Onko monilla YT-neuvotteluja tulossa / menossa?
Veikkaan että ensi vuonna meillä alkaa yt:t. Säästötoimia on jo tehty ja tulos on huonoa. Kuinka aikaisin kartoitus aloitetaan, ketkä jäävät ja lähtevät?
Ja kuinka kauan ennen neuvottelujen alkamista se pitää työntekijöille kertoa?
Kertokaa kokemuksianne ja tunnelmia ym yt-neuvotteluihin liittyen!
T. Ap, jolla outo kehityskeskustelu takana
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomen hyvinvointialueella on jatkuvasti yt:t. Näihin on turtunut enkä enää jaksa uskoa parempaan, mitään parannuksia ei saada. Pelkkää keppiä koko ajan, tuskin melkein kuollut hevonen siitä enää ravaamaan alkaa. Puolet henkilöstöstä pitäisi irtisanoa jotta nykyhallituksen rahoituksella oltaisiin plussalla pian. Eli ei tulla selviämään, meidät liitetään johonkin toiseen hyvinvointialueeseen ja irtisanotaan sitten se puolet.
Ei ole enää muuta säästettävää kuin toimipisteiden sulkeminen ja henkilöstön irtisanominen. Helpot säästöt on tehty .Henkilökunnan pieni Smartum-rahakin lähti. Ja kahviakaan ei enää saa 😂
Jaa, ompa jännä. Meille tuli yllättäen ja pyytämättä firman puolesta kahvit ja värkit, sekä pyytämättä työnantaja tuplasi epassi rahat 150€ --> 300€. Eivät vis
Kiinnostaisi tietää mikä ala on kyseessä jossa on todellinen työvoimapula nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"MInulla on aukoton CV vuodesta 1990." 164/168
Niin minullakin, mutta siellä voi olla sapattivapaata, koulutusjaksoja tai jopa työttömyyttä.
Työttömyys = aukko
Nii toisaalta jos kertoo kaikki toilailut ja mukaan kelpaa sapatit ja työttömyydet nii eikös kaikillla silloin ole aukoton cv ?
Eli aukoton cv = ei työttömänä koskaan
Jos cevariin jättää ajallisen tai selittämättömän aukon niin se herättää epäilyksiä työnantajissa. Parempi sinne on jotain laittaa. Jotkut kusettavat olleensa freelancereita, mutta ilman työtä, josta eivät hiisku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parjatuilla työttömillä ei ole tätä ongelmaa. Jokaisella on ongelmansa ja pelkonsa.
Eikös he ole jo joutuneet ikuiseen kadotukseen, yt-neuvottelut on vain syy ja työttömyys seuraus.
Työttömyys vapauttaa oravanpyörästä. Loput orjailkoot loppuunpalamiseen saakka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parjatuilla työttömillä ei ole tätä ongelmaa. Jokaisella on ongelmansa ja pelkonsa.
Eikös he ole jo joutuneet ikuiseen kadotukseen, yt-neuvottelut on vain syy ja työttömyys seuraus.
Työttömyys vapauttaa oravanpyörästä. Loput orjailkoot loppuunpalamiseen saakka..
Vapauttaa kaikesta muustakin, työttömyys on lopun alku
Tätä ketjua kun lukee herää kysymys, että minkälaisessa asemassa tai ammatissa ovat ne ihmiset joilla on varaa ja ennenkaikkea uskallusta kuluttaa?
Tämä ketju olisi ekonomistien ja politikkojen hyvä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hoitaa hommansa hyvin joka päivä nii ei ole pelkoa yt-alkaessa..
Tuo nyt on ihan täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä on ollut. Itse olen urani aikana joutunut käymään kahdet läpi. Kolmetkin olisi ollut, mutta nostin kytkintä ajoissa, kun ala lähti alamäkeen. Ei tämä ole mikään uusi juttu. Työnantaja on aina pystynyt potkimaan pois ne kenet haluaa. Nähty on. Taloudelliset ja tuotannolliset syyt, vaikka firmalla menisi hyvin.
Kenkää ei ole tullut kertaakaan. Onhan tässä aina myös tuuria, mutta saikuttaja en ole ollut koskaan. En ole mikään totinen ylityöpuurtaja, mutta olen aina pyrkinyt hoitamaan hommani ja tullut toimeen ihmisten kanssa.
Tästä nyt sitten oppia ottamaan: Hoida työsi asiallisesti, äläkä ota ylisuuria lainoja. Etene asuntolainoissa pikkuhiljaa. Yksiö, tilavampi rivari, omakotitalo tms. Uusi sitten, kun edelliset lainat on maksettu. On typerää tilata kallis valmistalopaketti, johon ei oikeasti ole varaa. Pidä huolta terveydestäsi liikkumalla ja syömällä järkevästi.
Näin edeten, ei ole niin pa
Ai se CV voi olla myös rikki? Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä on ollut. Itse olen urani aikana joutunut käymään kahdet läpi. Kolmetkin olisi ollut, mutta nostin kytkintä ajoissa, kun ala lähti alamäkeen. Ei tämä ole mikään uusi juttu. Työnantaja on aina pystynyt potkimaan pois ne kenet haluaa. Nähty on. Taloudelliset ja tuotannolliset syyt, vaikka firmalla menisi hyvin.
Kenkää ei ole tullut kertaakaan. Onhan tässä aina myös tuuria, mutta saikuttaja en ole ollut koskaan. En ole mikään totinen ylityöpuurtaja, mutta olen aina pyrkinyt hoitamaan hommani ja tullut toimeen ihmisten kanssa.
Tästä nyt sitten oppia ottamaan: Hoida työsi asiallisesti, äläkä ota ylisuuria lainoja. Etene asuntolainoissa pikkuhiljaa. Yksiö, tilavampi rivari, omakotitalo tms. Uusi sitten, kun edelliset lainat on maksettu. On typerää tilata kallis valmistalopaketti, johon ei oikeasti ole varaa. Pid
Höpöhöpö. Työtä voi ihan hyvin saada, vaikka se CV onkin mielestäsi pilalla.
Muistanko oikein? YT-rattaat alkoivat pyörimään nopeammain, kun johdon palkat ja muut kannustimet alkoivat nousta. Ja mihin johdon tämä kannustaminen on johtanut?