Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset ottavat koirikseen saksanpaimenkoiran, rottweilerin tai dobermannin?

Vierailija
04.11.2025 |

Kaikista koiraroduista nuo kun on kultaisia noutajia ja labbiksia ym kivan luonteisia koiria. Ymmärrän vielä jotenkin jos asuu maalla ja on tilaa liikkua ja ehkä turvaksi kun asuu syrjässä, mutta kaupungissa. Kuvitteleeko omistaja että raiskaajia ja murhaajia vaanii joka puolella ja sen takia turvaksi? Pienessä asunnossa ihmisen kokoinen eläin.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on söpöjä

Vierailija
2/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset palveluskoirat ovat tarmokkaita ja uskollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen saksanpaimenkoirasta ja sen kanssa liikkumisesta ja harrastamisesta. Muut rodut ei oikein nappaa

Vierailija
4/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ottaa koiran ulkonäön ja luonteen perusteella.

Vierailija
5/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaiset palveluskoirat ovat tarmokkaita ja uskollisia.

Tämä. Niiden kanssa voi harrastaa monenlaista ja niistä saa luotettavia ja uskollisia karvakavereita oikein koulutettuina. Kyllä ne ovat mielestäni söpöjäkin, erityisesti saksanpaimenkoirat. 

Vierailija
6/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissahan niitä raiskaajia ja rikollisia juuri on. Kun asuin nuorena kaupungissa ja meillä on ollut aina saksanpaimenkoiria, niin se oli luonnollinen valinta. Se on Koira, se ainoa oikea eikä koskaan tarvinnut pelätä lähteä iltalenkille. Kahta lukuunottamatta kaikilla koirillani on ollut myös suojelukoulutusharrastusta (muiden harrastusten ohella). Olen siis ollut pk-harrastaja. Isäni oli nuorena maalimies, isoäidilläni oli kennel. Ja kaikki koirani ovat olleet todellisia PR-koiria, hyväkäytöksisiä ja vietävissä mihin tahansa tilanteeseen. Olen matkustellut niiden kanssa paljon myös Euroopassa, siellähän koiran voi ottaa mukaan myös ravintoloihin ym. paikkoihin.

Monet ihmiset itse asiassa ihailevat hyvinkoulutettua saksanpaimenkoiraa. Koskaan ei ole kukaan tullut valittamaan, mutta itäisessä Euroopassa osa vaihtaa toiselle puolelle tietä, koska siellä rotua käytetään paljon vahtikoirana edelleen.

Vierailija
7/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö koiraa hankkivat ihmiset tutkituttaa psykiatrilla ennen kuin saavat koiran itselleen.

Vierailija
8/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan saksanpaimenkoiran viisaus ylittää monen ihmisen viisauden. Kokeile itse kasvattaa ja totea,älä minua usko.

Vierailija
9/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä noita rotuja ihmettele, ns taistelukoiria sen sijaan kyllä. Mitä liikkuu päässä, jos haluaa kotiinsa tappokoneen?

Vierailija
10/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakemannit ja rottikset on vaikeita kasvattaa. Dobermannit helpompia. Sakemanni ja rottis varsinkin väärän ohjaajan käsissä on vaarallinen. 

Vierailija
11/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani rottweileri on kyllä maailman lutusin koira, lapsirakas, lempeä kuin mikä. En ole tavannut pienissä koirissa moista yksilöä.

Vierailija
12/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä noita rotuja ihmettele, ns taistelukoiria sen sijaan kyllä. Mitä liikkuu päässä, jos haluaa kotiinsa tappokoneen?

Koska se on yhtä seksyä kuin ankkahuulet ja rasvapakarat.

Vierailija
13/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koirat vaativat koulutusta, mutta toki isot siinä mielessä enemmän, että saavat kouluttamattomina enemmän pahaa aikaan, pahimmassa tapauksessa. Koskee siis myös mainittuja rotuja. Ei pidä ottaa, ellei oikeasti satsaa kouluttamiseen. 

Vierailija
14/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä haluavat harrastaa palveluskoiralajeja. Itse en erityisemmin pidä hössöttävistä, yliystävällisistä noutajista (lukuun ottamatta chessietä, ehkä myös kiharaa), en ole itsekään luonteeltani sellainen.

Vierailija
15/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut saksanpaimenkoiria vuosia. Kilttejä ja rauhallisia tapauksia, kun kasvatetaan oikein. Älykäs ja tottelevainen rotu. Siksi niitä käytetään mm poliisikoiria. 

Vierailija
16/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani rottweileri on kyllä maailman lutusin koira, lapsirakas, lempeä kuin mikä. En ole tavannut pienissä koirissa moista yksilöä.

Pienet koirathan on usein just niitä raivopäisimpiä. Terrierit ja chihut. Monesti ne vielä jätetään kouluttamatta. Ihmiset ei vaan ymmärrettävästi pelkää sellaista parikiloista minisaatanaa. 

Vierailija
17/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin rotuihin liittyy ennakkoluuloja ja valitettavasti moni ottaa sellaisen juuri näiden ennakkoluulojen vuoksi.

Koiran luonteeseen kuuluu vahtimisvietti lukuunottamatta muutamia arktisia rotuja, koska ne ovat syntyneet niin syrjäisillä alueilla, ettei sinne rosvot eksy.

Koirat aistii ja tietää monenlaista, mitä niiden ei uskoisi tietävän. Siksi mikä tahansa muukin koira kuin saksanpaimenkoira, rotweiler tai dobermanni osaa tuon tehtävän.

Vastaavasti enollani saksanpaimenkoirat hoitivat metsästyskoiran virkaa, vaikkei eno edes ollut metsästäjä. Koirat löysivät metsästä hirven. Toinen koira jäi paimentamaan hirveä paikoillaan ja toinen juoksi kotiin hakemaan isäntää ja pyssyä.

Vierailija
18/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainennoutaja on keskimäärin isompi kuin saksanpaimenkoiria. Kannattaa vähän ottaa selvää asioista. 

Vierailija
19/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa roduissa ole mitään ihmeteltävää. Usein tervepäisiä hyviä koiria. Lähempänä luonnollista ne ovat, kuin jotkin käsilaukkuun mahtuvat. Itse ihmettelen täysin sairaiksi jalostettuja rotuja, englanninbulldoggi vaikka.

Vierailija
20/91 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä koirista vaarallisen tekee iso koko, voimakkuus ja vahva suojeluvietti. Jalostuksen takia kivut saattavat aiheuttaa aggressiivisuutta, joka on tällaisella koiralla vaarallista.