Naisena ymmärrän, miksi monet miehet ovat turhautuneita naisiin. Tässä syitä:
1. Naisilla on ollut oikeutettu syy vapautua mutta seuraukset eivät ole yksinkertaisia
Naiset ovat viime vuosikymmeninä saaneet valtavasti lisää vapauksia ja mahdollisuuksia (hyvä niin), mutta samalla moni on omaksunut ei tarvitse miestä mihinkään -mentaliteetin, tai sekoittanut tasa-arvon kilpailuun, jossa miehen kanssa ei olla tiimi, vaan vertailun kohde.
2. Osa naisista on omaksunut epärealistiset odotukset
Monet miehet kokevat, että moderni naisihanne kumppanista on menestyvä, kunnianhimoinen, sosiaalisesti taitava ja emotionaalisesti kypsä, samalla vahva mutta herkkä, ja tietenkin pidempi kuin minä, mutta ei liian dominoiva.
Toisin sanoen: fantasiamies, ei oikea mies.
Deittikulttuuri ja sosiaalinen media ruokkivat tätä. Instagram, TikTok ja dating-sovellukset luovat illuusion, että jossain on aina parempi vaihtoehto. Tämä tekee sitoutumisesta vaikeampaa ja ruokkii valinnan yltäkylläisyyden paradoksia: mitä enemmän valinnanvaraa, sitä vähemmän tyytyväisyyttä.
3. Naisetkin voivat pelata uhriasemalla
Feministinen keskustelu on tuonut esiin tärkeitä epätasa-arvon muotoja, mutta samalla se on joskus muuttunut retoriikaksi, jossa kaikki miesten ongelmat selitetään miesten syyksi, eikä tunnisteta, että myös miehet kärsivät yhteiskunnallisista paineista vain eri tavoin.
Tuloksena on tilanne, jossa nainen voi puhua vapaasti kokemastaan epäoikeudenmukaisuudesta, mutta miehen kokemus torjutuksi tulemisesta, yksinäisyydestä tai riittämättömyydestä leimataan valittamiseksi tai uhriutumiseksi.
4. Naisetkin hyötyvät miesten turhautumisesta
Yhteiskunta rakentuu nyt pitkälti tavalla, joka palkitsee naisia enemmän. Koulutuksessa tytöt menestyvät keskimäärin paremmin. Työelämässä monet alat suosivat pehmeitä arvoja, tunneälyä ja verkostoitumista. Miehille luontaisia vahvuuksia (kuten kurinalaisuus, suoruus, looginen ongelmanratkaisu) ei enää arvosteta yhtä paljon sosiaalisissa suhteissa.
Tämä luo tilanteen, jossa naisten ääni kuuluu kaikkialla, mutta miesten kokemus jää varjoon.
Kommentit (735)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkö kurinalaisia :D Kaikkien tutkimusten mukaan miehet ovat naisia selvästi impulsiivisempia ja se näkyy karusti väkivalta- ja päihdetilastoissa.
Väkivaltatilastothan kertovat naisten olevan yhtä väkivaltaisia. Naisten väkivalta vaan kohdistuu esim lapsiin tai muihin avuttomiin uhreihin.
Ja silti yli 90% vankiloissa olevista väkivaltarikollisista on miehiä :D
Juu
Naiset saavat yleensä "syyntakeeton" lapun kouraansa.
Ja edelleen, 90% miehistä ei ole väkivaltarikollisia. Se että muutama mies tekee rikoksen ei kerro "miehistä" mitään vaikka yritätkin näin esittää prosentteja käyttämällä.
Luepa viesti uudestaan ja väitä sitten jotain. Minä autan: " 90% väkivaltarikollisista on miehiä". Ei että kaikki miehet ovat väkivaltarikollisia. On siellä muitakin rikollistyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset saaneet lisää vapauksia..." Voi prkele, kyllä on niin miehen kirjoitus. Pitäisikö kumartaa vai niiata lisävapauksista.
Ei tarvitse, eikä sitä vaadittu. Siinä todettiin fakta.
Vai miten itse sanottaisit että naiset ovat saaneet hallita irtainta omaisuuttaan ja ansioitaan vuodesta 1889 ja työsopimuksenkin on saanut tehdä ilman aviomiehen suostumusta vuodesta 1922 ?
Vastaavalla tavalla mies ei enää tarvitse vaimoltaan lupaa vasektomiaan (vaikka laissa niin edelleen lukeekin)
Oman kodin suojissa mies saattoi mätkiä vaimoaan syystä tai syyttä miten paljon tahansa ilman pelkoa seuraamuksista. Mies sai määrätä vaimon omaisuudesta vaikka laki olisi sanonut mitä tahansa. Nainenhan hakattiin kotona, jos toimi miehen tahtoa vastaan. Sen luulisi yksinkertaisimmankin ihmisen ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Näitä "juupas-eipäs" vastauksia kun lukee, voi vaan todeta, että koko homman idea on hukassa.
Kannattaa etsiä sellaista puolisoa, jonka kanssa syntyy tiimi, tunneyhteys ja fyysinen puoli. Sen päälle on aivan upeaa rakentaa perhe.
Ja jos vuosien saatossa kasvaa erilleen, kannattaa erota ja hakea seuraava tiimi.
Yksin eläminen antaa paljon vähemmän. Ei se shoppailu, loputon kavereiden näkeminen, kuntosali ja yksiössä asuminen ole hohdokasta. Toki siihen kasvaa sisään myös, mutta miksi elää yksin, jos voi elää kaksin? Ja lapset kasvattamalla.
Eli elämä ei etene jos ei halua parisuhdetta ja lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkö kurinalaisia :D Kaikkien tutkimusten mukaan miehet ovat naisia selvästi impulsiivisempia ja se näkyy karusti väkivalta- ja päihdetilastoissa.
Laita tutkimuksia joissa impulsiivisuus on sidoksissa sukupuoleen
Kuulostaa todella omituiselta väitteeltä.
Sosiopaateista, joka on yhteydessä rikollisuuteen ja impulsiivisuuteen 3% on miehiä ja naisia vain 1%. Tämä on ihan yleistä tietoa, että sosiopatia on miehillä yleisempää,kuin naisilla. Ja se näkyy mm siinä, että väkivaltarikollisista lähes kaikki on miehiä, ja vankiloissa suurin osa on miehiä.
Perhebarometrin mukaan miehiin kohdistetaan parisuhteessa enemmän väkivaltaa kuin naisiin.
Ei pidä paikkaansa, naisiin kohdistetaan. Ja tekijä on yleensä naisen entinen tai nykyinen kumppani. 30% naisista Suomessa on kokenut väkivaltaa, väkivallan uhkaa tai seksuaalista väkivaltaa. Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille.
Pitää paikkansa, se kun on tutkittu em. perhebarometrissa.
Se että 30% naisista on kokenut väkivaltaa kertoo myös naisten väkivaltaisuudesta. Katsos kun tuossa tutkimuksessa ei eroteltu väkivallan tekijää. Se on voinut olla 20 vuotta sitten se oma besu, joka löi kun olitte ihastuneet samaan poikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tutkimuksia joissa impulsiivisuus on sidoksissa sukupuoleen
Kuulostaa todella omituiselta väitteeltä.
Sosiopaateista, joka on yhteydessä rikollisuuteen ja impulsiivisuuteen 3% on miehiä ja naisia vain 1%. Tämä on ihan yleistä tietoa, että sosiopatia on miehillä yleisempää,kuin naisilla. Ja se näkyy mm siinä, että väkivaltarikollisista lähes kaikki on miehiä, ja vankiloissa suurin osa on miehiä.
Perhebarometrin mukaan miehiin kohdistetaan parisuhteessa enemmän väkivaltaa kuin naisiin.
Eikö, ap, tämänkin takoa ole hyvä, että sinä et ole koskaan saanut naista, etkä tule koskaan saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa orgasmin aina masturboidessaan, mutta harvoin yhdynnässä miehen kanssa. Mies saa kyllä penetraatiossa orgasmin. En kaipaa sellaista enää miehen kanssa ja muutenkin elämä sinkkuna on parempaa. Olen siis ollut kahdessa pitkässä liitossa ja saanut tarpeekseni.
Älä puhu kaikkien naisten puolesta. Ehkä sulla ei vaan ole ollut hyvää seksiä jos et maaliin pääse. Kyllä nainen voi saada yhdynnässä useitakin orgasmeja.
"Näin usein naiset oikeasti tulevat yhdynnässä yksi ikäryhmä jää toistuvasti ilman
Orgasmin saaminen on naisilla huomattavasti yleisempää yksin kuin yhdynnässä."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art -2000011595415.html
No minä olen aina saanut yhdynnässä orgasmin, mutta itse tehtynä jää se huippu saamatta. N. 69v.
Ja ei, en ole mies, kaksi lastakin olen ihan alateitse synnyttänyt.
Päläpälä feministit sitä ja tätä päläpälä.
Jokainen meistä itse määrittelee mihin uskoo ja miten ajattelee. Minulle feminismi edustaa tasa-arvoon tähtävää ideologiaa, jota naisena kannatan tietenkin. Ei se kannatus tarkoita mitään mielenosoituksia tai radikalismia vaan muiden naisten tukemista ja naisten oikeuksien eteenpäin viemistä, arkitasolla.
Ei kosketa minua ja aivan sama, mitä joku random-ukkeli asiasta tai minusta virheellisesti ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä "juupas-eipäs" vastauksia kun lukee, voi vaan todeta, että koko homman idea on hukassa.
Kannattaa etsiä sellaista puolisoa, jonka kanssa syntyy tiimi, tunneyhteys ja fyysinen puoli. Sen päälle on aivan upeaa rakentaa perhe.
Ja jos vuosien saatossa kasvaa erilleen, kannattaa erota ja hakea seuraava tiimi.
Yksin eläminen antaa paljon vähemmän. Ei se shoppailu, loputon kavereiden näkeminen, kuntosali ja yksiössä asuminen ole hohdokasta. Toki siihen kasvaa sisään myös, mutta miksi elää yksin, jos voi elää kaksin? Ja lapset kasvattamalla.
Yksin eläminen antaa enemmän, eikä tarvitse tehdä mitään kompromisseja.
Taidat olla aika lepsunpuoleinen ihminen ?
En minä ainakaan paljon omille mielipiteilleni ja muulle itselle täällä periksi anna, vaikka muita kohtaan joskus jo joustankin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen parisuhteesta ja lapsista ihan yhtä mustavalkoisesti, kuin sinä yksin elämisestä. Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltatilastothan kertovat naisten olevan yhtä väkivaltaisia. Naisten väkivalta vaan kohdistuu esim lapsiin tai muihin avuttomiin uhreihin.
Ja silti yli 90% vankiloissa olevista väkivaltarikollisista on miehiä :D
Juu
Naiset saavat yleensä "syyntakeeton" lapun kouraansa.
Ja edelleen, 90% miehistä ei ole väkivaltarikollisia. Se että muutama mies tekee rikoksen ei kerro "miehistä" mitään vaikka yritätkin näin esittää prosentteja käyttämällä.
Luepa viesti uudestaan ja väitä sitten jotain. Minä autan: " 90% väkivaltarikollisista on miehiä". Ei että kaikki miehet ovat väkivaltarikollisia. On siellä muitakin rikollistyyppejä.
Ei tarvitse lukea uudelleen.
Jos kuudesta miljoonasta 10 tekee rikoksen ja 9 niistä on miehiä, päästään tuohon 90%
Sillä ei vain todisteta miesten väkivaltaisuutta ja impulsiivisuutta. Se olikin koko pointti. 90% on turha tieto.
98% vauvan murhista on naisten tekemiä. Mitä se kertoo naisista?
Vierailija kirjoitti:
Ei aina löydä sitä oikeaa. Jotkut ei välitä parisuhteesta.
Jatkuva shoppailu ei ole normaalia.
Mä löysin vasta 51v.
Lapsi on aikaisemmin tehty ja on nyt aikuinen. Sinkkuna olen asunut kolmiossa ja kaksiossa.
Kuntosali ja muu liikunta on hyvän kunnon ylläpitoa.
Kavereita on kiva joskus tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset saaneet lisää vapauksia..." Voi prkele, kyllä on niin miehen kirjoitus. Pitäisikö kumartaa vai niiata lisävapauksista.
Vai miten itse sanottaisit että naiset ovat saaneet hallita irtainta omaisuuttaan ja ansioitaan vuodesta 1889 ja työsopimuksenkin on saanut tehdä ilman aviomiehen suostumusta vuodesta 1922 ?
Vastaavalla tavalla mies ei enää tarvitse vaimoltaan lupaa vasektomiaan (vaikka laissa niin edelleen lukeekin)
Oman kodin suojissa mies saattoi mätkiä vaimoaan syystä tai syyttä miten paljon tahansa ilman pelkoa seuraamuksista. Mies sai määrätä vaimon omaisuudesta vaikka laki olisi sanonut mitä tahansa. Nainenhan hakattiin kotona, jos toimi miehen tahtoa vastaan. Sen luulisi yksinkertaisimmankin ihmisen ymmärtävän
Hohhoijaa teidän juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin naiset muuttivat lapsuudenperheestä suoraan yhteen miehen kanssa, heillä ei ollut kokemusta itsenäisestä elämästä. Sellainen varmaan pelottikin.
Nykyään taas suurin osa naisista on elänyt vuosia itsenäisesti ennen yhdessä asumista, on siis vertailukohta. Moni nainen huomaa että elämä onkin raskaampaa, työlämpää yhdessä miehen kanssa.
Mutta vielä vähemmän tulevat toistensa kanssa toimeen, joten se siitä.
Ai naiset? Me emme tapa emmekä hakkaa toisiamne. Meillä on erittäin hauskaa keskenämme. Me harrastamme yhdessä kaikkea.
Mutta sinä, pikkumies, sulla ei ole ketään.
Pelkäät omaa sukupuoltasi ja pääset hengestäsi helposti kun auot päätäsi väärässä paikassa.
Miesten "yhteisharodella taitavia, mitään ei pitkään aikaan ttus
Mutta naiset osaavat pitää vihaa harrastusporukoissaan keskenään ja ovat siinnä todella lahjakkaita. Mitään ei paljastu kun vasta pitkän ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli elämä ei etene jos ei halua parisuhdetta ja lapsia?
Niin ja aina halutaan parisuhdetta. On niin kiva pettää sen toisen selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa kuin naiset olisivat jotain velkaa miehille. Mitä pahaa siinä on jos naiset haluavat elää itsenäisesti? Jos kokee että on onnellisempi niin?
Ei ollut minulle osoitettu, mutta tähän on helppo vastata. Elämä on helpompaa, kun sitä ei tarvitse elää yksin. Kyllä se yksinkin onnistuu, mutta helpompaa se olisi, jos olisi rinnalla "me olemme tiimi" -tavalla ajatteleva puoliso.
Valitettavan usein tuntuu nykyisin siltä, että joko nainen ei halua muuta kuin olla itsenäisenä ilman, tai sitten halutaan vain muuttaa toisen nurkkiin odottaen, että mies hoitaa kaiken. Sellainen yhdessä rakentamisen asenne on valitettavan harvinainen. Halutaan tulla niin sanotusti valmiiseen pöytään, jossa kaikki on jo valmiina.
Olisin myös halunnut parisuhteelta tällaista tiimi-ajattelua, mutta kun mitään minun tekemääni ei arvostettu, tai laskettu miksikään. Nyt hoidan yksin kaiken, ja tämä on ollut, hitto soikoon, liki kaikin puolin helpompaa. Rahalla olen ostanut ne muutamat hommat, joita en ole itse osannut tehdä. Rahaa kun sattuu nyt olemaan kivasti, kun ei tarvi sitä miestä enää elättää. Kun kukaan ei ole marisemassa ruuasta, siitä on helppo säästää. Ja seksikin on sinkkuna parempaa. Itsetunnosta puhumattakaan, kun ei ole kukaan lannistamassa. Olen kauniimpi kuin koskaan, kukoistan. Nykymiesten panos perheeseen ja parisuhteeseen on niin häviävän pieni, että eron tullen sitä kaipaa vain harvoin.
Miten pystyit lukemaan noin väärin? Siinä sanottiin, että nainen tulee mukavasti toimeen, ei mitään naisen eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kodin suojissa mies saattoi mätkiä vaimoaan syystä tai syyttä miten paljon tahansa ilman pelkoa seuraamuksista. Mies sai määrätä vaimon omaisuudesta vaikka laki olisi sanonut mitä tahansa. Nainenhan hakattiin kotona, jos toimi miehen tahtoa vastaan. Sen luulisi yksinkertaisimmankin ihmisen ymmärtävän
Saattoi hakata vielä 1999, eikä oikeudesta juurikaan ollut apua. Sen jälkeen en ole enää koettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Taas yksi täti-ihminen pukemassa naista homehtuneeseen ja vanhanaikaiseen kaipuun. Elämä on ahdasta, kun ei ole miestä, eikä lasta. Levitä jalkasi jollekin miehelle elät onnellisena elämäsi loppuun asti.
Ja sitten miehiä syytetään siitä mitä naiset tekevät ihan itse. Sekä naisten, että miesten pitäisi astua siihen samaan miinaan, kun on itsekin astuttu ettet joudu naisten sylkykupiksi..
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele maailma, jossa korkeakouluista valmistuneista 64 prosenttia olisi miehiä, jossa terveydenhuollon rahoja käytettäisiin 60 prosenttia enemmän miesten kuin naisten terveyden parantamiseen, jossa naisilla olisi vankeuden uhalla tehtävä työvelvollisuus, jossa naiset muodostaisivat 90 prosenttia kodittomista, syrjäytyneistä ja vangeista jne.
Kuvittele maailma, jossa toinen sukupuoli pitäisi terveydestään parempaa huolta, eikä kuolisi niin nopeasti, silloin tilastotkin näyttäisi paremmilta.
Ei tule, etkä edes ole. Sitäpaitsi eivät muut ole täällä oikeassa.