Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo paskoi auton vanteet katukiveykseen

Vierailija
04.11.2025 |

Lähes uusi auto ja isot kalliit vanteet, nyt apukuskin puolella molemmat aivan ruvella kun rouva ei näemmä osaa parkkeerata kadun varteen. 

Ei mitään järkevää syytä tietenkään tullut häneltä tähän perseilyyn vaan päätöntä selittelyä ja luonnollisesti myös syyllistämistä koska minun takiani meillä on liian iso auto ja minun takiani aikataulut olivat sellaiset jne jne. Ei hänen, vaan minun. Eli syy on minun vaikka olin kilometrien päässä tapahtumapaikasta. Naisen logiikka.

Ero on todella vakavassa harkinnassa just nyt tällä hetkellä.

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi kyrvän jatkeeseen tuli syyliä

Tonnin maksaa vanne niin kyllä se v*tuttaa!

Miksi ostatte noin kalliita vanteita? Ne ovat kulutustavaraa ja todella alttiita vaurioille ja kulumiselle. Eivät ne ole ikuisia kuin teoriassa, niilläkin on rajallinen käyttöikä.

Jos ei ole rahaa ostaa uusia tilalle niin sitten kannattaa pysytellä edullisimmissa. Ymmärrän toki harmistuksen, mutta se kuuluu elämään.

Ei tarvitsisi ostaa uusia tilalle JOS EUKKO EI NIRHAISI ENTISIÄ PILALLE. Ei se vanne ole tarkoitettu miksikään kuluvaksi osaksi jota pyöritellään katukiveystä vasten jokaisella parkkeerauskerralla. 

Vanteet kuluu muutenkin käytössä eikä ne pysy uudenveroisina kovin montaa ajokautta jos ei niitä neuroottisesti puleeraa pesuaineille ja vahoilla, mutta silloin se auto ei ole enää pelkkä käyttöesine vaan jonkinlainen harrastus- tai esittelyväline.

Tietysti jos vanne osuu niin pahasti, että vääntyy niin kyllähän se harmittaa kun aluvanteita ei yleensä hirveästi pysty korjailemaan. Vahingot kuitenkin kuuluu elämään, toki niiden määrää voi huolellisuudella vähentää, mutta ei kokonaan poistaa. Itselläni kesti pitkään hyväksyä tämä, mutta niin se vain on. Ja sukupuoleltani olen mies.

Vierailija
122/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on nainen aina. Minäkin ostin itselleni pari viikkoa sitten uuden auton. Kuinka kävikään ensimmäisen viikon aikana vaimo lähti sillä aina töihin kysymättä lupaa edes. Minulle jäi vaimon vanha paska. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ohjauskulmat paskana myös

Vierailija
124/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielinen ajatus tuollainen nillittävä mies. Jos kolhisin oman mieheni auton jotenkin, hän toteaisi, että noita nyt sattuu, hyvä ettei käynyt pahemmin. Ja sitten se laitettaisiin kuntoon. Meillä on yhtä suuret tulot ja yhteiset rahat.

En haluaisi miestä jolle joku auto on noin iso juttu. Tuntuisi että miehen itsetunto on siitä kiinni. Miehessä on viehättävää juuri sellainen rauhallinen itsestä numeroa tekemätön itsevarmuus.

Uskomaton hälläväliä-asenne. Aika moni nainen kuitenkin peräänkuuluttaa miehessä vastuullisuutta ja suoraselkäisyyttä, mutta eikö sen pitäisi näkyä silloin myös omassa toiminnassa? Ylimääräisten kulujen aiheuttaminen huolimattomuudella ja hutiloinnilla ja asiaan suhtautuminen pelkällä olankohautuksella on aika kaukana vastuullisuudesta. Samoin on kaukana vastuullisuudesta se, ettei suostu myöntämään omaa virhettään, kantamaan vastuutaan ja olemaan projisoimatta syyllisyyttään muihin ihmisiin kun vika on omassa toiminnassa.

Vierailija
125/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulvaton ketju. Mammojen mielestä vanteet ovat kulutusosia joiden kuuluukin rouhia katukiveyksiin ja ei niillä niin väliä ole 😂🤦🏼

Vierailija
126/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä on omat autot niin voi paskoa ihan itse. 

Mä vaihdatan renkaat liikkeessä mutta mies vaihtaa itse ja niinpä häneltä irtosi eturengas kesken matkan ja auto rysähti oikealle kulmalleen ja helmapellit lytyssä, tukivarsi poikki.

Voi että.

Vierailija
127/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ja vanteet ovat kulutustavaroita. Niitä saa kaupasta uusia. Ihme nipotusta ap:lta.

Eli kaiken minkä voi ostaa kaupasta voi huoletta tärvellä. Fantastinen asenne.

Vierailija
128/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero naarmuuntuneiden vanteiden takia? Ok, no herkässä on. Oma exmies peruutti vauhdilla kaverin autokatoksesta ulos. Unohti vain katsoa, että auton vieressä oli tolppa ja veti auton perseen aivan paskaksi siihen. Vahinkoja kyllä sattuu ihan sukupuoleen katsomatta. Koita ny vähä relakasoitua.

Vierailija
129/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu joskus. Varsinkin uuteen autoon totutellessa voi tulla mokattua. Vakuutukset on niitä vahinkoja varten.

Vierailija
130/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet vanteet äläkkä valita.

Vierailija
131/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ja vanteet ovat kulutustavaroita. Niitä saa kaupasta uusia. Ihme nipotusta ap:lta.

Eli kaiken minkä voi ostaa kaupasta voi huoletta tärvellä. Fantastinen asenne.

Mikään korvaamaton ei hajonnut. Tekevälle sattuu.

Vierailija
132/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon. 

Opeta puolisosi käymään vessassa. Katukivetykset eivät ole oikeita paikkoja isolle hädälle. Lisäksi jos tuotoksena on autonvanteita niin suosittelen tarkistuttamaan vaimosi ruokavalion.

Vierailija
133/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta jatkossa sellaisia matalia kumeja jotka työntävät sen vanteen reunan sentin ulommas kuin muun renkaan. Sellaisen kyllä raapii reunakiveen ennemmin tai myöhemmin suurin osa miehistäkin.

Tuon logiikan mukaan suurin osa kolhii peilitkin pitkin seiniä kun ne ovat auton kylkeä ulompana. Mitä jos vaan ei ajaisi niin helvetin kiinni reunakiveen?

Vierailija
134/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero naarmuuntuneiden vanteiden takia? Ok, no herkässä on. Oma exmies peruutti vauhdilla kaverin autokatoksesta ulos. Unohti vain katsoa, että auton vieressä oli tolppa ja veti auton perseen aivan paskaksi siihen. Vahinkoja kyllä sattuu ihan sukupuoleen katsomatta. Koita ny vähä relakasoitua.

Ja tarkennuksena vielä, että ei todellakaan erottu sen takia, että mies ruttasi auton :D

Vierailija
135/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on nainen aina. Minäkin ostin itselleni pari viikkoa sitten uuden auton. Kuinka kävikään ensimmäisen viikon aikana vaimo lähti sillä aina töihin kysymättä lupaa edes. Minulle jäi vaimon vanha paska. 

Taas leikitään ulossteilla. Sano vaimolleni että WC pytylle ne isot hädät.

Vierailija
136/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, kun miehet heti esittämässä täällä, että ovat täydellisiä kuskeja. Niinpä vissiin. 

Vierailija
137/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelmana on liian matala rengasprofiili

Ei, vaan kädetön kuski.

Vierailija
138/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppia. Kuulosta narsissilta, kun syyttä sinua asioista, mitä itse on aiheuttanut. On todella viisasta erota tämmöisesta alkumetreilla jo. Vältyt monilta tulevaisuuden hermo ja paniikkikohtauksista. Elikä säästät hermoja, terveyttä ja elinikää. Kyllä luonne ratkaise, ei ulkonäkö.

Vierailija
139/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa vanteiden naarmuista lopulta on? Oman autoni vanteissa on useita naarmuja, osa pienempiä, osa syvempiä ja en huomaa mitään ongelmaa. 

Sen verran on haittaa, ettei vanteet ole enää tasapainossa. Eturenkaat eteenkin täryyttää ajossa, sekä kuluttaa renkaita enemmän.

Vierailija
140/224 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin tämän niin, että vaimolla oma auto. Siihen tullut jo vanteisiin naarmuja, lommo ovessa, kun ilmeisesti osunut avatessa johonkin. Lisäksi sisätilat on kuin nelosluokan hurrikaanin jäljiltä. Mainitsinko jo tuulilasin, jota on yritetty pyyhkiä sisäpuolelta rasvaisella käsillä. Nyt kostealla kelillä siitä vaikea nähdä läpi kun kosteus tarttuu sisäpintaan.

Ei uskoisi uudeksi autoksi, jos sisään astuu :D

Pieni testi menossa, että koskahan alkaa tekemään niille jotakin..

Lommosta olen saanut jo huudot että miten se on voinut siihen tulla, miten voi olla noin heikko auto ja johtui varmana minusta!! Minun vika etten varoittanut mitään!! En ollut kilometrien säteellä kuin osuma tapahtui..