Tori.fi ja törkein tinkaus
Mikä on törkein ja aiheettomin kokemasi tinkaus torissa tai miksei muussa vastaavassa kierrätys-/myyntipalvelussa?
Ystävälleni tuli tällainen: uusi paita (hintalaput edelleen kiinni, trendikas) oli hinnoiteltu 3 euroa, niin joku halusi maksaa siitä 1,50 euroa.
Itselleni tulee jatkuvasti tällaisia ehdotuksia: maksan tästä kympin postitettuna/tuotuna. Kun huomioi taas kerran korotetut postimaksut, monesti jo sopivan kokoinen paketti maksaa 8,90 euroa. Tuonti taas olisi jonnekin 30 km:n päähän. Miksi muka näkisin mitään vaivaa 1,10 euron "voiton" takia, kun myyn järkevästi hinnoiteltua (20 euroa) uudenveroista tuotetta, jonka hinta kaupassa on 40 euroa.
Kesällä kun laitoin fillarin myyntiin, heti alkoi sadella pätijäviestejä: et sä tota saa myytyä tuohon hintaan, mä maksan sulle tosta 30 euroa. Myin lopulta pyörän pyytämälläni hinnalla (kaupan hinnasta 60 %) ja laitoin pätijöille tiedoksi myyntihinnan ennen kuin estin ne.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Toridiili on kätevä, tarjoan mitä haluan ja saa hyväksyä tai hylätä. Yläkanttiin moni hinnoittelee tuotteet ja samat ilmoitukset pyörii kauan. Ei se minun ongelmani ole jos joku hamstraa tavaraa nurkkiinsa eikä järkevällä hinnalla myy. Esimerkiksi kesällä toppahousuista tarjosin 10e eikä kelvannut, kun ois halunnut 30e niistä. No harva varmaan kesällä talvivaatetta ostaa.
Toridiili on ihan täyttä skeidaa, laitan estoon jokaisen joka ehdottaa sitä, tori.fi on täysin epäluotettava yritys joka vain rahastaa siinä välissä tyhjästä.
Monesti kyllä näkee, että hintaodotukset on myyjillä epärealistiset. Sen takia ne vaatteet saattaa roikkua siellä myynnissä vaikka kuinka kauan.
Ei minua haittaa yhtään nämä persaukiset tinkijät sun muut sekoilijat, deletoin saman tien ja laitan eston niille.
Vierailija kirjoitti:
Monesti kyllä näkee, että hintaodotukset on myyjillä epärealistiset. Sen takia ne vaatteet saattaa roikkua siellä myynnissä vaikka kuinka kauan.
Mitä sitten? Onko se sinulta pois jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Semmosia viestejä pukkaa, joissa tarjotaan 1/10 osaa pyydetystä hinnasta ja yleensä vastauksia ei koskaan edes lueta. Mikä järki tuossakin muka on?
Miksi edes vastaat niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vähän ohis, mutta monella on tapana pyytää käytetystä tuotteesta aivan liian korkeaa hintaa. Otetaan esimerkiksi kallis polkupyörä joka on uutena maksanut 1000 euroa. Ei sitä kukaan osta käytettynä viidellä sadalla eurolla, vaan siitä maksetaan maksimissaan 50 euroa. Se on tuotteen sen hetkinen todellinen arvo. Eri asia on, jos pyörällä ei ole juurikaan ajettu ja sitä on säilytetty asiallisesti. Silloin siitä voi saada muutaman satasen. Käytetty on kutienkin aina käytetty.
Älä puhu paskaa, monesta yli 10 vuotta vanhasta fillarista saa satoja euroja, jopa huonokuntoisista, etenkin maantiepyöristä ja Konan vanhemmista malleista, myin pelkät polkimet 25 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko vapaa" -viestin lähettäjä ei ole ostamassa. Myyjänä noihin on ihan turha vastata mitään.
Mitä ihmettä selität? Mistä olet saanut päähäsi että toriin eksyisi enää kukaan joka on aikeissa ostaa jotain kun yksikään myyjä ei selvästikään ole siellä siksi että haluaisi saada mitään kaupaksi.
Kuten tästäkin ketjusta selviää myyjät jättävät sinne ilmoituksia vain saadakseen vittuilla ihmisille.
Persaukisen ei kannata mennä Toriin kuolaamaan tavaroita, joita ei ole varaa ostaa.
Se yksi porvoolainen miespuolinen korumyyjä koittaa aina jotain polkuhintaista tarjousta joka ikinen kerta kun oon pistänyt vintagekoruja torille tarjouskauppaan. En kovin monesti, mutta häneltä pukkaa aina viestiä
Toinen samanlainen joku trokarinainen Jyväskylästä. En myy kummallekaan ikinä mitään. Ja sanomattakin on selvää, että kummallakin torissa kymmeniä jollei satoja myyntikohteita aivan ylihintaan ja huutonetissa samat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä käsitä miten jollain on viitsimistä jonkun muutaman euron krääsän myymiseen ja säätämiseen. Mulla on omakotitalo tyhjennettävänä ja kaiken, mitä en ota mukaani, vien kaatopaikalle. Ei tarvi inistä netissä ongelmiaan.
This.
Minäkään en jaksa alkaa yksittäisiä muutaman euron tuotteita myymään. Könttäpaketti ja kympin noudettuna. Saa ostaja tehdä businesta niillä.
Mun ajatus on että selkeästi uusi käyttämätön tuote jossa on takuu ja kuitti voi myydä -30% ja yleensä menee sellaista hakevalle. Esim paketissa oleva järkevä puhelin.
Sitten vaikka Makitan pöytäsaha. Uutena 300€, mutta jos siisti, ja terä vaihdettu niin Max 100€ voi kokeilla. Kyseessä on kuitenkin käytetty tuote, muutaman vuoden vanha. Itse ostaisin kyllä.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä
Työkalut menee hyvin kaupaksi, esimerkiksi Makitan pöytäsahan myin viime viikolla 250€ en myy mitään työkaluja pilkkahintaan, aina mennyt kaikki kaupaksi, Intialaiset ostanut paljon käsityökaluja minulta, ei ole mitään syytä myydä alihintaan mitään.
Ihmettelen kun tuntuu olevan todella paljon kaiken maailman mielensäpahoittajia, hintapoliisia, asiantuntijaa sun muuta arvostelemassa lähes kaikkea.Itse olen tehnyt kauppaa yli 60 vuotta eikä ole ollut koskaan mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
"Onko vapaa" -viestin lähettäjä ei ole ostamassa. Myyjänä noihin on ihan turha vastata mitään.
Mitä sellainen tyhjän kyselijä sitten on tekemässä? Harrastamassa small talkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkaajat ovat tori.fi:n syöpää.
Torikauppa ei ole hyväntekeväisyyttä jossa jo ennestään halpa tuote pitää myydä halvemmalla.
Hinta on se mikä ilmoituksesa lukee mutta tinkaajat eivät sitä suostu hyväksymään.
Höpö höpö. Toridiilissä nimenomaan annetaan kissan kokoinen mahdollisuus ehdottaa itselleen sopivaa hintaa. Hyväksy se sitten tai et, se on yleinen käytäntö sinun mielipiteestä su riippumatta
Ehdottaa saa, en kommentoi niitä mitenkään. Joten ei kannata ryhtyä viestittelemään, että hyväksynkö ehdotusta vai en, koska en noteeraa sitä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosia viestejä pukkaa, joissa tarjotaan 1/10 osaa pyydetystä hinnasta ja yleensä vastauksia ei koskaan edes lueta. Mikä järki tuossakin muka on?
Miksi edes vastaat niihin.
Olen kohtelias ihminen ja vastaan idiooteillekin :)
Torissa vastasin: ei, en myy 1/10 hinnalla. Sitten seurasin huvikseni lukeeko urpo koskaan vastaustani. Kun noita kertyi riittävä otanta, lakkasin vastaamasta ja aloin estää moiset kysyjät.
Kahden euron hintainen paksu villahuivi, ilmoituksessa luki että postit x, mitä se nyt maksaa.
Mies laittaa viestiä, että voisi ostaa sen, lapsi tarvitsee Halloween-asuun. Tinkaa huivin hintaa yhdessä postikulujen kanssa niin, että maksaisi euron. Joo ei.
Annoin Torissa akvaarion. Olisi pitänyt viedä se vielä perille. Ei helkutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkaajat ovat tori.fi:n syöpää.
Torikauppa ei ole hyväntekeväisyyttä jossa jo ennestään halpa tuote pitää myydä halvemmalla.
Hinta on se mikä ilmoituksesa lukee mutta tinkaajat eivät sitä suostu hyväksymään.
Höpö höpö. Toridiilissä nimenomaan annetaan kissan kokoinen mahdollisuus ehdottaa itselleen sopivaa hintaa. Hyväksy se sitten tai et, se on yleinen käytäntö sinun mielipiteestä su riippumatta
Ehdottaa saa, en kommentoi niitä mitenkään. Joten ei kannata ryhtyä viestittelemään, että hyväksynkö ehdotusta vai en, koska en noteeraa sitä mitenkään.
Mulla oli viimeisin tinkaus 35e asiasta. Totesin vaan ei. Ja jos on noin pienestä kiinni,niin ehkä ei kannattaisi ostella ollenkaan.
Sit se sanoi itse että maksaa täyden hinnan,kuten tekikin.
Miksi ihmiset ei osaa puhua?
Kertokaa nyt, että mikä idea tuossa "estämisessä" oikein on? Ei se sitä huijaria mitenkään estä tai edes hidasta. Luuletteko, että sitä se teidän estonne mitenkään edes kiinnostaisi?
Vinkki Torille: Laittakaa näkyviin jokaisen myyjän kohdalle, kuinka moni on kyseisen torittajan estänyt. Sillä voisi edes olla joku teoreettinen vaikutus isossa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt, että mikä idea tuossa "estämisessä" oikein on? Ei se sitä huijaria mitenkään estä tai edes hidasta. Luuletteko, että sitä se teidän estonne mitenkään edes kiinnostaisi?
Vinkki Torille: Laittakaa näkyviin jokaisen myyjän kohdalle, kuinka moni on kyseisen torittajan estänyt. Sillä voisi edes olla joku teoreettinen vaikutus isossa kuvassa.
No eipähän tule jatkossa uusiin kohteisiin kyselemään. En tiedä, näkeekö, mutta viestiä ei ainakaan voi laittaa. Olen estänyt torissa kymmeniä. Ohareitten tekijöitä, tyhjäntinkaajia tai muuten vaan tolloja
Mulla ärsyttää, kun laitan jonkun isokokoisen 10 euron tuotteen myyntiin ja siihen maininnan, että vain nouto niin joku sitten ostamassa postitettuna ja kuvittelee sen olevan ihan itsestäänselvää. Törkeimmät ovat koittaneet tinkiäkin postikuluista, jotka kalliimmat kuin myytävän tavaran hinta. Tosiaankaan EN ala metsästämään pitkin kaupunkia jotain XL-kokoista postituslaatikkoa enkä ala ajamaan postiin 5 kilometrin päähän (tulee kymmenen kilometrin mutka siinäkin) . On ihan tarkoituksella se "vain nouto" merkintä siinä. Mielummin vien sitten jonnekin konttiin tai eläinsuojeluyhdistyksen kirppiskeräykseen lahjoituksena
Minulle joku taiteilija ehdotti lipastosta maksuksi itse maalaamaansa taulua. Tyylilaji oli kaukana omastani. Jos taulu olisi ollut makuuni, niin miksen olisi voinut siihen vaihtaakin.