Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankkia lisää lapsia vastuuttoman miehen kanssa?

Vierailija
31.10.2025 |

Tähän on usein törmätty. Ihan suvussa ja lähipiirissä. 

Mies alkaa jo seurusteluaikana vaikuttaa laiskalta, sotkuiselta ja ehkä vähän viinakin maistuu. Muutetaan silti yhteen ja mennään naimisiinkin. Pakkohan ne unelmahäät on saatava!

Kotityöt kasaantuu itselle ja luottamus horjuu. Nyt sitä ollaankin raskaana. Mies voi pettääkin, mutta lapsi pidetään ja suhde jatkuu.

Lapsen kanssa jäädään yksin, kun mies on pelireissulla/ kavereiden kanssa. Ruokaa tehdään kaikille ja siivotaan. Ja kappas! Hankitaan sitten toinenkin lapsi! Ja ehkä kolmaskin tähän sotkuun.  

Tästä ollaan ärsyyntyneitä ja valitetaan lähipiirille ja työkavereille. Miehet on niin putkiaivoja. Ei se Timo taaskaan osannut laittaa pyykkejä oikeaan koriin

Miksi te naiset lähdette tällaiseen? Mikä TEITÄ vaivaa?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastumista ei voi itse päättää. Ihminenhän usein rakastuu eniten juuri sellaiseen ihmiseen, joka herättää lopulta joitain kaikkein kipeimpiä muistoja. Olettaen, että nuo muistot ovat vielä osittain käsittelemättä. Sitten kun lopulta tajuaa jutun juonen, niin erohan siitä tulee. 

Vierailija
62/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kun ihmiset käyvät paskaduunissakin. Halutaan asioita, vaikka sitten rahaa, ja tehdään se sillä tavalla joka onnistuu. Jos halukkaita ja hyviä miehiä ei ole tarjolla, mutta haluaa häät ja lapsia, niin sitten käytetään sitä materiaalia, jota on tarjolla.

Tämä voi pitää paikkansa, mutta tosi epätoivoista tuollainen käytös silti on. Itse olen miljoona kertaa mieluummin yksin. Jos haluaisin välttämättä lapsen, tekisin senkin yksin. Olen todistanut vierestä, minkälaista helvettiä kusipäinen ex voi tehdä elämästä. Varsinkin, jos on yhteishuoltajuus. Olet kahlittu siihen psykoon, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta. Ei ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi hankkia lisää lapsia vastuuttoman miehen kanssa? No siksi, koska haluaa itse lisää lapsia ja kunnollisen isän valitseminen lapsilleen on melkoista lottoamista.

Parempi yksi vastuuton isä omalla lapsikatraalla kuin monta. Siitä miehestä voi kyllä erota myöhemminkin.

Jos on pakko hankkia lisää lapsia vain haluamisen tähden, niin sitten on jo kaksi vastuutonta vanhempaa. 

Mikä muu syy on hyvä lasten hankkimiselle kuin se, että itse haluaa niitä? Altruistinen toive lahjoittaa jollekin elämä :D

Haluamisen lisäksi on myös suotavaa, että vanhemmalla olisi jotain annettavaa lapselle. Kaikille tämä ei näköjään ole ihan selvää.

Kerrohan vielä mitä tämä JOTAIN annettavaa sun mielestäsi on? Kyllä se, että vanhempi lasta haluaa, ymmärtää sen mukanaan tuoman vastuun ja on valmis sen kantamaan riittää. Kiva jos niitä vanhempia on kaksi, mutta se on kyllä ihan maailman mittakaavassa jo aikamoista luksusta. Kun se yksikin hyvä on jo tosi hyvä.

Ja kehtaanpa vielä tähän väittää, että vaikka itse kasvoin siinä ah niin auvoisassa ydinperheessä, ja lapseni sitten kanssani nelistään, niin lapsillani on merkittävästi paremmat lähtökohdat elämään ihan kaikilla mittareilla. Kun ei sillä isällä tee mitään, jos se on surkea. Pahempi silloin että se edes on siellä nurkissa pyörimässä. Niin ja omien lasteni isä on ihan ok monella mittarilla, omani ei ollut. 

Vierailija
64/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni suhde vastuuttomankin miehen kanssa voisi kestää ilman lapsia, mutta kun hankitaan lapset, suhde romahtaa. Miksi ei nautita siitä mitä jo on? Miksi onnellinen suhde ei riitä?

Jos tietää ettei suhde kestä lasten kanssa, miksi lapsia pitää hankkia väkisin? Sehän on haitaksi lapsille että joutuvat elää epävakaassa perheessä.

Miksi ihmeessä kukaan lapsia haluava jäisi möllöttämään tuollaiseen kädenlämpöiseen suhteeseen?

Childfree-naiset mielellään, koska lapsivapaa puoliso jakaa saman käsityksen yhteisestä tulevaisuudesta. Mikä tekee tästä "kädenlämpöisen" suhteen? Onko sinulla jotain hampaankolossa veloja kohtaan miten he elävät elämäänsä?

Lapsia haluavien naisten ei kannata hankkia lapsia sellaisten kanssa jotka  eivät ole 100% sitoutuneita lapseen. 

Onko sinulla haasteita luetun ymmärtämisessä? Kirjoitin, että miksi ihmeessä kukaan LAPSIA HALUAVA jäisi tuollaiseen suhteeseen ja sinä alat selittämään jostain childfree naisista?

Vierailija
65/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista naisista, mutta itse huomasin ekan lapsen jälkeen, että mies oli valehdellut minulle olevansa osallistuva isä ja toivovansa isoa perhettä. Olin jo 35+ v ja halusin lapselle sisaruksen, joten jatkoin valehtelijan kanssa elämää. Hän sitten otti eron ja lähti kun nuorin oli 4v. Mulle se oli aivan sama, koska olin ja tein muutenkin kaiken yksin. Helpotti vaan oikeastaan.

Vierailija
66/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ihan rehellinen, niin halusin esikoiselleni täyssisaruksen. Valinta on onnistunut siinä mielessä erittäin hyväksi. On myös jollain tasolla mahdollista, että ehkä en koskaan halunnutkaan ydinperhettä. Halusin ennen kaikkea lapsia. 

Vierailija
67/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi hankkia lisää lapsia vastuuttoman miehen kanssa? No siksi, koska haluaa itse lisää lapsia ja kunnollisen isän valitseminen lapsilleen on melkoista lottoamista.

Parempi yksi vastuuton isä omalla lapsikatraalla kuin monta. Siitä miehestä voi kyllä erota myöhemminkin.

Ei se miehen valitseminen ole mitään lottoamista. Tuossakin AP:n esimerkkitapauksessa niitä varoitusmerkkejä on ollut jo paljon ennen lapsen hankkimista. Jäämällä tuommoiseen tilanteeseen on täysin oma valinta, eikä silloin pidä ihmetellä, että mies käyttäytyy huonosti tulevaisuudessakin. Järkevä ihminen lopettaa suhteen silloin, kun ensimmäiset punaiset liput alkavat ilmestyä, ja on sinkkuna, kunnes löytää kunnollisen miehen. Jos miehet ovat jatkuvasti huonoja, silloin on syytä tutkia omaa miehenvalintaprosessia ja pohtia, miksi aina valitsemasi miehet ovat huonoja.

Vierailija
68/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kun ihmiset käyvät paskaduunissakin. Halutaan asioita, vaikka sitten rahaa, ja tehdään se sillä tavalla joka onnistuu. Jos halukkaita ja hyviä miehiä ei ole tarjolla, mutta haluaa häät ja lapsia, niin sitten käytetään sitä materiaalia, jota on tarjolla.

Jos sulle on vain paskaduuneja ja paskakumppaneita tarjolla, niin fiksumpaa olisi panostaa itsensä kehittämiseen, ettei tarvitse tyytyä kumpaankaan. Itseensä sijoittaminen tuo enemmän mahdollisuuksia ja valinnanvapautta, niin työelämässä kuin ihmissuhteissakin.

Vierailija
69/69 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi te naiset lähdette tällaiseen? Mikä TEITÄ vaivaa?"

No vaivaisiko vaikka se, että mies on käytännössä ainoa taloudellinen turva naiselle yhä tänäkin päivänä. Vaikka näin sen ei pitäisi olla.

Ei nainen ole vastuussa miehen isyydestä. Hulttiomies ei elätä edes itseään. Lasten paras taloudellinen turva on nimenomaan hyvätuloinen äiti.

Niin mutta naiset voisivat olla valikoivampia miesten suhteen. En sanoisi itseäni hulttioksi varsinaisesti, mutten halua lapsia juuri nyt, enkä välttämättä koskaan, mutta silti moni nainen on halunnut harrastaa suojaamatonta seksiä kanssani jo ensitapaamisella, tai ovat hyvin nopeasti sanoin ilmaisseet halun hankkia lapsia kanssani, vaikken itse ole ilmaissut tällaista halua. Miksi? Varmaan koska olen komea ja älykäs, ja nämä ovat niitä geenejä, joita naiset haluavat lapsilleen. Joten jälleen, naisetkin voisivat vähän valikoida millaisia miehiä vievät sänkyyn. Sattumoisin ovat yleensä niitä huolettomampia komeita kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi