Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokote-> flunssa

Vierailija
01.11.2025 |

Sain perjantaina influenssarokotteen. Nyt minulla on kuumetta, päätä särkee ja jäseniä särkee. Voi hemmetti. Onko muille tullut oireita?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain kaksi viikkoa sitten molemmat rokotukset ja nyt viikko oltu kunnon flunssassa ja pakki sekaisin. En ole aiemmin näin kipeeksi tullut mutta siltä tää on kaukana kaksi kertaa sairastetusta koronasta.

Ei influenssa- tai koronarokote suojaa flunssaviruksia vastaan. Ne suojaa vain influenssalta ja koronalta. Tavisflunssaa vastaa ei toistaiseksi ole rokotteita.

Kyllä ne rokotteet lieventävät myös normiflunssan oireita, vaikkeivät itse tautia estä.

Eivät lievennä, koska ovat ihan eri viruksia ja eri tauteja. Ei tuhkarokkorokotuskaan lievennä influenssan tai flunssan oireita vaikka kaikki kolme ovat virustauteja.

Vierailija
62/63 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni on molemmat infuenssarokote ja koronarokote samassa uudella tekniikalla nykyisin. Mitään virusta ei elävänä eikä kuolleena rokotteessa.

Rokotteessa ei ole koronaa aiheuttavaa virusta eikä edes sen osasia. Mrna tekniikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöintä on, kun ihmiset jonkin rajun taudin sairastettuaan ryntäävät ottamaan rokotteen siihen samaan tautiin ja sitten kehuvat, kuinka se rokote nyt suojaa heitä. Influenssan sairastaminen tutkitusti antaa suojan erittäin pitkäksi aikaa, jopa 10 vuodeksi, ja sittenkin ne seuraavat ovat yleensä aina lievempiä. 

Itselläni on vain perusrokotukset, ei mihinkään vuosittaisiin kulkutauteihin. Influenssa on oireiden perusteella ollut aikuisiällä ehkä kahdesti tai kolmesti. Olen melkein 50v. Nuoruudesta en muista. Kotona olen nuo sairastellut. Kurja tauti, viikko menee kovassa kuumeessa, mutta kerta kerralta tulee harvemmin ja menee helpommin ohi. Korona oli siihen verrattuna erittäin helppo tauti, vaikka olikin outoja oireita. Muuten on yleensä 1 flunssa/vuosi, vaihtelee 0-3.

En pilaa vastustuskykyäni ja hyvää terveyttäni noilla tarpeettomilla injektioilla, mutta jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee. 

Olen 50-vuotias ja ottanut influenssarokotteen jo monen vuoden ajan, enkä ole kertaakaan sairastanut influenssaa. Sinulla taas on ollut sitä aika usein.

Ja muistutuksena: rokote ei itsessään tee immuniteettia sinun oma elimistösi tekee sen. Rokote vain antaa keholle turvallisen mallin, jonka perusteella immuunijärjestelmä rakentaa luonnollisen suojan. Eli se ei heikennä tai pilaa vastustuskykyä, vaan toimii täysin sen perusperiaatteiden mukaisesti.

Ihmisen elimistö muodostaa suojaa monia tauteja vastaan koko elämämme ajan, eikä tämä heikennä vastustuskykyä päinvastoin, se vahvistaa sitä. Myös kaikki perusrokotteet toimivat samalla tavalla: elimistö opetetaan luomaan oma, luonnollinen suoja ilman, että itse tautia tarvitsee sairastaa.

Se suoja, jonka kehosi rokotteen avulla tuottaa, on ihan yhtä luonnollinen kuin se olisi, jos virus olisi päässyt elimistöön ainoa ero on, että sinun ei tarvitse ensin sairastaa itse tautia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme