Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaisi opiskella, että olisi töitä? Mikään ei kiinnosta! Joku ammattikoulu, mutta en halua lähihoitajaksi!.

Vierailija
31.10.2025 |

Miten voi olla mahdollista, että yhtikäs mikään ei kiinnosta! Olen ihan aikuinen alanvaihtaja.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella erikoisosaajaksi. Koulutus bengalin viidakossa. Paperin saa 10 dollarilla kylän tulostinmestarilta.

Vierailija
42/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulontutkijoista oli joskus pula, en tiedä mikä nyt on tilanne. 

Mikä sellainen koulutus on?

Joskus otin selvää, että taustalla pitää olla terveydenalan koulutus, esim. sairaanhoitaja. Koulutus kestää vuosi-puolitoista vuotta. 

No joo, kaikissa kiinnostavissa pitäisi olla pohjalla jotain. Voisin lisäkouluttautua niillä aloilla,joihin minulla on tutkinto, mutta niillä ei ole töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää. 

Melko kaukana ammattikoulusta ja helvetin vaikea päästä.

Vierailija
44/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välinehuoltaja.

Tätäkin jossain vaiheessa mietin.

Samaa kun putkarin homma. Välinehuoltaja huoltaa esim. veriset luusahat pesuun. Ei eroa paskaputkista mitenkään. Eritteitä eritteitä.

Putkarin homma on aika paljon raskaampaa. Enemmän siinä raksoilla varmaan työskennellään ja uutta putkea vedetään kun viemäreitä rassataan.

Vierailija
45/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus voisi olla taloudellisesti hyvä ratkaisu, ja tietysti siinä pääsee aika nopeasti näkemään mitä työ on. 

Kokkeja tarvitaan ainakin täällä meillä päin, samoin oikeastaan kaikki ravintola-alan työt on mielekkäitä ja niitä on niin kauan kun ihmiset syö. 

Vierailija
46/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vaan lääkäreille on töitä luvassa.

Vierailija
47/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue eläinlääkäriksi, saavat itse määrätä palkkansa, niistä on hirveä pula ja kipeitä eläimiä riittää. 

Mutta se olisi amk.

Alapeukuttajille tiedoksi, että en usko, että pärjäisin amkissa, ja olen liian eläinrakas. En kestäisi sitä.

Vierailija
48/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välinehuoltajia muuten koulutetaan? Olen joskus googlettanut mutta ei oikein saa selkeää vastausta oppilaitoksista. Ala kiinnostaisi minuakin, mutta oppisopimus ei niinkään.

Ammattikouluissa on.

Tiedän kyllä että se on ammatillinen tutkinto, mutta missä kouluissa löytyy juuri tämä nimenomainen koulutus? Googlen kautta ei löydy oppilaitoksia.

missä päin Suomea asut, etsin sinulle koulun.

Vierailija
49/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimus voisi olla taloudellisesti hyvä ratkaisu, ja tietysti siinä pääsee aika nopeasti näkemään mitä työ on. 

Kokkeja tarvitaan ainakin täällä meillä päin, samoin oikeastaan kaikki ravintola-alan työt on mielekkäitä ja niitä on niin kauan kun ihmiset syö. 

Ottaako mikään firma oikeasti enää oppisopimuksella?

Vierailija
50/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin näin, yliopistotutkinto ja todella vaikea päästä. 

Vierailija
51/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai valmistu ammattikoulusta.

Eläinlääkikseen on vielä pienempi sisäänpääsyprosentti kuin ihmislääkikseen.

Vierailija
52/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin näin, yliopistotutkinto ja todella vaikea päästä. 

Juu, laitoin vielä vahingossa, että olisi amk, mutta sehän on yliopistotutkinto, eli ihan mahdoton minulle!

Vierailija
53/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja

Koulunkäynninohjaaja

Suntio

Vierailija
54/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkäri tai putkari. Töitä riittää.

Tuntuu, että sähkäri on tosi vaikea ja putkari ällöttävä. Joku enemmän naismainen työ.😅 Ja joo, mulla on paha asenneongelma. Mutta haluaisin nyt valita järkevästi. Olen kaksi vikatutkintoa jo tehnyt.

Mieti että 15v jolpit menee tollasta opiskelemaan ja tekemään. Ei voi olla vaikeaa.

Vierailija
55/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja

Koulunkäynninohjaaja

Suntio

Suntiota olen miettinyt, se jotenkin kiinnostaisi. Ja yhteisöavustajan koulutus kiinnostaisi myös.

Vierailija
56/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä/metalli/sähkö

Vierailija
57/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikyinen alanvaihtaja eli nelikymppinen tai viiskymppinen ja nainen. Ei riitä. Koska kukaan ei palkkaa.

Vierailija
58/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelys ja vaikka ruoka-alat tulevat jatkossakin tarvitsemaan työvoimaa.

Vierailija
59/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että sähkäri on tosi vaikea ja putkari ällöttävä. Joku enemmän naismainen työ.😅 Ja joo, mulla on paha asenneongelma. Mutta haluaisin nyt valita järkevästi. Olen kaksi vikatutkintoa jo tehnyt.

Mieti että 15v jolpit menee tollasta opiskelemaan ja tekemään. Ei voi olla vaikeaa.

Ja minä vanha täti sitten opiskelisin heidän kanssa siellä.😅 Olisin varmaan heti saikulla kun selkä ei kestäisi kyyristelyä tai joku muu vaiva tulisi. Ne nuoret jolpit on vielä vetreitä ja innokkaita.

Vierailija
60/109 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea noidaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi