Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku haluaa vapaaehtoisesti uusperheen?

Vierailija
02.11.2025 |

Ei tarvitse yksin olla lopun ikää, voi pitää omat asunnot ja olla silti yhdessä. Sitten muuttaa yhteen kun on lapset lähteneet pesästä. Sitä en ymmärrä, miksi pitää muuttaa saman katon alle? Ja hankkia vielä lisää yhteisiä lapsia? Valtaosa ei vaan osaa suhtautua kovinkaan rakastavasti toisen miehen/naisen lapsiin. Omatkin on usein raskaita. Minusta tuo on myös äärimmäisen haitallista niille lapsille. Sen verran pitäisi olla aikuisella järkeä päässä, että osaa siinä rakkaushuumassa ajatella muutakin kuin "minä haluan".

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä asiasta mesoajia, ellei heillä agenda täällä huuteluun johdu siitä, että heidän exänsä onkin tyytyväinen yhtäkkiä uuden kumppaninsa kanssa, jolla vielä lapsiakin edellisestä liitosta.Ja sekös nyt entistä puolisoa harmittaakin, eli miksi koskaan toinen on tyytyväinen, kun toisen lapsia nyt näkee!!! Eikä tähän edes vaikuta, oliko kadehtijalla sen exän kanssa yhteisiä lapsia, mutta jos exä onkin nyt yhtäkkiä onnellinen, sitä ei sallita! Koskaan!

Vierailija
42/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt eroaisin, niin mun tulis sun mielestä asua vain lapsen kanssa seuraavat 17 vuotta?

Mikä siinä kauheaa on?  Pitäis? Outo avuton asenne. Sehän on helpotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi ymmärtää sitä. Ei missään ole sanottu, että kaikkea pitäisi ymmärtää. 

Vierailija
44/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta av:lla menee sekaisin uusperheen ongelmat ja vanhempien mt-ongelmat. Ei eroteta, mitä eroa niillä on.

Vierailija
45/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa uusperheissä on?

Puolisoni lapset on puolisolla joka toinen viikko. Minä olen puolison luona jonkin aikaa lasten ollessa paikalla ja jonkin aikaa haluan antaa lapsille aikaa olla vanhempansa kanssa ilman minua. Hyvin toimii. Lapset kasvavat hirmuisen nopeasti.

Vierailija
46/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut ongelmia, kun olin lapsi. Kaipa se riippuu kaikkien sopeutumiskyvystä. Ihan toimivassa uusperheessä olen kasvanut. Sain pikkuveljen ja sen lisäksi extrasisarukset. Tilannetta tietysti helpotti se, että oli oma huone, jota ei tarvinnut jakaa. Parasta oli tietysti se, että kotona on lähes aina väkeä. Jos halusi leikkiä ulkona, löytyi kaveria kotoa. Tai kesällä usein sitten vanhempana, noin ollessani 12-14 v. pyöräiltiin lomalla uimarannalle, saatettiin viettää siellä eväiden kanssa useampi tunti. Minulla oli melko helppoa myös sukulaisten osalta, koska isovanhemmatkin olivat eronneita, niin ei ollut sellaista ydinperhe-odotusta. Olin kyllä toivonut sisaruksia jo aiemmin. Kavereilla oli sisaruksia, joten kai jotenkin odotin, tulisiko minullekin, vaikka olin yksinhuoltajan lapsi. En ole ikinä ajatellut, että olisin ollut jotenkin onnellisempi, jos olisin ollut perheen ainoa lapsi aikuiseksi asti. Ei se niin mene, koska meillä oli hyvä koti, ei päihde- eikä mielenterveysongelmia.

Vierailija
47/48 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karuja juttuja teillä. Ei kestetä omia lapsia saatika muiden. Onneksi tapasin ihanan naisen, joka alusta asti oman lapseni kuin omakseen.

Ei ihme että Suomessa ei enää lisäännytä. 

Vierailija
48/48 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin uusperheessä 19v, miehen lapsi edellisestä liitosta asui kanssamme ja saatiin 3 yhteistä lasta. En keksi mitään pahaa sanottavaa, normaalia lapsiperheen elämää elimme. Nyt olen jo mummipuoli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan