Kuuluuko surra kun huumekauppaa käyvä ja erityisesti peukkua ostava narkkari kuolee Kalasatamassa?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen huumekäyppää käyvä ja erityisesti peukkua ostava narkkari on jonkun äidin ja isän poika tai tytär.
Nuorempi veli joi itsensä hautaan jo vuosia sitten. Ehti täyttää 38 vuotta kunnes elimistö petti. Ihan yhtä syvältä se on oli aine mikä tahansa. Sekin tässä mietityttää montako päihteistä johtuvaa kuolemaa vältettäisi jos kannabis olisi laillista? Siihen kun ei kuole millään annoksella minkä ihminen pystyy ottamaan. Tuo on niin typerää kun vähiten haitallinen päihde/huume on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen huumekäyppää käyvä ja erityisesti peukkua ostava narkkari on jonkun äidin ja isän poika tai tytär.
Nuorempi veli joi itsensä hautaan jo vuosia sitten. Ehti täyttää 38 vuotta kunnes elimistö petti. Ihan yhtä syvältä se on oli aine mikä tahansa. Sekin tässä mietityttää montako päihteistä johtuvaa kuolemaa vältettäisi jos kannabis olisi laillista? Siihen kun ei kuole millään annoksella minkä ihminen pystyy ottamaan. Tuo on niin typerää kun vähiten haitallinen päihde/huume on laitonta.
Mun poikani alotti kannabiksellä yläasteella. Kuoli vahvempiin 29 vuotiaana.
En ole laillistamisen kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Huumeet on valinta vain 1. kerralla. Jos on koukkuun jäävää sorttia, niin siihen jää.
Ja sen ekan kerran voi tehdä kaveirpaineen alaisena jne. Ihmiset tekee tyhmiä valintoja myös. Huumeilla on isot pitkä seuraukset 1 tyhmästä valinnasta.
Pitkin maailmaa työttömyys näyttää olevan yksi suurimpia syitä huumeiden käytölle. Esim. usa niin pahimmat työttömyysalueet ovat niitä joissa on suurin huumeongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poikani alotti kannabiksellä yläasteella. Kuoli vahvempiin 29 vuotiaana.
En ole laillistamisen kannalla.
Kun kannabista myydään laittomasti niin sen ohella myydään kaikkia huumeita. Tuon takia olen laillistamisen kannalla. Ei alkossakaan ole muita päihteitä myynnissä. Ulkomailla missä on kannabiskauppoja niin niissä on useita laatuja kannabista mutta ei kaikkia huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse surra tuntemattomien ihmisten kuolemaa, mutta heidän läheisensä kyllä surevat, ovat surreet jo ennakoivasti sitä että ovat menettäneet heidät huumeille.
Minä suren niiden omaisten puolesta. Nämä on surullisia tarinoita ja vanhempien tuskaa on hirveä seurata vierestä. Onneksi itsellä ei ole lapsia.
Palestiinalaisia lapsia et selvästikään sure. Huoh!
En tunne heidän vanhempiaan, joten asia jää etäiseksi. Työn kautta olen tutustunut ihmisiin, jotka ovat menettäneet omaisensa huumeille. Ketään palestiinalaista en ole elämäni aikana tiettävästi tavannut.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Minä havaitsen herkullisen tilaisuuden olla myötätuntoinen =) ehkä mielessäni jakaakin surua sukulaisten kanssa. Onko se joltain pois, en usko että on.
Eli kun sinulla ei ole elämässäsi ollut oikeita vastoinkäymisiä, yrität päästä kokemaan suuria tunteita jonkun ventovieraan siivellä?
Taidat olla juuri niitä, jotka vievät kynttilöitä jonkun tuntemattoman onnettomuuspaikalle, että pääsisit loisimaan toisten ihmisten surutyölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys ei koske narkkareita, eikä varsinkaan huumekauppiaita.
You misspelled 'inhimillisyys ei koske minua'. Hope this helps!
Toivottavasti aamupökellyksesi voimaannutti sinua. Minä siedän sinua, vaikka ihmisenä olet proverbiaalisti kuolluttua narkkia synkempi tapaus. Sinulla on vara valita, mutta valitset huonosti; ja olet vielä ylpeä siitä.
Ketään ei kiinnosta, ketä siedät or not.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse surra tuntemattomien ihmisten kuolemaa, mutta heidän läheisensä kyllä surevat, ovat surreet jo ennakoivasti sitä että ovat menettäneet heidät huumeille.
Minä suren niiden omaisten puolesta. Nämä on surullisia tarinoita ja vanhempien tuskaa on hirveä seurata vierestä. Onneksi itsellä ei ole lapsia.
Tuskin ne sun suremisiasi kaipaa. Omassa on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes silloin kun hän on sinun siskosi, veljesi tai lapsesi?
oman lapsen kohdalla yleensä syytetään yhteiskuntaa, vaikka vika on omassa kasvatuksessa
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni oli sekakäyttäjä, kuoli viisikymppisenä. Hänen kuolemasta oli helpotus, myös hänen vanhemmilleen. Kun ihminen on on teinistä lähtien päihderiippuvainen eikä tee kuin pahaa toisille ihmisille, niin ei hänellä ole ihmisarvoa.
Teki vahinkoa myös itselleen. Onneksi pääsi pois, ei tuo ole enää mitään elämää.
Kyllä läheisillä on oikeus surra, ihminen siellä taustalla on. Monilla narkomaaneilla on ollut tosi kauheita kokemuksia elämässään ennen kuin homma on lähtenyt sivuluisuun, ei kai kukaan yksi päivä herää ja päätä että tänään mä rupean narkkaamaan. Toki se kuolema voi olla myös helpotus lähipiirille, mutta kuuluu siihen suruakin. Kai sitä vanhemmat voi surra vaikka koulukiusaajalastaankin vaikka tämä on aiheuttanut surkua moneen muuhun perheeseen. Kroonisten koulukiusaajien kohdalla kyseessä on vielä usein ihan kunnon luonneviasta eli tulevat olemaan jatkossakin karmeita ihmisiä, aiheuttavat tuhos työelämässä ja tulevissa ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi mahtava idea, lisää aineita tähän soppaan! Ihan kuin entistenkin kanssa ei oltaisi jo tarpeeksi syvällä.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, mutta usein mukana on myös helpotust kun hän kuolee. Ei tarvitse pelätä eikä huolehtia. Poissa ovat häiriköinnit, pelko siitä kuka tekee ja mitä. Eikä lapsen tarvitse enää kärsiä. Se lapsi kun ei ollut enää kuin tyhjä kuori jolla ei ollut sielua eikä inhimillisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet on valinta vain 1. kerralla. Jos on koukkuun jäävää sorttia, niin siihen jää.
Ja sen ekan kerran voi tehdä kaveirpaineen alaisena jne. Ihmiset tekee tyhmiä valintoja myös. Huumeilla on isot pitkä seuraukset 1 tyhmästä valinnasta.
Pitkin maailmaa työttömyys näyttää olevan yksi suurimpia syitä huumeiden käytölle. Esim. usa niin pahimmat työttömyysalueet ovat niitä joissa on suurin huumeongelma.
Huumeidenkäytöstään ei voi syyttää kuin itseään, ei työttömyyttä, avioeroa, läheisten kuolemia, auringonpilkkuja, Trumppia, hallitusta, Kekkosta. Jos menee huonosti, niin äärimmäistä typeryyttä tehdä jo muutenkin pahasta tilanteesta VIELÄ pahempi sotkemalla siihen huumeita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, mutta usein mukana on myös helpotust kun hän kuolee. Ei tarvitse pelätä eikä huolehtia. Poissa ovat häiriköinnit, pelko siitä kuka tekee ja mitä. Eikä lapsen tarvitse enää kärsiä. Se lapsi kun ei ollut enää kuin tyhjä kuori jolla ei ollut sielua eikä inhimillisyyttä.
Lisäksi ei tarvitse enää pelätä, koska se ilmestyy vanhan isoäidin oven taakse kiristämään rahaa, uhkailemaan, pahoinpitelemään ja varastamaan
Hyvä että kuoli. Miksi annetaa palstatilaa lehdissä kertomalla että ihan kuin se olisi joku uhri vaikka on rikollinen huumeiden käyttäjä.
En sure yhtään ketään tuntematonta oli sit lapsi, nisti, julkkis tai mikä hyvänsä. Minulle aivan yksi lysti tuntemattomien kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että kuoli. Miksi annetaa palstatilaa lehdissä kertomalla että ihan kuin se olisi joku uhri vaikka on rikollinen huumeiden käyttäjä.
Ei maailma ole noin mustavalkoinen.
Kyllähän hänellekin löytyy surijansa. Vaikka nämä voivat myös ajottain tuntea helpotusta.
Itse suren kuollutta poikaani, ja välillä tunnen helpotusta että pääsi pois.