päivänä. Siellä se sitten pyöri muitten jaloissa ja tiellä ja käytännössä yksi työntekijä puuttui kun tää neropatti viihdytti koko päivän lastaan... HALOO. Mistä näitä ääliömäisyyksiä/ihan veen huonoja ideoita revitään? 

Vierailija
27/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi  AV palsta... Suomen varmasti toimivin ehkäisykeino... :D Tappaa lisääntymishalut talossa ja puutarhassa. 

Hassu kontrasti, että lapsiaiheisen palstan aihe vapaa alue on ehkä lapsivihamielisin mesta maailmassa... 

Vierailija
28/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on "Ota mummo mukaan töihin-päivä"? Haluaisin taukotilaan kahvittelemaan ja piirtelemään 🥺

👵🏻💞

Vierailija
29/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työelämässä, mutta en tykkäis tuollaisesta. Häiritsisivät vain, enkä pidä lapsista ylipäätään. Onneks ei entisessä työpaikassa harrastettu. 

Vierailija
30/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli amiksessa vuosikurssilla yksi suurperheen äiti joka raahasi kersojaan jatkuvasti tunneille. Kesti melkein koko lukukauden että se lastentarha viimein loppui.

Noloa.

Vierailija
31/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi  AV palsta... Suomen varmasti toimivin ehkäisykeino... :D Tappaa lisääntymishalut talossa ja puutarhassa. 

Hassu kontrasti, että lapsiaiheisen palstan aihe vapaa alue on ehkä lapsivihamielisin mesta maailmassa... 

LAPSIVIHAA, LAPSIVIHAA!!!!!!!!!!!!! ...tosi asia on että kukaan ei jaksa kurittomia kersoja. 

Vierailija
32/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAPSIVIHAA, LAPSIVIHAA!!!!!!!!!!!!! ...tosi asia on että kukaan ei jaksa kurittomia kersoja. 

Eli suurin osa porukasta on pikkusen laiskoja? Ei vaan jaksa... 

Vierailija
33/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestetään sen verran ohjelmaa, että tosiaan tulee aika tehoton työpäivä. Mutta lapsi vielä sen ikäinen että tykkää osallistua, joten mennään. 

Vierailija
34/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli amiksessa vuosikurssilla yksi suurperheen äiti joka raahasi kersojaan jatkuvasti tunneille. Kesti melkein koko lukukauden että se lastentarha viimein loppui.

Noloa.

Meillä oli väikkärintekijä joka veti luentoja pieni vauva mukanaan. Vauva huusi vähän väliä kuin jeesus ristillään ja äiti vain naureskeli. Moni lähti noilta luennoilta kesken pois eikä tullut enää seuraaville.

Vierailija
35/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

Toivottavasti se tehoton t

Bingo!

Vierailija
36/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lapsi kerran mukana toimistolla tällaisena päivänä. Teen toimistotyötä ja meillä pienellä toimistolla ei ollut muita silloin lähitöissä. Käytännössä lapsi tuijotti puhelintaan koko päivän, tuli lounaalle kanssani ja haki meille kahvit lähimmästä Espresso Housesta. Täysin tyhjänpäiväistä ja yksi kerta riitti. 

Vierailija
37/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä lapsi ei jää kotiinT.MR KELAGOLD.

Vierailija
38/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikka on osallistunut tähän jo monta vuotta. Oma lapsi oli kerran koko päivän mukana ja parina kertaa on tehty silleen, että olen ollut aamun etätöissä ja menty sitten lounastauolla. On ollut työpaikan järkkäämää ohjelmaa yhdessä neljästä taukotilasta. Lapsi puhuu näistä päivistä vieläkin ja muistelee kuinka superhauskaa se oli. Oli kiva tutustua myös työkavereiden lapsiin.

Niinä kertoina, kun lapsi ei ole ollut mukana, mitään häiriötä muiden lapsista ei ole ollut. Työpaikkani on iso avokonttoritila.

En tiedä miten ihmeessä täällä on vain tommosia hapannaamoja.

Vierailija
39/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa on ne työpaikat mihin lapsen voi ottaa mukaan. Itse en voisi, koska käyn asiakaskohteissa. Tehtaat, terveydenhuolto ja monet muut on täysin poissuljettuja.

Ei välttämättä. Tehtaissakin usein on konttoritilat jossa muksut voi piirrellä / tai mennä kahvitunnilla vanhemman mukaan vaikka valvomoon kattelemaan mitä ruudulta näkyy. Koskea ei saa. Eikä häiritä. Mutta kysyä toki voi jos työnantajalla on siihen halua ryhtyä. 

Sama juttu terveydenhuollossa. Tosin ei ne koko päivää varmaan viihtyisi jossain piirustuspöydän ääressä. Pitäisi järjestää sellainen lyhyempi setti jotenkin. 

Miksi ottaa lapsi työpaikan kahvihuoneeseen piirteleen, kun yhtä hyvin voi päiväkodissa piirrellä?

Tämä. Mitä se lapsi siitä saa, että piirtelee jossain konttorissa, kun vanhemman työ on jotain muuta, kuin siellä konttorissa istumista?

Enkä usko, että sääntö-suomessa saa moneenkaan tehtaaseen lapsia viedä. Meillä ei saa lapset tulla tuona päivänä edes markettiin. 

Vierailija
40/76 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut lapsi kerran mukana toimistolla tällaisena päivänä. Teen toimistotyötä ja meillä pienellä toimistolla ei ollut muita silloin lähitöissä. Käytännössä lapsi tuijotti puhelintaan koko päivän, tuli lounaalle kanssani ja haki meille kahvit lähimmästä Espresso Housesta. Täysin tyhjänpäiväistä ja yksi kerta riitti. 

Eli ei ollut mikään taapero, pikkulapsi. Ajatuskin sellaisesta "kato mua, kato mua" häiriköstä puistattaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän