Influenssarokote-> flunssa
Sain perjantaina influenssarokotteen. Nyt minulla on kuumetta, päätä särkee ja jäseniä särkee. Voi hemmetti. Onko muille tullut oireita?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viimeksi flunssassa/influssa 14 vuotta sitten.
En ole koskaan ottanut influrokotetta. En ottanut sikainflurokotetta enkä koronarokotetta.
Miksi horjuttaisin omaa immuniteettiani, joka nähtävästi on melkoisen hyvä.
Tai sitten käsihygienia on riittävän hyvä.
hyvin tehty, itse otin yhden influenssarokotteen ja sen jälkeen oma immuniteetti ei koskaan palannut... kaduttaa pahasti...
Miksi niitä rokotteita kannattaa ottaa?
Korona, influenssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut influrokotetta. En ottanut sikainflurokotetta enkä koronarokotetta.
hyvin tehty, itse otin yhden influenssarokotteen ja sen jälkeen oma immuniteetti ei koskaan palannut... kaduttaa pahasti...
Kerrankin joku on samaa mieltä tästä, että ei ne rokotteet ole autuaaksi ihmistä tekevä asia.
Jokunen vuosi sitten se rokotteen ottaminen oli ehtona työpaikan saannille. Eli siinä kohtaan rokotteen ottaminen ei ollut vapaaehtoista mikäli halusi töihin tiettyihin paikkoihin.
Vieläkin vaaditaan influrokotteen ottamista päästäkseen eräisiin töihin.
sain kaksi viikkoa sitten molemmat rokotukset ja nyt viikko oltu kunnon flunssassa ja pakki sekaisin. En ole aiemmin näin kipeeksi tullut mutta siltä tää on kaukana kaksi kertaa sairastetusta koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkeyhtiöiden tärkein tavoite on tuottaa voittoa omistajilleen jolloin on loogista että rokotteet pitävät sairauksia yllä loputtomiin.
jos lääkeyhtiöiden lääkkeet parantaisivat potilaat niiden tulot romahtaisivat... motiivit lisätä sairauksia ja ansaita ovat selkeät
Ja russakoiden motiivit murentaa luottamusta tieteeseen tunnetaan.
Ei sairauksia tarvitse keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin joku on samaa mieltä tästä, että ei ne rokotteet ole autuaaksi ihmistä tekevä asia.
Jokunen vuosi sitten se rokotteen ottaminen oli ehtona työpaikan saannille. Eli siinä kohtaan rokotteen ottaminen ei ollut vapaaehtoista mikäli halusi töihin tiettyihin paikkoihin.
On erittäin hyvä, ettei hopeavesiväki ja muut sisäilma- ja sähköallergikot pääse sairaanhoitoaloille.
Sen jälkeen kun lopetin käymästä massarokotuksissa, en ole enää sairastunut.
Yhä on ihmisiä, jotka eivät pysy kotona sairaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli kävi kuten koronarokotteen kanssa joka levitti koronaa, influenssarokote levittää influenssaa ja sait nyt tartunnan
Kumpikaan rokote ei sisällä kokonaisia viruksia. Vain pienen viruksen osan. Eli rokote ei pysty aiheuttamaan tautia. Oireet on oman kropan toimintaa, kun se valmistaa vasta-aineita, sitä viruksen pientä osaa vastaan.
Joo noin se menee, eli vaikka saisikin taudin, niin rokotetulla on elimistössä valmiina vasta-aine ja se käynnistää luonnollisen reaktion torjua virusta nopeammin kuin rokottamattomalla. Ja jos saa taudin, niin se yleensä on lievempi, eikä seuraa niin pahoja jälkitauteja, joista yleisin lienee tinnitus, joka voi jäädä pysyväksi. Myös joitain aistiharhoja voi tulla , kuten hajuaistin menetyksen. Silmätulehdus on yleinen, mutta se paranee itsestään.
Britannisassa (jossa oli paljon koronaa) tuli lopputuloksenta tieto, että kuoleman riski tauiin on puolta pienempi rokotetuilla. Eli eihän rokotekaan mikään ihmelääke ole.
Olen itse vähän katkera, koska ihan meidän rokotteita pihtaavan THL:n takia menetin 2 rakasta ihmistä koronataudille. Toinen meni sairaalaan muihin tutkimuksiin ja sai sieltä koronan ja kuoli.
Meillähän oli pahimpaan korona-aikaan ihan mahdotonta saada rokotetta, jos ei kuulunut niihin tarkasti määrätyihin ryhmiin. Sittemmin rankaistiin itse halukkaita maksamaan siitä niin, että piti hakea resepti lääkäriltä ja sitten hakea rokote apteekista ja taas lääkärille pistettäväksi. Toivottavasti tuosta on päästy eteenpäin.
Voisi ehkä ajatella ja jatkossa voi ilmetä, että myös lapsille olisi pitänyt antaa rokote, koska aika monella näkyy olevan jotain ikäviä ongelmia.
Ja influenssa voi samoja jälkitauteja jättää jälkeensä. Ainakin ennen yleinen jälkitauti oli ikuiset kuulo-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, ettei rokote itsessään luo immuniteettia, vaan sinun oma elimistösi tekee sen. Rokote sisältää viruksen osia, jotka elimistö tunnistaa, ja alkaa niiden perusteella muodostaa suojaa tätä kehoon päässyttä "virusta" vastaan. Eli rokotteen antama immuniteetti on edelleen sinun oman kehosi tuottamaa, ei jotain ulkopuolelta pakotettua. Keho siis tavallaan huijataan tekemään suoja. Viruksen osa on vaaraton, eikä pysty tautia aiheuttamaan, mutta keho ei sitä tiedä vaan tekee suojan. Joten jos se oikea virus myöhemmin pääsee kehoon on suoja jo valmiina ja nujertaa taudin huomattavasti nopeammin kuin jos suojaa ei ole.
Täsmälleen sama puolustusreaktio syntyisi myös silloin, jos itse influenssavirus menisi elimistöön. Erona on se, että silloin sairastuisit ensin tautiin, ja vasta sen jälkeen elimistösi käynnistäisi suojan rakentamisen. Rokotteen avulla saat saman suojan ilman varsinaista sairastumista.
Ja kun influenssa ei todellakaan ole mikään kevyt tauti monelle ihmiselle, rokote on elimistölle huomattavasti turvallisempi ja helpompi tapa muodostaa suoja.
Vierailija kirjoitti:
sain kaksi viikkoa sitten molemmat rokotukset ja nyt viikko oltu kunnon flunssassa ja pakki sekaisin. En ole aiemmin näin kipeeksi tullut mutta siltä tää on kaukana kaksi kertaa sairastetusta koronasta.
Ei influenssa- tai koronarokote suojaa flunssaviruksia vastaan. Ne suojaa vain influenssalta ja koronalta. Tavisflunssaa vastaa ei toistaiseksi ole rokotteita.
Ihmisillä on erilaisia heikkoja kohtia . Jollain on solun pinnassa pieni peritty virhe, niin henkilöön ei flunssa pysty edes tarttumaan. Joku toinen taas on altis saamaan kaikki flunssan kaltaiset taudit ja sairastaa niitä pitkään. On selvää, että se alttiimpi haluaa rokotteet ja tuo toinen ei.
Ihan turhaa jokainen esittelee omia kokemuksiaan ja mielipiteitään, koska jokaisella ne on omanlaisensa. Jokainen tehkööt, kuin ajattelee itselleen olevan parhaaksi. + Ne joilla suojellaan massoja . Kaikki ihmiset tajuaa, että tietyiltä tartuntataudeilta suojellaan yhteiskuntaa. Mutta moni ei ilmeisesti tajua, jos joutuu itse johonkin tilanteeseen suojaaamaan toisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tarvitse kuin kerran kosahtaa, niin johan otat tulevina vuosina juosten rokotteen. Lähipiirissä on sattunut muutama tapaus rokottamattomalle, jossa tartunnan saanut oli jo lähellä kutsua ambulanssia, kun kuume pysyi kauan korkealla ja hourehti sen kuumeen takia. Tämä on tapahtunut myös erittäin hyvää käsihygieniaa pitävällä, kuulemma ei enää ikinä halua kokea moista tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että rokottamattomana mieluummin tartutat koko työyhteisön sekä asiakkaat eli vähintään yli puoli paikkakuntaa. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei influenssa- tai koronarokote suojaa flunssaviruksia vastaan. Ne suojaa vain influenssalta ja koronalta. Tavisflunssaa vastaa ei toistaiseksi ole rokotteita.
Kyllä ne rokotteet lieventävät myös normiflunssan oireita, vaikkeivät itse tautia estä.
Minulle nousi seuraavana päivänä lievä kuume, oli päänsärkyä ja olin ihan naatti. Sama juttu tuli myös koronarokotteesta ja jäykkäkouristusrokotteesta. Yritän ajatella myönteisesti, että vasta-aineita siinä vaan muodostuu.
Sitä elää kuplassaan ja kuvittelee, että aikuinen ihminen ymmärtäisi, että flunssa ja influenssa ovat hyvin erilaisia tauteja, vaikka niissä onkin samoja kirjaimia. Samat henkilöt sitten luulevat tietävänsä jotain rokotteista.
Hölmöintä on, kun ihmiset jonkin rajun taudin sairastettuaan ryntäävät ottamaan rokotteen siihen samaan tautiin ja sitten kehuvat, kuinka se rokote nyt suojaa heitä. Influenssan sairastaminen tutkitusti antaa suojan erittäin pitkäksi aikaa, jopa 10 vuodeksi, ja sittenkin ne seuraavat ovat yleensä aina lievempiä.
Itselläni on vain perusrokotukset, ei mihinkään vuosittaisiin kulkutauteihin. Influenssa on oireiden perusteella ollut aikuisiällä ehkä kahdesti tai kolmesti. Olen melkein 50v. Nuoruudesta en muista. Kotona olen nuo sairastellut. Kurja tauti, viikko menee kovassa kuumeessa, mutta kerta kerralta tulee harvemmin ja menee helpommin ohi. Korona oli siihen verrattuna erittäin helppo tauti, vaikka olikin outoja oireita. Muuten on yleensä 1 flunssa/vuosi, vaihtelee 0-3.
En pilaa vastustuskykyäni ja hyvää terveyttäni noilla tarpeettomilla injektioilla, mutta jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee.
Mulla on pari sukulaista, jotka vähättelivät koronaa eivätkä ottaneet rokotteita. Kun ei se kuulemma perusterveelle ollut vaarallinen tauti. Flunssa, joka sairastetaan pois. Eikä tarvittu maskeja tai käsienpesua. Hui hai, sellaset, naurettavaa touhua. No, saihan he sen taudin sitten jossain kohtaa ja nyt ovatkin sairastaneet long covidia pari vuotta. On loppunut vähättely. Välillä tekis mieli todeta, että ette te mitään sairaita ole, koska eihän korona ollut vaarallinen tauti. Pieni nuhakuume vaan, joka sairastetaan max. viikossa ja jatketaan elämää. Itse otin rokotteet ja olen sairastanut koronan, hyvin lievänä. Eikä iskenyt pitkä korona. Minä, liki 50v. nainen olen terveempi ja pystyvämpi kuin nämä alle 40v. naiset. Välillä tekis mieli kysyä, että olisko kannattanut ottaa ne rokotteet. Tutkimusten mukaan kun rokotetuilla on huomattavasti vähemmän pitkää koronaa.
Ei pyccille anneta rokotteita teiltä imetään verta putlerille