Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko jollain tavalla itse piirtää haluamani kuvion valkoisen pöytäkynttilän pintaan?

Vierailija
01.11.2025 |

Millaisella kynällä tai liidulla tai tussilla kynttilään piirtäminen onnistuu parhaiten? Onko tässä paloturvallisuus- tai terveysriskejä mitä pitää huomioida?

En ole mistään löytänyt juuri haluamanilaista kynttilää.

Kommentit (2)

1/2 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilän kuviointiin löytyy erityisiä vahakyniä joistain askarteluliikkeistä, mutta itse kokeilin aquacolor-puuväreillä ja se onnistui. Jälki on hieman himmeä, mutta halusin juuri himmeää kuviointia. Sivelen kynttilän pintaan ohuelti vettä ja sitten piirrän pitäen puukynän väriterää lappeellaan (jos piirrän terä edellä, se vain raaputtaa vahapintaa eikä päästä väriä).

Teen itselleni tänä vuonna adventtikynttilän tällä menetelmällä. Ostin kynttilän jossa on adventtinumerointi valmiina mutta koristelen sen itse.

Paloturvallisuudesta ja terveellisyydestä en osaa sanoa. Mutta poltan adventtikynttilää vain kun olen kotona, ja tuskin tuosta pienestä värimäärästä merkittävää terveyshaittaa tulee.

Vierailija
2/2 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperista saa kynttilään tavallaan siirtokuvan silittämällä. Ohjeet löytyy netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla