Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä estää sinua ostamasta omaa kotia?

Vierailija
01.11.2025 |

Mitä pelkäät

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rahaa asua vuokralla. En jaksa mitään putkiremontteja sekä muitakaan remontteja. Käytän rahat itseeni enkä seiniin .

Vierailija
42/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan idiotismia käytännössä keneltäkään ostaa asuntoa nykytilanteessa. Vaikka olisi 100 % varmuus, että itsellä pysyy työt (kenelläkään ei sitä varmuutta ole), niin miten voi tietää muista? Miten pääsee asunnosta tarvittaessa eroon, jos kaikki muut ovat työttömänä. Vastaus: ei mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää yhtään mitään. Mulla on sijoitus asuntoja, ei "omaa kotia" lainkaan. En asu missään vakituisesti koska reissaan työkseni pitkin maailmaa ja lomanikin vietän ulkomailla jossain mukavassa kohteessa mikä kiinnostaa ja jos olen useamman kuukauden niin vuokraan kalustetun asunnon tai huoneisto hotellin jos siltä tuntuu. Mun elämä on täysin pyhitetty tuolle elämäni rakkaudelle eli matkustukselle niin en äkkiseltään keksi yhtään järkevää syytä miksi ostaisin itselleni kämpän tyhjänä pantiksi? Ennemmin ostelin niitä muutaman vuokrattavaksi. Itse en aijo niissä kuitenkaan koskaan asua. 

Vierailija
44/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattomuus ja työttömyys, ostan kun tilanne paranee. 

Vierailija
45/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy sopivaa. Hinnasta olen yrittänyt neuvotella yhden kohteen osalta, mutta viimeisimpään tarjoukseeni välittäjä ei enää vastannut mitään.

Vaikeaa on yksin pienellä budjetilla.

Vierailija
46/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään, en vain ole koskaan halunnut omistaa yhtään mitään mikä ei ole "pakollista" tai mitä en koe tärkeäksi. Koko omaisuus mahtuu pakattuna kahteen lihalaatikkoon, yhteen ikea kassiin, lisänä sänky, nojatuoli ja taittopöytä (selkä ei kestä lattialla piirtämistä). Mitään pelkoja ei ole, olen ihan vaan v i t u n outo. 😂

Vierailija
47/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain löydy asuntoa sellaiseen hintaan, että se kannattaisi taloudellisesti. Toki isolla velkavivulla saisi omapääoman tuoton ihan korkealle, mutta riskit ovat liian isot. Tietysti, jos tässä nykyisessä vuokra kovasti nousee on se eri asia, mutta silloin on usein myös omistusasuntojen hinnat korkealla.

Vierailija
48/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten en saisi enää asumistukea. vuokran maksaa kela.

Vierailija
49/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan aikaan aloitettiin pienestä ja vaatimattomasta (vanhemmillanikin oli maidot ikkunan välissä kun ei ollut jääkaappia) mutta nykyisin pitäisi heti saada se suuri ja hulppea eikä siihen ole kaiketi varaa ja sitte ruikutetaan kun pitää asua vuokralla.

Vierailija
50/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ostanut yli kymmenen vuotta sitten. Oletko nyt tyytyväinen Ap?

Vierailija
51/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estänytkään, rakennutin mieleiseni talon jo yli 20 vuotta sitten, velatonta elämääkin takana jo pitkälti toistakymmentä vuotta.

Vierailija
52/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää yhtään mitään. Mulla on sijoitus asuntoja, ei "omaa kotia" lainkaan. En asu missään vakituisesti koska reissaan työkseni pitkin maailmaa ja lomanikin vietän ulkomailla jossain mukavassa kohteessa mikä kiinnostaa ja jos olen useamman kuukauden niin vuokraan kalustetun asunnon tai huoneisto hotellin jos siltä tuntuu. Mun elämä on täysin pyhitetty tuolle elämäni rakkaudelle eli matkustukselle niin en äkkiseltään keksi yhtään järkevää syytä miksi ostaisin itselleni kämpän tyhjänä pantiksi? Ennemmin ostelin niitä muutaman vuokrattavaksi. Itse en aijo niissä kuitenkaan koskaan asua. 

Kerro että pakoilet veroja kertomatta että pakoilet veroja 😂

Vierailija
53/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa. Ei ole tarvetta. En osta itselleni tarpeettomia asioita.

Vierailija
54/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena sinkkuna saisin lainaa kerrostalokopperoon, enkä sellaista halua. Varmaan saattas jossain tapauksissa sijoituksena kerrostalokoppikin kannattaa, mutta pelkän varallisuuden kasvattaminen ei kiinnosta. 

Vierailija
55/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy sopivaa, vaikka saisin oman pienellä lainalla. Uudehkoista, pienistä perheasunnoista hyvillä alueilla kova pula pk-seudulla.

Pankit eivät lainoita vanhoja koteja eikä renonttiralli muutenkaan kiinnosta, omiaan ei saa takaisin. Myöskään pienistä yhtiöistä kannata ostaa, eivät saa yhtiölainoja. 

Odottaessa nautin elämästä.

Vierailija
56/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ej oo rahaa. Kyl mää muutoin ostaisin asunnon jos toinenkin 

Vierailija
57/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osto muuttunut riskiksi isoissa kaupungeissa, koska alueiden kehitys menee alaspäin. Tulee vetämään hintoja alas, nähtävissä jo selvästi monilla sellaisillakin alueilla, joilla ollut aiemmin vetovoimaa.

Vanhenen vähän ja ostan oman väljemmiltä seuduilta. 

Vierailija
58/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä maksan veroni ihan siinä missä sinäkin. Minä teen työtä josta maksan veroni suomeen, omistan pari asuntoa joiden vuokratulosta maksan veroni suomeen. Minulla on sijoituksia ja säästöjä joista maksan veroni suomeen... Se että työni on matkustamista ja harrastukseni on matkustamista, en osta suomesta itselleni asuntoa itselleni tyhjän pantiksi, enkä viihdy suomessa, saa sut päättelemään etten maksa veroja? Miten? Oletko aivan sekaisin? Luuletko sinä tonttu minun olevan ainoa suomalainen joka asuu ja työskentelee maailmalla ja omistaa sijoitus asuntoja? Kyllä kateus ja katkeruus ottaa jollain taas koville. 

Vierailija
59/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä onnistuit tekee tälläse päätelmän? Mä kun luin ihan vaa reissutyötä tekevästä, joka omistaa jotai kämppiä mut ei tarvii sellasta itelleen koska se tekee SITÄ REISSUTYÖTÄ. Ooks sä vähän ykainkertanen vai esitäks sä vaan sellasta? Mäkää en varmaa maksa veroja kun mä asun vuokra mökil kesät ja oon talvet lämpimäs, joten en tee kämpäl mitää siel pohjolas. Mä vaa en vuokrannu sitä vaan myin helvettiin hyvis ajoin ennenku hinnat tuli alas. Siitäkää en sit sun mielestä varmaa maksanu veroja. Onks vaikee tajuu et kaikki ei viihdy siel kylmäs ja se ei tee ihmisestä rikollista. 

Vierailija
60/78 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Aina pitää tulla joka ketjuun jonkun oman elämänsä salapoliisin sekoilemaan. 😂 Ei jestas taas. Heh. Täälläkin yksi ulkomaan asukki joka pakkas kammostaan huolimatta maksaa tulo- ja pääomaveronsa kotimaahansa koska ne tulot kotimaasta tulevat (suomalainen yritys palkan maksajana, oletan saman olevan edellisellä) vaikkei Suomessa vietä kun kesälomansa, eikä sitäkään edes joka vuosi. En ole vielä keksinyt miten pakoilla näitä veroja, palkasta kun menee suoraan ja pääomatuloistani tieto verottajalle automaattisesti, mutta jos viitsit vinkata niin otetaan käyttöön. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi