Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavamies haluaa jatkuvasti auttaa minua urallani - miksi?

Vierailija
01.11.2025 |

Tätä on jatkunut jo vuoden. En vain tajua miksi hän näkee niin paljon vaivaa. Kirjoitti CV:ni uusiksi, neuvoi ja ohjasi työnhaussa, on vedellyt kulisseissa naruista urani edistämiseksi, kyselee jatkuvasti urastani ja työstäni ja neuvoo ja ohjaa. 

Miksi joku viitsii tehdä noin paljon työtä ilmaiseksi tutun puolesta? Mitä hän siitä saa? Itselleni se on valtavan kallisarvoista, sillä hän on hieman vanhempi samanlaisen uran tehnyt. Mutta miksi hän vaivaantuu?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat noin paljon hänen apuaan vastaan? 

Kuulostaa provolta taas. 

Vierailija
62/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vahvasti klassiselta

Aikuisvauva.fi Pårvåå-tuotokselta.

En osallistu, mutta toivotan levollista vkl

itse kullekin säädylle. 🌿

Samoin sinulle, kaunisviisasupea.🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sitten olla ikuisesti kiitollisuudenvelassa, kun joku auttaa niin paljon. Ehkä hän jopa odottaa saavansa osan kunniastakin, jos menestyt?

Apu on tosi arvokasta, jos sitä oikeasti tarvitsee, mutta aina kannattaa miettiä myös, selviäisikö jostain ihan ilman apuakin. Koska kaikki ei auta puhtaasta auttamisenhalusta ja pyyteettömästi, vaan monella on joku oma lehmä myös ojassa. Ja sitten saa kumarrella siihen suuntaan ikuisesti, joka on auttanut.

Vierailija
64/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat noin paljon hänen apuaan vastaan? 

Kuulostaa provolta taas. 

Miksi en ottaisi? Jos hän sitä aktiivisesti jatkuvasti tarjoaa ja se on valtavan kallisarvoista minulle, niin miksi kieltäytyisin siitä? Työni on vaativaa, luovaa ja yksinäistä sekä vaatii paljon uuden luomista, viisaan ja kokeneet ihmisen kommentit ja neuvot ovat kullankalliita.

Ap

Vierailija
65/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sitten olla ikuisesti kiitollisuudenvelassa, kun joku auttaa niin paljon. Ehkä hän jopa odottaa saavansa osan kunniastakin, jos menestyt?

Apu on tosi arvokasta, jos sitä oikeasti tarvitsee, mutta aina kannattaa miettiä myös, selviäisikö jostain ihan ilman apuakin. Koska kaikki ei auta puhtaasta auttamisenhalusta ja pyyteettömästi, vaan monella on joku oma lehmä myös ojassa. Ja sitten saa kumarrella siihen suuntaan ikuisesti, joka on auttanut.

No sitähän tässä yritän pohtia, mitä se lehmä ojassa tässä tapauksessa voisi olla. Ja ihan itse kyllä hoidan hommani, eli siitä ei ole vaaraa, tämä neuvominen ja rohkaiseminen on vain kullanarvoinen lisäbonus. Ja hän neuvoo minua myös siinä, kun haluan että joku luotettava ja kuvioita ymmärtävä ihminen neuvoo minua sen suhteen miten suhtautua kaikkiin muihin ympärillä parveileviin kiinnostuneihin ihmisiin. 

Ap

Vierailija
66/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kirjoitti CV:ni uusiksi"

Tuo kohta herätti minussa ajatuksen, että epäilee taitojasi. Itse en voi kuvitellakaan, että joku toinen kirjoittaisi cv:ni. Onko sulla millainen koulutus ja työn sisältö? Pitääkö sua avuttomana eli sellainen paternaalinen tyyppi.

Itse olen siis työssä ohjannut muita, mutta ei tulisi mieleenkään ruveta päsmäröimään, että annahan kun mä kirjoitan sun cv:n.

Vierailija
67/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa uraasi.

Jos hän haluaa uraani, onko hän ydinvoimalainsinööri? Entä jos käytän tilaisuuden hyväkseni, voisinko saada vesivoimalainsinööriltä turpiini?

Ei, saat vain pelikaanin turpiiniin

Vierailija
68/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä sen kummempaa mettimistä ole. Teet vain itsellesi selväksi sen, haluatko hänen suuntaansa loppuikäsi kumarrella tai haluatko sitä, että hän on iäti sinua neuvomassa. Ja jos et halua, niin ala sitten itsenäistymään ja irrottautumaan hänen neuvoistaan ja rohkaisuistaan. Kiität seuraavalla kerralla kaikesta ja sanot, että varmaan jo jatkossa selviät omin neuvoinesi ja että rohkeuttakin sinulta löytyy jo tarpeeksi. Normityyppi tajuaa ja ilahtuu. Jos taas on joku oma agenda taustalla, niin hän alkaa esim. estellä, että ei kun kyllä hän edelleen voi auttaa ym.

Vierailija
69/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa uraasi.

Jos hän haluaa uraani, onko hän ydinvoimalainsinööri? Entä jos käytän tilaisuuden hyväkseni, voisinko saada vesivoimalainsinööriltä turpiini?

Ei, saat vain pelikaanin turpiiniin

Mutta, hyvä laivainsinööri, en edes koskenut kaljaasi!

Vierailija
70/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttajan taustalla voi olla lähes mitä vain motiivia taivaan ja maan väliltä: halu saada osa tulevasta menestyksestä eli joku oman edun tavoittelu, salainen kiinnostus sinua kohtaan, vallan- tai ohjailunhalu, manipulointi, narsismi, psykopatia... tai vaikka ihan vilpitön auttamishalu. Viimeistä kyllä epäilen rankasti. Näinä aikoina semmoinen on niin harvinaista.

Vierailija
71/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko itse kiinnostunut miehestä

Vierailija
72/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Joskus olin treffeillä miehen kanssa, joka kertoi haaveilevansa nuoremman tytön mentoroinnista ja auttamisesta it-uralla. Ihmettelin tuota suuresti ja totesin että treffit eivät ehkä ole oikea paikka tuollaiseen. Kai se on jotain miehisen hoivavaiston ja pätemisen tarpeen toteuttamista. Miehillä on kuulemma sellainen. Olen kuullut myös tapauksista, jotka fantasioivat parisuhteen rakentamista tällaisen damsel in distress -kuvion ympärille. Kai he kuvittelevat, että se luo naiselle jonkinlaisen luottamussuhteen mieheen? Itse en lähtisi uraa ja parisuhdetta sekoittamaan. Jos käyttääkin uralla naisellisia avujaan niin sitä ei tehdä mikään rakkauskiikaria päällä vaan se on sitten ihan rehtiä pillun myyntiä etuja vastaan. 

Onpa erikoista. Että tuo on jollekin oikeasti seksuaalinen/romanttinen fantasia. Mitä mies siitä oikeasti saa? Yleensä kun kukaan ei tee mitään, va

Tämä maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki ymmärtäisivät ja sisäistäisivät, että antamisesta saa paljon enemmän onnea ja tarkoituksen ja mielihyvän tunnetta kuin saamisesta tai ottamisesta.

Jos itsellä on jo tarpeeksi, niin miksi ei antaisi ja auttaisi ihan vaan siitä ilosta mitä se itselle tuo.

Vierailija
73/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette tutustuneet alun perin?

Vierailija
74/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se liikkuu setämiehen mielessä. Pildeä se on vailla, se siellä liikkuu. Vuoden groomaus ja panostus on pientä ksoka toki kiitollisena panostuksestasi jaat perääsi innolla kunnes rupsahdat. Tai setämies kyllästyy. Tulet olemaan saatavilla viikon jokaisena päivänä koska sulla ei ole vaihtoehtoja. Nimittäin sama setämies joka edisti uraasi voi sen myös päättää. Ihan vaan vetämällä samoista naruista kuin aiemminkin.

Vierailija
75/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin olen! Aivan upea mies, täydellinen unelma. En kyllä aluksi ollut, ei tullut edes mieleenkään vaan suhtauduin häneen ammatillisesti. Mutta kyllä tässä vuodessa on tullut ihastuttua, mikä ei ole yhtään hyvä juttu.

Ap

Vierailija
76/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te olette tutustuneet alun perin?

Työn kautta.

Ap

Vierailija
77/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se liikkuu setämiehen mielessä. Pildeä se on vailla, se siellä liikkuu. Vuoden groomaus ja panostus on pientä ksoka toki kiitollisena panostuksestasi jaat perääsi innolla kunnes rupsahdat. Tai setämies kyllästyy. Tulet olemaan saatavilla viikon jokaisena päivänä koska sulla ei ole vaihtoehtoja. Nimittäin sama setämies joka edisti uraasi voi sen myös päättää. Ihan vaan vetämällä samoista naruista kuin aiemminkin.

Edelleen, Tinderistä kyllä löytää paljon helpommin ja nopeammin seuraa. 

Ap

Vierailija
78/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskeneteletkö sellaisella alalla jossa olisi mahdollisuus poliittiseen tai yritysten väliseen kilpailuun liittyvä soluttautuminen tai tietojen hankinta? Siinä olisi motiivia pitkäjännitteiseen toimintaan.

Toinen vaihtoehto on että pitää sinua jotenkin ressukkana jota pitää auttaa ja on rajaton ihminen. Tuli mieleen täältä yksi aloittaja joka suunnitteli remontteja tuttaviensa asuntoihin ja meni hyvää hyvyyttään remontoimaan niitä ja ihmetteli kun toinen ei ilahtunut ikihyväkseen vaan jopa torjui.

Voihan se olla ettei meriittejä enää omalla uralla tule ja haluaa laskea mäkeä toisen perseellä eli ottaa pisteet sinun tulevasta menestyksestä.

Vierailija
79/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen, Tinderistä kyllä löytää paljon helpommin ja nopeammin seuraa. 

Ap"

Tinderistä vanhempi setämies ei löydä nuorta ja niin riippuvaista kuin sinä olet. Joko tää on provo tai sit tosi tyhmän ja sinisilmäisen ja melko osaamattoman kirjoitus. Ja oikeasti, jos joku vetelee naruista nuorelle naiselle duuneja/niihin liittyviä asioita, niin vedettävän maine ja osaaminenkin kyseenalaistuu.

Ei kuulu enää 2020 -luvulle tuommoinen "mentorointi".

Vierailija
80/103 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin olen! Aivan upea mies, täydellinen unelma. En kyllä aluksi ollut, ei tullut edes mieleenkään vaan suhtauduin häneen ammatillisesti. Mutta kyllä tässä vuodessa on tullut ihastuttua, mikä ei ole yhtään hyvä juttu.

Ap

No mies on huomannut kiinnostuksesi ja nyt on kiinnostunut takaisin