Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joku haluaa vapaaehtoisesti uusperheen?

Vierailija
02.11.2025 |

Ei tarvitse yksin olla lopun ikää, voi pitää omat asunnot ja olla silti yhdessä. Sitten muuttaa yhteen kun on lapset lähteneet pesästä. Sitä en ymmärrä, miksi pitää muuttaa saman katon alle? Ja hankkia vielä lisää yhteisiä lapsia? Valtaosa ei vaan osaa suhtautua kovinkaan rakastavasti toisen miehen/naisen lapsiin. Omatkin on usein raskaita. Minusta tuo on myös äärimmäisen haitallista niille lapsille. Sen verran pitäisi olla aikuisella järkeä päässä, että osaa siinä rakkaushuumassa ajatella muutakin kuin "minä haluan".

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen joku muukin vaihtoehto (pakko?) kuin vapaaehtoisesti elää uusperheessä?

Vierailija
22/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisista ja kodinhoidollisista syistä. Se mies haluaa puoli-ilmaisen kotiorjan ja nainen haluaa kulissit ja omaisuutta. Näin se menee. 

Minä kylläkin perustin uusperheen, koska tapasin niin komean miehen, että halusin seksiä hänen kanssaan joka ilta.

Kaikki rahat ja omaisuus olivat minun jo silloin, mies on köyhä ja minä varakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön miten haluaa, ei kuulu mulle, enkä viitsi edes moisia ajatella.

Vierailija
24/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies halusi 30v sitten. Ei halunnut elää erillään vuosikausia ja kun vihdoin saimme 6v myöhemmin yhteisen lapsen erillään asuminen olisi ollut vieläkin hullumpaa.

Kahden asunnon kulujen sijaan rakensimme ihanan omakotitalon perheellemme. Meillä uusperhe onnistui

Onnistui ehkä sinulle, mutta lapset kärsivät. 

Mistä päättelit että kärsivät?

Meillä oli sama homma, paitsi että uutta taloa ei rakennettu ja pikkusisko syntyi muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
25/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies halusi 30v sitten. Ei halunnut elää erillään vuosikausia ja kun vihdoin saimme 6v myöhemmin yhteisen lapsen erillään asuminen olisi ollut vieläkin hullumpaa.

Kahden asunnon kulujen sijaan rakensimme ihanan omakotitalon perheellemme. Meillä uusperhe onnistui

Millä perusteella? tutkimukset osoittavat, että huonoiten voivat yksinhuoltajien lapset, vasta seuraavina uusperheiden lapset. Eri.

Jaa, että toiseksi huonoin vaihtoehto on yhtä kuin onnistuminen? Kovin on alhaalla rima lastenkasvatuksessa. 

Jaa, minun eksäni vaihtoi minut lennosta toiseen. Miten sinun mielestäsi olisin voinut palata ydinperheelliseksi, jotta olisin ollut lastenkasvatuksessa priimaa?

Vierailija
26/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamista ja uusperheitä vastustaa nämä omien vanhempiensa erosta tai omasta erostaan jumittelevat.

Vierailija
27/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroamista ja uusperheitä vastustaa nämä omien vanhempiensa erosta tai omasta erostaan jumittelevat.

Minä vastustin uusperhettä, kun lasteni isä sellaisen perusti. Hän pakotti kaikki lapset leikkimään ydinperhettä ja lapset valittivat. En minä uusperheitä muuten vastusta, jos ne hoidetaan toisin. 

28/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wee tee porukan juttuja. Vuokrakämpissä asutaan ja pitäisi saada joku jakamaan kuluja. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
29/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Wee tee porukan juttuja. Vuokrakämpissä asutaan ja pitäisi saada joku jakamaan kuluja. 

Ai jaa. Minä asun uusperheessä. Omistan myös kolme asuntoa Helsingissä ja kesämökin, sekä liki sadan tonnin sijoitussalkun. Lisäksi olen kolmannen polven akateeminen. Palkkani on 5000+ euroa. Missä kohtaa olen wt?

Vierailija
30/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ai jaa. Minä asun uusperheessä. Omistan myös kolme asuntoa Helsingissä ja kesämökin, sekä liki sadan tonnin sijoitussalkun. Lisäksi olen kolmannen polven akateeminen. Palkkani on 5000+ euroa. Missä kohtaa olen wt?

Ainakin siitä kohdasta, että tulet vauvapalstalle leveilemään väitetyllä omaisuudellasi. 

Vierailija
31/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei otaisi nähty ollenkaan, jos olisi pidetty omat asunnot, olinhan totaaliyksinhuoltaja eli lapsi 365 päivää vuodessa kotona. Ja siksi hankittiin yhteisiä lapsia, ettei mies jäisi lapsettomaksi. Ja minun lasta tässä nimenomaan ajateltiin myös, saihan hän isän itselleen, mitä hänellä ei ollut.

Vierailija
32/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ainakin siitä kohdasta, että tulet vauvapalstalle leveilemään väitetyllä omaisuudellasi. 

ensinnäkin: ylläoleva väitti jotain vuokrakämpästä ja kulujen jakamisesta. Mielestäni vastasin hänen väitteeseensä hyvin relevantisti.

toiseksi: anonyymi ihminen ei voi leveillä. Leveily on oman egon nostattamista, etkä sinä tiedä, kuka minun egoni on.

Vierailija
33/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin. Koskamiehen lapset olivat vain joka toinen vkl. Ajattelin, että kyllä sen kestää. Ja kestinkin. Nyt kaikki jo pois kotoa.

Eli sullekin toisen lapset olivat välttämätön paha.

Vierailija
34/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin. Koskamiehen lapset olivat vain joka toinen vkl. Ajattelin, että kyllä sen kestää. Ja kestinkin. Nyt kaikki jo pois kotoa.

Eli sullekin toisen lapset olivat välttämätön paha.

Kyllä oli. Elämä on kompromisseja.

Vierailija
35/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

ensinnäkin: ylläoleva väitti jotain vuokrakämpästä ja kulujen jakamisesta. Mielestäni vastasin hänen väitteeseensä hyvin relevantisti.

toiseksi: anonyymi ihminen ei voi leveillä. Leveily on oman egon nostattamista, etkä sinä tiedä, kuka minun egoni on.

Oletpas hyökkäävä. Taas wt:n merkki. 

Vierailija
36/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Oletpas hyökkäävä. Taas wt:n merkki. 

Pidät siis asiallisia perusteluita hyökkäävinä. Aha. Mitäs tuohon voi muuta sanoa.

Vierailija
37/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton, joka hakeutuu asumaan uusperheeseen, ei kelpaa kenellekään lapsettomalle (tai aikuiset lapset omaavalle) sinkulle.  Yksinkertaisesti.

Vierailija
38/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellänikin oli lapsia. Olisi aika outoa, jos olisin vaatinut miehen olevan lapseton. 

Vierailija
39/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Myimme edellisen talomme yli 600ke:lla. Rakensimme uuden pienemmän vain meille kahdelle kun lapset ovat jo omillaan ja ostimme toisen talon ulkomailta. Tulot yht 140ke

Monellako wt:llä on vastaavia?

Vierailija
40/48 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

Pitääkin mainita asiasta esikoispojalle joka on menossa mieheni (isäpuolensa) luo iltaa viettämään huomenna ja tyttärelleni joka kävi eilen poikansa kanssa isoisää tapaamassa kun itse olen reissussa. 

Ja pitää varmaan kieltää taas tuppautumasta jouluksi meille kun on niin hirveä elämä. Kehtaavat vielä suunnitella yhteistä lomaakin kuten joka vuosi!

Vaikka onkin niin kamalaa🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi