Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankkia lisää lapsia vastuuttoman miehen kanssa?

Vierailija
31.10.2025 |

Tähän on usein törmätty. Ihan suvussa ja lähipiirissä. 

Mies alkaa jo seurusteluaikana vaikuttaa laiskalta, sotkuiselta ja ehkä vähän viinakin maistuu. Muutetaan silti yhteen ja mennään naimisiinkin. Pakkohan ne unelmahäät on saatava!

Kotityöt kasaantuu itselle ja luottamus horjuu. Nyt sitä ollaankin raskaana. Mies voi pettääkin, mutta lapsi pidetään ja suhde jatkuu.

Lapsen kanssa jäädään yksin, kun mies on pelireissulla/ kavereiden kanssa. Ruokaa tehdään kaikille ja siivotaan. Ja kappas! Hankitaan sitten toinenkin lapsi! Ja ehkä kolmaskin tähän sotkuun.  

Tästä ollaan ärsyyntyneitä ja valitetaan lähipiirille ja työkavereille. Miehet on niin putkiaivoja. Ei se Timo taaskaan osannut laittaa pyykkejä oikeaan koriin

Miksi te naiset lähdette tällaiseen? Mikä TEITÄ vaivaa?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan, että kun jo yhden lapsen hoitaa hyvin, se on raskasta. Moni nainen tekee liikaa lapsia, eikä jaksa niitä kasvattaa

Vierailija
42/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette kysy, miksi jotkut isät ovat hulttioita? Kaikki miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ovat muka naisen syy. Juuri tällainen ajatusmaailma synnyttää hulttiomiehiä, jotka eivät koe olevansa vastuussa mistään. Nyt vähän selkärankaa miehet sekä enemmän vaatimuksia miesten käytökselle.

Teknisesti nainen on se, joka tekee viimeisen päätöksen siitä, että jatketaanko sitä raskautta vai ei. 

Mies tekee aina yksin päätöksen, laskeeko paljaalla siemenet sisään naiseen. 

Tässä skenaariossa miehellä ei ole mitään valittamista. Saa ruoan, siivouksen ja vielä jälkikasvun valmiina pöytään. Nainen on se, joka häviää. Kysymys kuuluu: miksi joku valitsee näin? 

Lisääntymisvaisto ohjaa monia ja jos seuraa somea niin suuri osa vaikuttajanaisista on perheenäitejä. Vaatii aika moista pokkaa ja selkärankaa kävellä pois sukulinjasta ja valita elämä sinkkuna, selibaatissa, lapsettomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä selitän tämän asian sinulle AP:

Nämä kyseiset naiset ovat eivät kelpaa kenellekään kunnolliselle hyvälle miehelle. He haluavat olla parisuhteessa ja saada lapsia hinnalla millä hyvänsä, vaikka parisuhde olisi huono. Heillä usein on myös läheisriippuvuus.

Ja sitä paitsi, on niitä miehiäkin, jotka ovat oikeasti sietävät Pas*kaa naiselta parisuhteessa. He ovat samanlaisia eli eivät kestä olla yksin ja tietävät, että jos he jättävät naisen, niin on tosi vaikeaa löytää uutta kumppania.

Vierailija
44/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies muuttui vasta lapsen syntymän jälkeen kunnon sottapytyksi ja jätti kaikki kotityöt ja sen hartaasti haluamansa lapsen minun hoidettavaksi. Seurustelu- ja avoliiton alkuaikoina siivoili ja laittoi meille ruokaa usein. 

Minkä ikäisiä te olitte kun lapsi syntyi?

Vierailija
45/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras selitys on tullut eräältä tinder mätsiltä kun oli ollut kohtuu juoppo mies ja yhdessäkin oli juotu aika paljon ennen lapsia ja nainen oli tehnyt kaikki kotityöt. Mies oli juonut pullon viiniä joka päivä, luvannut lopettaa juomisen jos tehdään lapsi. Aivan varmasti lopettaa:D ihmettelen miehenä miksi niin monet naiset omilla toimillaan opettavat miehen sellaiseksi että kaikki jää naisen vastuulle, mutta sitten kyllä haukutaan niitä exiä etteivät he koskaan mitään tehneet. Isänä voin sanoa että isossa roolissa on se epätasa-arvo lasten kohdalla jonka isä joutuu kokemaan. Äidistä ollaan kyllä huolissaan neuvoloissakin, kaikki tiedot annetaan mieluiten äidille aina oletuksena että äiti olis lähivanhempi, vaikka ei olisikaan niin hänestä tehdään sellainen. Molempien yhteystiedot kyllä tarvitaan joka paikkaan, mutta koskaan ei ole lasten asioista soiteltu isälle, vaan kyllä se äiti on. Jos isänä haluat samaan asemaan niin täytyy tehdä ihan älyttömästi töitä, kaikki täytyy tehdä itse, mitään ei tarjota kuten äidille. Sitten jopa puhutaan tasa-arvosta ja odotetaan sitä miehiltä jotka ovat syntyneet niin epätasa-arvoiseen elämään.

Vierailija
46/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies muuttui vasta lapsen syntymän jälkeen kunnon sottapytyksi ja jätti kaikki kotityöt ja sen hartaasti haluamansa lapsen minun hoidettavaksi. Seurustelu- ja avoliiton alkuaikoina siivoili ja laittoi meille ruokaa usein. Nyt on pahoittanut mielensä kun kuulemma olen seksin aikana poissaoleva 😅 

Ps. toista lasta en kyllä tee. 

Et itse muuttunut mitenkään? Suhde mieheen pysyi samana lasten tultua? Itse olen miehenä huomannut että lasten myötä nainen muuttui tosi paljon, on ihan sama teenkö tei en niin mitenkään ei olla kiitollisia mistään. Vaikka tekisin ruoan koko perheelle niin vaimo tekee itselleen omat. Johtunee paljon siitä että mies muuttuu pikkuhiljaa etäiseksi, kun tajuaa ettei sillä ole mitään merkitystä kuinka kohtelet vai kohteletko ollenkaan.

Vierailija
47/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs puolituttu järkevän oloinen nainen tapasi työkuvioissa miehen, jolla neljä lasta kahdesta aikaisemmasta suhteesta (3 +1). Suhde lapsiin ei kovin kiinteä. Lisäksi miehen työhistoria oli hyvin repaleinen alkoholiongelman takia.

Mies on hyvin komea. Joten biologinen kello tikitti ja nainen halusi lapselle hyvät perintötekijät. Käytännössä siis ulkonäön. 

Suhde loppui vauvan syntymän jälkeen. Itse ainakin ajattelen, että ulkonäkö on täysin toissijainen asia ja olisin huolissani riippuvuus- ja elämänhallintaongelmista sekä siitä miten mies on hoitanut suhteen edellisiin lapsiin. Riippuvuusongelmat näyttävät periytyvän ja millainen isäsuhde tulee, jos isä ei omien ongelmiensa takia pysty luomaan suhdetta lapseen.

Vierailija
48/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tässä olla Joissain tapauksissa syynä myös tyttöjen ja poikien erilainen kasvatus? Jos tytöiltä vaaditaan enemmän ja poikia passataan kotona eikä vaadita itsenäistymistä ja tekoja oman elämän suhteen niin tottakai se vaikuttaa. Poikalapsi voi oppia että äiti hoitaa kaiken hänen puolestaan ja hakee samanlaista naista aikuisena jos naista löytää? Valitettavasti olen nähnyt näitä äitejä varsinkin keillä on omituinen holhoamissuhde poikaansa eikä se pääty edes pojan mahdolliseen itsenäistymiseen. 

Vierailija
49/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät ole täydellisiä ihmsiä, vaan inhimillisiä ja traumatisoituneita siinä missä miehetkin. 

Esimerkin mies pakenee viinaan ja nainen on läheisriippuvainen. Semmoisia ihmiset ovat. Tahoillaan epätäydellisiä. 

Vierailija
50/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi hankkia lisää lapsia vastuuttoman miehen kanssa? No siksi, koska haluaa itse lisää lapsia ja kunnollisen isän valitseminen lapsilleen on melkoista lottoamista.

Parempi yksi vastuuton isä omalla lapsikatraalla kuin monta. Siitä miehestä voi kyllä erota myöhemminkin.

Vai lottoamista? Suosittelen käymään useammilla treffeillä kuin vain niillä ekoilla. 

Ymmärrän sen, että hyvän miehen löytäminen vaatii hyvää tuuria eivätkä kaikki jaksa käydä useilla treffeillä. Itse en ainakaan jaksais. Miehen pitää tulla/ilmestyä elämään mieluumminkin :D. Mutta mieluummin ilman miestä kuin huonon/vastuuttoman miehen kanssa. Kaikella on hintansa.

Vierailija
51/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette kysy, miksi jotkut isät ovat hulttioita? Kaikki miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset ovat muka naisen syy. Juuri tällainen ajatusmaailma synnyttää hulttiomiehiä, jotka eivät koe olevansa vastuussa mistään. Nyt vähän selkärankaa miehet sekä enemmän vaatimuksia miesten käytökselle.

Teknisesti nainen on se, joka tekee viimeisen päätöksen siitä, että jatketaanko sitä raskautta vai ei. 

Mies tekee aina yksin päätöksen, laskeeko paljaalla siemenet sisään naiseen. 

Mutta tässäkin mies luottaa siihen, että nainen on kuitenkin vastuussa lapsesta :) I think.

Vierailija
52/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu Mynä. Siinä syy. 

Vierailija
53/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun halutaan esim.lapsia itsekkäästi, eikä heidän tulevaisuutensa edes näytä hyvältä sen hulttion jälkeläisinä, mutta kun äitin toiveet menee lasten elämän edelle...

Vierailija
54/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suhde vastuuttomankin miehen kanssa voisi kestää ilman lapsia, mutta kun hankitaan lapset, suhde romahtaa. Miksi ei nautita siitä mitä jo on? Miksi onnellinen suhde ei riitä?

Jos tietää ettei suhde kestä lasten kanssa, miksi lapsia pitää hankkia väkisin? Sehän on haitaksi lapsille että joutuvat elää epävakaassa perheessä.

Vierailija
55/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tässä olla Joissain tapauksissa syynä myös tyttöjen ja poikien erilainen kasvatus? Jos tytöiltä vaaditaan enemmän ja poikia passataan kotona eikä vaadita itsenäistymistä ja tekoja oman elämän suhteen niin tottakai se vaikuttaa. Poikalapsi voi oppia että äiti hoitaa kaiken hänen puolestaan ja hakee samanlaista naista aikuisena jos naista löytää? Valitettavasti olen nähnyt näitä äitejä varsinkin keillä on omituinen holhoamissuhde poikaansa eikä se pääty edes pojan mahdolliseen itsenäistymiseen. 

Tässä on myös takana se suomalaisissa perheissä yleinen isän puute. Miehen mallin puute. Isä ei auta poikaansa itsenäistymään. 

Äidin holhoamissuhde syntyy silloin, jos ei ole muita rooleja elämässä. Äiti tarvitsee myös muita ihmissuhteita ja rooleja kuin sen äidin roolin. 

Vierailija
56/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole naisen syy. Mutta kyllä naisellakin on vastuu valinnoistaan. Jos huomaa ensimmäisen lapsen jälkeen valinneensa huonon isän lapselle, niin miksi ihmeessä kukaan tekee sille typerykselle toisen lapsen? Sehän tässä oli kysymyksenä. Sekö ei riitä, että yksi lapsi kärsii huonosta isästä ja vääjämättä eteen tulevasta avioerosta? Pitää tehdä siihen se toinenkin kärsimään samasta asiasta. 

Vierailija
57/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suhde vastuuttomankin miehen kanssa voisi kestää ilman lapsia, mutta kun hankitaan lapset, suhde romahtaa. Miksi ei nautita siitä mitä jo on? Miksi onnellinen suhde ei riitä?

Jos tietää ettei suhde kestä lasten kanssa, miksi lapsia pitää hankkia väkisin? Sehän on haitaksi lapsille että joutuvat elää epävakaassa perheessä.

Miksi ihmeessä kukaan lapsia haluava jäisi möllöttämään tuollaiseen kädenlämpöiseen suhteeseen?

Vierailija
58/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies muuttui vasta lapsen syntymän jälkeen kunnon sottapytyksi ja jätti kaikki kotityöt ja sen hartaasti haluamansa lapsen minun hoidettavaksi. Seurustelu- ja avoliiton alkuaikoina siivoili ja laittoi meille ruokaa usein. Nyt on pahoittanut mielensä kun kuulemma olen seksin aikana poissaoleva 😅 

Ps. toista lasta en kyllä tee. 

Et itse muuttunut mitenkään? Suhde mieheen pysyi samana lasten tultua? Itse olen miehenä huomannut että lasten myötä nainen muuttui tosi paljon, on ihan sama teenkö tei en niin mitenkään ei olla kiitollisia mistään. Vaikka tekisin ruoan koko perheelle niin vaimo tekee itselleen omat. Johtunee paljon siitä että mies muuttuu pikkuhiljaa etäiseksi, kun tajuaa ettei sillä ole mitään merkitystä kuinka kohtelet vai kohteletko ollenkaan.

Miksi koet, että sinun pitäisi saada kiitosta normaaleista kotiaskareista? Kiitätkö vaimoa joka päivä siitä, että on laittanut ruuan ja siivonnut kodin? Ostanut lapsille talvihaalarit ja oikean kokoiset kengät, ollut yhteydessä päiväkotiin ja kouluun, ilmoittanut lapset kaverisynttäreille ja hankkinut lahjat... Ja sata miljoonaa muuta asiaa. 

Vierailija
59/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan lapsia haluava jäisi möllöttämään tuollaiseen kädenlämpöiseen suhteeseen?

Childfree-naiset mielellään, koska lapsivapaa puoliso jakaa saman käsityksen yhteisestä tulevaisuudesta. Mikä tekee tästä "kädenlämpöisen" suhteen? Onko sinulla jotain hampaankolossa veloja kohtaan miten he elävät elämäänsä?

Lapsia haluavien naisten ei kannata hankkia lapsia sellaisten kanssa jotka  eivät ole 100% sitoutuneita lapseen. 

Vierailija
60/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Mikä noita naisia vaivaa?!?

Kysy joltain eteläpohjalaiselta eukolta vaikka, joka tekee kaikki kotityöt ja mies makaa sohvalla...Typerät perinteet yksi syy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän