Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko monilla YT-neuvotteluja tulossa / menossa?

Vierailija
01.11.2025 |

Veikkaan että ensi vuonna meillä alkaa yt:t. Säästötoimia on jo tehty ja tulos on huonoa. Kuinka aikaisin kartoitus aloitetaan, ketkä jäävät ja lähtevät?

Ja kuinka kauan ennen neuvottelujen alkamista se pitää työntekijöille kertoa?

Kertokaa kokemuksianne ja tunnelmia ym yt-neuvotteluihin liittyen!

T. Ap, jolla outo kehityskeskustelu takana

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus tammikuussa. 

Vieläkö joku hokee mantraa takaisinottovelvolisuudesta? Sillä ei ole minkäänlaista painoarvoa nykyiselläänkään koska sitä ei yksikään firma noudata. Sitä paitsi, takaisinottovelvollisuus on vain 6kk! Rekrytointiprosessit on nykyään niin pitkiä että tuo kuusi kuukautta ehtii kulua ennen kuin ensimmäistäkään hakijaa ehditään haastatella. Käytännössä prosessin nähneenä, irtisanotttujen profiilit/osaaminen esitellään rekrytoivalle esimiehelle. Sen pohjalta lisätäään joku vaatimus ehdottomana mikä irtisanotuilta muuten potentialisilta kandidaateilta puuttuu. Siinä se, lakia noudatettu ja harkittu avoinaiseen tehtävään irtisanottua. Ei löytynyt sopivalla osaamisella ketään. Seuraava steppi, paikka ilmoitetaan avoimeksi haettavaksi. Siihen valitaan onkun kaveri/golf-tuttu/ po

Noh, eiköhän työnantaja halua aina palkata parhaan tekijän eikä epäpätevää sukulaista.

Ehkä jossain lesta firmoissa mutta ei muualla..

Vierailija
162/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kaikennäköistä asiaa aiheesta ja sen vierestä.

Mitenkä ap.n kehityskeskustelu sitten meni, uhkaiktiinko siellä jo lähdöllä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan näitä on ollut. Itse olen urani aikana joutunut käymään kahdet läpi. Kolmetkin olisi ollut, mutta nostin kytkintä ajoissa, kun ala lähti alamäkeen. Ei tämä ole mikään uusi juttu. Työnantaja on aina pystynyt potkimaan pois ne kenet haluaa. Nähty on. Taloudelliset ja tuotannolliset syyt, vaikka firmalla menisi hyvin.

Kenkää ei ole tullut kertaakaan. Onhan tässä aina myös tuuria, mutta saikuttaja en ole ollut koskaan. En ole mikään totinen ylityöpuurtaja, mutta olen aina pyrkinyt hoitamaan hommani ja tullut toimeen ihmisten kanssa.

Tästä nyt sitten oppia ottamaan: Hoida työsi asiallisesti, äläkä ota ylisuuria lainoja. Etene asuntolainoissa pikkuhiljaa. Yksiö, tilavampi rivari, omakotitalo tms. Uusi sitten, kun edelliset lainat on maksettu. On typerää tilata kallis valmistalopaketti, johon ei oikeasti ole varaa. Pidä huolta terveydestäsi liikkumalla ja syömällä järkevästi.

Näin edeten, ei ole niin pa

Miten tätäkin joku voi alapeukuttaa? Yksinkertaisia elämänohjeita. Ootte te pihalla.

Eiku hallituksen vika varmaan. Olen ollut ollut työelämässä yhdeksän hallituksen aikana. Ikinä työurani aikana ei ole kuulunut hallituksen haukkuminen. Kaikki on ollut kiinni siitä mitä peilissä näkyy. 

Vierailija
164/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan näitä on ollut. Itse olen urani aikana joutunut käymään kahdet läpi. Kolmetkin olisi ollut, mutta nostin kytkintä ajoissa, kun ala lähti alamäkeen. Ei tämä ole mikään uusi juttu. Työnantaja on aina pystynyt potkimaan pois ne kenet haluaa. Nähty on. Taloudelliset ja tuotannolliset syyt, vaikka firmalla menisi hyvin.

Kenkää ei ole tullut kertaakaan. Onhan tässä aina myös tuuria, mutta saikuttaja en ole ollut koskaan. En ole mikään totinen ylityöpuurtaja, mutta olen aina pyrkinyt hoitamaan hommani ja tullut toimeen ihmisten kanssa.

Tästä nyt sitten oppia ottamaan: Hoida työsi asiallisesti, äläkä ota ylisuuria lainoja. Etene asuntolainoissa pikkuhiljaa. Yksiö, tilavampi rivari, omakotitalo tms. Uusi sitten, kun edelliset lainat on maksettu. On typerää tilata kallis valmistalopaketti, johon ei oikeasti ole varaa. Pidä huolta terveydestäsi liikkumalla ja syömällä

MInulla on aukoton CV vuodesta 1990.

Vierailija
165/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole täällä monen aika ryhdistäytyä ja lopettaa se hallituksen haukkuminen, aina syytetään nykyisiä tai edelliä riippuen omasta puoluekannasta.

Jokainen on vastuussa itsestään.

Vierailija
166/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiviikolla selviää oma kohtalo !

Vierailija
167/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä nyt sitten oppia ottamaan: Hoida työsi asiallisesti, äläkä ota ylisuuria lainoja. Etene asuntolainoissa pikkuhiljaa. Yksiö, tilavampi rivari, omakotitalo tms. Uusi sitten, kun edelliset lainat on maksettu. On typerää tilata kallis valmistalopaketti, johon ei oikeasti ole varaa. Pid

Aukoton cv vuodesta 2010, töitä on tähän asti riittänyt !

Vierailija
168/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parjatuilla työttömillä ei ole tätä ongelmaa. Jokaisella on ongelmansa ja pelkonsa.

Vierailija
169/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aukotomalla cv.llä tarkoitetaan ? Ei yhtää päivää työttömänä ??

Ei varmaan mahdollista tänäpäivänä kellään.

Vierailija
170/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parjatuilla työttömillä ei ole tätä ongelmaa. Jokaisella on ongelmansa ja pelkonsa.

Työtä tekevien pahinpelko on tulla kaltaiseksesi työttömäksi hylkiöksi.

Vierailija
171/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MInulla on aukoton CV vuodesta 1990."  164/168

Niin minullakin, mutta siellä voi olla sapattivapaata, koulutusjaksoja tai jopa työttömyyttä.

Vierailija
172/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös he ole jo joutuneet ikuiseen kadotukseen, yt-neuvottelut on vain syy ja työttömyys seuraus.

Vierailija
173/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään firmoja jotka maksaa erorahan työntekijälle kun hän lähtee pois?

Vierailija
174/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On

Vierailija
175/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle maksetiin vuosi palkkaa kotia kun lähdin vapaaehtoisesti ilman takaisintuloa.

Vierailija
176/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minullakin, mutta siellä voi olla sapattivapaata, koulutusjaksoja tai jopa työttömyyttä.

Työttömyys = aukko

Vierailija
177/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös he ole jo joutuneet ikuiseen kadotukseen, yt-neuvottelut on vain syy ja työttömyys seuraus.

Ikuiseen kadotukseen...

Vierailija
178/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys = aukko

Nii toisaalta jos kertoo kaikki toilailut ja mukaan kelpaa sapatit ja työttömyydet nii eikös kaikillla silloin ole aukoton cv ? 

Eli aukoton cv = ei työttömänä koskaan

Vierailija
179/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pöhöttyneet liitot loppuvat ja tyhjäntoimittajat jotka patsastelee luottamushenkilöinä saavat kenkää

Vierailija
180/191 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä tekevien pahinpelko on tulla kaltaiseksesi työttömäksi hylkiöksi.

Pelkoa leijutetaan ylläsi ja sitten se tulee joskus toteen ja pääset työttömäksi ja parjatuksi hylkiöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme