Vaimo paskoi auton vanteet katukiveykseen
Lähes uusi auto ja isot kalliit vanteet, nyt apukuskin puolella molemmat aivan ruvella kun rouva ei näemmä osaa parkkeerata kadun varteen.
Ei mitään järkevää syytä tietenkään tullut häneltä tähän perseilyyn vaan päätöntä selittelyä ja luonnollisesti myös syyllistämistä koska minun takiani meillä on liian iso auto ja minun takiani aikataulut olivat sellaiset jne jne. Ei hänen, vaan minun. Eli syy on minun vaikka olin kilometrien päässä tapahtumapaikasta. Naisen logiikka.
Ero on todella vakavassa harkinnassa just nyt tällä hetkellä.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on AP:lle avioeron paikka, se ero saattaisi olla vaimolle pelastus. Jos ukko on noin räjähdysherkkä, jos mikä tahansa vahinko tai mitä vaan harmittavaa elämässä tapahtuu, niin siinä joutuu puoliso olemaan koko ajan varpaillaan ja pelkäämään seuraavaa raivokohtausta. Eikä itse ongelmasta kyllä sukupuolikysymystä saa - työni puolesta tiedän, että miehet rikkoo katukiveyksiin vanteita siinä missä naisetkin.
Näissä ketjuissa on aina hauska huomata kuinka naisilla on kova tarve alkaa syyllistämään aloittajaa itseään tai yleisesti miehiä, ihan kuin aloittajan tarinassakin. Aloittajallakaan tuskin olisi ollut niin isoa ongelmaa jos vaimo olisi edes reilusti myöntänyt virheensä ja pyytänyt anteeksi eikä yrittänyt kääntää syyllisyyttä.
Näissä.ketjuissa miehet valittaa, kun naiset uhriutuu...
Ihmeellistä naisvihaa tämäkin ketju täynnä. Ihmettelen, miten naiset voivat olla naimisissa palstamiesten kanssa. Eivät ehkä kauaa olekaan. Toivottavasti.
Vaimo peruutti betonisen kaivonkannen pois paikaltaan, kauhea pamaus. Ei käynyt edes katsomassa tuliko mitään vaan sinne lähti kylille.
Taas?
Ehditkö sä jo ostaa uudet vanteet edellisten naarmutettujen tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto ei olekaan auto vaan ihanan kaunis ja kiiltävä janis petke! Jos tarvitset sitä oman kilpesi kiillottamiseen, niin ei siinä mitään. Tukka hyvin, kaikki hyvin.
Naarmu vanteessa ei vaikuta käyttöön ja auto on yhtä vanha ja joka päivä vanhempi kuin eilen.
Voi se vaikuttaa. Näennäinen naarmu, mutta tosiasiassa vanne voikin olla vääntynyt ja epätasapainossa, rasittaa alustarakenteita vaihtokuntoon ennen aikojaan, samoin renkaan voi kuluttaa laikukkaasti ja epätasaisesti, alkaa värinät ja ravistukset lisääntyä, lopulta viimeistään hylätään katsastuksessa sen takia.
Autoista ei olla turhaan tarkkoja, pienelläkin vauriolla yleensä tulee olemaan seurauksia ja alkaa se korjauslasku kertautua sitten aikaa myöten.
Sit ei ole varaa sellaiseen autoon, jota ei ole varaa ylläpitää. Noi ulkonevat vanteet on kyl typerintä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on AP:lle avioeron paikka, se ero saattaisi olla vaimolle pelastus. Jos ukko on noin räjähdysherkkä, jos mikä tahansa vahinko tai mitä vaan harmittavaa elämässä tapahtuu, niin siinä joutuu puoliso olemaan koko ajan varpaillaan ja pelkäämään seuraavaa raivokohtausta. Eikä itse ongelmasta kyllä sukupuolikysymystä saa - työni puolesta tiedän, että miehet rikkoo katukiveyksiin vanteita siinä missä naisetkin.
Näissä ketjuissa on aina hauska huomata kuinka naisilla on kova tarve alkaa syyllistämään aloittajaa itseään tai yleisesti miehiä, ihan kuin aloittajan tarinassakin. Aloittajallakaan tuskin olisi ollut niin isoa ongelmaa jos vaimo olisi edes reilusti myöntänyt virheensä ja pyytänyt anteeksi eikä yrittänyt kääntää syyllisyyttä.
Näiss
"Kulut puoliks..."
Juu, kun molemmat päättävät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on omat autot niin voi paskoa ihan itse.
Mä vaihdatan renkaat liikkeessä mutta mies vaihtaa itse ja niinpä häneltä irtosi eturengas kesken matkan ja auto rysähti oikealle kulmalleen ja helmapellit lytyssä, tukivarsi poikki.
Naisten epäteknisyyden tietäen en purematta niele että juurisyynä olisi ollut "pyörän irtoamiseen" löystyneet pyöränmutterit / -pultit. Tukivarsi voi katketa ruosteen heikentämänä ja sitten tukematon pyörä kyllä repii itsensä irti autosta väkivalloin muistakin kiinnikkeistä.
Jos pyörä vanteineen irtoaa, ensimmäisenä maahan ottaa yleensä jarrulevyn alaosa, tukivarsi ei pitäisi siitä katketa, joten siksi veikkaan että juurisyynä koko episodille on ollut että tukivarsin on katkennut ensin, tai esim. siihen kiinnitetty alapallonivel pettänyt.
Olis analyysi taas tästäkin tapauksesta ihan toisenlainen, jos mies olis kertonut naisen vaihtaneen renkaan...
Sulla mitään autoa edes ole, vaimosta puhumattakaan😂
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielinen ajatus tuollainen nillittävä mies. Jos kolhisin oman mieheni auton jotenkin, hän toteaisi, että noita nyt sattuu, hyvä ettei käynyt pahemmin. Ja sitten se laitettaisiin kuntoon. Meillä on yhtä suuret tulot ja yhteiset rahat.
En haluaisi miestä jolle joku auto on noin iso juttu. Tuntuisi että miehen itsetunto on siitä kiinni. Miehessä on viehättävää juuri sellainen rauhallinen itsestä numeroa tekemätön itsevarmuus.
Näin just!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa vanteiden naarmuista lopulta on? Oman autoni vanteissa on useita naarmuja, osa pienempiä, osa syvempiä ja en huomaa mitään ongelmaa.
Mitä haittaa jos nahkasohvaan tai 5000€ LV käsilaukkuun tulee repeämä?
En tiedä, kun LV on mielestäni niin tyylitön, etten käyttäis edes ilmaiseksi.
Minulla oli uusi moottoripyörä. Annoin sen veljelleni lainaan. Hän sen kaatoi. Onneksi ei vauhdissa. Ei sattunut veljeen, pyörään tuli jäljet. Enpä tuossa kohtaa ajatellut irtisanoa sukulaissuhdetta. Sai pyörän käyttöönsä jatkossakin, kunnes sairaus esti ajamisen.
Käyttöesineitä käyttöön tarkoitettuja. Meillä koriste-esineet sit erikseen.
jo on heppoista- vastoinkäymisiä-heti ero. ei sitä ennen vanhaan lähdetty lätkimään oli sadon tuhot,sodat,lapsikuolleisuus,ei tekniikkaa, kaikki raskasta. het hanskat tiskiin kun joku pienikin epäsopu. ehkä sin onkin syytä olla aina yksin. käy piipahtamassa iloisessa talossa jos niiiiiiin pakko. myötä -ja vastamäessä on aviokaava. mikäs se vastamäki sitten on jos lähdet lätkiin. varmaan ottaa aivoon autotuho,mutta maallistahan se on- ja jatkossa-voiko rouvalla olla oma auto vastuualueineen,se on sitten van hänen. en ymmärrä suutuspäissään erolla uhkaavia, niin lapsellista. rouva korjauttaa nyt auton-eikö ja ostaa oman jatkossa.
Meillä rouva hieroi oikeaa eturengasta kivetykseen. Viikon kuluttua sit alkoi laakeri pitää meteliä, otti vähän itseensä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto ja vanteet ovat kulutustavaroita. Niitä saa kaupasta uusia. Ihme nipotusta ap:lta.
Eli kaiken minkä voi ostaa kaupasta voi huoletta tärvellä. Fantastinen asenne.
Oliko vaimo huoleton? Mielestäni jopa apn selostuksen perustella oli hermostnut.
Eli siis vaimo ei ollut paskonut AP:n auton vanteita, vaan oli ajanut ne kadunreunaan. Mä jo mietin, että melkoisen pehmeät vanteet, että AP:n vaimo on saanut ne syötyä ja ovat tulleet suoliston läpi paskantaessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta jatkossa sellaisia matalia kumeja jotka työntävät sen vanteen reunan sentin ulommas kuin muun renkaan. Sellaisen kyllä raapii reunakiveen ennemmin tai myöhemmin suurin osa miehistäkin.
Tuon logiikan mukaan suurin osa kolhii peilitkin pitkin seiniä kun ne ovat auton kylkeä ulompana. Mitä jos vaan ei ajaisi niin helvetin kiinni reunakiveen?
Tällanen kuski sit, joka ei näe eroa peilillä ja vanteella. Eikä ymmärrä niiden sijainnin merkitystä tienposkeen parkkeeratessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin tämän niin, että vaimolla oma auto. Siihen tullut jo vanteisiin naarmuja, lommo ovessa, kun ilmeisesti osunut avatessa johonkin. Lisäksi sisätilat on kuin nelosluokan hurrikaanin jäljiltä. Mainitsinko jo tuulilasin, jota on yritetty pyyhkiä sisäpuolelta rasvaisella käsillä. Nyt kostealla kelillä siitä vaikea nähdä läpi kun kosteus tarttuu sisäpintaan.
Ei uskoisi uudeksi autoksi, jos sisään astuu :D
Pieni testi menossa, että koskahan alkaa tekemään niille jotakin..
Lommosta olen saanut jo huudot että miten se on voinut siihen tulla, miten voi olla noin heikko auto ja johtui varmana minusta!! Minun vika etten varoittanut mitään!! En ollut kilometrien säteellä kuin osuma tapahtui..
No mutta tämän ketjun mammathan sanoivat jo ettei niillä naarmuilla ja lommoilla ole mitään väliä! Että tekevälle sattuu kato ja kulutustavaraa kaikki että
Huvittavaa, miten sukupuolitatte kaikki kommentit. No sen toki tietää, ettei naiset yleensä yleisesti hauku naisia, mut ihan oikeasti on olemassa miehiä, joille se auto on käyttöesine, eikä se " panis jetke".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaimolle oma auto. Joku sellainen pieni ja sievä.
Miksi pieni ?
Koska sen ei tarvi korvata puuttuvaa..."itsetuntoa".
Miten ihmeessä auton vanteita voi paskoa?
Kaiken voi korjata paitsi elämän. Joten älä itke iso mies, itse annoit sen hienoutesi muiden ajettavaksi. Vahinkoja nääs sattuu.
Itsehän ajelen niin vanhalla autolla ettei paljon pienet kolhut haittaa, ei sillä että niitä jatkuvasti saisin aikaan. Elämä on rennompaa kun ei tartte kriiseillä jokaisesta turhasta pienestä jutusta. Suosittelen kokeilemaan.
Ja mitä vaimoon tulee niin on varmaan helpotus erota jos tämmösen meuhkan aiheuttaa yks kanttariin ajo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva hieroi oikeaa eturengasta kivetykseen. Viikon kuluttua sit alkoi laakeri pitää meteliä, otti vähän itseensä sekin.
Tällä ei ole palstamammojen mielestä mitään merkitystä.
Näistä naarmuista itkevien uuvattien kannattaisi käydä joskus italiassa tai ranskassa katsomassa, mitä se on kun auto on oikeasti vain käyttötavaraa. En ole autoani koskaan naarmuttanut tai lommottanut, mutta hyvä tavaton miten turhasta asiasta mies voi pahoittaa mielensä. Hoitaisivat edes jarrutusjäljet alushousuistaan itse kuntoon, mutta ei.