Tuttavamies haluaa jatkuvasti auttaa minua urallani - miksi?
Tätä on jatkunut jo vuoden. En vain tajua miksi hän näkee niin paljon vaivaa. Kirjoitti CV:ni uusiksi, neuvoi ja ohjasi työnhaussa, on vedellyt kulisseissa naruista urani edistämiseksi, kyselee jatkuvasti urastani ja työstäni ja neuvoo ja ohjaa.
Miksi joku viitsii tehdä noin paljon työtä ilmaiseksi tutun puolesta? Mitä hän siitä saa? Itselleni se on valtavan kallisarvoista, sillä hän on hieman vanhempi samanlaisen uran tehnyt. Mutta miksi hän vaivaantuu?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa uraasi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa uraasi.
No melkoinen vuoden panostus häneltä jos tuosta on kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa uraasi.
Ap
Ja muutenkin tosi omituinen tapa osoittaa kiinnostusta jos siitä on kyse. Miksei vain pyydä minua ulos?
Ap
Voi olla normaalia mentorointia. Näkee sussa potentiaalia, haluaa auttaa ihan auttamisen halusta ja kiinnostuksesta nähdä miten urasi etenee.
Tai sitten on kuvottava pervo, joka pelaa pitkää peliä. Miehistä ei voi koskaan varmaksi sanoa.
En tiedä. Joskus olin treffeillä miehen kanssa, joka kertoi haaveilevansa nuoremman tytön mentoroinnista ja auttamisesta it-uralla. Ihmettelin tuota suuresti ja totesin että treffit eivät ehkä ole oikea paikka tuollaiseen. Kai se on jotain miehisen hoivavaiston ja pätemisen tarpeen toteuttamista. Miehillä on kuulemma sellainen. Olen kuullut myös tapauksista, jotka fantasioivat parisuhteen rakentamista tällaisen damsel in distress -kuvion ympärille. Kai he kuvittelevat, että se luo naiselle jonkinlaisen luottamussuhteen mieheen? Itse en lähtisi uraa ja parisuhdetta sekoittamaan. Jos käyttääkin uralla naisellisia avujaan niin sitä ei tehdä mikään rakkauskiikaria päällä vaan se on sitten ihan rehtiä pillun myyntiä etuja vastaan.
Yksi mies joka oli ottanut nuoremman mentorin, pojan, itselleen koki suurta hellyyttä näitä suojattejaan kohtaan.
Miehillä ei välttämättä ole samanlaista biologista sidosta omaan poikaseen kuin naisilla, sillä ennen vanhaan heimoissa ei välttämättä tiedetty kuka on kenenkin poikanen. Miesten siis kannatti evolutiivisesti auttaa kaikkia poikasia. Ehkäpä tämä holhoamisvimma on jotakin jäännöstä tästä biologisesta sopeumasta?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Joskus olin treffeillä miehen kanssa, joka kertoi haaveilevansa nuoremman tytön mentoroinnista ja auttamisesta it-uralla. Ihmettelin tuota suuresti ja totesin että treffit eivät ehkä ole oikea paikka tuollaiseen. Kai se on jotain miehisen hoivavaiston ja pätemisen tarpeen toteuttamista. Miehillä on kuulemma sellainen. Olen kuullut myös tapauksista, jotka fantasioivat parisuhteen rakentamista tällaisen damsel in distress -kuvion ympärille. Kai he kuvittelevat, että se luo naiselle jonkinlaisen luottamussuhteen mieheen? Itse en lähtisi uraa ja parisuhdetta sekoittamaan. Jos käyttääkin uralla naisellisia avujaan niin sitä ei tehdä mikään rakkauskiikaria päällä vaan se on sitten ihan rehtiä pillun myyntiä etuja vastaan.
Onpa erikoista. Että tuo on jollekin oikeasti seksuaalinen/romanttinen fantasia. Mitä mies siitä oikeasti saa? Yleensä kun kukaan ei tee mitään, varsinkaan arvokkaita työjuttuja, ilmaiseksi. Tai muutenkaan mentoroinnista, mitä siitä se antaja saa itselleen?
Ap
Haluaa luoda sulle uraa jotta pääsisi luomaan sun u r a a. Markkinarakoa tahtoo hän takoa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa luoda sulle uraa jotta pääsisi luomaan sun u r a a. Markkinarakoa tahtoo hän takoa.
Mutta miksi näin? Miksi ei vain pyydä minua ulos illalliselle?
Ap
En tiedä, varmaa vastausta. Mutta ehkä hänen oma parisuhde ei ole tarpeeksi "tyydyttävä"? (henkisesti ja fyysisesti).
Tai sitä parisuhdetta ei ole.
Taikka sitten vaan, haluaa pild... seksiä
....
No, itse :) - Neuvoin, tai siis koitin neuvoa erästä kivaa naista, hänen pro gradun tekemisessä. Siis "tee näin, niin saat erkkarin". Hän vastasi, että sovitaanko niin, että sinä (minä) et puutu siihen. Ok, point taken. Ei tai siis osittain, teki pildee mieli, mutta tajusin heti, että siitä (mahdollisesti) tulevasta parisuhteesta ei tulisi mitään (hukkaan heitettyä aikaa ... edes yrittää.:( )
Kiinnostunut sinusta. Tai yrittää taktikoida uraa sulle. Miehillä tekniikka on vahva laji ja peli.
Luin otsikosiat ensin että turvamies ja ehdin jo miettiä että mikä wannabe-julkkis nyt on kyseessä...
Ei kai CV kirjoittamiseen kauan mene. Miten hän edistää uraasi? Et kai kerro hänelle työasioista? Miksi kerrot hänelle ja miksi tarvitset apua noin paljon? Kuulostaa tosi oudolta koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista. Että tuo on jollekin oikeasti seksuaalinen/romanttinen fantasia. Mitä mies siitä oikeasti saa? Yleensä kun kukaan ei tee mitään, va
Etkö oikeasti koskaan tee mitään odottamatta vastapalvelusta? Edes ihmisille, joista pidät? Minua ihmetyttää, että sinua ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa uraasi.
Ap
Haluaa panostaa uraasi.
Mieheni auttaa ja sparraa kovasti suvun niitä nuoria, jotka ovat yritteliäitä ja ahkeria, ja joissa näkee potentiaalia.
Normaali ihminen saa tyydytystä siitä että voi auttaa toista. Se auttaminen itsessään on jo se palkinto.
Tämä on palstamammoille vieras konsepti.
Kuinkahan usein vanhemmat naiset auttavat nuorempaa miestä?
Hän haluaa uraasi.