Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää syökö sipulia, jos aiotte matkustaa bussilla

Vierailija
01.11.2025 |

Taas istuu vieressä joku, joka on tullut suoraan salaattipöydästä. Onneksi ei ole sentään parfymoinut itseään. 

Pari sekakäyttäjää lemuaa viinalle ja vapelle, se vielä siihen päälle. Jotenkin ne kestää paremmin. 

Sipuli on hyvää, mutta syötynä saatanasta. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on joku yliherkkyys niin se ihminen sitten välttelee altistuksia. Muiden ei tarvitse vältellä. Mä syön pähkinöitä vaikka sä et voisi syödä, mä käytän hajusteita vaikka sä et käytä. Mä syön mitä mä haluan ja sä syöt mitä sä haluat. Mun ja muun maailman ei tarvitse sopeutua sinuun ja sun ongelmiisi, sinä olet se joka sopeutuu niihin ja oppii tulemaan niiden kanssa toimeen. Tai et sopeudu, etkä opi, aivan sama muille. 

Syö mitä syöt, mutta älä sitten valita, jos kärsit toisen tekemisistä. Koska tahansa voit altistua vaikka jollekin allergialle, äänille yms. Jos alkaa migreeni oireilla tai henki salpautua, se on sinun murheesi. 

En minä ole missään, koskaan, ikinä valittanut toisten syömisistä, tuoksuista tai mistään muustakaan, kutrn henkilökohtaisista pesuaine vali

Sama. Itselläni on astma. Saan myös joskus oireita voimakkaista tuoksuista, mutta silloin minä poistun paikalta. En mene toisille siitä valittamaan. Käytän joka päivä julkisia kulkuneuvoja, eikä tulisi mieleenikään vaatia muilta tuoksuttomuutta. Jos minua ahdistaa vaihdan paikkaa ja otan astmalääkkeet. Näin se menee normaaleilla ihmisillä.

Mielenterveyspotilaat vaativat, että muiden pitää muuttaa ruokavalionsa, pesuaineensa, deodoranttinsa heidän vuokseen. Ei tule tapahtumaan. 

Vierailija
82/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on joku yliherkkyys niin se ihminen sitten välttelee altistuksia. Muiden ei tarvitse vältellä. Mä syön pähkinöitä vaikka sä et voisi syödä, mä käytän hajusteita vaikka sä et käytä. Mä syön mitä mä haluan ja sä syöt mitä sä haluat. Mun ja muun maailman ei tarvitse sopeutua sinuun ja sun ongelmiisi, sinä olet se joka sopeutuu niihin ja oppii tulemaan niiden kanssa toimeen. Tai et sopeudu, etkä opi, aivan sama muille. 

Syö mitä syöt, mutta älä sitten valita, jos kärsit toisen tekemisistä. Koska tahansa voit altistua vaikka jollekin allergialle, äänille yms. Jos alkaa migreeni oireilla tai henki salpautua, se on sinun murheesi. 

En minä ole missään, koskaan, ikinä valittanut toisten syömisistä, tuoksuista tai mistään muustakaan, kutrn henkilökohtaisista pesuaine vali

Näyttää sun mielestä pyörivän itsesi ympärillä. Muilla ei ole väliä eikä merkitystä. 

Käsitätkö, että ahtaassa paikassa haju leviää ja pahenee, eikä vaihtotilaa yksinkertaisesti ole? Ei pääse mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nykyään ihmeellisiä lumihiutaleita. Ei tämä maailma pyöri sinun napasi mukaan. Jos et kestä tuoksuja, niin hanki oma auto. Älä kulje julkisilla kulkuneuvoilla.

Tuosta tuoksukyttäämisestäkin on tullut uusi kiusaamisen muoto. Valitetaan pesuaineista, shamppoista ja yritetään määräillä jopa sitä, mitä muut ihmiset saavat syödä. Muuta korpeen, jos et kestä muita ihmisiä, ja normaaleja tuoksuja.

Suomessa tuntuu olevan nykyisin allergia- ja yliherkkyysepidemia? Ainutlaatuista koko Euroopassa.  

Vierailija
84/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole missään, koskaan, ikinä valittanut toisten syömisistä, tuoksuista tai mistään

Kyllä, mun elämässä mun valintani tuoksuistani, vaatteistani, pesuaineistani, syömisistäni ja kaikesta muustakin tosiaan pyörii ihan vaan mun mieltymysteni mukaan ja muiden heidän mieltymystensä. Minä en ulise muille jos en tykkää, enkä muuta valintojani sen mukaan jos joku muu ei tykkää. En myöskään änge paikkoihin joita en kestä ja odota muiden poistuvan. Jos sä et kestä tuoksuja esim busseissa niin älä mene busseihin ja jos menet niin ongelma on sinun, ei muiden.

Vierailija
85/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki auto niin voit valittaa jostain muusta. 

Mulla on, mutta pitkillä matkoilla käytän julkisia. 

Joten haista sipuli. Ja vape. 

Ihmisillä on oikeus syödä mitä haluavat. Sun pitää vaan kestää se. Lumihiutaleille maailma on rankka paikka elää. 

Mä olen elämässäni haistanut kaikkea mahdollista. En ole siististä kodista, vaan tupakansavun ja kissanjätösten keskeltä.

Vanhemmiten aistit herkistyvät. Olen myös allerginen, teen altistavaa työtä ja käytän lääkitystä. 

Ap

Siedätyshoitoa pierunhajussa!

Vierailija
86/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on oikeus syödä mitä haluavat. Sun pitää vaan kestää se. Lumihiutaleille maailma on rankka paikka elää. 

Mä olen elämässäni haistanut kaikkea mahdollista. En ole siististä kodista, vaan tupakansavun ja kissanjätösten keskeltä.

Vanhemmiten aistit herkistyvät. Olen myös allerginen, teen altistavaa työtä ja käytän lääkitystä. 

Ap

Sellaista se on, ihmisillä on omat terveysongelmansa eikä ne ole kanssa matkustajien ongelmia, eikä niistä kuulu sellaisia tehdä. Ei ole muiden päänsärky että jouduit kasvamaan paskan keskellä ja se sairastutti sinut, empatiaa, ymmärtäjää ja kuuntelijaako tuoksuongelmillesi kaipaat? Mene terapeutille juttelemaan. Ja muista ottaa oma auto alle! 😂

Vierailija
87/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sipuli mitään, mutta kaupan muovipussit. Ostin tänään banskuja sellaiseen vihreään biopussiin ja kassalla lemahti tosi voimakkaasti pinttyneelle lialle, kuin pari kuukautta pesemättä ollut ihminen, en osaa paremmin kuvailla. Ajattelin  ensin, että miten ihmeessä kassa haisee kunnes kotona nostin banaanipussin pöydälle. 🤮 🤮, piti laittaa roskiksessakin toinen pussi päälle ettei koko keittiö haise.

Vierailija
88/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

S

Kaikki on vastuussa toisistaan. Mutta hanki ihmeessä elvytyskielto, jos vakava sairaus sattuu kohdallesi.

Heitetään sut sitten vaikka matkatavaratilaan, kun alat kouristella ja sinertää. 

Vierailija
89/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen sipuli ei lemua kovinkaan pahasti, vaikka sitä olisi syönyt raakana. Paljon pahempi löyhkä lähtee valkosipulista, vaikka se olisi kypsytetty ruuassa. Ja kammottavin on seuraava yhdistelmä: valkosipuli, vanha viina ja tupakka.

Muistan nuoruudesta erään toimittajan, joka lähti usein kaupunkiin huvittelemaan ja tuli sitten kotikylään ja ennen kotiin menoa poikkesi vielä kaupassa hankkimassa kirjoituspaperia ym. Oli tosi vaikea olla kohtelias asiakaspalvelija, kun ei tiennyt miten saada vedetyksi henkeä niin ettei se löyhkä osunut nenään. Se ukko oli kuvottava. 

Vierailija
90/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on oma auto, saa syödä mitä haluaa.

Onneksi minullakin on, mutta onneksi voin valita myös julkiset. Kaikilla on oikeus raittiiseen hengitysilmaan. 

Kaikilla on oikeus syödä sipulia

Vierailija
91/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minullakin on, mutta onneksi voin valita myös julkiset. Kaikilla on oikeus raittiiseen hengitysilmaan. 

Kunhan miettii, koska. En piere julkisesti, kotona minulla on siihen täysi oikeus. 

Vierailija
92/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei maailma silti sinun mielen mukaan pyöri 

Vierailija
93/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei maailma silti sinun mielen mukaan pyöri 

Olenko väittänyt niin?

Vierailija
94/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihmeen spurgu nykyään matkustaa bussilla?

Vierailija
95/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee kalansyöntiä. Älä syö kalaa niinä päivinä kun liikut kotisi ulkopuolella.

Vierailija
96/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Mikäli ei ole varaa muuhun kuin bussiin, ei ole oikeutta valittaa

Vierailija
97/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulin haju on ok.

Ei viina eikä hajuvedet. 😬

Konjakki tuoksuu hyvälle ja se pieru todellakin lemuaa ja levittää sulotuksuja.

Vierailija
98/98 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siedätyshoitoa pierun

Miksi? En mä edelleenkään ota sinulta tai keneltäkään muultakaan käskyjä vastaan. 😘😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi